نماینده مجلس:

عملیات روانی آمریکا، مانع پیشرفت مذاکرات برجامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مذاکرات احیاء برجام رو به جلو و پیشرفت است اما گاهی آمریکا با عملیات روانی می خواهد در به نتیجه رسیدن مذاکرات تاخیر بیاندازد.

عملیات روانی آمریکا، مانع پیشرفت مذاکرات برجامی

شهریار حیدری، با اشاره به تحرکات اخیر مقامات آمریکایی در خصوص بازگشت به برجام، گفت: آمریکا رویکردی در عرصه بین المللی و سیاسی دارد و آن این است که در هر مذاکره، ارتباط  و قرارداد با کشورها چه به صورت موردی، جمعی و پیمانی حتما عملیات روانی را چاشنی آن می کند. در برجام نیز شاهد این رویکرد آمریکایی ها بوده ایم با این حال آنها متوجه قدرت جمهوری اسلامی ایران شدند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس با بیان اینکه ایران هرگز از حق ملت کوتاه نخواهد آمد، اظهار داشت:  برنامه هسته ای ایران در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی و در راستای تامین نیازمند است با این حال آمریکا تلاش می کند در روند فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران شبهه ایجاد کند.

وی بیان کرد: آمریکا به دنبال آن است با زمان‌بر کردن مذاکرات امتیاز بگیرد، ایران نیز متوجه این موضوع است و در چارچوب برنامه های خود مذاکرات را پیش می برد، از سوی دیگر کاخ سفید باید متوجه باشد که نمی تواند حق بین المللی ما را در مسائل هسته ای منکر شود و ایران هم از حق خود کوتاه نمی آیید.

این نماینده مجلس توضیح داد: آمریکا می خواهد تا می تواند از ایران امتیاز بگیرد، مذاکرات را زمان‌بر کند و از سوی دیگر از کشورهایی که مخالف شکل گیری برجام هستند از جمله کشورهای عربی امتیاز بگیرد، اما ایران می خواهد مذاکرات با رویکرد منطقی، دور از مسائل احساسی و سیاسی پیش برود.

حیدری بیان کرد: ایران خواهان لغو تحریم ها است، پایبندی ایران به تعهدات برجام شفاف است اما آمریکا نمی خواهد به راحتی شفافیت اقدامات ایران در برجام را بپذیرد و همواره شک و شبهه وارد می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسات تیم های مذاکره کننده گفت: مذاکرات احیای برجام رو به جلو  و پیشرفت است اما گاهی آمریکا با عملیات روانی می خواهد در به نتیجه رسیدن مذاکرات تاخیر بیاندازد اما امیدواریم در مذاکرات آتی توافق برد-برد حاصل شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها