عضو کمیسیون امنیت مجلس با انتقاد از دولت رئیسی:

حرکت دولت مانند حرکت کسی است که روی تردمیل می دود و مسافتی طی نمی شود/ نمایندگان هر روز با انتقاد و پرخاش مردم مواجهند

عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: طرح رتبه بندی معلمان نیمه کاره است و با وجود گذشت ۵ ماه از سال هنوز هم تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نیست؛ جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نهاده های دامی جای تشکر دارد و امری ضروری است اما مجلس نقش خودش را در کنترل دولت برای اینکه به کمرهای خمیده مردم فشار وارد نشود ایفا نکرد؛ مجلس چه نقشی در این رابطه ایفا کرده است؟

حرکت دولت مانند حرکت کسی است که روی تردمیل می دود و مسافتی طی نمی شود/ نمایندگان هر روز با انتقاد و پرخاش مردم مواجهند

مجتبی ذوالنوری در صحن علنی امروز ( سه شنبه، ۱۱ مردادماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت به مناسبت ماه محرم خطاب به رئیس و هیات رئیسه مجلس، گفت: اگر پای صحبت تک تک نمایندگان بنشینید جز اندکی شاید رضایت وجدانی از حضورشان در مجلس نداشته باشند زیرا نقشی از مجلس در حل مشکلات عمیق جامعه نمی بییند و هر روز در حوزه انتخابیه با انتقاد و پرخاش مردم روبرو هستند اما تاثیری در حل مشکلات آنها در کارشان نمی بینند.

ذالنوری افزود: نمایندگان مجلس ارزشی، انقلابی و دلسوز هستند ولی به مثابه دانه های پراکنده یک تسبیح هستند و هیات رئیسه باید به عنوان نخ اتصال و انسجام کارآمدی لازم را به مجلس بدهد و نقش لازم را ایفا کند؛ امروز کدام برنامه و طرح مشترک بین مجلس و دولت به عنوان میثاق مشترک وجود دارد که ما بر اساس آن مطالبه گری و مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم ادامه داد: امروز می بینیم طرح رتبه بندی معلمان نیمه کاره است و با وجود گذشت ۵ ماه از سال هنوز هم تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نیست؛ جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نهاده های دامی جای تشکر دارد و امری ضروری است اما مجلس نقش خودش را در کنترل دولت برای اینکه به کمرهای خمیده مردم فشار وارد نشود ایفا نکرد؛ مجلس چه نقشی در این رابطه ایفا کرده است؟

وی یادآور شد: گناه تک تک نمایندگان چیست؟ آیا شرکت رئیس مجلس در شورای عالی هماهنگی اموراقتصادی به معنای تعامل مجلس و دولت است؛ امروز کدام برنامه ای که در این شورا مطرح می شود با نمایندگان ملت به اشتراک گذاشته و در مورد آنها همفکری و هماهنگی می شود و گزارش کدام موضوع از آنجا به مجلس می رسد؟

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ما چه نقشی در حل مشکلات مردم داریم؟ آیا این مشکلات راه برون رفت دارد یا خیر و اگر دارد چه همفکری و هماهنگی بین مجلس و دولت وجود دارد؟ چه کسی باید این زمینه را فراهم کند.

ذالنوری خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: تحرک، روحیه انقلابی و منش شما موجب تشکر است اما امروز حرکت دولت مانند حرکت کسی است که روی تردمیل می دود و مسافتی طی نمی شود؛ امروز نقطه ( الف ) و ( ب ) شما کجاست که ارزیابی کنیم پیشرفتی در امور اتفاق افتاده یا خیر؟ آقای رئیس جمهور! یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت آیا یک چهارم اهدافی که باید طی کنید وصول شده است و به آن رسیده اید؟ فرصت ها مانند ابر می گذرد.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروز کیست که نداند فساد سیستمی بانکی و قاچاق کمر اقتصاد کشور را شکسته است؛ کدام قرارگاه شما برای رفع این مشکلات فعال هستند؟ آقای رئیس جمهور؛ تولید را فعال و جوان افسرده را مشغول کار کنید؛ جوان درآمد مکفی داشته باشد مشکل ازدواج و فرزندآوری و جمعیت حل می شود.

وی تمرکز بر ابرمشکلات کشور را از ضروریات کار دولت دانست که باید به آن توجه کند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    2

    نگو تورا خدا باورمون میشه ذوالنور عوض شده .نکند بوی گند بی کفایتیش به دماغتون خورده دارید مثل احمدی نژادتون تا زوده دامن بر می کشید که کی بود کی بود من نبودم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینها همه یککرباسندفوق بیخرد،دروغگو،فاسد،شیادهستند

  • حامد
    15

    آقای رییسی خورشید انقلاب است که از پس ابر بیرون آمده و قرار است ایران را نجات دهد. او سمبل تام و تمام جمهوری اسلامی است، اگر مردم و نمایندگان صبور باشند توفیق سید محرومان را به نظاره خواهند نشست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تکبیر

    • ناشناس
      0

      خداوکیلی از ساقی موتوری جنس نگیرید

    • ناشناس
      1

      فعلا که دچار خورشید گرفتگی شده

    • ناشناس
      1

      خورشیدایران سال ۵۷ غروب کرد

    • 0

      بیش از۴دهه سیه روزی تدریجی وفلاکت بابیشرمی دم ازصبرمیزنیدوقاحتتان حدومرز ندارد

    • 0

      حتم تو هم پیامبر هستی .

    • 0

      اقا حامد چی میزنی بگو تا ماهم استفاده کنیم همه جا را گل وبلبل ببینیم

    • ناشناس
      0

      اگه دنیات اندازه توبره ات باشه همه جا گل وبلبله

  • ناشناس
    0

    خوب اومدی حرکت روی تردمیل نتیجه حرکت روی تردمیل اینکه بعد از یه مدت خسته میشی و از آن میای پایین

  • ناشناس
    0

    فقط حرف نزنید عمل کنید مجلس وبخصوص شخص قالیباف در نابود کردن حق بازنشسته ها شریک هستید،شما قانون گذاران ازهمه قانون گریز ترید،چرا بعد از مهلت قانونی که دولت کاری برای بازنشسته ها نکرد شماها به قالیباف یاد آوری نکردید تا قانون را رعایت ومصوبه افزایش را برای اجرا به تامین اجتماعی ارسال کند،شما به موکلین خودتان خیانت کردید،لطفاّ به وظیفه خود در مورد اجرای مصوبه شورای عالی کار برای بازنشسته ها عمل کنید تاکمی اعتماد به مسعولین شاید برگردد

  • ناشناس
    0

    اونموقع ک با آب و تاب سکان اداره کشور رو بهش دادید باید کمی تامل میکردید مطمئن باشید بعد از ۳ سال دیگه هم روی تردمیلیم

  • کورش
    0

    با ریا کاری .کار پیش نمی رود ..بیسواد مثل ادم کور است

  • ایرانی
    0

    وی تمرکز بر ابرمشکلات کشور را از ضروریات کار دولت دانست که باید به آن توجه کند.
    امروز قضیه بیرون بودن چند تار موی زنان و افزایش چند ده و چند صد درصدی قیمت کالاها و در عوض افزایش ده درصدی دستمزد حقوق بگیران و نگرانی بابت ناهار خوردن یه دانشجو و دستور صادر کردن در تمامی امور از جمله گران نشدن کالاها و قیمت دارو و ... خودش از ابر مشکلات کشور هستش که ابراهیم بت شکن روی آنها متمرکز شده!!!!!

  • ناشناس
    0

    مردم اون زمان فکر میکردندآخوند چندان غرق دنیا نیست چه اشتباهی وحشتناک بود که امروز مردم با گوشت و پوست و استخوان زخمی از حرص و آز سیر نشدنی ایشان می بینند که برای حفظ قدرت از نام ننگ عاری ندارند.

  • ناشناس
    0

    این حکومت اخوندی تا ایران را مثل سوریه به فنا و تجزیه نکشونه ول کن نیست

  • ناشناس
    0

    شیخ پردل یه زمانی میگفت دولت روحانی بدترین دولت هست دوست دارم بدونم درباره دولت ریسی چه میگوید

  • ناشناس
    0

    واقعا مردم حق دارند حتی ناسزا بگویند چرا دولت به همه تولید کنندگان مچوز داده هر جور که میخواهند مردم را چپاول کنند فقط تولید داشته باشند محرومان نابود شدن از خدا بترسید اگه خدایی رو میشناسید

  • shghv
    0

    ای ناکس نا لایق تو که ضد روحانی و حامی رئیسی بودی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها