دموکرات‌ ها: بایدن دوباره نامزد نشود

بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز، کالج سیه‌‌نا، جو بایدن، رئیس‌‌جمهوری ایالات متحده با سطح نگران‌کننده‌‌ای از تردید درون‌‌حزبی درباره توانایی‌‌هایش رنج می‌‌برد؛ به‌طوری‌که ۶۴ درصد از رای‌دهندگان دموکرات گفته‌‌اند که یک پرچمدار جدید را در مبارزات انتخاباتی ریاست‌‌جمهوری۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند.

دموکرات‌ ها: بایدن دوباره نامزد نشود

 با این نتایج به‌ دست‌آمده رهبری او تحت تاثیر قرار گرفته و به او امتیاز ناچیز ۳۳درصدی در تایید شغلی داده است. نگرانی‌‌های گسترده درباره اقتصاد و تورم به این رویگردانی از بایدن کمک کرده است.

بیش از سه چهارم رای‌دهندگان ثبت‌‌نام شده، ایالات متحده را در مسیر اشتباهی می‌‌بینند، حس بدبینی فراگیر که در گوشه و کنار کشور وجود دارد، هر طیف سنی و گروه‌های نژادی، شهرها، حومه‌ها و مناطق روستایی را در بر گرفته است. در این شرایط تنها ۱۳درصد از رای‌‌دهندگان آمریکایی گفتند که این کشور در مسیر درستی قرار دارد که این رقم پایین‌‌ترین نقطه در نظرسنجی‌‌ها را روزنامه نیویورک‌‌تایمز از بیش از یک دهه پیش نشان می‌‌دهد.

برای جو بایدن، این چشم‌‌انداز تیره و تار ملی، محبوبیت شغلی او را به حد خطرناکی پایین آورده است. در این نظرسنجی همان‌طور که قابل پیش‌‌بینی بود، جمهوری‌‌خواهان بالاترین نمره منفی را به عملکرد رئیس‌‌جمهور دموکرات داده‌‌اند؛ اما بیش از دو سوم مستقل‌‌ها نیز اکنون عملکرد رئیس‌‌جمهور را تایید نمی‌‌کنند و تقریبا نیمی از آنها به‌شدت مخالف هستند.

در میان دموکرات‌‌ها، میزان محبوبیت او ۷۰درصد است که رقم نسبتا پایینی برای یک رئیس‌‌جمهور است؛ به‌‌ویژه در آستانه انتخابات میان‌‌دوره‌‌ای سال۲۰۲۲، زمانی که بایدن برای حفظ کنترل کنگره باید دموکرات‌‌ها را به پای صندوق‌های رای بیاورد. در این میان تنها ۲۶درصد از رای‌دهندگان دموکرات گفتند که حزب باید در سال۲۰۲۴ او را مجددا نامزد خود کند.

این رقم نشان می‌‌دهد که پایگاه سیاسی او از چه عمق آسیب‌‌پذیری در درون حزب برخوردار است و جایگاه تنزل‌‌یافته رئیس‌‌جمهوری ایالات متحده را نشان می‌‌دهد. بایدن بارها گفته است که قصد دارد برای انتخابات مجدد در سال۲۰۲۴ نامزد شود.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیر
    0

    بایدن هم به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.. آمریکا از درون داره از هم می پاشد.ظلم به بشریت و ادم کشی و ترور تا کی.خداوند نظاره‌گر اعمال تمام انسانها ست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها