معاون وزارت کشور:

از فردا کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار بگیرند به 3 تا 6 ماه حبس محکوم می‌شوند

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا)، از شنبه آینده برای شناسایی و بازگرداندن اتباع غیرمجازی که تا فردا کارت اقامت موقت نگیرند اقدام می‌کند.

از فردا کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار بگیرند به 3 تا 6 ماه حبس محکوم می‌شوند

«سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به دو مرحله تمدید طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک قانونی، به اتباع غیرمجاز تاکید کرد امروز و فردا برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت و دفاترکفالت مراجعه کنند.

به گفته میراحمدی، مطابق قانون از شنبه یازدهم تیر، کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار بگیرند به مدت سه تا شش ماه به حبس محکوم خواهند شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: مطابق قانون کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار بگیرند، تا پنج برابر حداقل حقوق روزانه این افراد جریمه می‌شوند و در قانون قاچاق انسان این حد تشدید شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • فرداد
    0

    لا اقل همین یک کار را درست انجام دهید ، چرا باید سه میلیون تبعه غیر مجاز مفت و مجانی از کالا ها وخدمات یارانه ای ملت ایران استفاده کنند ودولت برای جبران کسری بودجه کالای ایرانیان را گران کند ؟ خب این مفت خورها را بیرون کنید این که دیگه شدنی است اقای وزیر کشور .

  • ناشناس
    0

    از دست عربها کم داریم باج میدیم حالا نوبت افغانها هست ایران مادر تمام بدبختها شده حداقل از اوکراینم پناهنده میاوردید

  • ناشناس
    0

    نیروی انتظامی ابتدا باید از سرکشی به واحدهای سرایداری مجتمع های آپارتمانی مسکونی، اداری و تجاری که دارای سرایدار غیرمجاز افغانی هستند طرح اخراج اتباع غیرمجاز از کشور را پیگیری و دنبال کند و سپس طرح را به ساختمان های در حال ساخت و همچنین نیروهای خدماتی شهرداری ها که در کار جمع آوری زباله و نظافت شهری هستند و دیگر صنوف تعمیم دهد.

  • ناشناس
    2

    خوب این عربهای مفت خور هم بیرون کنید کشور گلستان میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      مفت خور خودتی نژاد پرست. ی مو گندیده اعراب می ارزد به کل هیکل شما آوارگان سیبری. عاریایی متجاوز و از وقتی که پاشون گذاشتند تو این سرزمین کلی قتل و غارت کردند. در ضمن ی نگاهی به نرخ ارزهای کشورهای عربی از جمله اردن و کویت و بحرین و عمان بنداز با ریال عاریایی مقایسه کن و بعد دهن گشادتو باز کن.

  • امیر
    0

    خیلی خوبه اگ این کار ادامه دار باشه تمام معادن سنگ و سنگبریها از اتباع استفاده میشه اونم از نوع افغان

  • ناشناس
    2

    جواب ا.ون دوست ناشناس شما عربها مفت خور ایرانو بدبخت کردید تمام دلارهای ما سمت عراق سوریه یمن فلسیطین لبنان میره حالا ما کاسه گدایی دستمون گرفتیم و هیچ منعتی برای ما هم ندارید فقط مصرف کننده دلارهای ما شدید

  • 2

    شما عربها متجاوز هستید یا ما
    زمانی که بیابان گرد بودید ما دارای تمدن فرهنگ دانشگاه بودیم یه خورده تاریخ بخوان دختران رو زنده به گور میکردید ما به دختران وزنانمان احترام می گذاشتیم وووووووچقدر تو ایران جنایت کردید

  • ناشناس
    0

    بدبختهای ساده لوح دولت دنیال پول گرفتن از افغانهاست نه شما بیکارها .چهل ساله که با ساده لوحی...

  • ناشناس
    0

    چرا دولت ومسوولین نظام از نقطه نظرات کارشناسان و نخبگان اگاه به مسایل ومعضلات اجتماعی درقضیه مهاجرت ومهاجرین استفاده نمیکنه؟ چرابجای اینکه کارفرمای بدبختی رو که توی این خراب شده باهزار ویک مصیبت ومشکل کارگاه و محل کسب خودشو فعال وسرپانگه داشته رو بخاطر بکارگیری اتباع بیگانه زندانی میکنید؟ خوب اقایان متنفذ وهمه چی دان ،قاچاق چی ها وسرشاخه های این معضل بزرگ اجتماعی رو از راس تا ذیل از مسوول خاین و وطن فروش تا راننده ای که بارکامیونش پر افغانی هست و توی یکدستگاه پژو سواری شانزده نفر رو مثل گوسفند بار میزنند ومیارن داخل کشور اونها رو به سلابه بکشیدو زندانی کنید توی هیچ کجای دنیا، محاله شما این همه مهاجرغیرقانونی وبی هویت ببینید،دارین نسل ونژاد، وکار وامنیت و همین خدمات نیم بند عمومی کشوری رو، که باید به هموطنانتون ارایه کنیدرو بادراختیارگذاشتن به اتباع بیگانه به بادفنا میدید، این چه بلوشویی که درست کردید مگه میشه این تعدادمهاجر بدون مدرک وشناسنامه واوراق هویتی که معلوم نیست چند هزارمجرم وقاتل مثل،، بن لادن و ضرغام ابوحیدر،، بینشون وجود داره وارد یک کشور بشن؟ کشورهای عضو اتحادیه اروپا امریکا،کانادا،ژاپن،وهرکشور پیشرفته ای رو که مشاهده کنید با اون سطح بالای درامد، امنیت،بهداشت،اموزش و استانداردهای بالای زندگییشون ، باهیچ معیار و حساب وکتابی،محاله درقصیه پذیرش مهاجر واجازه اقامت حتی به شکل قانونی این کاری رو که شما کردید انجام بدن.این قضیه حداقل ده پانزده سال پیش باید جمع میشد،نه اینکه هر دم از این باغ بری برسد،،به یزدان اگر ما خرد داشتیم/ کجا این سرانجام بد داشتیم/.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها