ترکیه به سوریه حمله کرد

مواضع ارتش سوریه در شمال حلب امروز (شنبه)، هدف حمله توپخانه‌ای و راکتی ارتش ترکیه قرار گرفت.

ترکیه به سوریه حمله کرد

محل استقرار ارتش سوریه در روستای مرزی «مرعناز» در شمال حومه حلب، هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که صداهای انفجار بسیار شدیدی در این منطقه شنیده شده است.

روز گذشته خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قصد دارد حمله به شمال سوریه را ناگهانی انجام دهد.

کارشناسان معتقدند که هدف قرار گرفتن مواضع ارتش سوریه، به احتمال فراوان برای عقب راندن آنها از مناطق درگیری در شمال سوریه انجام می‌گیرد.

نیروهای ترکیه امروز همچنین مناطق مسکونی در حومه شمالی الرقه را با توپخانه هدف قرار دادند که در نتیجه آن، خسارت به اموال و دارایی‌های ساکنین وارد شد.

خبرگزاری سانا به نقل از منابع محلی در شمال سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه مستقر در نوار مرزی، اطراف روستای اعیوه و جاده بین المللی ام ۴ در حومه شمالی الرقه را با توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

رجب طیب اردوغان چند روز پیش در سخنانی اعلام کرد: منطقه در امتداد ۳۰ کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه، برای ما منطقه امنیتی محسوب می‌شود و نمی‌خواهیم کسی در این منطقه ما را آزار دهد، لذا اقداماتی را در این رابطه اتخاذ کرده‌ایم و عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم در مرزهای جنوبی مان گذرگاه‌های تروریستی ایجاد شود و در همین راستا کمربند امنیتی در شمال سوریه را تکمیل خواهیم کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز اعلام کرده است که دمشق در سطح رسمی و مردمی در برابر هر گونه عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه مقاومت خواهد کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • 17


    که ترکیه با چراغ سبز آمریکا به این کشور حمله کرده است و باید با این تجاوز مقابله کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بشار گفته مقاومت میکنه پاسخ نمیده

    • 🇮🇷🇮🇷IRAN 🇮🇷🇮🇷
      2

      ترکیه و جمهوری آذربایجان نوکر اسرائیل هستن.
      خوشم میاد ترکیه هرچی زور زَد، کسی اون رو به اتحادیه اروپا راه نداد.
      فعلأ باید نوکری اسرائیل رو بکنه تا Level ش بالا بره.

  • 13


    ادعای غربی‌ها جنایتکار مبنی بر تلاش برای ثبات در سوریه واقعی نیست

  • 12


    حملات ترکیه جنایتکار به سوریه 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ارتش سوریه و هم دولت سوریه بوده است.
    سازمان ملل متحد از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های ترکیه جنایتکار بوده است.

  • 8

    ۲ نظامی ترکیه در عراق کشته شدند

  • ناشناس
    14

    خدا کند ترکیه کل سوریه را فتح کند و غائله سوریه به کلی تمام شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      لعنت بر ترکیه (مزدور اسرائیل)

  • 8

    تجاوز ترکیه به سوریه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.
    تجاوز اسرائیل به سوریه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.

  • ملت
    4

    پول ملت ایران هست با افاغنه روز مزد ...بشار اسدناراحت نباش شاید با این کارهایت کلک ایران راهم از نقشه جهان بکنی ونام.ایران حذف کنی

    نظرات شما -
    • حمید
      12

      چقدر خائن داریم چقدر نوکر ترکیه داریم ، کامنت ها را خوندم چقدر فعال هستند و مردم مقابل این کثافت ها سکوت کرده اند ، انشالله نابودی ترکیه

  • 6


    اسرائيل مسلح به بمب اتمی تهديدی برای منطقه است
    به دليل اين که اسرائيل به سلاح اتمی مسلح است «تهديدی» برای منطقه خاورميانه محسوب می شود.

  • ناشناس
    20

    زنده باد ترکیه.

    نظرات شما -
    • 0

      ایران باید نسل کشی ارامنه توسط ترکیه را داخل تقویم ملی کشور ثبت کند.
      و راجب این نسل کشی مستند تلویزیون بسازد تا مردم جهان با تاریخ سیاه و لجن ترکیه آشنا شوند.

    • 2

      ان‌شاءالله خون مردم مظلوم سوریه و عراق، دامان کشور ترکیه را خواهد گرفت.
      همچنین خون ارامنه ی ذبح شده توسط حکومت کثیف عثمانی

    • یاشاسین ایران
      3

      ترکیه و جمهوری جعلی آذربایجان غلام حلقه به گوش اسرائیل هستند.

    • مرگ بر عرعر دوغ آن
      1

      ترکیه بخاطر نسل کُشی ارامنه (توسط حکومت کثیف عثمانی) باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شود.

  • کیوان
    15

    احسنت بر اردوغان بسیار کار سنجیده و درستی انجام داد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عرعر دوغ آن

  • بیطرف
    1

    زمینه سازی جنگ جهانی سوم دولتهای فاسد ازترسشان پیشدستی میکنند

  • هفت لنگ بختیاری
    3

    روزی ترکیه به واسطه بیست میلیون کردنشینهایش به روز سیاه خواهد نشست

  • ناشناس
    4

    اگر قوی نشویم همین خردوغان، شمال غرب ایران رو جدا خواهد کرد کمتر از صدام نیست

  • ناشناس
    8

    لعنت بر اردوغان نوکر اسرائیل انشاالله ریشه کن میشه ،گور خودشو داره میکنه ،مردک رزل هوسران

  • ناشناس
    3

    تشکور

  • ناشناس
    0

    وقتی اسد بفکر مردمش نبوده وسنی های خودش را میکشه وکشورش را بخاطر قدرت بنابودی کشاند ترکیه حمله میکنه ازسنی دفاع بکنه ایران کمک اسد میکنه ازعلوی دفاع میکنه

  • 1


    زنده باد ترکیه شرم آور و تاسف بار است که ترکیه از سال 2011 از تروریست ها در سوریه، عراق و منطقه حمایت می کند و هم تروریست ها را وارد سوریه، عراق و منطقه می کند.

  • 2

    احسنت بر اردوغان بسیار کار سنجیده و درستی انجام داد شرم آور و تاسف بار است که ترکیه از سال 2011 از تروریست ها در سوریه، عراق و منطقه حمایت می کند و هم تروریست ها را وارد سوریه، عراق و منطقه می کند.

  • 0


    عملکرد و رفتار ایران هم در سوریه و عراق دوگانه بوده است
    متاسفانه ایران هم جنایت های ترکیه در سوریه و عراق دفاع، حمایت و استقبال کرده است و هنوز هم دفاع، حمایت و استقبال می کند شرم آور است.

  • ناشناس
    0


    نماینده ایران در سازمان ملل از کسانی که نگران حقوق بشر در ایران هستند سؤال کند وقتی عربستان در یک روز 70-80 نفر را بدون محاکمه گردن می‌زند و جنایات و قتل‌عام هزاران زن و مرد و کودک در یمن و... را رقم می‌زند نگران حقوق بشر نیستند؟

  • 0


    آمریکا تهدید کرده فشارهای اقتصادی خود بر ایران را افزایش می‌دهد. آیا تاکنون می‌توانسته این فشارها را بیشتر کند و افزایش نداده است؟ واقعیت آن است که آمریکا در مورد ایران با بن‌بست راهبرد مواجه گردیده و همه راه‌ها به روی او بسته شده است.

  • 0

    آن روزهایی که اروپایی‌ها از یکدیگر ماسک می‌دزدیدند در ایران خودمان شاهد کمک‌های مومنانه ایرانیان به افراد کم‌بضاعت بودیم و یا وقتی فروشگاه‌های آمریکا غارت می‌شد در ایران با وجود تحریم همه چیز موجود بود. به همین دلیل باید گفت ما ایرانیان با غرب وحشی فرق داریم.

  • ناشناس
    1

    اردوغان هم دوست اسرائیل و هم قاتل مسلمان است

  • 0


    آیا اردوغان یک مسلمان میانه رو است؟
    قتل عام مردم مسلمان کرد و سوریه و حمایت از تروریزم طالبانی و گلبدینی در افغانستان، آیا اینها نمایندگی از اسلام میانه رو می کند؟

  • 0

    ترکیه بزرگترین شریک امنیتی اسراییل است. لفاظی های ظاهری و زرگری اردوغان را نبینید.وقتی رادار و الکترونیک جنگنده های ترکیه از سوی اسراییلوارتقا می یابد باید فهمید که اسراییل کوچکترین خطر یا دشمنی از سوی ترکیه احساس نمی کند.

  • 1

    کلا دشمنی با ترکیه تو ایران حاصل توهم است. یه عده پان فارس که کمترین حقوقی برای کردها در ایران قائل نیستن مدافع حقوق کردها در ترکیه شدن. حداقل در ترکیه کردها تا ریاست جمهوری و فرمانده ارتش می رسند ولی در ایران چه وضعی دارند. پس این دفاع از حقوق بشر به پان فارسها نمیاد. در مورد مذهب هم درسته که خیلی از رفتارهای اخوان المسلمین و در دوز خفیفترش اسلامگراهای ترکیه غیرقابل پذیرش هست ولی شما کلا طرف مقابل رو مقصر میدونید. در حالیکه تا قبل از قضیه سوریه و کشتارهای اسد و حزب بعث مشکلات با سنی ها در این حد نبود. درسته اخوان المسلمین سوریه با نصیری های سوریه خوب نیست ولی این قضیه اسد و حزب بعث رو مبرا نمیکنه. شما به خاطر دفاع از اسد کل سنی هارو با شیعه ها دشمن کردید. در مورد شکست هم زود قضاوت نکنید. نسل اول خیزش سنی هارو اگر القاعده در نظر بگیریم و نسل دوم رو داعش یه نکته حائز اهمیت است. القاعده با غیرمسلمانان دشمنی می کرد و داعش هم با غیرمسلمانان دشمنی می کرد و هم با شیعیان. اگر این روند ادامه پیدا کنه خیزش بعدی سنی ها صرفا برعلیه شیعیان خواهد بود. چون فهمیدن که با همه همزمان نمی توانند بجنگند. اتفاقا آمریکا و اسرائیل و اروپا و مخصوصا روسیه و چین و هند دنبال این هستند که شیعه و سنی فقط باهم بجنگند. چون جمعیت مسلمان این کشورها داره خیلی زیاد میشه مثلا طبق پیش بینی ها حداکثر تا ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان روسیه از جمعیت مسیحی ها بیشتر می شود. به نظرتون بهترین کار برای روسها چی میتونه باشه. هدایت مسلمانان روسیه به سوریه و جنگیدنشون با شیعه ها. تحریک بیشتر سنی ها به نفع شیعه ها نیست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جناب خود بشار اسد سنیه! بعلاوه سوریه اصلا اینقدر که شما میگید شیعه نداره که فکر کنید مشکلات سوریه بخاطر تقابل شیعه و سنی بوده!

  • ناشناس
    0

    دشمنی اردوغان با اسرائیل جزو راهبردها و آموزه های حزب عدالت و توسعه و کلا" جریان نوظهور راست محافظه کار در ترکیه است جریانی که هم رگه هایی از اسلامگرایی و امت گرایی دارد و هم گرایش ملی گرایی را حمایت می کند.برخی همکاریهای ترکیه کنونی با اسرائیل در گذشته که در حال حاضر هم ادامه دارد از سر ناچاری است و گرنه ذات این تفکر در ترکیه با اهداف صهیونیست ها و حتی غربی ها سازگاری ندارد و هرچه جلوتر می روند اختلاف و شکافشان با دنیای غرب بیشتر آشکار می شود.جامعه ترکیه از زمان فروپاشی عثمانی و حتی قبل از آن از زمان دوره تنظیمات نوعی پیوند ساختاری با دنیای غرب پیدا کرده و در دوره های مختلف در زمانهایی که مثل الان و یا حمله به جزیره قبرس در 1974 با غرب رویارو شده هیچوقت مثل ایران ارتباطاتش رو به طور کامل قطع نکرده بارها تحریم شده ولی پیوند ساختاری ارکان حکومت با غرب همیشه وجود داشته است. پس استکبار ستیزی و صهیونیست ستیزی اردوغان با جمهور ی اسلامی تفاوت داردو این به معنی اتحاد ترکیه با غرب و اسرائیل نیست. ترکیه بهترین رابطه با اسرائیل رو طی دهه 1990 در زمان دولتهای راست مرکز(اوزال و دمیرل) داشته و هیچ زمان اینگونه نخواهد بود. اما وجه دیگر اندیشه اردوغان که اخوانی گری است به معنای ضدیت کامل و دشمنی با جریانی مثل حزب الله و محور مقاومت نیست. این بیشتر از خصومت دیرینه ترکیه با دولت بعث سوریه است. دولت سوریه از زمان حافظ اسد با مشی ملی گرایی عربی ضمن داشتن ادعای ارضی نسبت به استان هاتای (اسکندرون) ترکیه همواره از پ.ک.ک حمایت کرده و بجز یک دوره اوایل کار بشار اسد (که آنهم بیشتر ابتکار خود اردوغان و داوود اوغلو بوده)هیچوقت با دولتهای مختلف ترکیه رابطه خوبی نداشته است. الان هم که بجز مساله پ.ک.ک ،آوارگان سوری و تعهدات ( البته نابجای) اردوغان نسبت به مخالفین بشار اسد در سوریه نیز به مسائل اختلافی با سوریه اضافه شده است. اردوغان اگر قاتل حزب الله هم باشد به واسطه حضور این نیروها در مقابل ارتش ترکیه در سوریه است وگرنه با رهبران حزب الله به ویژه شیخ حسن نصرالله دشمنی ندارد. تابحال هم اگر دقت کرده باشید نه اردوغان علیه شیخ حسن جمله بدی بکار برده و نه نصر الله با ادبیات بد از اردوغان یاد کرده است. نهایتا" اینکه دشمنی اردوغان با اسرائیل استراتژیک و رویکردی ماندگار است ولی جنگ مقطعی با برخی عوامل حزب الله در سوریه اقدامی تاکتیکی و گذرا محسوب می شود.

  • 0

    اردوغان ، دشمن اسراییل ؟! این دروغی که می گی ، راسته ؟ شما تصور می کنید اگر یک هزارم درصد اردوغان دشمن اسراییل بود ، آمریکا اجازه می داد ترکیه به هزار کیلومتری خرید جنگنده F35 نزدیک بشه ... اندکی تفکر لطفا ...

  • 0

    دست شما درد نکند مقاله ی بسیار جالبی بود استفاده کردیم ؛ ترکیه درجریان جنگهای داخلی سوریه به دنبال بر سرکار آوردن یک حکومت اخوانی بود سرمایه ی بسیار گذافی صرف کرد که به شدت به شکست انجامید و حکومت ترکیه ناامید و سرانش پریشان حال شدند و گناه این ناکامیها را پشتیبانی مادی و معنوی ایران میدانند ! همچنین ترکیه ی جدید از جمله حکومت اردوغان هیچگاه دشمن اسراییل نبوده اند بلکه همیشه دوست اسزاییل بوده اند ! هواپیماهای ّ16Fاسراییل با استفاده از فضای اسراییل بارها مانورهای حمله به تاسیسات حیاتی ایران را تمرین کرده اند! در مسئله ی فلسطین ترکیه به ایران نه به چشم یک رفیق بلکه یک رقیب می نگرد . در عمل ترکیه در کنار ایران نمی تواند باشد و انقلابیگری ترکها در تضاد با آن چیزی است که ایرانیها دنبال آن هستند.

  • ناشناس
    0

    دشمن اسرائیل!!؟ ترکیه بزرگترین شریک تجاری اسرائیل درمنطقه است و همکاری های امنیتی در بالاترین سطح دارند. فقط در حرف مقابل هم هستند تا خواسته های داخلی شان تامین شود.

  • 0

    از متن مشخص بود که چقدر حرف ناگفته و فروخورده درونش هست کلا باید سیاست منطقه‌ای و نحوه دخالتمون را تغییر بدیم و نا محسوس تر کنیم و عوامل خودمون را محافظت بیشتری کنیم!! از طرفی اعراب باید موضع سخت تری مقابل ترک هاو یهودی ها بگیرند اگه یکم ما از نقش پدرخاندگی خودمون کم کنیم ممکنه اونها وارد بشند وحمایتهایی بکنند بخصوص در فلسطین از طرفی از اسیای مرکزی هم که کلا دوستان غافل شدند ترکیه داره اونجا هم فعالیت های خوبی برای نفوذ میکنه .........

  • محمودلو
    1

    ترکیه‌در‌مقابل‌سوریه‌پشه‌هم‌نیست‌‌ دربرابر‌سوریه‌یک‌ماه‌هم‌دوام‌نمی‌آورد‌ پشتش‌به‌آمریکا‌گرمه

  • ناشناس
    1

    خوب کاری کرده دستش درد نکنه.تا این عربهای جیره خور ایران نابود بشن

  • ناشناس
    0


    لعنت بر اردوغان (مزدور آمریکا)
    لعنت بر اردوغان (مزدور اسرائیل)

  • 0

    ارتش ترکیه در حال تقویت نیروهایش در حومه الرقه سوریه است

  • ترکیه باید دست از حمایت از گروهک‌های تروریستی بردارد
    0

    ترکیه باید دست از حمایت از گروهک‌های تروریستی بردارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها