محمدرضا عارف: زیبنده نیست مبارزه با فساد وجهه جناحی پیدا کند

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در یادداشتی به مناسبت هفته دولت نوشت: زیبنده نیست که مبارزه با فسادی که همچون موریانه به جان ِ سرمایه‌های ملی ، اجتماعی و اعتماد عمومی افتاده است، وجهه جناحی یابد .

محمدرضا عارف: زیبنده نیست مبارزه با فساد وجهه جناحی پیدا کند

رئیس بنیاد امید ایرانیان در یادداشتی به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه اگر در اوج وحدت و انسجام ملت و حاکمیت، جریان نفاق برای ایجاد شکاف، دست به ترور می زد، امروز ناکارآمدی‌های مشروعیت سوز، شکاف ملت و حاکمیت را در پی دارد و اعتماد عمومی را هدف قرار داده است، تاکید کرد: زیبنده نیست مبارزه با فسادی که همچون موریانه به جان ِ سرمایه‌های ملی ، اجتماعی و اعتماد عمومی افتاده است، وجهه جناحی پیدا کند.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

با گرامی داشت یاد و خاطره  شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای کشور عزیزم، به روان ِ پاک و مقام شامخ آن عزیزان درود فرستاده و با تمام وجود به احترام شان می ایستم.

جمهوری اسلامی ایران به وقت ِاکنون ، محصول ِ مجاهدت های فراوان  و خون های پاک فرزندان  وطن برای استقرار ِ استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی است. از این رو ، حفاظت از اصول و مبانی و حرکت بر اساس  آرمان ها ، وظیفه ی اخلاقی، ملی و دینی ِ تمامی کسانی است که در سطوح ِ  مختلف مسئولیت دارند.

پس از پیروزی انقلاب و با استقرار جمهوری اسلامی ایران، دولتهای مختلفی ِ مدیریت اجرایی کشور را بر عهده داشته و  از خود کارنامه ای به جای گذاشته اند، کارنامه ای که یقیناً خدمات و نکات مثبتی در آن ها دیده می شود، البته در مقطعی هم شاهد عقب گردهای جدی از روند پیشرفت و توسعه کشور بوده ایم که خسارت های جبران ناپذیر  به کشور وارد شد ‌.در  مقاطعی هم اداره کشور بسیار سخت و دشوار بود به مانند دوران دفاع مقدس که هم دولت وقت به خوبی از عهده اداره کشور برآمد و هم مردم همراهی  های حداکثری  با مدیران دولت که مدیران خدومی بوده اند از خود نشان دادند .اما به باور من دولت اصلاحات که با موانع جدی از سوی جریان های ضد اصلاحات مواجه بود ، علیرغم مشکلات متعدد ،  بر اساس آمار و شاخص های موجود، دولتی در تراز و جهت ِ آرمانهای انقلاب ۵۷  بود.  با احترام به همه دولتها با قاطعیت  و بر اساس نظر سنجی های معتبر علمی، می توان گفت که  بیشترین رضایت مردم از دولت اصلاحات اعلام شده است .

امروز از سویی عملکرد ها و از سویی مواریث، مبانی و اصول انقلاب در مرای و منظر عموم قرار دارد و هر نوع عملکردی که در راستای آن اصول نبوده و در تضاد با آن ها باشد، به بی اعتمادی ملت از حاکمیت منجر می شود؛ پروژه ای که در دستور کار دشمنان ِ ملک و ملت است.

به عبارتی انحراف از مبانی و  معیارهای ِ هویت ساز جمهوری اسلامی ، علاوه بر آنکه عبور از مواریث و اصول انقلاب است ، بی اعتنایی به جان های عزیزی است که برای اعتلا و توسعه ی میهن، فدا شدند و پیامدهای خطرناکی را برای ایران و ایرانیان در پی دارد.

جمهوری اسلامی ایران در دهه‌ی پنجم استقرار، نیازمند روز آمد سازی بر اساس آن آرمان‌های والا و زدایش  و اصلاح ِ روندها برای عبور از ناکارآمدی هاست. زیبنده نیست که برخی ساختارهای فساد زا، برای مدت طولانی ،حاشیه ای امن برای باندهای قدرت و ثروت فراهم آورده و به دست یازیدن عده ای به اموال عمومی منجر شود.

زیبنده نیست که مبارزه با فسادی که همچون موریانه به جان ِ سرمایه‌های ملی ، اجتماعی و اعتماد عمومی افتاده است، وجهه جناحی یابد . فساد ، فساد است و هیچ صفت و عنوانِ ِ جناحی و صنفی و ... نمی تواند و نمی بایست قباحت ِ آن را از بین ببرد.

اگر در اوج ِ وحدت و انسجام ملت و حاکمیت، جریان ِ نفاق برای ایجاد شکاف ، دست به ترور می زد، امروز ناکارآمدی های مشروعیت سوز، شکاف ِ ملت و حاکمیت را در پی دارند و اعتماد عمومی را هدف قرار داده اند. بر ماست که با گفت و گوی همه جانبه نگرانه و گرفتار نشدن به حواشی و عدم طرح موضوعات غیر ضرور که کشور و جامعه را درگیر حواشی و بعضا هزینه های گزاف می کند، زمینه های تعمیق شکاف ها را از بین برده و با تمسک به سنت های ایرانی _ اسلامی ، ترمیم ِ روابط و تحکیم وحدت و انسجام ملی را در دستور کار قرار دهیم.

بر ماست که در عملکردهای مختلف مان، روح ِ بلند شهیدان را حاضر و ناظر ببینیم و اجازه ندهیم منافع شخصی و باندی، به اضمحلال ، استهلاک ،انهدام و حذف منافع و مصالح ملت و کشور ایران منجر شود.

بر ماست که با فهم جمیع ِ جوانب ، در گذر از وضع موجود به وضع مطلوب در تلاش و تکاپو باشیم و جمهوری اسلامی ای در تراز آرمان های بنیانگذار فقید و شهدای عزیز بسازیم.

برای دولت فعلی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به وعده های داده شده با بهره گیری از نظر نخبگان و آنچه مصالح و منافع ملی ایران ایجاب می کند، جامه ی عمل بپوشاند.
 

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    شماهادرمبارزه بامردم وزندگیشان هستیدنه مبارزه بافساد

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای عارف اگر فساد مالی و اختلاس و رانت از نظر شما فراگیر شده و عمومیت پیدا کرده. حق به جانب شماست. اما اگر همه فسادها و اختلاس ها و رانت ها به جریان انحصار طلب اصولگرای طالبانی نسب مربوط باشه . باز هم به نظرت نباید این جریان فاسد را شخم زد؟ بد تر از آن وقتی این جریان فاسد فساد می کند و به گردن دیگران می اندازد نباید گردنش را خرد کرد؟

  • ناشناس
    0

    تو که اهل معامله هستی حالا یک دهن غلامژاندارم بخون تا باهم یادی از دوران خوب گذشته بکنیم.بالا رفتیم ماست بود پایین آمدیم دوغ بود انقلاب ایران دروغ بود.

  • احمد
    0

    حالا دوتا کلمه هم بشنوید از مادر عروس

  • ناشناس
    0

    نه بابا تو هم میتونی حرف بزنی .از لک در اومدی .

  • ناشناس
    0

    این آقا چون ژن برترش مشکل پیدا کرده میگه خودتون رو که نمیگیرید ما رو هم نگیرید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها