پاسخ کرباسچی به ادعاهای اخیر میرحسین موسوی درباره حضور ایران در سوریه و حکومت موروثی

دبیرکل سابق حزب کارگزاران درباره ادعاهای اخیر میرحسین موسوی اظهار داشت: اینکه ما شائبه‌‌ای را درباره آینده حکومت مطرح کنیم و بعد بگوییم اگر نیست، تکذیب کنید؛ مناسب نیست.

پاسخ کرباسچی به ادعاهای اخیر میرحسین موسوی درباره حضور ایران در سوریه و حکومت موروثی

در روزهای گذشته بیانیه میرحسین موسوی کاندیدای اصلاح‌طلبان در سال 88 در فضای رسانه‌ای کشور خبرساز شد؛ متنی که در آن حملات تندی به جمهوری اسلامی و مدافعان حرم مبارز با داعش و تروریست‌های مسلح شده بود.

متن این یادداشت که گفته می‌شود مربوط به مقدمه کتاب بیانیه‌های وی در سال 88 به زبان عربی است،  بیش از آنکه به اختلافات سیاسی در ایران بپردازد به حمایت از مواضع داعش و تروریسم شباهت داشت.

بیانیه اخیر موسوی مرزبندی وی با تروریست‌هایی نظیر داعش را هم از بین برده است و حضور فداکارانه نیروهای ایران و حزب‌الله در سوریه علیه داعش را  شوم و کجروی و «جرائم ننگین» خوانده است! و در بخش دیگری با ادبیات وقیحی یکی از شهدای بزرگ مدافع حرم را مذمت کرده است.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل سابق حزب کارگزاران در بخشی از گفت‌وگو با روزنامه هم‌میهن درباره ادعاهای اخیر موسوی درباره حضور نیروهای ایرانی در مبارزه با داعش در سوریه اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی در این قضیه (سوریه) ورود نمی‌‌کرد و نیروهای نظامی ایران به‌‌عنوان مستشار یا هر عنوان دیگری آنجا دخالت نمی‌‌کردند، آیا مساله سوریه به‌‌نحو مطلوبی حل می‌‌شد و مثلا یک نظام دموکراتیک و عادلانه سر کار می‌‌آمد؟ آن‌‌‌‌هم در کشوری که با این‌‌همه چنددستگی‌‌های قومی و مذهبی روبه‌‌روست و از یک طرف، ترکیه و از طرف دیگر، اسرائیل و از یک طرف، کشورهای عربی و نیز آمریکا، روسیه، فرانسه… در آن دخالت دارند. شما لیبی را ببینید! بعد از این‌‌همه سال که هیچ مداخله‌‌ای هم از ناحیه کشوری مثل ایران هم نبوده، می‌‌بینیم که در نتیجه تضاد منافع نیروهای رقیب، کشور لیبی بر باد رفته است و معلوم هم نیست چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه ماجرای زندان ابوغریب از اتهامات اثبات شده نیروهای آمریکاست اما در داخل آمریکا با همه ادعاهایی که درباره آزادی و دموکراسی و رقابت‌های سیاسی و حقوق بشر دارند، چنان رفتار می‌‌کنند که گویی اصلا چنین جنایاتی اتفاق نیفتاده یا مربوط به قرن 15 میلادی است، گفت: این جناح و آن جناح یا فلان شخصیت سیاسی یا نظامی را هم متهم نمی‌‌کنند. یک هواپیمای مسافربری را زدند و بعد به فرمانده آن مدال شجاعت دادند. با نیروی نظامی که نمی‌شود مثل آدم عادی برخورد کرد. دلیل آن هم این است که هیچ‌‌کس از همه حوادثی که در یک جنگ اتفاق می‌‌افتد، آن‌‌هم در کشوری مثل عراق که در آن دیکتاتوری مثل صدام سقوط کرده، نمی‌‌تواند دفاع کند. 

کرباسچی در ادامه گفت: بنابراین، قضاوت درباره مسائل سوریه کار پیچیده‌‌ای است که باید همه جوانب آن را با بررسی‌‌های کامل دید. 

صاحب امتیار روزنامه هم میهن درباره ادعای دیگرمیرحسین موسوی درباره موروثی شدن حکومت نیز اظهار داشت: اینکه ما شائبه‌‌ای را درباره آینده حکومت مطرح کنیم و بعد بگوییم اگر نیست، تکذیب کنید؛ مناسب نیست. برای طرح چنین مسائلی، حتما باید دلایل و شواهدی داشته باشیم. ما بارها از زبان خود رهبری در سخنرانی‌‌های مختلف شنیدیم و از جمله یک‌‌بار در حرم امام بیان کردند که یکی از خدمات امام، این بود که حکومت موروثی و سلطنت را در این کشور پایان داد.  نیروها و فعالان نسل ما، خاطرشان هست که این صحبت‌‌ها در زمان امام هم بود. عده‌‌ای می‌‌گفتند درصدد هستیم که بعد از امام، حاج‌‌احمدآقا رهبر شود. درحالیکه چنین چیزی اصلا صحت نداشت و در مخیله ما هم نبود. بعد هم دیدیم که چنین اتفاقی اصلا نیفتاد.

گفتنیست، در روزهای گذشته بسیاری از اصلاح‌طلبان از واکنش نشان دادن به بیانیه موسوی خودداری کردند؛ بجز غلامحسین کرباسچی تنها عباس عبدی در متن کوتاهی  بیانیه اخیر میرحسین موسوی را نتیجه تناقضات اصلاح‌طلبان دانسته بود و نوشت: اصلاح‌طلبان با مجموعه‌ای از تناقضات وارد 88 شدند و شد آنچه که نباید می‌شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • مش جمعه
    13

    حرف مفت نزن. یادت رفته چطور در شهرداری چکونه تحقیرت کردند.حالا هم هر کاری که دوست داشته باشند انجام میدهند

    نظرات شما -
    • جلال عامری
      3

      افرین به اقای کرباسچی انگار از بن دندان به انقلاب اعتقاد داره که با وجود اینکه به خاطر مسائلی در شهرداری توسط نظام محکوم شد انقد شجاعانه پشت نظام و رهبری ایستادند....ایشان مصداق بارز کرنش در برابر حق و عدالت هستند .ایشان در اینده می تونند کمکها و خدمات شایانی به ایران بکنند اگر به حرف خناسان و نسناسان بی توجهی کنند.
      من همیشه ازناحیه ایشان برای نظام و انقلاب نگران بودم ولی موضع گیری اخیرشون نشون داد ایشان باطن پاکی دارند و در برابر حق متواضع اند.

  • در ذیل
    5

    لیبی باز حداقل انقدر مردمش آواره و کشته نشدند بحران سیاسی که اصولا همیشه وجود داره الان بگید چرا انقدر به فکر ثبات سوریه بودین تو عراق و لبنان چرا مانع تراشی می کنید

  • ناشناس
    0

    ایشون چیز بدی در مورد بیانیه نگفته چرا آدرش اشتباه می دهید؟ ضمنا هیچوقت نظر شخصی هیچ احدی با نظر شخصی فرد کنار دستش یکی نیست!!

  • ناشناس
    4

    شما خودتون هواپیمای اکراینی رو زدید با عاملین ان چه کردید؟ غیر از اینه که کسانی که سه روز تمام قد حاشا کردند و امریکا رو مقصر کردن بعد که فضای مجازی کوس رسواییشون رو نواخت اومدن و گفتن گردن من از مو باریکتر...اما شما چه کارشکردید؟ غیر از اینه که جایگاهش پیشتون بالاتر رفت؟میرحسین دشمن شماست؟ چرا دشمنتون رو تبعید نمیکنید؟ چرا از ایران که ارث شماست اخراجش نمیکنید؟ غیر از اینه که موسوی و خاتمی و مابقی رو برای جنگ زرگری نگه داشتید تا سر ملت رو گرم کنیدو کسی حواسش به چپاولگری و غارتگری و ظلم شماها نباشه

  • ناشناس
    2

    بالاخره بایددید باد به پرچم کی میوزد ! برای برگشتن سر سفره همه جوره تلاش کنید مثل عطاالله خان

  • ناشناس
    5

    نان به روزخور

  • ناشناس
    5

    وقتی پدر معنوی خود (مرحوم هاشمی) را از دست دادید و یتیم شدید باید هم برای بقاء حیات سیاسی خود به سمتی تمایل پیدا کنید که سمبه اش پر زور است!

  • طاری
    5

    تا نباشد چیزکی ملت نگویند چیزها ، این موضوع تو مجالس خصوصی مطرح شده ، چرا حرف مفت می زنی

  • ناشناس
    6

    اگر بنا بر محاکمه است ، باید امثال احمدی نژاد و طبری و خاوری و سایر اصولگرایان هم محاکمه شوند . اینکه احمدی نژاد در مصاحبه های خود علنا به سران مملکت توهین میکند مشکلی نیست و هیچکس ککش هم نمیگزد .
    اما زمانی میرحسین موسوی بیانیه ای را منتشر میکند ، همه لب به دندان میگزند و واکنش نشان میدهند ؟
    تناقض تا کی ؟ این حجم از وقاحت تا کی ؟ فرق احمدی نژاد با موسوی چیه که موسوی در حصر هست ولی احمدی نژاد کاملا ازادانه هر کاری میکند؟
    چون احمدی نژاد از شما سوژه داره جرات مقابله با انرا دارید ؟ ولی از موسوی که هیچی ندارید دستانتان را دور گلوی او میفشارید و او را محکوم میکنید ؟
    اگر بنا است عدالت برقرار شود ، همه دزدان ، اختلاسگران ، ریاکاران ، جاسوسان اسرائیل دفتر ریاست جمهوری احمدی نژاد هم باید محاکمه شوند .
    دلیلش چیست که ان ها را محاکمه نمیکنید ؟
    از خدا بترسید ، بترسید که اینگونه یک ملتی را به سخره نگیرید ، یک ملتی را فریب ندهید .
    شما بد موجوداتی هستید ، معلوم نیست در درون شما چیست که اینگونه از احمدی نژاد میترسید ولی با افرادی مثل میرحسین و کروبی اینگونه برخورد میکنید .
    هیچ کجای دنیا اینگونه مردم را فریب نمیدهند .
    مکاران بی حیا !

    نظرات شما -
    • علیرضا
      1

      احسنت

  • ناشناس
    4

    برید مفت خورا خودتون خبر دارید اون گفت بی خودی حرف نزنید ما همواره به این مفت خورای عرب کمک میکنیم بارها در سخنرانیش گفته الهی هرکس پول ایران برای عرب ها خرج میکنه چون حق‌الناس اون واین دنیا گرفتار بشه

  • ایرانی آگاه
    4

    آقای کرباسچی دست از مجیزه گویی و تملق بردارید ،حالا اوضاع سوریه یا لیبی یا کوفت و زهرمار به مردم ما چه مربوطه!
    آیا اگر مملکت ما هم خدای نکرده دچار مشکل می شد یمن و سوریه و....به داد ما می رسیدند!؟
    کما اینکه فلسطینی ها در جنگ عراق علیه ایران صدام رو یاری کردند و فقط هزار و ..‌ اسیر فلسطینی داشتیم!
    شما اوضاع مملکت رو ببین! جوانان بیکار که بزرگترین ثروت کشور هستند هدر رفتند
    بیکاری ،فساد ،اعتیاد ،خشونت ،قتل های خانوادگی و.....
    شرم بر شما متملقین! دنیا ارزش این همه حقارت که به خودتون وارد می کنید رو نداره ،نام نیک از خودتون به جای بگذارید!

  • تارا
    3

    شهردار انقدر ترسیده . اگر حرفی نمی زدی بهتر بود .شما که ممنوع الکار هستید .برای چه حرف می زنی

  • ناشناس
    4

    جوانان رو شستشوی مغزی دادین فرستادید سوریه به اسم دفاع از حرم!
    واقعیتش اینه دفاع از بشار اسد!
    اگه راست می گین چرا فرزندان خودتون رو نفرستادید ،خودتون پیر شدید آقازاده هاتون که می تونستن برن!
    گرچه آقازاده سخت مشغول مکیدن خون مردم هستند و وقت ندارن!

  • ناشناس
    2

    عملکرد مدافعان معلول بود ولی حزب بعث شصت سال است در سوریه قدرت را در دست دارد وحافظ اسد وپسرش بشار قدرت را قبضه کرده اند ودرگیری جبهه ملی هم به همین دلیل بودسرویس های امنیتی هم از این اوضاع استفاده کردند وداعش را به راه انداختند اکثر کشورهای مشکل دار به ایران نزدیک هستند سفر رییس جمهور رومانی به ایران با آن شو تبلیغاتی آن زمان در داخل به راه افتاده بود را از یاد نبریم که بعد از بازگشت توسط انقلابیون دستگیر وتیر باران شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      در اصل مدافعان اسد، چرا که اگر ایران دخالت نمی کرد حکومت بشار اسد در همان ابتدا سقوط کرده بود، ،،،،،،،، البته اگر سقوط می کرد لبنان هم به سرعت سقوط می کرد وسوره ولبنان وبعد عراق از هم میپاچیدوبا قدرت گرفتن داعش ونفت وثروت بدست آمده وحمایت کشورهای مخالف ایران جنگ به ایران کشیده میشد که با رشادت سردارانی چون سلیمانی ناظری مایلی همدانی ومدافعان این فتنه در نطفه خفه شد

    • به ناشناس
      7

      جناب ناشناس ساندیس خور بسیجی

    • 7

      امثال اینکه شام نهار کیک و ساندیس زیاد خورده ای و شارژ هستی؟

    • ناشناس
      3

      بمده خدا ساندیس خیلی وقته که از مد افتاده به نام موکب داری که هزینه اصلیش از،،،،،،،،،، ببا وببین چه جوری مردم رو جمع میکنند

  • ناشناس
    9

    اگه کرباسچی راست می گوید: و در خط واقعی امام و رهبری است. باید به شدت موضع و رفتار آن مردک؛ م.ح موسوی را محکوم می کرد. ایشان و امثال این فکر می کنند. مردم در دوران ریاست کارگزاران و سردار سازندگی معروف و دار و دسته اش به سر می برند. و هرچی او و عواملش بگویند: ما مردم باید و حتما قبول می کنیم!!!! وی و دوستان سازندگی شان و اصلاح طلبان اگه راست می گویند: علنی آن بیانیه و صاحبش را مردود و محکوم اعلام نماید. ما مردم قسم حضرت عباس را قبول کنیم و یا ...خروس را

    نظرات شما -
    • 3

      هرکس حرف حق را محکوم کند،گور خود را در ایران کنده است،موسوی حرف حق زده است

  • ناشناس
    6

    از بخور و بپاشهای شهرداری و از معاونت قبه بگو که شما ها از گدایی به قارونی رسیدید .بگذارید کسی حرف حق بزند .اگر رفسنجانی هم بود شما زیپ دهنت را باز میکردی یا چادری بودی.

  • ناشناس
    4

    فكر كنم خيلى ديگه بيكارى بهش فشار آورده ،خوب يك پستى بهش بديد ديگه

  • ناشناس
    3

    چرت و پرت نگو سوریه کجاش به آرامش رسیده مردم حکومت موروثی اسد را نمیخواستند وعلیه او قیام کردند با دخالت ایران عناصر دعاش نیز بوجود آمد و سوریه تبدیل به ویرانی شد مسولین ما باید جواب مردم رنجدیده سوریه بدهند

  • طبقه صفر
    4

    کسیکه خودش رو به خواب زده.......
    آدمک نون به نرخ روز خور
    اینا
    فلانم بهت نمیدند
    صرف نظر از گفتار ،اون آقا

  • ناشناس
    3

    گریه های دادگاه اژه ای یادت،رفته؟؟؟یا چون مشمول عنایت ملوکانه و عفو قرار گرفته ای،هی پاچه خواری حکومت روحانیان زرتشتی پوش را می کنید؟؟؟

  • بهنام
    6

    چون این بابا یک بار حرف راست را زده ببینید چگونه مورد هجمه عده‌ای غربگدای کاسه لیس پاچه خوار غرب قرار گرفته است. اگر بر عکس این صحبت می‌کرد بند بند صحبت هایش را شما مزدوران تایید می‌کردید .

    نظرات شما -
    • 0

      استالین و حکومت سابق و تمام دیکتاتورها ،همه مخالفانشان را مزدور خارجی ها می دانند ولی خودشان هم می دانند این برچسبی است تا آنها را ساکت کنند ولی دیگه گذشت آن زمان ها الان عصر تکنولوژی و انفجار اطلاعات است و حکومت ها بایستی نوکر ملت ها باشند و قدرت مرتب دست به دست شود.توی ساندیس خور هم از تمام مزدوران بدتر هستی،چون از سرکوب ملت خودت راضی هستی به قیمت یک لقمه نان که پیش تو پرت کنند.وای بر تو که چه عاقبت بدی خواهی داشت

  • ناشناس
    3

    ساده نباشیم داعش از بین نرفته هرجا نا آرام باشه دوباره ظهور میکنه چون یک عقیده هست داعش در سوریه ناآرام و ضعیف قدرت گرفت و علت ضعیف بودن سوریه تجزیه ارتش سوریه به علت حمایت ما از اسد بود هر کشوری که اهل سنت زیاد داره ناآرام بشه داعش دوباره ظهور میکنه بری تاریخ بخونید در زمان قاجار ۵ هزار در کربلا کشتند قاسم سلیمانی فرزند ملت ایران است و افتخار اما به غلط به سوریه فرستاده شد هدف حفظ محور مقاومت بود
    اگر اکراین امامزاده داشت الان اونجا میجنگیدیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      این محور مقاومت دروغین،چرا یک فشنگ به سوی اسرائیل شلیک نمی کند؟چرا جولان را بعد از ۶۰ سال با زور پس نمی گیره؟موشک های اسرائیلی تا اطاق خواب بشاراسد دیکتاتور هم آمده اند،چرا مقابله به مثل نمی کند؟؟؟دیکتاتور ها فقط برای مردم بی دفاع و غیر مسلح کشور خودشون زرنگ هستند و در مقابل بقیه مثل موش هستند

  • 3

    ملت های منطقه خصوصا سوریه لبنان و عراق به خون ایرانی ها تشنه هستند،بخاطر اشغالگری حکومت اسلامی و دفاع از بشار اسد مستبد

  • ناشناس
    2

    موسوی محله جمشید را با خاک یکسان کرد ولی کرباسچی با ساختن ساختمانهای نواب دوباره به محله جمشید جان تازه ای بخشید.
    کرباسچی با نهادینه کردن رشوه و فساد در شهرداری به بهانه سرعت عمل در کارها، باعث افزایش شدید قیمتهای ساختمانها شد و استخوانهای محرومین را خرد کرد و دل رفسنجانی اشرافی را شادمان کرد. البته استخر فرح به فریاد مظلومین رسید و انتقام الهی بوقوع پیوست.

  • اکبر ملکوتی
    0

    موسوی چرا نخست وزیر بود زر مفت نمی زد حامی ملت نبود اوهم دنبال مقام است مردم چقدر ساده هستی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها