مجارستان وضعیت اضطراری در بخش انرژی خود اعلام کرد

رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت این کشور به دلیل تشدید بحران ناشی از تحریم‌ ها علیه مسکو، در بخش انرژی وضعیت فوق العاده اعلام می کند.

مجارستان وضعیت اضطراری در بخش انرژی خود اعلام کرد

گرگلی گویاش، امروز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت این کشور در بخش انرژی وضعیت فوق العاده اعلام می کند.

به گزارش اسپوتنیک، این نشست از سوی شبکه تلویزیونی M۱ پخش شد.

گرگلی گویاش در این خصوص گفت: دولت مجارستان مانند بسیاری از کشورها برای دفاع از خانواده‌ های مجارستانی و تامین انرژی ، وضعیت اضطراری در بخش انرژی اعلام می‌ کند. علاوه بر این، دولت مجارستان صادرات انرژی و هیزم را ممنوع کرده است.

وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان نیز ساعاتی پیش گفته بود که مجارستان مذاکرات پیرامون خرید ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز مازاد بر قراردادهای بلندمدت موجود را آغاز کرده است و اکنون تاسیسات ذخیره گاز مجارستان به میزان ۴۴ درصد پر شده است.

پیش از این، برتالان هاواسی، دبیر مطبوعاتی ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان، به خبرنگاران گفته بود که نخست وزیر روز چهارشنبه با کابینه جلسه ای برگزار می کند تا در مورد افزایش قیمت انرژی و مشکلات عرضه انرژی در اروپا گفتگو کند.

از سوی دیگر، «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان پیشتر گفته بود که اتحادیه اروپا نتوانسته راهی برای کاهش خسارت ناشی از تحریم نفتی روسیه بیابد.

وزیر خارجه مجارستان گفته بود: بروکسل هیچ راهکار پیشنهادی ندارد که بتواند تحریم نفتی بالقوه علیه روسیه که اثری همانند بمب اتم بر اقتصاد مجارستان خواهد داشت را مدیریت کند.

سیارتو پیشتر نیز به پارلمان مجارستان گفته بود که تحریم‌ های پیشنهادی برای این کشور مشکل‌ ساز هستند.

مقامات مجارستانی بارها هشدار داده اند که از حق وتو خود برای جلوگیری از تحریم نفتی استفاده خواهند کرد. مجارستان ۶۵ درصد نفت خود را از روسیه تامین می کند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها