سخنگوی ستاد امر به معروف:

اگر بانوی بدحجابی در بانک حاضر شود و به او تذکر ندهند، مدیر بانک باید پاسخگو باشد / با طرح صیانت کاملا موافقیم

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: برای اصلاح وضعیت حجاب در جامعه، طرح جامعی را ارائه کرده ایم و با ایجاد تقابل به شکل کنونی مخالفیم.

اگر بانوی بدحجابی در بانک حاضر شود و به او تذکر ندهند، مدیر بانک باید پاسخگو باشد / با طرح صیانت کاملا موافقیم

حجت الاسلام سید علی خان محمدی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون اساسی وظیفه همگانی است و بر همین اساس، ما به دنبال توسعه مشارکت های مردمی در تمامی عرصه های مرتبط بوده و زمینه های لازم را برای آن فراهم آورده ایم.

وی با بیان اینکه مردم می توانند در تمامی زمینه ها مطالبه گر باشند و در برابر همه تخلفات و منکرات در فضای اجتماعی و اداری، تذکر دهند، خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به تمدن اسلامی باید جامعه اسلامی داشته باشیم که ابزار رسیدن به آن محلات اسلامی مسجدمحور است.

سخنگوی ستاد امر به معروف با بیان اینکه مردم باید به این باور برسند که با امر به معروف و نهی از منکر، بسیاری از مشکلات و چالش های کشور برطرف می شود، اظهار داشت: برخی منکرات و معروفات اگر در محله ریشه کن یا فرهنگسازی شود، آثار و برکات آن در جامعه نمایان می شود.

وی بهره مندی حداکثری از ظرفیت های مردمی را نیازمند برنامه ریزی جامع و منسجم دانست و گفت: اقشار مختلف مردم به ویژه تشکل های مردم نهاد و اصناف باید برای توسعه این دو فریضه الهی به میدان آمده و نسبت به آثار و پیامدهای بی توجهی به آن آگاهی داشته باشند.

خان محمدی قانونگذاری درست در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از امر به معروف را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برخی از مسائل همچون سگ گردانی دارای خلاءهای قانونی است، در حالی که در غرب قوانین سخت و پیچیده ای برای نگهداری حیوانات وجود دارد.

وی با اشاره به یکی از شعارهای دولت سیزدهم مبنی بر مقابله با فساد، بر جدیت دولت انقلابی بر این مسأله تأکید کرد و گفت: گشت ارشاد مدیران و مسؤولان به راه افتاده و مسأله مقابله با منکرات از تخلفات اداری گرفته تا بدحجابی در دستگاههای اجرایی، با جدیت پیگیری می شود.

با اجرای طرح صیانت موافق هستیم

سخنگوی ستاد امر به معروف با بیان اینکه شعب ویژه رسیدگی به مسائل مرتبط با این دو فریضه الهی در دستگاه قضا تشکیل شده است، از جدیت قوه قضائیه در این راستا خبر داد و گفت: از سازمان صدا و سیما، وزارت ارشاد و وزارت گردشگری و میراث فرهنگی برای عدم اهتمام جدی در جهت توسعه امر به معروف در جامعه گله داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان در فضای رسانه ای، هجمه گسترده ای را علیه فرهنگ و معنویت در ایران اسلامی و ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم کشورمان به راه انداخته اند، گفت: رسانه ابزار بسیار مهم و مؤثر برای فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که باید به خوبی از آن بهره مند شویم.

خان محمدی با بیان اینکه باید در کنار فرهنگسازی، نسبت به مسأله جرائم انضباطی نیز توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر بانوی بدحجابی در شعبه ای از بانک حضور داشته باشد و به او هیچ تذکری ندهند، باید مدیر بانک نسبت به عدم توجه به شئونات اسلامی پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه با گشت ارشاد حجاب و عفاف به شکل کنونی آن مخالفیم و نباید در جامعه تقابل ایجاد شود، تصریح کرد: برای اصلاح وضعیت حجاب در جامعه، طرح جامعی را ارائه کرده ایم که در حال حاضر از ادارات دولتی آغاز شده و در مرحله بعدی اصناف هستند.

سخنگوی ستاد امر به معروف کشور اجرای طرح ناظر یک از سوی نیروی انتظامی را موجب بهبود ۶۰ درصدی کشف حجاب در خودرو عنوان کرد و افزود: در راستای مقابله با فسادهای اداری و اقتصادی، بیش از ۴۰ پرونده کلان اقتصادی در ستاد تشکیل شده و به سرانجام رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه ما با طرح صیانت کاملا موافق هستیم، رها بودن فضای مجازی را آسیب بسیار جدی دانست و گفت: متأسفانه در حال حاضر فضای مجازی کاملا رها شده و معضلات جدی به دنبال دارد و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب این مسأله باید ساماندهی شود.

نشست خبری سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با مشارکت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در خانه موزه شهید زین الدین(ره) در قم برگزار شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • حمید
    0

    ستاد امر به معروف و نهادهای مشابه باید منحل شوند و بودجه چند صد ملیارد ی آنهابرای رفاه مردم هزینه گردد ونه ازار انها.

  • 0

    شرم آور و تاسف بار است که مسئولان سازمان تامین اجتماعی، دولت ناتوان و عاجز و نمایندگان ناتوان و عاجز مجلس در خانه ملت در این 4 ماه هنوز هم نتوانستند مشکل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را حل وفصل کنند چرا؟

  • 1

    شرم آور و تاسف بار است که مسئولان سازمان تامین اجتماعی، دولت ناتوان و عاجز و نمایندگان ناتوان و عاجز مجلس در خانه ملت در این 4 ماه هنوز هم نتوانستند مشکل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را حل وفصل کنند چرا؟

  • و این در حالی است که متاسفانه کشورهای اسلامی تاکنون از بی حجاب ها دفاع، حمایت و استقبال کردند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    13


    و این در حالی است که متاسفانه کشورهای اسلامی تاکنون از بی حجاب ها دفاع، حمایت و استقبال کردند و همچنان نیز ادامه می دهند.

    نظرات شما -
    • هموطن
      0

      هیچ چیز زوری نمیشه ، مثل اینکه ما ملت از شماها متنفریم،که در حال چپاول اید، مرگ هم که شماها رو نمیبره

  • ناشناس
    0

    آخه بی خرد!!
    نصف پول این بانک‌ها مال همون خانومها وخانواده هایی که به حجاب من درآوردی تواعتقاد ندارن بعد تومیخوای مدیربانک بهشون تذکربده.

  • مبین
    0

    و آنوقت تکلیف مردم با اخوندی مانند تو که فقط برا یش مسئله حجاب مهم است ولی از گرانی ، اختلاس و رانتخواری که نتیجه سیاست غلط عمامه بسرها است و مردم را به فلاکت کشیده است حرفی نمی زند ، چیست

  • ناشناس
    0

    وقتی مسوولین در برطرف کردن مسکلات اقتصادی و اجاره مسکن و محیط زیست و.... عاجز هستند سعی می کنند با مباحث سلام فرمانده و حجاب فرافکنی کنند. تنها هنرشان هم همین است. سلام فرمانده چه دردی از در ما دوا می کنه ؟؟خخخخخ

  • ناشناس
    0

    بی پدر ومادر فقط فکر اراجیف خودشه مملکت نابود شد این زر می زنه

  • ناشناس
    0

    مردم را به جان یکدیگر نیاندازید! عیسی و موسی (ع) به دین خود و محمد (ص) به دین خود! هیچ کس را در گور دیگری نمی خوابانند! هر کسی مسؤول اعمال و رفتار خویش است و مسائل دینی و عبادی و عقیدتی کسی به دیگران ربطی پیدا نمی کند الا به خداوند قادر متعال.

  • ناشناس
    1

    بی حجاب در کشورهای اسلامی تاکنون آزاد بوده است و تاکنون هم هیچ مشکل ندارد و تاکنون هم نداشته است.
    فقط در کشورهای اسلامی متاسفانه قانون و عدالت رعایت نمی شود.
    حق وحقوق مردم و مظلومان و مسلمانان در کشورهای اسلامی پایمال و ضایع می شود چرا؟

  • 1


    شرم آور و تاسف بار است که 4 ماه است دولت، مسئولان و نمایندگان مشکل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حل نکردند چرا؟

  • تماشاچی
    0

    لمپنیسم در اوج زور آزمایی در میدان است.

  • ناشناس
    0


    مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان اهانت و خیانت است، نه قانونی
    ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است.

  • ناشناس
    0

    شما دو سه تا بچه کی هستید؟

  • ناشناس
    0

    می ترسند از طالبان عقب بمانند!ماله کشی بر بی کفایتیها و فسادهای رسوائی امیزشان!شاه سلطانحسین نماد انحطاط و انقراض هم از این شکرها زیاد می خورد!

  • عملکرد و رفتار مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس متاسفانه قوانین دین اسلام و هم کشور اسلامی نیست و تاکنون هم نبوده است.
    0

    عملکرد و رفتار مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس متاسفانه قوانین دین اسلام و هم کشور اسلامی نیست و تاکنون هم نبوده است.

  • فرورتیش
    0

    همانطور که کشف حجاب پهلوی شکست خورد حجاب اجباری هم شکست میخوره! در دین هیچ اجباری نیست این کلام خداست!

  • ناشناس
    0

    تو این جامعه اسلامی مد نظر شما و اتفاقا همون بانک اسلامی شما نمیشه به گرفتن جریمه دیرکرد و سود وام که عین ربا هست تذکر داد؟ از اسلام فقط بیرون نبودن موی زنان رو یاد گرفتید. تو اسلام راجبه دروغ و دزدی مسئول چیزی نگفته؟ به خدا قسم که پیامبر زنده بود اول از همه گردن شما رو می زد و کاری به اون زن آزاد و به قول شما بدحجاب نداشت

  • ناشناس
    1

    درهر کشوری باید قانون اجرا شود یکی بگوید من نمی خواهم چراغ قرمز بایستم بی حجابی بی حرمتی به قانون است و هر کسی تخلف کند با ان کسی که تخلف اقتصادی می کند فرق ندارد هر کذام در جایگاه خودش

  • ناشناس
    0

    اگر مسولی هزاران ملیارد پول کشور را دزدید ودرکانادا زندگی بکند چکار کنیم .مغز آخوند فقط درحجاب وزیرشکم کار میکند

  • 2

    حجاب ارزش جامعه است و به بهانه مشکلات اقتصادی نمی توان تخلف کرد و. رعایت نکرد

  • حمید رضا
    0

    جمع کنید این اسباب زور و ستم به ملت 95 درصد جوانان دین زوری رو قبول ندارند بزارید خودشون به این نتیجه برسند احکام دین رو رعایت کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها