واکنش ایران به طرح موضوع تکمیل سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه

سخنگوی وزارت امور خارجه به طرح موضوع تکمیل سامانه های پدافند هوایی در منطقه از سوی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید واکنش نشان داد.

واکنش ایران به طرح موضوع تکمیل سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به طرح موضوع تکمیل سامانه های پدافند هوایی در منطقه از سوی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید و اظهارات تخاصم آمیز وی علیه کشورمان اظهار داشت: طرح این موضوع تحریک آمیز بوده و جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات از منظر تهدید علیه امنیت ملی و منطقه ای نگاه می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اینکه آمریکا بدون درک درست واقعیات منطقه، صرفا با هدف ایران هراسی و اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه، چنین موضوعاتی را مطرح و پیگیری می‌کند، نشان می‌دهد که آنچه برای آمریکا مهم است، منافع نامشروع این کشور و دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی در منطقه است.

کنعانی از اینکه این مقام کاخ سفید خود را به‌ عنوان سخنگوی کشورهای منطقه جا زده‌ است، ابراز شگفتی کرد و افزود: برخلاف این اظهارات نسنجیده، ایران همواره بر گفتگو، مشارکت و همکاری منطقه ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشورهای منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: تلاش برای ایجاد نگرانی های جدید امنیتی در منطقه، نتیجه ای جز تضعیف امنیت مشترک منطقه ای و تأمین منافع امنیتی رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و نمی توان با فریبکاری و ترویج ایران هراسی، حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

کنعانی تاکید کرد: تجربه نشان داده که انباشت تسلیحات، نمی‌تواند امنیت ساز باشد و برقراری امنیت مشترک منطقه‌ای، در گرو همکاری جمعی کشورهای منطقه و حفظ و پایداری آن، مستلزم پیشبرد تفاهم درون منطقه ای است و ایران با پایبندی به سیاست همسایگی، جدیت و اراده خود را در این زمینه نشان داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: ورود بیگانگان در هر فرآیند منطقه‌ای نه‌تنها امنیت ساز و ثبات آفرین نیست، بلکه خود عامل اصلی تنش‌زایی و ایجاد شکاف منطقه‌ای است. لذا همانگونه که حضور دو دهه‌ای آمریکا در عراق و افغانستان، امنیت را برای این کشورها به ارمغان نیاورد، هرگونه زمینه‌سازی برای افزایش حضور و نقش‌آفرینی آمریکا در سازوکارهای امنیت منطقه‌ای نیز، دستاوردی جز ناامنی، بی‌ثباتی و گسترش تروریسم در سطح منطقه به دنبال نخواهد داشت.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    منطقه روبه گورستان سربازان آمریکایی واسراییلی تبدیل کنیدتاجرأت چنین طرح هایی رو نداشته باشند

  • ناشناس
    1

    اقای کنعانی برای کی میگی اخه کشورهای حوزه خلیج فارس کجا این چیزا را میفهمند اینان درک سیاست کثیف انگلیسی و امریکایی و صهیونیستی را ندارند یک مشت مفت خور شکم گنده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها