زمان برگزاری جلسه رای اعتماد دولت انگلیس اعلام شد

سخنگوی دولت انگلیس می گوید جلسه رای اعتماد به اعضای دولت موقت هفته آینده برگزار می شود.

زمان برگزاری جلسه رای اعتماد دولت انگلیس اعلام شد

بوریس جانسون، روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت لندن روز دوشنبه جلسه رای اعتماد خود را برگزار می کند. این در حالیست که جانسون که اخیرا به دلیل رسوایی اخلاقی کابینه خود مجبور به استعفا شده، گفته است تا زمان انتخاب یک رهبر جدید برای حزب محافظه کار، به امورات نخست وزیری ادامه می دهد، اما حزب کارگر در تلاش است تا با برگزاری رأی اعتماد هم علیه دولت و هم جانسون، او را مجبور به ترک زودتر قدرت کنند.

سخنگوی جانسون در ادامه تاکید کرد: ما در حال ارائه طرحی هستیم که به مجلس عوام انگلیس این فرصت را می‌دهد تا در خصوص داشتن اعتماد به دولت، تصمیم گیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا طرح حزب کارگر برای رای اعتماد به جانسون مسدود شد، با سیاسی بازی دانستن اقدام حزب کارگر گفت که طرح اعتماد به شخص نخست وزیر استفاده مناسبی از وقت مجلس عوام نیست.

این مقام دولت انگلیس با این حال تاکید کرد که ما اکنون از اصل اساسی قانون اساسی مبنی بر اینکه دولت وقت باید همیشه اعتماد پارلمان را به دست آورد، حمایت می کنیم.

در همین راستا، سخنگوی حزب کارگر روز سه شنبه گفت که «بوریس جانسون» نخست وزیر موقت انگلیس از تلاش حزب کارگر در جهت برگزاری رأی اعتماد به دولت خود در روز چهارشنبه جلوگیری خواهد کرد. این مقام حزب کارگر اعلام کرد که این دولت ترسیده است و از ارائه زمان برای مذاکره بر سر رأی اعتماد جلوگیری می کند.

حزب کارگر پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد چنین جلسه ای را به منظور جلوگیری از ماندن جانسون در قدرت تا زمان تعیین جانشین او برگزار کند. انتظار می رود روند انتخاب نخست وزیر انگلیس تا ۵ سپتامبر طول بکشد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها