سرکرده القاعده چطور کشته شد؟

سراج الدین حقانی محل اختفای الظواهری را به امریکا نشان داد!

سراج‌الدین حقانی با وساطت جنرال قمر باجوه؛ فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان و نیز سازمان جاسوسی آی‌اس‌آی، سعی در احیای روابط با امریکا و خارج‌کردن نام‌اش از لیست سیاه امریکا داشته‌است.

سراج الدین حقانی محل اختفای الظواهری را به امریکا نشان داد!

رحمت‌الله نبیل؛ رییس سابق امنیت ملی افغانستان می‌گوید که نخستین‌بار خبر حمله هوایی امریکا بر کابل را فاش کرده‌بود، مدعی شده که سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله (کشور) طالبان پس از کشته‌شدن الظواهری؛ سرکرده شبکه القاعده از کابل فرار کرده‌است.

 

آقای نبیل همچنین ادعا کرده که رهبر شبکه حقانی برای خارج‌شدن از لیست سیاه امریکا محل اختفای ایمن الظواهری را در اختیار امریکا قرار داد.

نبیل امروز (سه شنبه ۱۱ مرداد) دقایقی پیش در رشته توییت‌هایی به نقل از منابع خود گفته‌است که سراج‌الدین حقانی پس از حمله هوایی امریکا با «یک کاروان بزرگ مسلح» کابل را ترک کرده و به سمت ولسوالی (شهرستان) چرخ لوگر در شرق افغانستان حرکت کرده‌است.

به گفته نبیل، سرپرست وزارت داخله طالبان احتمالا پس از رسیدن به لوگر به سوی پکتیا؛ جایی که نفوذ بیش‌تری دارد، حرکت کرده‌است.

نبیل افزوده زمانی که امریکا الظواهری را هدف قرار داده، سراج‌الدین حقانی؛ میزبان گفتگو‌های صلح میان تحریک طالبان پاکستان و هیات رسمی ۱۲ نفره این کشور در وزیر اکبرخان کابل بوده‌است.

او به نقل از منابعی گفته‌است که مهمانخانه شخصی حقانی در نزدیکی محل سکونت الظواهری قرار داشته و گفته‌است که خانه مورد هدف حمله پهپادی امریکا نیز متعلق به سراج‌الدین حقانی بوده‌است.

نبیل همچنین گفته‌است که سراج‌الدین حقانی با وساطت جنرال قمر باجوه؛ فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان و نیز سازمان جاسوسی آی‌اس‌آی، سعی در احیای روابط با امریکا و خارج‌کردن نام‌اش از لیست سیاه امریکا داشته‌است.

رییس سابق امنیت ملی افغانستان گفته‌است که او برای دستیابی به این اهداف آدرس محل اختفای الظواهری را در اختیار امریکا قرار داده‌است.

به گفته نبیل احتمالا تنها سراج‌الدین حقانی و شبکه حقانی در پناه دادن به الظواهری نقش داشته‌اند.

به گفته او بقیه اعضای طالبان به رهبری ملا برادر و ملا یعقوب به همان اندازه که از به رسمیت شناختن توسط جامعه جهانی نگران بودند از افزایش قدرت شبکه حقانی نیز نگران اند.

نقض توافق‌نامه دوحه

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا گفته‌است که طالبان با پناه دادن به القاعده توافق‌نامه دوحه را نقض کرده‌اند. این در حالی است که طالبان هم مدعی شده‌اند که امریکا با حمله به کابل، توافق دوحه را نقض کرده‌است.

وزیر خارجه امریکا گفته‌است: «طالبان به مردم افغانستان و تمایل‌شان برای عادی‌سازی روابط با جامعه بین‌المللی خیانت کرده‌اند.»

او افزوده که جهان بدون ایمن‌الظواهری امن‌تر است.

بلینکن تاکید کرده که امریکا به اقدامات خود در برابر کسانی که امنیت این کشور و متحدانش را تهدید کنند، ادامه خواهد داد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    2

    ایران خودش کم بدبو بود طالبان هم جفتش شد.

  • ناشناس
    2

    کشتن سگ هار ثواب دارد.

  • عبدالقسیم
    2

    شهید حاج ایمن الظواهری روحش شاد.

  • ایرانی
    0

    از یه طرف شعار مبارزه با آمریکا میدن و از طرف دیگه برای خارج شدن از تحریم آمریکا و سفر به آمریکا و رفتن آقازاده هاشون به آمریکا حاضر میشن هر کاری بکنن!! به نظرتون آشنا نمیاد؟!!! بقول حافظ" واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند"!!!!

  • ناشناس
    3

    درود بر امریکا،خدا حفظش کنه،اگه آمریکا نباشه تروریست ها و حکومت های سرکوبگر دنیا را برای بشر جهنم می کنند،لعنت به این آدم های کثیف،ساکنان بی گناه برج های دو قلو چه گناهی داشتند؟؟؟؟که در آتش سوختند،شما دین ندارید،شما حیوان هم نیستید،چون حیوان شرف دارد

    نظرات شما -
    • 1

      دم آمریکا گرم هرکی پاشو از گلیمش دراز میکنه یا تاریخ مصرفش تمام میشه با پهپاد می‌فرسته بهشت!

  • ایرانی
    0

    ناشناس محترم 00:23 ضمن احترام به عقیده تان، بزرگوار فکر نکن آمریکا دمکراسیه و همه چی تمومه و احترام به عقاید و ....!! من انقلابی نیستم جیره خور حکومت هم نیستم ولی منصفانه بگم کلیه دولتها با هر مرام و مسلکی برای منافعشون حاضرن همه چیز رو قربانی کنن(البته همه دقیقا یه جور نیستند و کمی بهتر و کمی بدتر دارند) شعارهای قشنگشون رو نگاه نکن برای رسیدن به منافع و خواسته هاشون از انجام هیچ کاری ابایی ندارن فقط بعضیاشون با شمشیر و با خشونت سر میبرن بعضیاشون هم با پنبه سر میبرن و بقول معروف ویترین و ظاهر رو شیک و قشنگ نگه میدارن!! کلی مثال و شاهد هست خوب نگاه کن میبینیشون!

  • ناشناس
    1

    از این ریشو ها هیچ چیز بعید نیست

  • ناشناس
    0

    آی ناقلا حقانی ۲۵ میلیون دلار را زدی بالا

  • 1

    خدایی پای پول در میان باشه تندرو ترین مسلمان نیز وسوسه میشه حقانی بخاطر ۲۵ میلیون دلاری که برای لو دادن الظواهری تعیین کرده بودند وسوسه شد و دنیا را به بهشت ترجیح داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها