رهبر طالبان:

آماده‌ایم بر اساس شریعت اسلام بار دیگر با آمریکا بجنگیم

رهبر طالبان با بیان اینکه دنیا به اسم حقوق بشر به دنبال فشار بر طالبان است، گفت: آماده‌ایم بر اساس شریعت اسلام بار دیگر با آمریکا بجنگیم.

 آماده‌ایم بر اساس شریعت اسلام بار دیگر با آمریکا بجنگیم

«هبت‌الله آخندزاده» در نشست یک‌روزه در قندهار گفت: کشورهای جهان برای تعامل و مشروعیت بین‌المللی با نام حقوق بشر به دنبال فشار به طالبان برای عدم اجرای حدود شرع است. 

وی با بیان اینکه تعامل با آمریکا بندگی است، افزود: «در توافق دوحه چیزی در مورد اجرای حدود الهی وجود ندارد، اما دوباره این آمادگی را داریم تا بر اساس شریعت اسلامی با آمریکا بجنگیم.»

رهبر طالبان با بیان اینکه آمریکا برای حاکمیت دموکراسی در جهان تلاش می‌کند اما در افغانستان جایی برای دمکراسی وجود نخواهد داشت، گفت: اگر تعامل با کشورهای خارجی برخلاف شرع اسلام باشد، از آنجاییکه هدف جهاد اجرای احکام اسلامی بود، مردم راه خود را از طالبان جدا خواهند کرد. 

رهبر طالبان در ادامه خواستار اجرای عدالت برای تمام مردم شد و گفت: برخی از افراد به صورت خودسر اقدامی با مردم انجام دادند که با عاملان آنها برخورد شده است. 

وی همچنین از رسانه‌ها و برخی سیاستمداران افغانستان به دلیل تبلیغات منفی علیه طالبان انتقاد کرد. 

آخندزاده در ادامه سخنان خود اظهار داشت: قرآن راهنمای همه مسلمانان است و بنابراین نیازی به قوانین اساسی که توسط کشورهای غیرمسلمان نوشته شده وجود ندارد.

وی حملات انتحاری در مساجد و اماکن عمومی را محکوم کرد و گفت: جنگ به نام خلافت در یک کشور اسلامی غیرقانونی است.

رهبر طالبان با اذغان به گسترش فقر در افغانستان گفت: «با مشاوران اقتصادی دستور داده شده تا زمینه های سرمایه گذاری در افغانستان را فراهم کنند تا شاهد توسعه اقتصادی باشیم.» 

اخندزاده در پایان سخنان خود به وضعیت پنجشیر نیز اشاره کرد و گفت: «طی چهل ساله گذشته تبلیغات منفی علیه طالبان در پنجشیر صورت گرفته و بنابراین نیاز است تا با نشان دادن رفتار خوب از سوی مسئولان این نگرش تغییر کند.» 

پیش از این رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عیدسعید قربان با بیان اینکه افغانستان تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، گفته بود: ما خواهان روابط دیپلماتیک با تمام کشورها از جمله آمریکا هستیم.

رهبر طالبان در ادامه پیام خود اظهار داشت: «به کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان این اطمینان را می‌دهیم که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود و از سایر کشورها می‌خواهیم که در امور داخلی ما هیچ گونه مداخله ننمایند.»

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    0

    نطنز با کمک کی چه اجنه داری کثیف بی همه چیز

  • ناشناس
    0

    اینقدر بجنگید تابرین به جهنم

  • رزمنده دفاع مقدس
    3

    مرتیکه افغانی کدوم شریعت اسلام شما وحش ترین انسانهای روی زمین هستید این اسلام شماست نه اسلام محمدی کثافتها انشاالله خداریشه شما را بخشکاند که چه غوغایی به پا کردید تو دنیا .همه را شما حکومت وحشی طالبان به جان هم انداختید

    نظرات شما -
    • فرزند ایران زمین
      6

      اگه انتقادی داری از این موجود انسان نما، حق نداری به ملیتش با بیان کلمه مرتیکه افغانی توهین کنی.

  • ناشناس
    1

    اینها همان خوارج صدر اسلام هستند

  • ناشناس
    1

    هر کسی شریعت اسلام را به رأی و نظر خود تفسیر می کند! یکی اسلام آخوندی را تبلیغ می کند دیگری اسلام طالبانی و یکی دیگر هم اسلام بن لادنی و داعشی و ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      یک عده هم اسلام مجاهین خلقی را اوردند که اتش به جان این مردم زدند و بدتر از داعش بودند ترور کودک و زن و پیرمرد و مردم عادی وبمب گذاری در خیابان و الان در دامن دشمنان این کشور تغذیه می شوند

  • ایرانی بدبخت
    0

    تا اسلام هست همین آشه و همین کاسه.

  • ناشناس
    0

    عده ای بنام دین و شریعت و عدهای برای حقوق و آزادی بشریت، و بیچاره عده ای هم ک بدنبال اینا هستند غافل از اینکه اونا، فقط بدنیال قدرت و امیال خودشون هستند

  • ناشناس
    2

    طالبان نماینده آمریکا در افغانستان هستند و وظیفه آنها تامین تریاک و‌هرویین امریکا که از طریق ژنرالهای رده بالا و سناتورها در اروپا به فروش میرسه ،داستان همینه .

  • مصطفی
    1

    اتفاقا اسلام همین است بدون رتوش و هیچ کم و کاستی . شروع دین اسلام با جنگ و کشتار شروع شده و تا امروز توسط اسلامیون ادامه دارد . طالبان - القائده - حزب الله لبنان - داعش - حزب الله ایران - بوکو حرام افریقا و ...

    نظرات شما -
    • 0

      درود بر شرفت

  • مجتبی
    0

    شما فعلا برو خودتو سم پاشی کن شپش ها و میکروب هات از بین برود بعد برو حمام اون ریش هات تو بزن سر و صورت ی صفایی بده بعد که تر و تمیز شدی بیا ببینیم چی میگی .

  • ناشناس
    1

    چقدر سخنانش شبیه سخنان حاکمان ایران است

  • ناشناس
    0

    اسلام چماق جنایتکاران

  • ناشناس
    0

    دین دروغی بیش نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها