رییس سازمان انرژی اتمی:

منتظر استدلال قدرتمند از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای هستیم

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: منتظر استدلال منطقی و قدرتمند از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برای به نتیجه رسیدن برجام و رفع تحریم ها هستیم.

منتظر استدلال قدرتمند از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای هستیم

محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در بزرگداشت شهدای هفتم تیر و یادواره ۱۷ هزار شهید ترور که در محل امامزاده هارونیه اصفهان برگزار شد، با آرزوی موفقیت و دستاورد استدلال قدرتمند برای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برای بر چیده شدن تحریم ها، اظهار داشت: ایران بر سر انرژی هسته ای از حدود ۲۰ سال پیش موظف شد حق مسلم و حقوق خود را کنار گذاشته و اجازه دهد نظارت های آژانس هسته ای تشدید و فراتر از آنچه باید انجام شود تا بلکه اعتماد سازی اتفاق بیفتد.

وی افزود: اما در دوره اخیر مذاکرات اسرائیل ادعا کرده که اسنادی را از ایران دزدیده است و هر دفعه یکی از آنها را برملا می کند، در حالی که ۱۶ سازمان اطلاعاتی گواهی داده اند که ایران فعالیت هسته ای ندارد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه ۱۷ هزار  شهید ترور داریم، گفت: مشکلات شهدای هسته ای ما ریشه در منافقان دارد که حدود  ۲۰ سال پیش فعالیت خود را در خدمت به استکبار و راجع به فعالیت هسته ای ایران آغاز و مدعی ساخت بمب اتم در ایران شدند لذا آژانس اتمی هم مصمم شد که این موضوع را بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه دلایلی باید وجود داشته باشد تا بتوان آن ادعا را مورد بررسی قرار داد، افزود: هر بار یک نقطه ای از ایران همچون لویزان، جنوب تهران و منطقه پارچین به آژانس هسته ای به عنوان مرکز فعالیت هسته ای ایران معرفی و در نهایت به "مذاکرات هسته ای" منجر شد.

اسلامی تصریح کرد: تا کنون سران زیادی در ادوار مختلف همچون حسن روحانی،  علی لاریجانی، سعید جلیلی و محمد جواد ظریف دبیر امنیت ملی بوده اند که در این ۲۰ سال مذاکره کردند و در نهایت تبدیل به یک سند معامله ای با " برجام" شد.

وی ادامه داد: به طور واضح در این سند موارد ادعایی و اتهامات کار پنهان و نظامی( pmd) با یک شرح بسته شده (ابعاد احتمالی انرژی هسته ای) و تعهدی از طرف آژانس در قبال نداشتن فعالیت هسته ای ایران و برداشتن همه تحریم ها بر علیه ایران شرط شده است.

اسلامی گفت: گزارش های آژانس هسته ای به شورای حکام و از شورای حکام به  سازمان امنیت ملی و از سازمان امنیت ملی برای قطع نامه صادر شده که در طول این سالها این مسیر تاریخی مدام تکرار شده است.

وزارت بازرگانی تشکیل می شود

وی در ادامه صحبت های خود به جراحی اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: ما بیش از هر زمان دیگری به یک انسجام کاملتر نیازمندیم تا جبهه بندی و واگرایی پیش نیاید.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: در شرایط اقتصادی دنیا، ایران اکنون جزو  ۲۰ اقتصاد مطرح دنیا و تراز اقتصادی مثبت و بدون بدهی خارجی است و به دلیل همین زیر بار نرفتن ها استکبار دست به  تخریب ها و هزینه سرمایه گذاری می زند .

اسلامی با اشاره به اینکه ریسک تبعات این استکبار ستیزی بر اقتصاد و جامعه مستقیم اثر می گذارد، گفت: تحریم ها روی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اثر می گذارد، چنانکه پس از جنگ اوکراین غلات ۲۰ درصد رشد قیمت و بنزین نیز افزاش قیمت جهانی پیدا کرد.

وی بیان داشت: دولت برای حفظ معیشت مردم تصمیم گرفت یارانه ای را که به وارد کنندگان کالا پرداخت می کرد را به دست خود مردم برساند  اما با اعمال نپخته یک دستگاه مردم دولت را ناتوان دیدند و در نهایت مردم از وضع موجود شاکی شدند.

وی تاکید کرد: در نهایت این شرایط موجب شد تا خواستار وزارت بازرگانی در کشور شویم تا متولی معیشت و ارزاق مردم مشخص شود و این موارد را پیگیری کند که در نهایت با سختی این وزارتخانه تصویب شد و در آینده وزارت باررگانی تشکیل می شود تا بر عرضه، تقاضا و تولید نظارت داشته باشد.

وی گفت: اقتصاد کشور شامل ظرفیت تولید و فناوری و جغرافیایی محدودی است و باید منجر به تثبیت کالای ایرانی شود تا آن محصول برند سازی شود و به تولید انبوه و رقابتی برسد.

اسلامی تاکید کرد: برای حیثیت کشور مناسب نیست که سیاست تجارت داخلی و خارجی پایداری نداشته باشیم بلکه باید  محصولات با کیفیت مرغوب تثبیت و اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در این راه مردم باید صبور باشند تا این روان سازی و چرخ اقتصادی با اراده دولت سیزدهم  رخ دهد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ببری
    0

    آقای دکتر باقری وهیئت همراه ،،نمی دانند برای چه مزاکره می کنند چون از قبل مخالف مذاکره بوده اند .بعد اگر مذاکره به نتیجه رسید چه بگویید .بگوییند ما بخاطر دکتر روحانی ،لج بازی مخالف بر جام بودیم

    نظرات شما -
    • کژدم
      0

      این خودش هم نمیدونه چرا صبح از خواب بیدار میشه.

  • ناشناس
    0

    هنوز زود هست ۰الی ۴۰سال صبر کنید خوب مردم سرکیسه کنید وقتی که سیر شدید با دنیا صلح کنید مردم ایران هم براشون فرقی نمیکنه یه رب گوجه یک میلیون باشه یا کمتر میخرند

  • تارخ
    0

    منتظر باش ....تا استدلال محکم بشنوی

  • عبداللهی
    0

    تا کی خود کشی و شعار ودزدي و دفاع از پست خود واقعیت را بیان کنید

  • ناشناس
    0

    پس همچنان منتظر می نشینیم

  • ناشناس
    0

    این آقای اسلامی همون وزیر راه و شهر سازی دوره ی روحانی نیست!اینم یکی از ضعفهای رییسی که ضعیف ترین وزیر دوران روحانی را به کار گرفته است انوقت ظریف نباید در سمت خود ابقا شود اینهم بسی جای تعجب دارد معلومه این آقا پارتیش تو کابینه ی رییسی خیلی کلفتی بوده

  • ایرانی
    0

    یک دیوانه سنگی تو چاه انداخته که زندگی مردم را در سیاهترین دورانش وحشتناکتر کرده است.تو کی هستی ؟

  • ناشناس
    0

    مطمئنم باشید تا باقری سر تیم مذاکره کننده ایران است وگوش به فرمان افرادی مانند سعید جلیلی و شریعتمداری وعلم الهدا و......می‌باشد هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت همش یه بازی سیاسیه برای انحراف افکار عمومی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها