سردار کوثری: آمریکا تضمین ندهد، مذاکرات به نتیجه نمی رسد/ عملکرد تیم مذاکره ، بسیار خوب بوده

نماینده تهران در مجلس ضمن حمایت قاطع از تیم مذاکره‌کننده کشورمان گفت: تیم مذاکره‌کننده فعلی تمامی جوانب و مسائل را در نظر می‌گیرد و تا کنون نیز عملکرد بسیار خوبی از خود به جا گذاشته است. این تیم اجازه نخواهد داد طرف غربی با زورگویی نظر خود را به ایران تحمیل کند.

سردار کوثری: آمریکا تضمین ندهد، مذاکرات به نتیجه نمی رسد/ عملکرد تیم مذاکره ، بسیار خوب بوده

شمارش معکوس برای احیا و شاید مرگ برجام آغاز شده است. رفتار طرف‌های مختلف برجام در چند روز اخیر نشان می‌دهد که تمامی طرفین به این نتیجه رسیده‌اند که باید در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را از مذاکرات کنونی اخذ کنند.

البته فشارهای رسانه‌ای طرف آمریکایی و تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران در روزهای اخیر به عنوان یک تاکتیک آزموده شده دوبار تکرار شد. اما نکته جالب توجه در مقابل این اقدام آمریکا، سکوت و حتی پاسخ‌های حساب شده‌تر طرف ایرانی به جنجال رسانه‌ای پیش آمده بود.

در همین رابطه اسماعیل کوثری که دیر زمانی به عنوان یکی از اعضای شاخص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان در جریان مذاکرات تیم محمدجواد ظریف در دولت قبل قرار داشت، می‎گوید؛ جنجال‌ها و فشارهای رسانه‌ای طرف غربی در جریان مذاکرات موضوع جدیدی نیست؛ اما این بار تیمی در دستگاه دیپلماسی حضور دارد که مرعوب چنین اقداماتی نخواهد شد.

او تأکید می‌کند؛ دولت و مجلس شورای اسلامی در کنار هم تصمیم گرفته‌اند تمامی حقوق ملت در مذاکرات را پیگیری کنند. حتی در این مسیر موضوع «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» را به طور جدی دنبال خواهند کرد.

اجازه قلدری کردن به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نگاه مجلس به تیم مذاکره‌کننده و جریان مذاکرات اخیر در وین، اظهار کرد: جریان مذاکرات فعلی نسبت به دوره قبل تغییر کرده و آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند به طرف ایرانی فشار وارد کرده و به دنبال تحمیل نظر خود باشند.

وی تأکید کرد: آمریکا دیگر نمی‌تواند با قلدری کار خود را در جریان مذاکرات به پیش ببرد.

سردار کوثری: آمریکا تضمین ندهد، مذاکرات به نتیجه نمی رسد/ عملکرد تیم مذاکره ، بسیار خوب بوده

این چهره سیاسی اصولگرا با تشریح ارتباط مجلس و دولت(تیم مذاکره‌کننده) عنوان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تیم مذاکره‌کننده در موضوع حقوق ایران در مذاکرات بسیار محکم ایستاده‌اند. اگر طرف مقابل اقدام عملی برای رفع تحریم‌ها انجام ندهد و در همین رابطه تضمین ارائه نکند، قطعا مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.

دست تیم مذاکره‌کننده ایرانی پر است

کوثری تصریح کرد: آمریکا دیگر نمی‌تواند همانند گذشته کار خود را با قلدری به پیش ببرد، زیرا پارامترهایی در اختیار تیم مذاکره‌کننده وجود دارد که مانع از زورگویی آمریکایی‌ها خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» را در جریان مذاکرات پیگیری خواهند کرد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس به طور کامل موضوع «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» را پیگیری می‌کنند و دولت نیز بر همین اساس در جریان مذاکرات گام بر خواهد داشت.

نمایندگان مجلس موضوع حقوق سپاه در مذاکرات را دنبال می‌کنند

وی در پایان در خصوص صیانت از حقوق «سپاه پاسداران» در جریان مذاکرات هسته‌ای فعلی نیز، گفت: تیم مذاکره‌کننده تا کنون کار را به خوبی پیش برده است در طول مذاکرات تمامی مسائل و جوانب را در نظر خواهد گرفت؛ اما نمایندگان مجلس نیز در این موضوع نظارت خود را خواهند داشت.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    بیش از۴دهه دروغ ودروغ وحرفهای مفت وفسادوشیادی بیکس وبینواایران وایرانی

  • حاج سعید طوسی
    0

    پس درآمد کاسبان تحریم را چگونه جبران میشه؟

  • ناشناس
    0

    بهترین تضمین اینکه پس از برجام با شرکت‌های آمریکایی درز مینه سرمایه گذاری طرفین همکاری کنید (البته اگه تندروها اجازه بدند )در غیر اینصورت با ساختار سیاسی آمریکا دادن تضمین تقریبا غیر ممکنه

  • ناشناس
    0

    به آخرت که افتقاد نداری دست کم از این بترس آه مردم یه روزی گریبان عزیزانت رو بگیره

  • ناشناس
    0

    سردار شما که در کشور ایران میخوری ومیتازی ومیبری دیگه چه تضمینی از این بالا تر کشور را قبضه کردی

  • خون جیگر
    0

    یه جمله هم از مادر عروس بشنوید!!!!¡

  • ناشناس
    0

    شعار مرگ بر آمریکا فراموشتان نشود.
    آمریکا احتمالا هیچ تضمینی نمی‌دهد.
    کشورهای عربی در حال بسیج شدن جهت حمله نظامی به ایران با تحریک غرب هستند.
    آیا سرنوشت صدام در انتظار ایران است؟

  • سردار
    0

    سردار از پسرت چه خبر؟پارتی بازی؟ وقت کردی وصیت نامه امام رو بخونی بعد وارد سیاست شوی؟؟؟

  • وحید
    0

    الان یعنی سردار کوثری برای امضا توافق باید تصمیم بگیره.؟؟!!!
    این مملکت چند تا صاحب داره.
    خدا من که گیج شدم.

  • سعید
    0

    معلومه که سردارآن بعنوان محافظا ن اخوندها که از بهمن ۵۷ صاحب مملکت شدند میتوانند مانند ۴۳ سال گذشته برای ولایت اسلامی( ایران سابق) تصمیم بگیرند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها