گزارش برجامی علی باقری در جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی/ جمع‌بندی نظرات کارشناسی در حال تدوین نهایی است

در جلسه فوق‌العاده بعد از ظهر امروز دوشنبه‌ شورای عالی امنیت ملی که به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد، گزارش مبسوطی از سوی علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران در خصوص گفتگوهای مرتبط با احیای برجام به اعضاء شورا ارائه شد.

گزارش برجامی علی باقری در جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی/ جمع‌بندی نظرات کارشناسی در حال تدوین نهایی است

گزارش‌های رسیده  حاکی است؛ باقری در این جلسه ضمن تشریح روند دور اخیر گفتگوها در وین که ۵ روز ادامه داشت، توضیحات کاملی پیرامون محتوای ایده‌های طرح شده از سوی «انریکه مورا» معاون هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی ارائه کرد.

باقری در ادامه ضمن تشریح روند بررسی ایده‌ها در تهران گفت: بر اساس راهبردهای تعیین شده، پایان دادن به ادعاهای سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی و ایجاد ضمانت‌های لازم برای اطمینان‌یابی از پایداری انتفاع اقتصادی ایران از توافق، محور گفتگوهای هیئت مذاکره‌کننده در وین بوده است.

مذاکره‌کننده ارشد ایران افزود: جلسات متعدد کارشناسی در خصوص بررسی ایده‌های ارائه شده از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی از بدو بازگشت هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به تهران برگزار شد و جمع‌بندی نظرات کارشناسی در حال تدوین نهایی است.

در جلسه امروز، اعضای شورای عالی امنیت ملی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رئیس و اعضای هیئت مذاکره‌کننده ایران، بر تداوم اقدامات این هیئت و سایر دستگاه‌های ذیربط تا حصول نتیجه نهایی بر اساس مطالبات قانونی ایران تاکید کردند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    2

    دولت و مجلس انقلابی تسلیم شدن و به امتیازات ده در صدی برجام ظریف راضی شدن ، کیهان ذو النور شرف غیرت ناموس چی شد فروختید به این ارزانی ،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کرم نریزید بذارید شاید از این بدبختی کمی نجات پیدا کنیم .

    • ناشناس
      0

      این توافق حاصل بشودیانه فرقی به ملت ندارد چون طی۴۳سال هنوزاندرخم یک کوچه ایم وگرفتارسیه روزی روبصعود

  • خون جیگر
    4

    لعنت و نفرین خدا بر کسانی که زندگی ما را به این روز انداختند مخصوصا آخوندهای دو زاری و امثال آن ها

  • ناشناس
    1

    همه میدونند در صورتی برجام احیا میشه که ایران تمامی خواسته های آمریکا و اروپا را بدون قید و شرط قبول کنه و تعهد هم بده.....دیگه حناتون رنگی نداره.......

  • اگر همان زمانی که آمریکا از برجام خارج شد ایران هم خروج خود را اعلام می‌کرد چه‌بسا مشکلات امروز را نداشتیم کوتاه آمدن ما دشمن را جسور کرد.
    1

    اگر همان زمانی که آمریکا از برجام خارج شد ایران هم خروج خود را اعلام می‌کرد چه‌بسا مشکلات امروز را نداشتیم کوتاه آمدن ما دشمن را جسور کرد.

  • 4

    همکاری ایران و روسیه باید در فضا مثل ایستگاه هوایی میر و... بیش از گذشته افزایش یابد تا تاثیر خود را در دو کشور و منطقه غرب آسیا برجای گذارد. مسئولین امر بر سرعت این همکاری‌ها بیفزایند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به پوتین سلام برسون

  • 1

    تروئیکای اروپایی بدون شک به واسطه عملکرد وقیحانه خود در قبال توافق هسته‌ای و تأثیر مستقیم در ایجاد گره‌های کور در مذاکرات، در جایگاه یک متهم قرار دارد نه یک واسطه‌ یا مصلح. چرا جریان اصلاحات این را درک نمی‌کند؟

  • 1

    تلاش مشترک کشورهای غربی و جریان بدسابقه داخلی در بحث توافق هسته‌ای، نشانه درستی راه انتخاب شده و ایستادگی مقتدرانه تیم هسته‌ای دولت سیزدهم در برابر باج‌خواهی‌های بیرونی است. امیدوارم همچون یک سال گذشته، مقتدرانه به این روند ادامه دهند و اجازه فریبکاری را به جریان سلطه و جریان نفاق بدسابقه داخلی ندهند.

  • 6

    ایمان کامل داریم که به ظلم و خیانت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان مظلوم پایان داده خواهد شد. ظلم پایدار نخواهد ماند و پیروزی از آنِ مظلومین خواهد بود.

  • ناشناس
    1

    اصرار شدید اروپایی‌ها به این که فرصت مذاکرات هسته‌ای رو به پایان است یک نوع جنگ روانی برای عقب‌نشینی ایران از مواضع اصولی خود و گرفتن امتیاز بیشتر می‌باشد نباید اسیر جنگ روانی دشمن شد. گذشت زمان به نفع ایران خواهد بود و دست ما در دفاع از منافع ملی کشور بازتر می‌شود.

  • ناشناس
    0

    احیای برجام به ضرر روسیه است چون دکترین روسیه بر این اساس است که همسایگان ضعیف و وابسته به خودش داشته باشد و چینی ها هم کالای ایران را نیم بها می‌خرند و اجناس بنجلشان را به ایران می فروشند و اسرائيل هم ايران ضعیف را دوست دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها