در گفتگو با المیادین

مرندی: مذاکرات دوحه شکست نخورده و ادامه خواهد داشت

مشاور هیات مذاکره کننده هسته ای ایران در گفتگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد که مذاکرات دوحه شکست نخورده و ادامه خواهد یافت.

مرندی: مذاکرات دوحه شکست نخورده و ادامه خواهد داشت

مشاور تیم مذاکره کننده ایران بر ضرورت برچیدن تحریم ها به منظور اجرای توافق هسته ای تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، «محمد مرندی» در گفتگو با شبکه خبری المیادین پیرامون مذاکرات دوحه گفت: انتظار نمی رفت که مذاکرات تنها طی دو روز به راهکار مثبتی منتهی شود.

وی با بیان اینکه تهران اظهارات رسانه ای مقامات آمریکا را جدی نمی گیرد، افزود: آمریکایی ها باید تضمین های مورد درخواست ایران را فراهم کنند تا نشان دهند که مثل گذشته بار دیگر از پشت به ما خنجر نخواهند زد.

مرندی همچنین با تاکید بر ضرورت رفع تحریم ها به منظور اجرای مجدد برجام، افزود که اروپایی ها امروز توجه بیشتری به ایران دارند چرا که به دلیل جنگ اوکراین به نفت آن نیازمند هستند.

مشاور هیات مذاکره کننده ایران در عین حال تاکید کرد که مذاکرات دوحه شکست نخورده و ادامه خواهد داشت.

مرندی گفت: تماس ها بعد از توقف مذاکرات وین قطع نشده بود اما آنچه طی دو روز گذشته مشاهده کردیم مذاکرات متمرکز بود.

وی تصریح کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از سوی مخالفان توافق با فشارهای زیادی مواجه است اما همزمان با بحران انرژی و نفت دست و پنجه نرم می کند و خواهیم دید که کفه ترازو به کدام طرف سنگینی خواهد کرد.

مرندی همچنین از افزایش فشارهای اروپا به آمریکایی ها برای انجام اقدامات و گام های جدی خبر داد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 54
  • ناشناس
    0

    اینقدر این مذاکرات رو کش بدید تا دلار به 300هزار تمن برسه

  • ناشناس
    0

    مهم نیست دورهمی 44 ساله بشه 45 یا 46 یا 47مردم تاوان میدن دیگه ، ببینیم تا خدا چی میخواد شاید فردایی دیگر نباشد ان شا الله

  • فواد ری
    0

    دقیقا هر زمان مذاکرات شروع می شود موشک های ماهواره بر مخالفان مذاکرات که اتفاقا همه کاره کشور هم هستند به فضا پرتاب می شوند و معنی این کار هم کاملا مشخص است !؟ لگد زدن به مذاکرات وهمچنان برجام را معلق نگه داشتن تا خوش به حال کاسبان تحریم شود .

  • ناشناس
    0

    خخخخخخخخخخخخخخخ...

  • ناشناس
    0

    تو راست میگی درسته!!!!!

  • ناشناس
    1

    با توجه ب ۲۰ سال مذاکرات بی نتیجه و همچنین افزایش فشارهای تحریمی و کاهش متناوب ارزش پول ملی و متقابلا افزایش قیمت ارزهای خارجی و وضعیت بد اقتصادی و معیشتی جامعه لطفا بفرمایید اگه اسمش شکست نیست پس چی میتونه باشه؟با بازی کردن با کلمات ک آینده جامعه ساخته نمیشه

  • کاسبان
    1

    ازیک طرف التماس می کنند .از طرفی دیگر شاخ وشونه می کشند

  • ناشناس
    1

    حاجی واشنکتن

  • ...
    0

    مذاکرات از طرف ایران نمایشی است همین که دور دلار پایین اومد و کاسیان خریدند ودوباره به مردم باقیمت بالاتر می فروشند و این قصه سردراز دارد

  • ناشناس
    15

    واقعا شما دوستان؟؟؟ که این نظرات را مینویسید با اون مغز فندوقی ی دوری در تاریخ رژیم سلطنتی بزنید که سر همین موضوع انرژی لعنتی چه بلایی سر رژیم گذشته نیاوردن تا ما را دچار انحراف فکر کنند به طوریکه فرانسه یک میلیارد داده شده توسط شاه را هنوز یک دلارش را نداده و با قلدری تمام جلوی تمام دوربین ها می ایستد و اظهار قدرت هم می کنند آلمان و حتی خود آمرایکایی هم ...... اما چه کنیم شما دوستان بدتر از دشمن این جوری جواب میزنید اونا اتفاقا هم پول شما و هم فکر شما را میدوزدن مانند خود شاه و لیبی و .... اونوقت حالا من و شما مرثیه سرایی می کنید بله با یک عده مغز فندوقی بهتر از این نمی توان انتظار داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فقط زیپ دهنت رو ببند که مردم را مغز فندقی میخوانی

    • ....
      2

      روز پنجشنبه است شادی روح اموات...

    • ناشناس
      0

      تو راست میگی مغز ساندیسی

  • ناشناس
    1

    اقای مرندی یک اشتباه محاسباتی همه چیزوبربادمیده زمان به نفع ایران نیست کش ندهیداین مذاکرات راالان وقت ازمون وخطا نیست بایدمذاکره کنندگان ازتهران دستوربگیرند تابه یک راه حل میانه ای برسند زمان میگذرد

  • ناشناس
    0

    جناب آقای دکتر ظریف
    سردار دیپلماسی قرن و نهایت امید و آرزوی ملت ستم کشبده ایران
    بحق جای خالی جنابعالی و تیم کارشناسی تان در مذاکرات برجامی به عینه مشهود است.
    هزاران افسوس که شما خانه نشین شده و این ملت باید تاوان بیسوادی مشاورانی را بدهد که در یک کلام
    "مگسانند دور شیرینی"

  • ناشناس
    0

    کارشناس دوزاری باد به پرچم.......

  • 0



    مذاکرات 9 سال شکست خورده است.
    مذاکرات وین شکست خورده است.

  • مذاکرات در این مدت 9 سال ثابت کرد که یک نمایشی بوده است، نه حل مشکلات صلح آمیز هسته ای و تحریم ها
    2

    مذاکرات در این مدت 9 سال ثابت کرد که یک نمایشی بوده است، نه حل مشکلات صلح آمیز هسته ای و تحریم ها

  • ناشناس
    0

    مشکل بنده در کشور چه ارتباطی به آمریکا دارد؟ متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصر اصلی هستند.
    ولی متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس پاسخگو و جوابگو به مشکلات مردم نیستند و تاکنون نبودن چرا؟

  • ناشناس
    4


    سرمایه‌گذاری ایرانی ها خیانتکار در ترکیه، باکو، امارات، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی و… عامل اصلی مشکلات مردم، کشور، گرانی و جنگ اقتصادی در سراسر کشور بوده است، نه تحریم، ترامپ و کرونا

  • کیوان
    0

    خواهشاً ایندفعه تر نزنین به مذاکرات ، زودتر تمومش کنین از این بدبختی خلاص بشیم

  • ناشناس
    1


    ادعای وزارت خارجه آمریکا: در مذاکرات دوحه پیشرفتی حاصل نشد

  • 2


    چرا برخی ها هنوز هم از مذاکره بی مورد و بی ارزش دفاع و حمایت می کنند.
    و این در حالی است که مذاکره از سال 1392 تاکنون هیچ فایده ای، نتیه ای، سودی و ارزشی مردم ایران و کشور ایران نداشته است.

  • ناشناس
    3

    دموکراسی آمریکا جعلی و برای اقلیت یک درصدی است

  • 6


    حیات آمریکا در جنگ و خونریزی و ظلم به بشریت است

  • نقض حاکمیت ملت ها در همه جهان توسط آمریکا صورت می گیرد
    5

    نقض حاکمیت ملت ها در همه جهان توسط آمریکا صورت می گیرد

  • برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.
    6

    برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.

  • ناشناس
    0

    وقتی کفه ی ترازو به نفع ایران نشد بعدا چه کسی ضرر خواهد دید فقط مردم ایران و تو و امثال تو جیبهایتان پر تر خواهد شد پس اراجیف نگو و دهانت را ببند بلائی که شما سر ایران آوردید هیچ دشمنی نمیتوانست بیاورد .وقتی بلافاصله بعد از قرار مذاکرات دوحه موشک پرانی میکنید کاملا معلوم هست شما اهل دیپلماسی نیستید و به همین وضع کاملا راضی هستید تا مردم را روز به روز بدبخت تر کنید و خودتان روز به روز پر قدرت تر شوید ولی خدا بخواهد و فرج امام زمان نزدیک شود و شما را به دار آویزد و جوی های آب از خون کثیف شما لبریز شود به امید دیدن آن روز توسط مردم مظلوم ایران

  • ناشناس
    4


    جنگ اوکراین به خاطر دخالت و مداخله آمریکا جنایتکار، ناتو جنایتکار و اروپا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.
    آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ اوکران و روسیه هستند.
    جنایت های آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      1

      جناب ناشناس ساندیسی جنایتکار اصلی خودتی

  • ناشناس
    0

    به همین خیال باش.تو که بمب نمی سازی پس دنیا چرا بترسه.مگه دروغ مصلحت امیز بگویید مثل تمام عرصه حکومت داری تون؟؟؟

  • 3

    چنین مجموعه‌ای از مواضع و رفتار غیرمسئولانه و تنش‌زای صادرکنندگان بیانیه، بیشترین تهدید را متوجه امنیت بین‌المللی کرده است و این در حالی است که به‌روشنی وامدار مدارای جمهوری اسلامی ایران در قبال توافق هسته‌ای هستند که اگر نبود، امروز موضوعی برای مذاکره باقی نمی‌ماند، اما عامدانه چشمان خود را به این حقیقت می‌بندند.

  • ناشناس
    4

    بنابراین این آنها هستند که برای جبران سیاستهای غلط گذشته بایستی از فرصتهای معتنابهی که جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات فراهم آورده است استفاده کنند و با روی آوردن به دیپلماسی، با رفع کامل تحریمها، آرامش را به فضای مذاکرات نتیجه‌بخش بازگردانند.
    ما قویاً نقش بی‌ثبات‌کننده طرفهای صادرکننده بیانیه در منطقه خلیج فارس را محکوم می‌کنیم و ضروری است آنها به‌جای متوجه ساختن اتهامات واهی علیه برنامه موشکی مشروع و دفاعی ایران که هرگز قابل مذاکره و مصالحه نیست، در قبال فروش میلیاردها دلار تسلیحات پیشرفته که یکی از مهمترین عوامل بی‌ثباتی در منطقه ماست، پاسخگو باشند.

  • 3

    در زمان حاضر تعدادی از شهروندان ایرانی به‌بهانه‌های مختلف جعلی تحریمی و غیرتحریمی، در کشورهای غربی به‌صورت غیرقانونی و خودسرانه به گروگان گرفته شده و بازداشت و محاکمه گردیده‌اند، اما بیانیه می‌کوشد با فرافکنی، این واقعیت را پنهان کند. جمهوری اسلامی ایران با مسئول دانستن این دسته از کشورها، حق خود را برای پیگیری حقوق این دسته از هموطنان و مطالبه خسارات وارده به آنها محفوظ می‌دارد.

  • ناشناس
    4

    جمهوری اسلامی ایران، همان‌طور که نشان داده است، در ادامه سیاست حکیمانه خود، بر ادامه دیپلماسی در مذاکرات رفع تحریمها تأکید دارد و طرفدار یک توافق خوب، قوی و سازگار با منافع بحق و مشروع مردم ایران است. همچنین جمهوری اسلامی ایران بر سیاست همسایگی که هدف آن ایجاد و ارتقاء ثبات، امنیت و رفاه درون‌زا، دسته‌جمعی و بدون مداخله و حضور خارجی است، تأکید می‌کند و در پیگیری این سیاستها نیازی به ترغیب صادرکنندگان بیانیه ندارد.

  • 4

    دولتمردان آمریکا با به شهادت رساندن عزیزترین سردار ایران منفورتر از صدام شدند و بدانند که سرنوشت محتومشان مرگی دردناک‌تر از صدام خواهد بود.

  • ناشناس
    4

    آمریکا علیه ایران راهبردی جز تحریم ندارد. راهبردی که البته چندین سال است آن را آزموده و نتیجه نگرفته است. تحولات جهانی که با شروع جنگ اوکراین شکل گرفته بدون تردید بیش از پیش موجب نزدیکی سه قدرت ایران، چین و روسیه در این بخش ازعالم خواهد شد.
    آمریکا تهدید کرده فشارهای اقتصادی خود بر ایران را افزایش می‌دهد. آیا تاکنون می‌توانسته این فشارها را بیشتر کند و افزایش نداده است؟ واقعیت آن است که آمریکا در مورد ایران با بن‌بست راهبرد مواجه گردیده و همه راه‌ها به روی او بسته شده است.

  • 3

    روسیه به مواضع ائتلاف بین المللی در سوریه حمله کرده است
    از این بابت از روسیه تشکر و قدردانی می شود.

  • 5

    کسانی که مدعی‌اند تا برجام به نتیجه نرسد و FATF تصویب نشود صادرات و واردات با مشکل مواجه خواهد شد و کشور قفل می‌شود الان کجا نشسته‌اند؟با تلاش دولت خدمتگزار طی 9 ماه اخیر به اذعان خبرگزاری رویترز صادرات ایران در زمستان سال گذشته به اروپا 40 درصد افزایش داشته است. این جماعت موفقیت‌هایی مثل عضویت ایران در پیمان شانگهای‌، واردات ده‌ها میلیون دوز واکسن کرونا و... را ندیدند یا خود را به نابینایی زده‌اند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پس بی زحمت بگو پول صادرات نفت کجا خرج میشه که سر سفره ی مردم ایران نمیاد اینم مردم برونن بهتره شما که مزدوری خوب بلدی اینم بی زحمت از اربابهات بپرس

  • 4

    اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا آمریکا جنایتکار آن را کنار نمی گذارد.

    اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا اروپا جنایتکار آن را کنار نمی گذارد.

    اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا فرانسه جنایتکار آن را کنار نمی گذارد.

    اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا اسرائیل جنایتکار آن را کنار نمی گذارد.

  • 3

    برای ایرانی‌ها روشن کرده‌ایم که اگر خواستار امتیاز غیرهسته‌ای مانند رفع تحریم سپاه هستند لازم است یک امتیاز متقابل بدهند.
    و این در حالی است که از ابتدا موضوع مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و غیره 100 درصد فقط صلح آمیز هسته ای بوده است سپا هیچ ارتباطی و ربطی به توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و رفع تحریم ندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • ناشناس
    3

    ادعای آمریکادرباره بازگشت به برجام تاکنون ثابت کرد که 100 درصد فقط دروغ بوده است. تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.

  • 3

    شرط عجیب سنای آمریکا برای بازگشت به برجام: ایران رابطه خود با چین را قطع کند/ 100 درصد فقط دروغ است.!
    آمریکا جنایتکار هم رابطه خود با کشورهای اروپایی، کشورهای عربی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار را قطع کند!

  • ناشناس
    4

    آمریکایی‌ها ادعای واهی کرده می‌گویند ایران مانع دستیابی به توافق در وین است. درحالی که واقعیت قابل رؤیت این است که آمریکا می‌خواهد زور بگوید ولی ایران و ایرانی تسلیم زور نخواهد شد. آمریکا چاره‌ای ندارد جز این که دست از یاوه‌گویی بردارد.

  • 5

    درخواست بی شرمانه فرانسه از ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خخخ.مگر فرانسه چی خواسته که تو خبر داری؟شاید هم خواهر و مادرت.

  • ناشناس
    5

    سوال اینجاست چرا مسئولان بی ادب اقیلم کردستان عراق تاکنون در مورد حمله و تجاوز ترکیه به شمال عراق هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟

  • 5

    ایران باید کشتی های کره جنوبی را در تنگه هرمز مصادره کند

  • ناشناس
    5

    چرا افائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فلسطین اشغالی سفر کرده است؟ به خاطر دریافت رشوه از اسرائیل بابت دخالت و مداخله در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وغیره!

  • 5

    دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.

  • ناشناس
    5

    هدف از تجاوزات اسرائیل و حضور اشغالگران آمریکایی گسترش تروریسم و هرج و مرج در سوریه است

  • 5

    ارزیابی ما از مذاکرات وین و هم دوحه مثبت نیست

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    دولت در سایه جلیلی و افول گرایان در زمان روحانی و خاتمی خیلی اخلال در کار دولت و مردم کرد... لعنت بر همه کاسبان تحریم و جنگ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها