بایدن در تل آویو، پوتین در تهران/ سفر مردان قدرتمند به خاورمیانه برای یارکشی/ جنگ سرد دوم در مرز ایران آغاز می شود؟

سفر قدرتمندترین مردان جهان به کشورهای خاورمیانه نشان از این دارد که اختلاف و کشمکش روسیه و آمریکا احتمالا به خاورمیانه کشیده شود.

بایدن در تل آویو، پوتین در تهران/ سفر مردان قدرتمند به خاورمیانه برای یارکشی/ جنگ سرد دوم در مرز ایران آغاز می شود؟

به گزارش خبر فوری، قرار است در هفته آتی دو اتفاق مهم رخ دهد. در حالیکه جو بایدن به زودی به خاورمیانه سفر کرده و با مقامات رژیم صهیونیستی و عربستان و احتمالا برخی کشورهای عربی دیدار خواهد کرد، کرملین نیز اعلام کرده که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به زودی (احتمالا 28 تیرماه) به تهران خواهد آمد.

 سفر قدرتمندترین مردان جهان به کشورهای خاورمیانه نشان از این دارد که اختلاف و کشمکش روسیه و آمریکا احتمالا به خاورمیانه کشیده شود. پیش از این بسیاری برآن بودند که سفر بایدن به اسرائیل و کشورهای عربی به درخواست مقامات رژیم صهیونیستی است و به قصد مقابله با فعالیت هسته ای ایران صورت می گیرد. سفر پوتین به تهران نشان می‌ دهد که مساله فقط گره کور برجام و اختلافات اسرائیل و ایران و متحدانش نیست و بحران جدی‌تر از آن چیزی است که گمان می رود.

سفر بایدن و پوتین به کشورهای منطقه یادآور جنگ های ایران و روم در عصر اشکانیان و ساسانیان است که در آن، هر یک از دو امپراتوری برای تسهیل اقدامات خود و شکست رقیب قدرتمند، دست به دامن مناطق استراتژیک مهم اما نسبتا کوچکی همچون ارمنستان و قفقاز می شدند تا با جذب آنها بتوانند زمین بیشتری برای اجرای عملیات و شکست دشمن داشته باشند.

خط دفاعی تهران - مسکو در مقابل ریاض – تل آویو

در حالیکه پوتین به شدت در اوکراین درگیر جنگ است و بایدن هم با تمام قوا از ارتش اوکراین و دولت زلنسکی دفاع می کند، حالا غرب و شرق قصد دارند در زمین جدیدی به رقابت بپردازند، این زمین جدید خاورمیانه است. کاخ سفید مدعی شده که در جنگ اوکراین، ایران حامی روسیه است و از خاک خود به روس ها تجهیزات دفاعی و پهپاد می دهد. آمریکا در حالی ایران را به حمایت از روسیه متهم می کند که خود قصد دارد ائتلافی نظامی علیه ایران شکل دهد. این ائتلاف که قصد دارد خطی دفاعی بین ریاض و تل آویو ایجاد کند با درخواست اسرائیل و برای توقف فعالیت های منطقه ای و هسته ای ایران صورت می گیرد. حالا پوتین با سفر خود به تهران قصد دارد در مقابل تهدیدها علیه ایران بایستد. رئیس جمهور روسیه قصد دارد با حمایت از ایران، مسکو و تهران را به هم نزدیک تر کند و خط دفاعی جدیدی در مقابل خط دفاعی ریاض – تل آویو که با پشتیبانی آمریکا ایجاد خواهد شد، شکل دهد.

ایران در میان جنگ مسکو و واشنگتن

آمریکا و روسیه در خاورمیانه با هم درگیر خواهند شد و هر یک به دنبال جذب حامی و متحد در این منطقه هستند. البته بسیار بعید است مسکو و واشنگتن به صورت نظامی با یکدیگر درگیر شوند. درگیری و جنگ روسیه و آمریکا در خاورمیانه استراتژیک خواهد بود. بایدن و پوتین سعی دارند با جذب کشورهای خاورمیانه، جبهه حامی خود را تقویت کنند. آمریکا قصد دارد با ایجاد ائتلاف نظامی و فشار بر ایران ضمن ایجاد ترس، باعث دور شدن کشور از روسیه شده و همچنین، با ترغیب ایران به توافق هسته ای، زمینه کنترل تبادلات اقتصادی تهران و مسکو را فراهم کند.

از آن سو، ولادیمیر پوتین به دنبال این است که با دور کردن ایران از توافق و نیز تقویت ایران در مقابل آمریکا و متحدانش مانع از گرایش تهران به سمت واشنگتن یا پذیرش درخواست آمریکا و متحدانش شود. پوتین به خوبی می داند در جنگ اوکراین احتیاج به متحدان جدی دارد. این متحدان می توانند در آفریقا، شرق آسیا و حتی اروپای شرقی و آمریکای جنوبی وجود داشته باشند اما خاورمیانه از همه این مناطق مهمتر است چرا که هم به لحاظ جغرافیایی به روسیه نزدیک تر است و هم در معرض تماس مستقیم با آمریکا و متحدانش است.

جنگ سرد دوم در خاورمیانه شعله ور می شود؟

به نظر می رسد سفر تقریبا همزمان پوتین و بایدن به خاورمیانه سرآغاز نوعی جنگ سرد جدید در خاورمیانه باشد. احتمالا رقابت های تسلیحاتی، اقتصادی، سیاسی و استراتژیک روسیه و آمریکا خود را در رقابت های سیاسی و اقتصادی و استراتژیک کشورهای منطقه ای نشان دهد. این چیزی است که یک بار در طول دهه 50 الی 70 و در قالب جنگ سرد اول خود را نشان داد. کشورهای خاورمیانه در میان گرایش های راست و چپ در نوسان بود و شوروی و آمریکا هر یک به دنبال گروکشی و نبرد نیابتی با دشمن درجه اول خود بودند. ممکن است بار دیگر چنین جنگی آغاز شود و وضعیت استراتژیک منطقه را تغییر دهد.

 باید دید ایران چگونه می تواند استقلال عمل خود را در جنگ سرد دوم حفظ کند و از افتادن در دام خوف و رجای یکی از طرفین جلوگیری کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 100
  • ناشناس
    6

    مطمئنا چون مسئولین کشور ما تاکنون ثابت کرده‌اند که متخصص تام و تمام در فرصت سوزی وبی توجهی به منافع ملی هستند باز هم بازنده اصلی در این رقابت ابر قدرتها کشور و ملت ایران است

    نظرات شما -
    • بهنام
      54

      آقای فرصت سوزی ابوعلی سینا
      مثلاً دیگر ایران چه چیزی را به آمریکا و اروپا بدهد که در برجام نافرجام نداد؟؟؟؟ ذخیره اورانیوم را که داده بود + غنی سازی اورانیوم ۲۰% را که داده بود + سیمان کردن قلب راکتور را که داده بود + نظارت‌های فراپادمانی را که داده بود + نصب دوربین های اضافه را داده بود + بازرسی های سرزده را که داده بود + پروتوکل الحاقی را اضافه و فراتر اجرا کرده بود + اسامی دانشمندان هسته‌ای را جهت ترور که داده بود و..‌‌‌‌‌‌‌‌.
      دائمأ تحریم‌ها اضافه و هیچ چیزی هم گیر ایران نیامده بود و در آخر آمریکا هم از آن خارج شده و اروپا هم ایران را سرکار گذاشته بود ،
      حال شما و عده‌ای غربگدا بدبخت که غیر فرصت سوز و ابوعلی سینا هستید ! بگویید دیگر چه به ارباب تان بدهیم ؟؟؟ موشک‌هایمان ؟؟ پهپادهایمان ؟؟ سلاح‌های سبک و سنگین‌مان ؟؟؟
      دیگر چه بدهیم تا شما لاشی‌ها راضی شوید ؟؟!

    • صلح
      10

      هیچ وطن دوستی نمی‌گوید که موشک ها و پهپادها و اسامی دانشمندان جهت ترور به قاتلین و سلاح های سنگین و سبک خود را بدهیم آقای شرق گدا که اگر توهین نکنی نمی‌شود ، برای تضمین توافق فقط تعادل اقتصادی بین چین و خود آمریکا ، فرانسه و امثال آنها فقط به درد پیش فروش نقدی نفت می‌خورند . ضمنا" با گفتن لاشی و توهین کردن به همه برمی‌خورد و اگر منطورتان همه طرفداران صلح بوده هر آنچه لایق خودت بوده را گفته ای ؟

    • به بهنام و همه نظردهندگان
      4

      ایرانیان با فرهنگ هموطن خود را با توهین و مزدور و تهدید خطاب ننمایید و فقط سخن خود را قبول نداشته باشید . این رویه اشخاص خودخواه و از خودراضی میباشد .

    • 9

      در جواب بهنام یک هزارم از چیزهایی که به سوریه و لبنان و یمن و عراق و ... دادین یا یک هزارم قراردادهای ننگینی که با کمونیستها منعقد کردین میشه بگی ایران چه زمانی اینقدر بیچاره بوده فیلم یتیم خانه ایران را تماشا کن تا یک هزارم ظلمی که روسیه به ایران کرده را متوجه بشی در طول تاریخ روس میلیون ها ایرانی را از بین بردن همیشه فقط به فکر منافع خودشون بودن و هستن غیر از چهار درصد جیره خوار و سهمیه ای چه کسی با امثال شما هم نظر است در اوج خفقان و یرکوب و وحشت نظرات و کامنت های ایرانیان را بخون منفی و مثبتها را نگاه کن شاید بفمی ؟؟؟ هر چند میفهمی و میدونی که اگر حکومت و نظام اصلاح بشه و شایسه سالاری و علم و تخصص واقعی ملاک قرار بگیره اونوقت برای نون شبت باید کار کنی و برلی هزار تومن ده هزار بار کفش ایرانی را واکس بزنی و همیشه در حال تعظیم باشی چون تنها تخصص امثال شماهاست واقعا اگر سهمیه و جای داغ مهر و ... ازتون بگیرن چه توانایی داری ؟؟؟

    • ناشناس
      6

      زنده باد سید علی سید خراسانی اخرزمان سلام فرمانده

    • به بهنام
      1

      تمام نظرات بر مبنای اخبار جهانی در دسترس همه هست جوش نزن

    • ناشناس
      2

      به بهنام.... امثال بهنام که یا کاسب تحریم هستند و یا مغز نخودی... امثال همین احمق ها ما رو به این وضع فلاکت نشاندند

    • به بهنام
      2

      آقای بهنام اگر پوتین جای بایدن رئیس جمهور آمریکا شده بود آیا بهتر از بایدن میشد؟ آیا به جای اصلاح دشمنی ابدی دو کشور با توجه به سن و سال بیشتر و کمی آلزایمر داشتن آیا متلک بهتر بود یا اصلاح این دشمنی و آیا بایدن و دموکرات ها بر عکس ترامپ فرصت طلب جنایتکار مگر با عربستان به خاطر جنگ یمن مشکل نداشتند و آیا از اسرائیل بخاطر ایران فاصله نگرفت و آیا اصرار به تضمین بدون در نظر گرفتن طرف مقابل در مذاکرات چه نتیجه ای به جزء فقط به نفع چین و روسیه و مانند آنها را می‌تواند داشته باشد ؟

  • تت
    27

    تحلیل های آبکی خخخ

  • ناشناس
    14

    اره دیگه اگه یکم منطقی فکر نکنیم میشیم مثل اوکراین قربانی واس ضعیف کردن روسیه وپوتین اینا میخان ر وسیه رو کلن ازکاربندازن درسال 2022 طبق پیشگویی های نوستراداموس !!!!!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • ایمان
      19

      نوستراداموس یک پیشگویی ساختگی جهت انجام اقدامات ایندس که ذهنیتی ایجاد بکنن که امریکا هرجنایتی کرد بگن پیشگوییه و آمادگی شو داشته باشن دنیا
      از دست سادگی شما جماعت به کجا پناه ببریم اخه

    • ایمان
      32

      جالبه طرف از اونور دنیا اومده حرفی نیست ولی روسیه که هم پیمان و همسایه ماست و باهاش داریم یکی میشیم یه عده در بوق و کرنا کردن وای بر ایران!!
      چرا نگیم احسنت به سیاست ایران؟تا کی زیر یوق تهدید های آمریکا هی بترسید؟؟؟

    • به ایمان
      15

      ایمان جان چی میزنی مزدور

    • 7

      کمونیست پرستان فیلم یتیم خانه ایران را تماشا کنن هر چند فیلم با بودجه و سفارش خودشون ساخته شده ولی درصدی از واقعیت را نشون میده کشتار و تجاوز و خیانت که روسها به ایرانی کردن

    • ایمان
      20

      شما هم بشین فیلم اسنایپر و ... هزار تا فیلم دیگه از جنایات آمریکا ببین
      از تجاوز آمریکایی ها به عراقی ها که ادعا داشتن به خاطر شستشوی مغزی فکرمیکنن عراقی ها حیوان هستند در هیبت انسان
      شماها بعضیاتون همینید همیشه یه طرفه به قاضی میرید و همش برشی آز تاریخی که به نفع نظر شماست بیان میکنین

    • به ایمان
      3

      ایمان جان به جایی از مردمت دفاع بکنی داری از دزدان سفره مردم دفاع میکنی چه قدر پول میگیری این حرفارو میزنی مزدور

    • به ایمان
      3

      ایمان جان اینا دارن نابود میشن تو میترسی حیرت کم بشه نگران نباش تا اینا هستن به اندازه هزارسال میتونی بخوری

    • به ایمان پرستو بیت حکومت
      3

      ایمان جان خودت جیره خوری کاسب تحریم هستی مزدور پرستو بیت حکومت

    • به ایمان
      2

      ایمان جان خودت نون بسیجی میخوری

    • به ایمان
      3

      چرا نظرمو منتشر نمیکنی خبرفوری نکنه کاسب تحریم هستی مرگ بر سانسورچی

    • ایمان
      5

      نگران نباش من یک قرون از کسی و از دولت جیره ومواجب نگرفتم
      فقط پای اعتقادات قلبیم ایستادم و بهشون ایمان دارم
      تمام این مکافات مملکت از نفوذی هایی هستن که جاسوس بودنشون و بهایی بودنشون اثبات شده ولی هنوز یه عده بهشون رای هم میدن
      دیگه از روحانی تابلوتر که دستش یه عنوان ابزار ملکه انگلیس بود؟؟چرا نمیخواین بیدار بشید ؟
      اگرم محاکمه کنن جاسوس های دولت قبل رو همین شماها میگید تلافیه!!اخه تا کی غفلت

    • ناشناس
      1

      آقا ایمان .
      دل بستن به غیر اولیاء خدا
      یا از روی جهل و یا برای خوردنه.
      هیچکدوم از کارهای این مسئولین اسلامی نیست.
      حرف از اعتقادات نزن.
      اگه چیزی نمیخوری از این دولت!!!
      پس طرفداری نکن. که خسرالدنیا و الاخره باشی.
      من اگه خدا قبول کنه به دین اعتقاد دارم.
      به قران و پیامبر و اهل بیت اعتقاد دارم.
      ولی به این مسئولین که فقط فکر خودشون و آقازاده هاشونن !!نه نه نه!!
      اینو دوستانه و برادرانه بهت .گفتم.

  • واقعیت تلخ
    9

    مردم مسلمان خاورمیانه باید فدای جنگ دو قدرت بزرگ بعلت نادان رهبران خویش

  • سیاد
    13

    بدبخت ملت ایران

  • ناشناس
    17

    خخخخخخخ

    نظرات شما -
    • به چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۵۸:۱۹
      6

      به ناشناس خخخخخخخ ، شما با به مسخره گرفتن و خاطر جمع شدن حتی اگر بمب اتم را هم ساخته باشید ، خیلی بدتر از ژاپن جنگ جهانی دوم شهرهای ایران را به ویرانی خواهید داد به خیال اینکه فقط شما شهرهای اسرائیل را ویران خواهید کرد و نتیجه این جنگ ویرانگر چه خواهد بود ؟

  • ناشناس
    7

    ابنها هم زرنگند
    تویه کشور خود شان جنگ نمی کنند که تویه کشورهای مستعمره شان با هم میجنگند.
    اوکراین مستعمره آمریکا
    ایران مستعمره روسیه

    نظرات شما -
    • omid
      39

      مزدور اگر ایران مستمره روسیه بود .لازم نبود هی پوتین بیاد ایران و برگرده از همون جا دستور میداد ..اجنبی تو و هم فکرات این چه حرفی هست که میزنید اگر اینطور باشه پس همه کشورها مستمره هستند چون با آمریکا و روسیه دوست هستند .پس الان عراق سوریه و افقونستان و یمن ...همه مستمره ایران هستند .اول فکر کن بعد نظر بده

    • رضا.. به omid
      3

      بنده ایران را مستعمره روسیه نمی‌دانم اما شحقایقی وجود داره که واقعا آزار دهنده است. ایران تنها کشور دنیاست که قدرت جایگزینی گاز روسیه به اروپا را با صادرات گاز خودش داراست. ایران می‌توانست با جایگزینی نفت خود به جای نفت روسیه که از جانب غرب بعد از جنگ اوکراین تحریم شده بود سود هنگفتی بدست بیاورد که متاسفانه نه تنها چنین نشد تازه نفت روسیه جایگزین نفت ایران شد.جنگ سوریه هم قطعا جنگ نفت و انرژی بود. خط لوله نفت قطر به اروپا از مسیر سوریه طراحی شده است و با وجود دولت اسد و سیستم روسی آنجا هرگز اجازه عبور خط لوله گاز قطر و خنثی شدن اهرم فشار خط لوله گاز روسیه به اروپا صادر نمیشد این وسط در هیاهوی بهار عربی و جنگ شیعه و سنی مستتر ماند و ما هم به عنوان مدافع حرم در بازی روسیه سهیم شدیم غافل از اینکه به عنوان بزرگترین دارند مخازن گاز دنیا ما رقیب روسیه هستیم نه شریک یا مهره روسیه. این سیاست خصومت با آمریکا هزینه داشته و هزینه آن نابودی منافع ما و حفظ منافع روسیه.

    • به omid
      3

      ایرانیان با فرهنگ هموطن خود را با توهین و مزدور و تهدید خطاب ننمایید و فقط سخن خود را قبول نداشته باشید . این رویه اشخاص خودخواه و از خودراضی میباشد .

    • 4

      چی هی زر میزنی مزدور ،اجنبی،اصن خودت کی هستی ،شکی نیست هندو یا مغولی حرفی برای گفتن نداری چرت و پرت نگو ،کافر همه را به کیش خود پندارد.برو فکر کن و توبه کن

  • ناشناس
    11

    پوتین در حال سقوط، روسیه و تمام اقمار خود را نیز نابود خواهد کرد.بهتر است ایران بر روی سیاست خارجی خود تجدید نظر کلی کند.از چین و روسیه آبی برای ایران گرم نخواهد شد.صحت این ادعا را از حال و روز اقمار این دو کشور میتوان ثابت کرد.تفاوت کره شمالی و جنوبی،آلمان شرقی و غربی و....

  • آنتی فقر
    30

    مسئولان ایران هشیارتر از این هستند که در دام روسیه نیفتند!

    نظرات شما -
    • علی
      30

      دمت گرم ...این اجنبی ها و مزدوران داخلی فکر میکنند الان دوران شاه هست که دست به سینه نوکر آمریکا بود.و از اخرم برداشتش

    • رضا
      5

      ساقیت کیه؟

  • ناشناس
    4

    فرق پوتین و صدام چیست؟ هر دوشون برای از بین بردن تمامیت ارضی یک کشور به اون کشور حمله کردند.

  • ایرانی آباد و آزاد
    7

    جالب اینکه به عقیده نظام و تندروها سفر بایدن به عربستان نشانه ذلت و وابستگی عربستان و سفر پوتین دیکتاتور به ایران نشانه عزت و اقتدار ایران است !!!!!!

    نظرات شما -
    • علی
      10

      خب وقتی نفهمی همین میشه دیگه
      آمریکا رسماً و علنا به عربستان گفت گاو شیر ده عربستان هم نتونست غلطی بکنه
      بعد روسیه کی چنین حرفی گفته؟
      بعدشم خرید ۵۰ درصد سهام یک بندر در روسیه توسط ایران یا کشت محصول در روسیه و کشاورزی ایران در روسیه کدوم نشانه‌ی استعمار هست آخه یه ذره سطح اطلاعات تون رو بالا ببرید وقتی عکس دو رهبر انقلاب در اتاق آموزشی روسیه (در همون بندر خریداری شده) نصب شده این نشانه‌ای استعماری.... آیا

    • علی
      12

      متاسفانه عده‌ای هنوز معنی جنگ سرد را نمی دانند
      همین هایی که الان نگران وضعیت کشور شده‌اند در زمان برجام و مذاکره با غرب چنان آب و تاب داشتند که نگو
      بعدشم بجای فلان پیج اینستا و فلان کانال تلگرامی بهتره متن قرارداد داد رو بخونید تا کی می خواهید بدون مطالعه درباره چیزی نظر بدهید
      مثلاً یک جنابی اومده گفته ایران می تونست نفت و گاز اروپا رو تامین کنه ولی این کارو نکرده آخه جناب همین اروپایی قبل روسیه شما رو تحریم کردند بعدشم بهتره یه نگاهی به نقشه بی اندازید:)
      و اکثر نظرات معلومه که فضای مجازی تاثیر زیادی روی مردم داره و می تونه جای شهید و جلاد رو عوض کنه:)
      شما را دعوت به سواد رسانه‌ای و مطالعه دعوت می کنم
      و من الله توفیق

    • به علی
      0

      با فهم اوِلا" ترامپ با بایدن قابل مقایسه نبود ، دوما" اگر خود شما را هم با ترامپی که اصلا" قبولش نداری یکی می‌دیدند و تضمین رفع تحریم می‌خواستند که فقط با رقیب سرسخت و دشمنت رابطه اقتصادی داشته باشند و شما را فقط دشمن و شیطان ببینند چه تضمینی می دادید ؟ با کشت فراسرزمینی موافقم .

  • ناشناس
    3

    وارد کشمکش های قدرت های جهانی شدن عاقبت خوبی ندارد تجربه تلخ اشغال ایران در جنگ جهانی دوم وکانون برخوردهای نظامی وغیر نظامی شدن ، فلاکت بیشتری را نصیب کشور خواهد کرداز تاریخ و رویدادها درس عبرت بگیریم تا بار دیگر سرنوشت گذشته برما تکرار نشود .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      همان شعار اصیل اول انقلاب را باید بدهیم و عمل نماییم:
      نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی

  • ناشناس
    8

    متاسفانه تاریخ تکرار واشتباهی که رضاه شاه بزرگ کرد درحمایت ایران از آلمانیها العان توسط جمهوری اسلامی وحمایت از روسیه اتفاق میافتد امیدوارم که ایران تحریک نشود ویک جنگ را بنفع روسیه شروع کند .روسیه هیچ نفعی برای ایران ومردمش ندارد روسها درطول تاریخ ثابت کردند که دشمن ایران ومردمش هستند وفلسطین ولبنان وسوریه ارزش ندارند بخاطرشون جون مردم ایران ومعیشتشون را فدای روسیه کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      رضا شاه پس از شروع جنگ جهانی دوم رابطه با آلمان را قطع کرد اما توجهی به این نکته نشد...این فقط یک بهانه بود برای اشغال ایران...

    • 5

      ما بیست سال است که فرصت‌های اقتصادی داخلی، منطقه ای و جهانی را از دست می دهیم و میلیاردها دلار را از دست داده ایم و به ورطه فلاکت افتاده ایم...روسیه و آمریکا فکر منافع خود هستند...مسوولان ما فکر منافع گروههای مزدور منطقه ای شان

  • ناشناس
    8

    این حکومت دارد ایران را به سوی یک جنگ ناخواسته روانه می کند .روسیه می خواهد از ایران برای خودش وسیاستش استفاده کند ای مردم به هوش باشید .این یک سیاست دورو است که این مردان حکومت دارد از شوق توی دیگ می افتد ومردم و ایران را به فنا دهند اینها سیاست ندارند و تابه تفکرات روسیه اند

    نظرات شما -
    • 2

      تابع

    • ناشناس
      6

      روسیه بی شرف تر از این حرفهاس

    • سارا
      9

      اول برو سواد یاد بگیر و تاریخ رو بخون بعد نظر بده مزدور ..این کشورهایی که نام بردی کل جهان باهشون رابطه داره و عضو سازمان ملل هستند و تو فکردی فقط ایران هست که با لبنان و عراق سوریه...رابطه داره؟؟همه کشورها هم نیرو دارند اونجا هم رابطه .مثل کانادا و ....

    • به سارا حرام خور
      7

      سارا خانم دستت با کاسبان تحریم و حرام خوران تویک کاست مزدور

  • ناشناس
    8

    چندان مهم هم نیست و نیاز ب اینهمه آب و تاب نداره

  • ایرانی
    9

    سران ایرا ن بردگان حلقه بگوش هستند که منافع کشور و مردم را فدای ارزو های محال خود کرده اند . بجای استفاده از فرصت مقاصد ارباب را اجرا می کند .اینهم از نتایج انقلاب خمینی کبیر که روسیه کمونیست برای ایران خط و مش تعیین می کند. ایت الله های ما در مقابل یک بیدین تا کمر خم می شوند و ان وقت بیرون امدن چند تار موی زنان را حرام اعلام می کنند و جرمش اعدام!!!!

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      11

      اگر می خواستن با هر قیمتی در قدرت بماند بهتر بود با آمریکا می بستن. و یا اگر حاضر بودن به هر قیمتی بمانند حجاب آزاد می کردن تا هر روز جنگ رسانه ای علیه اش نباشد.

    • به امیرحسین
      1

      امیرحسین ما دیگه میدونیم کی هستی مزدور

  • امیر1
    6

    چه کسی می داند که ما ملت ایران چه نفعی از روسیه یا بردیم یا خواهیم برد چرا روسیه عین مار چنبره زده روی کشور و سران قدرت و رها نمی کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      روسیه نفع نمیده هیچ استفاده از ایران هم می کنه روسها خیلی نامرد هستند بعدها خواهین فهمید چه با مملکت ما کرده

  • ناشناس
    8

    فرقش اینه که بایدن هر جا میره حکومت ومردمش خواهانش هستند اما پوتین را فقط حکومتهای دیکتاتور که پایگاه مردمی ندارند حمایت می کنند .

    نظرات شما -
    • علی
      15

      تو یا ابلحی یا مزدور و اجنبی چون بیسوادی

    • 6

      همینکه تو سواد داری و دیکته ابله رو بلدی، کافیه

    • ناشناس
      8

      علی جان قبول کن مغز نخودی هستی

    • به علی ساندیس خور مزدور
      4

      علی جان خودت ابلهی خودت مزدوری

  • ناشناس
    2

    عجب با این پیام هاتون فکر می کنید فقط شما بلدید؟؟؟ واقعا فرستادگان بعضی از این پیام ها مزدوران چه کسانی هستند؟؟ خداراشکر دیگه اون دوران بی صاحبی بی سر و سامانی ایران گذشته است ایران به امیدخدا داره تاریخ را عوض می کند دیگه کسی نمیتونه از این غلط هایی که شماها مثل چرت و پرت هایی که میفرمایید بکند در ایران همه آگاه هستند دیگه امتیازی به کسی نمیدن به امید یاری خداوند

  • ایرانی
    5

    از ریزش بی سابقه بورس در همین دولت فعلی هم خبر بزار ,سرمایه مردم بازم داره دود میشه و همچنین از کم بودن حقوق کارمندان و بازنشستگان هم خبر بزارین این اقشار دارن زیر بار تورم بی سابقه له میشن و فقط ده درصد افزایش حقوق داشتن.هی

    نظرات شما -
    • صدرا
      7

      اتفاقا وضع شما کارمندان و فرهنگیان خیلی هم خوبه فقط بلدید نق بزنید .همش بخوربخور و استراحت و مسافرت .واقعا من نمیدونم پس اینها که همش مسافرت و هتل رستوران و کیش و ....کیا هستند ؟؟؟فکر کنم قشر کارگر هستند احتمالا

    • به صدرا
      3

      انشاالله نسبت منقرض بشه مزدور

    • ناشناس
      0

      با صدرا موافقم

  • کورش
    2

    بجای باران و برف ،گردو غبار بر زمین می بارد و به جای حل مشکلات ،فرافکنی کردن!!!حمایت حکومت های پیشین از دانشجویان و اکنون را مقایسه کنید!!!دوباره همچو قاجار به استقبال وبا رفته ایم و با چاپلوسی و دروغ ،اوضاع را وارونه جلوه دادن!!!!هرکسی خرید و تفریح اکنون را با ده سال پیش مقایسه کند میفهمد که چقدر پیشرفت !!! کرده ایم،دعای کورش کبیر که دروغ را همسنگ خشکسالی و قحطی میداند،ریشه فرهنگ و اعتقاد پیشینیان را نشان می دهد.بی اعتمادی و اظطراب و ناامیدی همه از دروغگویی و چاپلوسی سرچشمه می‌گیرد.

  • دیپلمات ارزنده با بمب
    5

    آمریکا با تلسکوپ جیمز وب کهکشانی را نشان داد که دو خورشید دارد نزدیک 14 میلیارد سال نوری توانستند تصویر برداری کنند و دریایی از ستاره و کهکشان را تصویربرداری کنند و ایران بدنبال روسری زنانی است که در همین پروژه جیمز وب بصورت گسترده شرکت داشتند.خاک عالم بر سر ما با چنین تفکراتی از خلقت.از پرستوها چه خبر.

    نظرات شما -
    • امید
      3

      از آمریکا همین رو دیدی؟؟برو تاریخ رو بخون ببین چه به سر بشر آورده .هر کجای دنیا جنگ و خونریزی ویرانی هست پای آمریکا درمیانه .کسانی هم که منفی میزنند خودشون رو به خواب زدند مزدورا

    • ناشناس
      1

      جناب امید.
      آیا روسها تا بحال جنگ نکردند.؟
      الان هم در جنگ نیستند.؟
      به ایران هم اصلا حمله نکردند.
      هیچ جنایتی نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا .
      گور پدر امریکا. حالا نگی لابد من طرفدار امریکا هستم.
      ولی شما که از تاریخ حرف میزنی و میگی بقیه در خوابن. اول خودت از خواب بیدار شو . تاریخ بخون.
      ابرقدرتی و جنگ افروزی امریکا. نهایتا از جنگ دوم جهانی به بعده.
      ولی روس و انگلیس و...
      چند صد سال از امریکا بیشتر سابقه اینکار رو دارن.
      ضمن اینکه هرجا روسها پا گذاشتن.
      از ریشه ویران کردن

  • ناشناس
    0

    جهان آبستن حوادث بزرگی است

    اگر ناشیانه عمل کنیم ضربه ی سنگینی میخوریم

  • ناشناس
    7

    پوتین یک دیکتاتور سوپر تروریست هست.باید ترور بشه و روسیه هم تجزیه بشه

  • محمد
    4

    صدرا خجالت بکش مافرهنگیان غرغرو هستیم ؟مگه مرض داریم چرا قبلا غر نمی زدیم کدوم استراحت و تفریح ؟واقعا خجالت آوره سه ساله می‌خوام یه مشهد برم نمیتونم. تاریخ ثابت کرده که همیشه روسیه از پشت به ما خنجر زده ودرس نگرفتیم که نگرفتیم. وا حسرتا

    نظرات شما -
    • صدرا
      3

      شرمنده آقا محمد من همه رو نگفتم انشالله قسمت بشه بیای زیارت ...ولی مادرخانم من فرهنگی و همیشه هم نق میزنه خدا شاهده همش مسافرت و حتی خارج

  • محسن
    2

    علم سیاست پیچیدگی خاص خودش داره . فکر میکنیم خیلی زرنگیم . در حالی که همیشه از بزرگان قدرت جهانی رو دست خوردیم .
    شعار جنگ جنگ تا پیروزی در دوران جنگ تحمیلی ، داستان هسته ای . همش به ضرر ایران بود . دامی که اونها برای ما گذاشتن

  • ناشناس
    5

    خزر و رشته کوههای البرز و جنگلها و معادن و منابع و .... ( بیشتر از نصف ایران ) را که به روس دتده بودین اومده باقیمونده را هم چپو کنه مگه بهش نگفته بودین بقیه را به چین کمونیست واگذار کردین شاید هم اینبار اومده تا حق و حقوق چین را چپو کنه هههههههه

    نظرات شما -
    • امید
      5

      ساکت شو مزدور اون شاه بود که همه رو بخشید .ایران کجا رو بخشیده که مردم خبر ندارند ؟؟شده تو جایی از ایران بری و بگن ممنوع هست و مال روسیه هست؟؟حالا برو بهرین و کوهای آرارات و دشت امید که شاه بخشید ببین رات میدن ؟؟

  • ناشناس
    8

    رییسی دزدترین دولت رو تو تمام تاریخ کشور درست کرده در زمینه خودرو ومسکن دزدی‌های حاکمیت تاسف باره گرانی وفقر کشور رو برداشته کشور رو خراج گذار روسیه کردن

    نظرات شما -
    • علی
      13

      تموم شد خیلی تأثیر گذار بود حالا بیا پایین سرمون درد گرفت
      بالا زر نزنی نمی گن لالی هنوز یکسال نشده دولت رد دست گرفته بعدشم هر چی باشه از روحانی شما بهتره:)))))

    • به علی
      3

      علی جان ساندیس خور مزدور دستت به خون ملت الودست

  • ناشناس
    0

    تیتر بزدلانه ای زدید
    جنگ در نزدیکی نرزهای ایران؟؟ واقعا چرا اینقدر میترسید از هرچیزی ؟ نباید یکم جنم داشته باشید؟ دوکشور دیگر درگبرجنگ شدن چرا پای اران میاری وسط و ایران ضعیف نشون میدی؟؟

  • ناشناس
    3

    فقط طرف آمریکا رو بگیرید.سگش به روسیه شرف داره.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      امریکا سگ شرف داره به تمام دنیا مرک برروسیه خون خوار جنایتکار مرک بر طرفتاران روسیه دوزدهای کثیف آدمکشها

  • عابد
    2

    ببینید اگه بعدا ها با روسیه هم به بهترین کشور های دنیا تبدیل شیم باز من یکی قبول ندارم و میگم روسیه همان شوروی کمونیست سابقه .
    بایدن میره عربستان و امارات و بحرین و عمان میگن این کشور ها نوکر امریکان اما پوتین که بیاد میشیم کشور دوست نه نوکر!!

  • امید
    6

    سلام

    هم وطن عزیزی در جواب بهنام استناد کرده به فیلم یتیم خانه ایران
    در عجب هستم که فیلم را نگاه هم کرده و تاریخ فیلم هم بر اساس واقعیت بوده
    و روباه مکار و خبیث انگلیس باعث بانی قحطی و کشتار 9میلیون ایرانی را حذف و سانسور کرده
    و بجای انگلیس روس را جا زده !!!!!


    بهر حال کشور بزرگ دشمن بزرگ دارد
    ایران بزرگ و قوی دشمن بزرگ و بزدلی هم مثل آمریکا داشته و دارد

    نظرات شما -
    • به امید
      5

      امید جان دشمن اصلی خودتی مزدور دختران دارن اشغال جمع کنن شکمت سیره

  • Nash
    3

    امروزکثیف ترین دو پای روی زمین وارد کثالتخانه شد

  • سورنا
    3

    هرکی باهر قصدی بیاد تهران نشانه اقتدار منطقه ایه حضراته
    هرکسی با هر قصدی بره کشورای دیگ نشونه افول اون کشوراست

    نظرات شما -
    • صدرا
      0

      تو ناشناس مزدور و اجنبی همه رو با جان خصاب میکنی مثلا میگی علی جان امید جان ...ولی خودت از همه بی شرف تری ولی به دیگران توهین میکنی

  • ناشناس
    2

    مشخص است که پوتین راضی به تنش بین ایران و غرب نیست تا بغل گوشش ناامنی ایجاد بشه. روسیه به تکاپو افتاده و وارد معامله ای جدید با آمریکا خواهد شد و در این میان از کارت ایران استفاده خواهد کرد برای برگشت به جامعه جهانی. عدم همپیمانی ایران با اروپا برای تامین نفت و گاز کاملا فرصت سوزی است.

  • م ب
    0

    یه روز یه پادشاهی ظالم میره یه سرزمینی
    مردم اونجا استقبال گرمی ازش میکنند. اینقدر فکر میکنه از مردم اونجا میپرسه آیا محبت من شما را اینجا آورده واسه استقبال یا قدرت من
    مردم اونجا هم از پاچه خواری یکی میگه محبت ،یکی میگه قدرت
    یه چوپان آگاه و نترسی که از اونجا میگذشته میگه اونی این مردم را اینجا آورده نمیدونم محبت شماست یا
    قدرت شماست من نمیدونم
    ولی مطمئنم اونی که شما را اینجا آورده حماقت ایناست
    الانم مثال خاومیانه دقیقا اینه اونی که جناب بایدن و پوتین را مجبور کرده واسه بازی کردن فیلم جهت غارت خاورمیانه حماقت خود کشورهای خاورمیانه امثال عربستان و عمارات و....

  • ناشناس
    1

    اینکه بگیم شاه آمریکایی بود پس آمریکا بده وماروسی پس روسیه خوبه که نشد دلیل منطقی شما بگید بزرگترین ظلم آمریکا به کدام کشورشد(بادلیل عقل پسند)حالا روسیه بزرگترین خدمتش به ما چی بوده مقایسه کنید معلوم میشه اگه نگفتید حتما قابل عرض نیست وخجالت آوره
    کدام کشور دنیا باآمریکارابطه اقتصادی داره و قدرت خریدمردمش بدتر ازماست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همه دنیا امریما را دوست دارن ابر قدرتی است

  • مانی
    6

    فعلا به نفع ماست که با چین وروسیه متحد باشیم امریکا پیشرفته تره ازاد تره پولدارتره قویتره وبرای ما جذابتره ولی به هر حال ما سابقه خوبی باهاش نداریم ونمیتونیم باهاش دوست ورفیق باشیم چون واقعیت اینه که ما جهان سومی هستیم و اونا ما رو فقط بصورت نوکر نگاه میکنن ما اول باید خودمون رو بکشیم بالا واین شاید با متحد شدن با چین وروسیه میسر بشه پس اولویت اول اینه وگرنه همیشه ودربرابر هر کس ذلیل خواهیم بود

    نظرات شما -
    • به مانی
      1

      مانی جان چین و روسیه هیچ سودی نداره برای خودت آره چون ایران غارت کنی

  • ناشناس
    1

    پوتین شکست خورده خدا لعنت کند تو مریض روانی را زن و بچه های اکراین را به خاک خون کشیدی حالا هم که ایران میخواهد کمکت کنه در خون ریزی مردم بی گناه اکراین خیلی بی شرفی پوتین مردم ایران از تو از فلسطین از یمن از سوریه از چین متنفرن از داخلیها هم متنفرن

  • هموطن
    1

    دشمن ، دشمن ما دوست ماست

  • اله قلی خان
    0

    تکرار تاریخ ۰در جنگ جهانی دوم ایران بخاطر خطای استراتژیکی و اتحاد با آلمان نازی در جنگ با متفقین علیرغم اعلام بی طرفی مغلوبه و اشغال شد و متحمل خسارات سنگین و فروپاشی گردید ایندفعه با روسیه متحد شده ایم.وقتی پوتین با پای برهنه به حضور ما شرفیاب میشود تنهادلیلش ضعف مسکو در مقابل غرب است.ما باید واقع بین باشیم و منافع کشورمان را به سرنوشت محتوم روسیه گره نزنیم.پاینده باد ایران

    نظرات شما -
    • 0

      آفرین.
      حرف حساب جواب نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها