رییسی: از ابتدای دولت تا امروز، آنچه وعده کردیم، تحقق پیدا کرد/ اجازه نمی دهیم دولت را به حاشیه بکشانند

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری گفت: با راه اندازی سفرهای استانی در دولت، برخی ملامت کردند چون معنای حضور مردم را درست درک نکردند.

رییسی: از ابتدای دولت تا امروز، آنچه وعده کردیم، تحقق پیدا کرد/ اجازه نمی دهیم دولت را به حاشیه بکشانند

وی عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان در محل مصلای این شهر افزود: این افراد لذت با مردم بودن، در میان مردم بودن، به استان ها رفتن و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدن را خیلی عنایت نکردند، گاهی ملامت کردند و گاهی زخم زبان زدند.

میدان را ترک نکردیم و درگیر حاشیه نشدیم

رییسی گفت: اما ما میدان را ترک نکردیم چون در میان مردم بودن را باور داریم و برای خود نعمت الهی می دانیم؛ لذت با مردم بودن را با چیزی عوض نمی کنیم و معتقدیم دولت باید مردمی، از مردم، در مردم و با مردم باشد.

وی تاکید کرد: به مدیران هم گفته ام به هیچ عنوان گرفتار حاشیه ها نشوند، به متن بپردازند که همان خدمتگزاری به مردم و گره گشایی از زندگی مردم است.

رییس جمهور کاهش بیکاری، راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل را متن دانست و اظهارداشت: اجازه نمی دهیم دولت را به حاشیه بکشانند.

خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برای بشریت و نقاب را از چهره نفاق بر ملا می کند اظهار داشت: مکتب حاج قاسم در تداوم مکتب رهبری معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) و نیز مکتب ثارالله است.

رییسی افزود: تردید نداریم خون مطهر ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان و حاج قاسم همواره در ایران اسلامی و جهان اسلام منشا آثار و برکات خواهد بود.

وی کرمان را مهد دلیران، کریمان، فقیهان و حکیمان خواند و اظهارداشت: با وجود تلاش ها شاهد برخی محرومیت ها در کرمان هستیم که با مشارکت مردم و گروه های جهادی بویژه جوانان مجاهد طی کمک و حمایت دولت از چهره زیبای استان فقر و محرومیت زدوده شود.

دور دوم سفرهای استانی شروع می شود

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه دور اول سفرها در استان کرمان تمام می شود اظهارداشت: بعد از مدت کوتاهی دور دوم سفرها برای پیگیری مصوبات قبلی و اجرایی شدن آنها با اتکا به تجربه های گذشته شروع می شود تا تغییر و تحول را به نام مردم در جهت رفع مشکلات مردم رقم بزند.

آنچه وعده دادیم محقق شد

رییسی تصریح کرد: در مدت فعالیت دولت، تمامی تلاش ما کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم بوده است؛ تمام تلاش آن است که بدهی هایی که از قبل برای دولت ایجاد شده است پرداخت شود.

رییسی با بیان اینکه متوسط در هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی های قبلی را پرداخت می کنیم اظهارکرد: فاکتورهایی که دیگران هزینه کردند را ما باید پرداخت کنیم؛ ما داریم کسری وجوهی که از بانک مرکزی استقراض شده را تسویه می کنیم.

به گفته وی، ۴۸۰ هزار میلیارد کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشته شد.

رییس جمهور با بیان اینکه ارتباط با همسایگان و تعامل تجاری با آنها را به چند برابر افزایش دادیم، تاکید کرد: معتقدیم ظرفیت برای افزایش بیشتر این تعامل تجاری وجود دارد.

رییسی با بیان اینکه مصمم به رفع بیکاری هستیم گفت: آمار نشان می دهد از ابتدای کار دولت تا امروز آنچه وعده کردیم برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در سال اول تحقق پیدا کرده است.

عقب ماندگی ها جبران می شود

وی تصریح کرد: نسبت به ایجاد مسکن کار در تمامی نقاط کشور رقم خورده و امروز یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن در حال ساخت و ساز است که اولین بخش آن طی چندماه آینده بهره برداری خواهد شد و روند افتتاح ها ادامه می یابد.

رییسی گفت: کشور ظرفیت دارد، حکم قانون و نیاز کشور است که یک میلیون مسکن در سال که نیاز جدی کشور هم است احداث شود؛ سال های گذشته ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار مسکن در سال ایجاد شده است.

وی افزود: ما هر سال ۷۰۰ هزار مسکن عقب ماندگی داریم که این عقب ماندگی ها البته در حوزه های مختلف نیز بوده است.

عدالت اجتماعی، مهمترین عقب ماندگی

رییسی افزود: مهم ترین حوزه عقب ماندگی در بخش عدالت اجتماعی است که به حکم وظیفه قانونی و الهی در دولت مصمم هستیم اجرای عدالت را با قوت دنبال کنیم.

۳۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری

وی با بیان اینکه در بخش اصلاحات اقتصادی که از آن ما سخن گفتیم به یک اقدام بسنده نمی شود، اظهارداشت: سرمایه گذاری از مسائلی است که در کشور باید انجام شود؛ سرمایه گذاری داخلی و خارجی را آغاز کردیم و برای افزایش تولید گام های بسیاری برداشتیم.

رییسی افزود: شرکت های بزرگ را به عنوان پیشران اقتصاد فعال کردیم و یکسال ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری این شرکت های داخلی مانند مس، گل گهر و دیگر شرکت ها بوده که با هم برای سرمایه گذاری بزرگ هم پیمان شدند.

وی با بیان اینکه بانک ها نیز که همیشه نگران ایجاد نقدیندگی بودیم مدیریت می شوند که نقدینگی به سمت تولید برود، اظهارداشت: کارهای بزرگ در پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها با سرمایه گذاری بزرگ بانک ها و شرکت های خصوصی انجام می شود که میزان سرمایه گذاری آنها به حدود ۱۹ میلیارد دلار می رسد.

به گفته رییسی، در بخش سرمایه گذاری خارجی هم امروز رقم های قابل توجهی در کشور دنبال می شود و با کمک مردم و فرهیختگان، آینده بسیار درخشان در انتظار ملت ایران است.

بسترهای فسادزا را نشانه رفتیم

رییس جمهور همچنین گفت: درباره موضوع مبارزه با فساد نیز از روز اول شروع به کار در دولت به دنبال اصلاح بسترهای فسادزا در همه نظام های اقتصادی بودیم تا زمینه فساد را از بین ببریم.

وی در ادامه نیز با بیان اینکه اینک مهمترین چیز امید دادن به جامعه است اظهارداشت: هرکس به دنبال ایجاد ناامیدی در مردم باشد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 44
  • ناشناس
    0

    فعلا بیشتر ایشان دستور به رفع مشکل داده اند تا رفع مشکل امیدوارم ۳ سال باقیمانده از دولت مشکلات را حل کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ایشون تعریف شان از مردم خودشانی های اطراف خودشان و آن ۱۵ درصد دور و بری ها که با دستور و بخشنامه و پیغام حضور و راه پیمایی دارند ، هستند که به تمام اهداف مالی و اقتصادی و ... خودشان رسیدند والا اون ۸۵ درصد که ایشان کاری به کارشان ندارد ، به قعر فقر و فلاکت سقوط کردند

    • داروغه ناتینگهام
      1

      جناب آقای رئیسی به شما شکر دادن ؟؟ آیا خوردنش را بلدید

    • ناشناس
      0

      واقعا به سنگ پای قزوین گفتی نیا جلو من هستم...

  • ناشناس
    0

    رئیسی هم در این مدت یک سال ثابت کرد که دیگر به درد مردم و کشور نمی خورد
    متاسفانه رئیسی هم تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است شرم آور و تاسف بار است.

  • 0


    امروز پنجشنبه 20 مرداد ماه سال 1401 است که تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست چرا؟ به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      معلمان و کارگران و .. را هم اضافه کنید با این دوبله سوبله شدن قیمتها

  • ناشناس
    0

    خسته نباشی .مچکریم دلاور .یه لطفی کن لااقل سفره های با طرح چلوکباب و برنج رو بین مردم توزیع کن .مردم از نوستالژی خوششون میاد .

  • ناشناس
    0

    افزایش حقوق ده درصدی برای سایر سطوح قبول نداریم ودولت قانون را زیر پا گذاشته سه ماه پیش افزایش ۳۸ درصد تایید و اعلام شده بود ودولت کار غیرقانونی انجام داده وحق حقوق مستمربگیران وبازنشسته را پایمال کرد ه وحق این کار را ندارد ودرآمد وحقوق ما ر بطی به دولت ندارد

  • 0

    چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۰۷:۲۷
    مسئولان حقوق‌های اندک بازنشستگان را غیرمنصفانه بدانند
    شفاف‌سازی درباره پرونده فساد‌های کلان مالی و حقوق‌های نجومی، دلگرمی و همکاری مردم در پیشرفت برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور را به همراه می‌آورد، از مسئولان درخواست می‌شود همانگونه که پرداخت‌های نجومی و امتیازهای ویژه برخی مدیران را ناعادلانه می‌دانند، پرداخت حقوق‌های اندک به بیشتر کارمندان و بازنشستگان را نیز غیرمنصفانه بدانند و قدری هم به فکر معیشت آنان باشند، تا سفره‌‌هایشان هر روز کوچکتر نشود.
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • 0

    ایا تورم فقط برای بازنشستگان تامین اجتماعی ست؟ بازنشستگان لشکری و کشوری چه گناهی کرده اند ک سالانه فقط ۱۰ درصد اضافه حقوق دارن؟ مگر دولت از لشکری و کشوری بیمه کسر نمیکند؟ اینا هم باید فحش بدن تا افزایش حقوق داشته باشند؟ چرا رتبه بندی لازم الاجراست اما همسان سازی نه؟ شاغلین براحتی در کلاس میخوابند و حقوق زیادی دارند این بازنشستگان هستند ک عمری را با چندرغاز کار کردند

  • ناشناس
    0

    باعرض سلام ادب
    به همه نماینده های استانها وشهرستانها بازنشستگان کارگری تا مین اجتماعی این اولین بار نیست که حق حقو ق ما بازنشستگان نادیده گرفتنه می شه.از ش ما نماینده های بازنشستگان ونمایندگان مجل س خواهش میکنم از حق حقوق ما قشرهای زیف د فاع کنید.
    بخصوص از حق حقوق سخت زیا ن آور ها
    با تشکر

  • 0

    لطفا اخبار دروغ انتشار ندهید این دولت یک ریال هم به حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه نخواهد کرد ۴۰ سال که کاری برای بهبود معیشت بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام نشده‌ و نخواهد شد

  • 0

    دروغ های بزرگ این ماه اضافات را واریز نکردید با حقوق یک میلیون و ۴۰۰تومان چگونگی زندگی کنم

  • ناشناس
    0

    اگه وعده داده بودید پدر مردمو در بیارید بله کاملا موفق شدید

  • 0

    معلم و کارگر و بازنشسته و هیات علمی و ...... همه را ناامید کردید. تنها عملکردتان چرب کردن سبیل خودیها در بودجه بود.

  • بیطرف
    0

    میشه دوتا از وعده هایی که عملی شده را ذکر بفرماییدتاماهم دعا گوی شما شویم

  • ناشناس
    0

    فقط تو همین دو ماهه قیمت دارو دو برابر شده. شما به بیمارها هم رحم نمی کنید

  • .
    0

    عجب رویی ... الله اکبر

  • ناشناس
    0

    لعنت ابدی برشماجماعت فاسدوشیاد

  • ناشناس
    0

    هر سفر استانی جنابعالی کلی هزینه دارد جدا زا هزینه های سفر خودتون و همراهان زیادکلی هزینه برای تدارکات و رفت و امد پرسنل اون شهرستان قبل از اومدن جنابعالی هست لطفا این هزینه ها را به خاطر رفتار پوپولیستیتون تحمیل نکنید به ما همین که پول غزه و حماس و لبنان و بودجه عفاف و حجاب و حوزه های علمیه را بر خلاف خواست ملت از حلقومشون میکشین و اخرم باتوم رو سرشون میذارید بسه لطفا یک جا بشین

  • عدالت
    1

    مردیم ازخوشی ؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    جای جناب خان و جمله طلائی اش سبز ڪه میگفت
    من دیگه هیچ حرفی ندارم !!

  • یک ایرانی مسلمان
    0

    به نام خدا
    سه تا از قول ها را که به آنها عمل کرده نام ببرید.( ۳ نمره)

  • ناشناس
    0

    با چه روی حرف می زنید. الان یک میلیون مسکنی که ساختی همین جور بی صاحب ماندند. چون مردم ایران دیگه همه خانه دارند. بده به افغانها ثواب داره........رو که رو نیست سنگ پاست.

  • علی اکبر
    0

    سلام
    عجب گل و بلبلی
    به کدامین شعارتون عمل کردید.
    مدت پنج ماهه که بازنشستگان تامین اجتماعی را روانی کردی.
    شاغلان و بازنشستگان مخابرات را که به خاک سیاه نشوندین.

  • ناشناس
    0

    خودشیفته ی دروغگو.....چقدر تو رو داری آخه!!!!

  • ناشناس
    0

    عزیزم چند نمونه را نام ببر که محقق شده البته بعید از طرح صیانت و حجاب

  • مش جمعه
    0

    آری ،شاهد بودیم که تو و قاسمی ،کلید یک میلیون مسکن را تحویل متقاضیان دادی .هی فرمان، هی فرمان

  • 🐜
    0

    بله بصورت ۲انجام شده یعنی برعکس اون شعارهای که قبل ازانتصابت میگفتی روغن ۵برابرگوشت ومرغ ۳برابر قندوچای ۴برابرپرایدلگن ۲۰۰میلیون ومسکن یک واحد هم ساخته نشده همش دروغ گفتی البته حق داری چون فقط ۳میلیون رای آوردی داری انتقام میگیرازملت وطن

  • ناشناس
    0

    شاید یه وعده را عملی کرده باشی واونم اینه همه چی سیصد درصد گرون کردی تا ازحیب مررم بدبخت بدهی دولت پرداخت کنی خسته نباشی دلاور

  • ناشناس
    0

    آقای رئیسی فرمودند آنچه وعده دادیم محقق شد
    دردو موضوع برایم ابهام ایجاد شده
    یک مورد فرمودند تلاش برای کنترل تورم (نه کنترل تورم )
    دوم آمارها نشان میده وعده اشتعال وبیکاری برای سال اول محقق شده از میزان آمار چیزی نگفتند
    البته کسی ازدولت انتظار نداره در یک سال همه وعده ها محقق بشه باید به ایشان فرصت داد ۴ سال داد تا بعد قصاوت کرد
    درضمن ایشان باتوجه به شناخت وضعیت کشور در زمان روحانی وعده های داده پس عدم موفقیت را نمیتونه گردن دولت قبلی بندازه


  • محمود
    0

    من دستور دادم بقیه اش با من نیست.من گفتم نباید اجناس گرون شوند ولی ۱۰برابر شدند.تا ببینید اقای رئیسی از دید کی ببیند.

  • ناشناس
    0

    تنها چیزی که حس کردم اینه که یارانه مون رو قطع کردی ، واقعا موندم مبنای اطلاعاتی تون برای پرداخت یارانه چه کارشناسان متبحری بودن املاک جزو نبوده اما کسی که مستاجره و شغل ثابت و درآمد ثابتی نداره فقط بدلیل اینکه همسرش بازنشسته است و مقداری از پاداش بازنشستگی روبعنوان کمک خرجی تو بانک گذاشته ، چون آدم مایه دار پول تو بانک نمی زاره و تبدیل به طلا و ....می کنه ، یارانه سرپرستدخانواده رو قطع کردن و روح و روانش رو بهم ریختن آخه پولی که ربط به همسرم نداره در ضمن پول دو جلسه دندانپزشکی و دو تا ایمپلنت دندون نمی شه واقعا کارشناساتون خجالت نمی کشن خودشون وضع هزینه ها رو نمی دونن چرا با روح و روان مردم بازی می کنید خانواده ها رو بهم ریختید واقعا نمی تونیم جواب نیاز بچه ها مون رو بدیم با این گرانی که راه انداختید یارانه مون رو قطع کردید خدا از کارشناسای از خدا بیخبرتون نگذره

  • ناشناس
    1

    شما در کل مشکل افرین بودی جز گرانی وبذبختی چیزی نسیب مردم نکردی خدا از سرت نگذرد

  • ناشناس
    0

    شاید نظر مردم با نظر رییسی منطبق نباشد.
    هر موقع روسای جمهور پیشین نظرات رییسی را تایید کردند شاید حرفهای رییسی درست باشد و کاذبانه نباشد.

  • 0

    افزایش ٣٨ درصدی حقوق بازنشستگان همراه با ۵۵٠ هزار تومان است؟

  • شروین
    0

    ممالک درست می گوید امت این ولایت قبل از رئیسی گرسنه بودند ولی حالا فلاکت زده هستند و این یعنی پیشرفت در مملکت اسلامی ؟؟!؟!

  • ناشناس
    0

    قول وقرارهای خود را اجرایی کرده وآن عمل کردید چند مورد نام ببرم که فیلم صحبتهای شما هست ولی عمل نشده است مگربنا نبود قیمتها بشهریور ۱۴۰۰ برگردد مگربنا نبود فقط چهار قلم کالا افرایش داشته باشد پس چرا شما دست روی هرکالایی که تصورش را بکنید رشدقیمت بی سابقه ایی داشته که درطول عمر دولتهای گذشته وجود نداشته است تحمل کردن بمردم تزریق میکنید خدایا تا کی ما باید مجبور باشیم تحمل کنیم یخچالها خالی ، مردم جوانانشان را میخواهند بفرستند برای تشکیل خانواده اما پدر مردم را درآوردید که آنچه ازشما میشنویم با آنچه درجامعه می بینیم متفاوت است .ایکاش روی حقیقی خودتان را نشان میدادید حقیقت اینست که زبان وعمل متفاوت است .

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    کدام وعده؟؟؟
    خیلی پر رو هستی!!!!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    شما ۶ ماهه در خصوص حقوق بازنشستگان‌تامین اجتماعی نتوانستی تصمیم بگیری و تا به حال دهها حرف و ۵ تا دستور دادی که به جائی نرسیده!!!! در خصوص قیمت رب گوجه فرنگی هنوز به توافق نرسیدید!!!!
    انوقت ادعا داری!!
    خیلی رو داری!!!!!

  • ناشناس
    0

    باسلام خدمت سردبیر و دوستان عزیز
    جهت اطلاع معوقات بازنشستگان ومشکلات این دست فقط در مخابرات نیست بازنشستگان هواپیمایی هم در طلب معوقات خود هستند شاغلین در سایر سازمان‌ها نیز از مقدار و نحوه اجرای افزایش سالانه حقوق و دستمزد گلایمند هستند بدقولی ودادن وعدهای پوچ در این دولت رکورد زده است…..صدور دستور اصلاح امور خارج از شمارش و اجرای دستورات فوق نیز غیر قابل شمارش!!!!!!

  • ناشناس
    0

    خدا می داند که بازنشستگان..حقوقی که می گیرند..همان روز اول و دوم بابت قسط وام ..کرایه خانه..بدهکاری جهت خرج خانواده.گاز..برق..آب..تلفن..می شود..امروز با این تورم کسی پاسخگوی خرج خانواده.نیست…و هزار یک جور خرجی دیگر..خدا کنه ماشین خراب نشه مریض نشیم..اهل خانواده امروز از بزرگ خانواده که یک بازنشسته است توقع دارند..پسرداریم..دختر داریم..اینها خرج دارند مگر می توانند از غریبه ای خرجی بگیرند جز پدر خانواده…پس ای مسئولین مخابرات حق حقوق ما بازنشستگان را پرداخت کنید..تا خداوند کمکتان کند و راهی برای بهبودپیدا شود..وقتی دعایی باشد..بهتراز نفرین است….

  • ناشناس
    0

    وعده مسکن چی شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها