امیرعبداللهیان: نگرانی‌های امنیتی اردوغان را به بشار اسد منتقل کردم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار اخیرش با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق گفت: در این دیدار نگرانی‌های امنیتی که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ترکیه در سفر چند روز قبل به آنکارا با من در میان گذاشتند به آقای اسد منتقل کردم.

امیرعبداللهیان: نگرانی‌های امنیتی اردوغان را به بشار اسد منتقل کردم

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اینستاگرام خود در ارتباط با سفر اخیرش به دمشق و دیدارش با بشار اسد رئیس جمهور سوریه نوشت: «در سفرم به سوریه به دیدار رئیس جمهور جناب بشار اسد رفتم. به ایشان گفتم سفر اخیر شما به تهران نقطه عطفی در مناسبات دو جانبه و در پیشبرد روابط دو کشور است. ایشان نیز دراین خصوص معتقد بودند که روابط ایران و سوریه در بیش از ۴۰ سال اخیر همیشه رو به رشد بوده و فراتر از روابط دو جانبه، یک همپیمانی راهبردی است.

در این دیدار حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و به آقای اسد گفتم سکوت غربی‌ها به این تجاوز آشکار را نشانه استانداردهای دوگانه این کشورها می‌دانم.

همچنین در این دیدار نگرانی‌های امنیتی ترکیه که رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور در سفر چند وقتم به آنکارا، با من در میان گذاشتند به آقای اسد منتقل کردم و با صراحت گفتم موضع جمهوری اسلامی ایران، حل مسائل از راه گفت‌وگو و همکاری است و مخالف توسل به زور و هرگونه عملیات نظامی علیه سوریه خواهیم بود.

اقای بشار اسد نیز بر اهمیت این سفر در شرایط کنونی تاکید کرد و معتقد بود با توجه به شرایط منطقه‌ای و جهانی، وضعیتی در حال شکل‌گیری است که موازنه را در منطقه تغییر می‌دهد. ایشان همچنین آمادگی کشورش را برای استقبال از هرگونه راه‌حلی مبتنی بر گفت‌وگو و با کمک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و ابراز داشت از این‌که جمهوری اسلامی ایران بخشی از راه‌حل سیاسی در منطقه است، خرسند است.»

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • 0

    توان پهپادی و موشکی حزب الله خواب از سر تل آویو ربوده است

  • 0

    عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، مصر جنایتکار و بحرین جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 2015 تاکنون و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی نظامی آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در یمن جنایت می کنند، آدم می کشند، مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه یمن را بمباران و قتل عام می کنند و دست به اقدامات تروریستی می زنند، مصر و بحرین جنایتکار دنبال محکوم و متهم کردن ایران در منطقه هستند شرم آور و تاسف بار است.

    نظرات شما -
    • 0

      ادعای حقوق بشر آمریکا همانند پرچم داعش است

  • 0

    آمریکا در مذاکرات کارشکنی کرد غربگراها به تیم هسته‌ای ایران حمله می‌کنند!
    با اینکه ترامپ از برجام خارج شد و بایدن هم نمی‌خواهد به برجام برگردد اما مدعیان اصلاحات که می‌گفتند «امضای کری تضمین است» مقصر اصلی وضعیت فعلی برجام یعنی آمریکا را رها کرده و تیم مذاکره‌کننده کشور را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

  • 1

    آقای روحانی گفته بود اگر برجام نبود صادرات نفت نداشتیم‌، پس چگونه است که در دولت آقای رئیسی بدون برجام روزانه بالای یک میلیون بشکه نفت فروخته می‌شود؟ پس فرق می‌کند به چه کسی رأی بدهیم.
    آن چیزی که این روزها اصلاح‌طلبان حامی دولت ناکارآمد روحانی را زیاد ناراحت می‌کند دعوت کشور چین از آقای رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان برای سخنرانی در اجلاس گروه بریکس است. با اینکه ایران عضو این گروه نیست ولی نمی‌توانند نقش ایران را نادیده بگیرند.

  • 0

    برخی از جنایت‌های آمریکا علیه ملت ‌ما از این قرار است: کودتای 28 مرداد 1332، جاسوسی و توطئه علیه ملت و کشور از سال 57 پیروزی انقلاب تا 13 آبان 58 تسخیر لانه جاسوسی‌،حمله نظامی به طبس‌، طراحی و سازماندهی کودتای نوژه‌، تحریک صدام به حمله علیه ایران و تحمیل جنگ 8 ساله‌، حمله به سکو‌های نفتی ایران در سال 66، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس در سال 67 و به شهادت رساندن 300 مسافر‌، حمایت همه‌جانبه از منافقین‌، تحریم دارویی در اردیبهشت 97، به شهادت رساندن سردار دل‌ها و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها