میرسلیم : پیگیر تخلفات شهرداری در زمان قالیباف هستم/ «اف ای تی اف» ، بحث انحرافی و فعلا دست‌ و پا گیر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: تاخیر در رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در شهرداری زمان قالیباف، می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که عمده این علت‌ها جنبه ساختاری دارد.

میرسلیم : پیگیر تخلفات شهرداری در زمان قالیباف هستم/ «اف ای تی اف» ، بحث انحرافی و فعلا دست‌ و پا گیر است

مصطفی میرسلیم در ارزیابی خود از فضای مجمع جهت تصویبFATF گفت: FATFیک بحث انحرافی است چرا که تا موقعی تحریم‌ها برقرار باشد، هر گونه تن دادن به یک سلسله مقرراتی که دست و پای ما را می‌بندد و خروج از تحریم را برای ما مشکل‌تر می‌کند، خلاف است. FATF از جمله موارد دست و پا گیر است وگرنه اصل آن که اشکال ندارد.

وی افزود: به عبارت دیگر انتقادی به این قضیه نیست که ما در مجموعه مقررات بانکی یا پولی‌مان با سایر کشورها هماهنگی داشته باشیم و اطلاعات خودمان را رد و بدل کنیم، این اقدام بسیار هم خوب است اما به شرطی که ما در تحریم نباشیم. وقتی ما را در شرایط تحریم قرار می‌دهند، نمی‌توانیم اطلاعاتی که مربوط به خودمان است و برای دور زدن تحریم‌ها به آنها نیاز داریم را فاش کنیم و در اختیار آنها قرار بدهیم چراکه در این صورت سختگیری‌ها بیشتر می‌شود.

میرسلیم در پاسخ به سوالی درباره سرانجام پرونده فساد در شهرداری تصریح کرد: در دوران شهرداری قالیباف فعالیت‌های گسترده‌ای در شهر تهران انجام گرفته که آثار آن کاملا مشهود است همچنین تخلف‌هایی صورت گرفته بود که این تخلف‌ها را بنده همان موقع هم به شهردار وقت یعنی قالیباف، گزارش دادم و از او خواستم به این موارد رسیدگی شود، لابد دیگر فرصت نکرد، بر همین اساس بعداً موارد را پیگیری کردیم چرا که موارد مذکور از جمله مواردی بود که به ضرر مردم است و مربوط به حقوق عمومی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه بنده مستندات مربوط به تخلفات صورت گرفته در شهرداری را در اختیار دستگاه قضایی گذاشتم تا خودشان رسیدگی کنند و روشن شود. هنوز خبری در این مورد ندارم و خودم هم منتظر هستم، البته پیگیری هم می‌کنم که ببینم به کجا رسیده است. بنده دو سال پیش این موارد را به دادستان کل و به بازرسی هم داده بودم، که مجموعه این موارد را رسیدگی کنند تا اگر تخلفی صورت گرفته جلوگیری و از احجاف حقوق مردم جلوگیری شود.

میرسلیم درباره علت تاخیر دستگاه قضا در رسیدگی به مستندات تخلفات شهرداری در زمان قالیباف متذکر شد: تاخیر در رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در شهرداری زمان قالیباف، می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که عمده این علت‌ها جنبه ساختاری دارد. یعنی پرونده در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که آنها به‌جای تصمیم‌گیری سریع، آن را راکد و معلق نگه می‌دارند تا زمان بگذرد که نباید این اتفاق صورت بگیرد چرا این کار را می‌کنند؟ برای اینکه در راستای منافع دیگران نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه در رابطه با مخالفت‌های شما با واردات خودرو، برخی بر این باور هستند که شما از وارد نشدن خودرو نفعی دارید، اظهار کرد: ما طرح‌های فراوانی برای اصلاح صنعت خودرو و به‌ویژه قوای محرکه داشتیم که همگی موفق بوده‌اند. اعتقاد من این است که با استفاده از نیروی انسانی متخصصی که از دانشگاه‌های ما فارغ‌التحصیل می‌شوند، می توانیم همه نواقصی که این زمینه‌ها داریم را برطرف کنیم و در این شکی ندارم.

میرسلیم همچنین خاطرنشان کرد: مخالفت من با واردات از این لحاظ بود که این واردات اولاً موجب می‌شود که تولید ناخالص ملی افزایش پیدا نکند و این به ضرر همه است. ثانیاً ما برای چه در دانشگاه‌ها نیروی انسانی تربیت می‌کنیم؟! برای اینکه هیچ کار و خدمتی نکنند؟ یا بگذارند، بروند و به خارج مهاجرت کنند و در راه خیر و صلاح خودروسازان خارجی کار کنند؟ بنابراین اصل قضیه مخالفت با واردات مبتنی بر این دو نکته مذکور است در غیر این صورت اگر شرایط خوبی فراهم شود، خودروسازان داخلی هم تشویق شوند و کار خودشان را درست انجام دهند، ما می‌توانیم در یک موضع رقابتی خوب قرار بگیریم و واردات هیچ مشکلی نخواهد داشت چرا که کارخانه‌های داخلی ما کار می‌کنند، تولیداتی خواهند داشت که این تولیدات دارای کیفیت لازم است و می‌توانند هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت، با محصولات مشابه خارجی خودشان رقابت کنند.

وی ضمن تاکید بر مخالفت خود با واردات خودرو یادآور شد: در مجموع در این شرایطی که در حال حاضر قرار گرفته‌ایم و صنعت ما با مشکل مواجه است، واردات گره‌ای را حل نمی‌کند. بر کیفیت هم اضافه نمی‌کند، چون واردات همیشه وجود داشته و هیچ وقت هم نه باعث افزایش کیفیت و نه باعث کاهش قیمت شده، پس این دوای درد ما نیست. اما منجر به خوشحالی عده‌ای می‌شود که پول بادآورده‌ای دارند و دوست دارند از خودروهای آنچنانی استفاده کنند. در نهایت اینکه، رفتن سراغ محصول خارجی توهین به محصول داخلی است.

منبع: منیبان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • سلیم
    3

    آقای میرسلیم زودتر اقدام کن ببینیم قالیباف چقدر سوپر انقلابی تشریف دارند!!!!!؟؟؟؟چقدر از جیب انقلاب برای سیسمونی ها خرج کرده؟؟؟؟!!!!

  • بابک
    3

    خودت را خسته نکن تیم حامی قالیباف از حامیان تو قوی تر هستند و دلیل ان انتصاب وی به ریاست مجلس است . حالا چرا پیگیر این قضیه هستی سهم تو که کم نشده است .

  • تیم
    0

    حامی او هم خیلی خیلی قویتر از میر سلیم است است

    نظرات شما -
    • gaber
      0

      هم حامی هم پاسخگو نبودنش که شاید تا روز قیامت بماند اگر روزی باشد .

  • ناشناس
    1

    اگر میخواستی کاری بکنی تا حالا کرده بودی

  • M
    1

    آقای میرسلیم خودتی.باز انتخابات مجلس نزدیک شد شروع کردی به شومن بازی.هنوز مصاحبه تو درمورد خودرو سازها و حمایت تو از تابوت سازهای مرگ رو فراموش نکردیم.دیگه بسته وقت بازنشستگی و تمرگیدنت تو خونت رسیده

  • gaber
    1

    از خود راضی و بیکار. اصلا یک کلمه باور نمیکنم حالا تخلف هم پیدا شد تو به انزه ای زور نداری که قاضی را متقاعد کنی .نمونه اش اینکه کدام پیگیری شما نتیجه داده .حرافی شماها تمام نشدنیست

  • ناشناس
    3

    اگر این کار انجام دادی اولین و آخرین کار مثبت عمر سیاسی تون هست -- اما ارزشمند است

  • ناشناس
    0

    تخلفی نکرده فقط املاک عمومی غیردولتی را مجانی و یا به ثمن بخس به مدیران وقت شهرداری و از جمله خودش بذل و بخشش کرده است!!!

  • ناشناس
    1

    احسنت بر گاندی

  • ناشناس
    0

    داداش میر سلیم ، دست بردار حریف نیستی ، اگه کسی حریفش بود الان رئیس مجلس نمیشد و دو‌دوره رای ریاست نمیگرفت !!
    از چشمه گل آلود ،

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    آقای سید مصطفی میر سلیم
    باسلام
    تفکرات شما مربوط به بیش ۴۰‌ گذشته و این تفکرات به کلی منسوخ و جواب نمی‌دهد و در این دو سال گذشته که وارد مجلس شورای اسلامی شدید بغیر از سه برابر شدن قیمت خود رو شدید و چرا جلوی این گرانی و تورم را نگرفتید ؟؟؟ کار با شعار پیش نمی‌رود و وقتی عمده تولید خود رو دست دو شرکت دولتی میباشد محال است که کیفت را بهتر و قیمت مناسب و رقابتی تحویل مردم بدهند و تا همین منوال است همین ‌اش و کاسه است.
    واردات باید انجام تا تولید کننده بداند که در انحصار خودش نیست که هر کاری دلش بخواهد انجام و پاسخگو هم نباشد.
    با این همه پول که میگرند برای چی زیان نشان می‌دهند و برای چی این حجم بدهی بانکی معوق دارند.
    لطفا خودتان و دوستان هم رده کاری و فکری تان بهتر است بازنشسته شوید تا مردم از دست سیاست های تحمیلی شما راحت شوند.

  • افشین
    0

    آقای میر سلیم ایکاش به وضعیت خودت که همزمان عضو هیئت مدیره ده تا شرکت قطعه ساز و عضو هیئت مدیره شرکت بزرگ خودرو ساز هستی رسیدگی میکردی که چه رانتی باعث این همه اشتیاق برای شما شده است .قالیباف هم یکی مثل خودت

  • gaber
    0

    کلاه گذاشتن سر مردم خسته مان کرده بخدا خسته ایم از این اراجیف

  • ناشناس
    0

    اقاسیدنه نمیشه

  • امیرحسین پاکذات واقعا حمایت میکنید فرشاد مقیمی تحصیلات اش چیست و چند مخترع خودرو داریم جمشید ارین که رفت اون مخترع که با اب لجن ماشین را روشن میکرد کجا است ادم خنده اش میگیره مسولان ما در جواب تقاضای مخترع ها ففط میگویند از ایران بروید حرف من را مخترع های واقعی میدانند نه مخترع های پولی که اختراع دیگران را شکل اش را تغییر میدهند بعد ثبت میکنند البته که 2درصد اختراع ها واقعا اختراع است بقیه کپی در کپی
    0

    ادم نمیدونه اشک بریزه یا بخنده

  • ناشناس
    0

    اینجاست بگیم هرکس که گدازاده تره و پشت زیاد داره برنده میشه تو مافیای دزدی و غارت ایرانه برنده میشه

  • ناشناس
    0

    در نهایت اینکه، رفتن سراغ محصول خارجی توهین به محصول داخلی است!!!
    بعد خودتون که از محصول خارجی استفاده می کنید چی !!!
    این توهین نیست !!!

  • سعید
    0

    میرسلیم از سهامداران اصلی کارخانجات اتومبیل سازی این ولایت اسلامی و چند سال هم پست مدیرت در انجا داشته است

  • مهدی
    0

    مخالفت شما با واردات خودرو احتمالا با دست داشتن شما در صنعت خودرو و سود های خودتان نیست که ؟!!!!!

  • ناشناس
    0

    یا سیبیل بذار یا همه رو بزن این چه قیافه ای هست داری؟

  • سروش
    0

    تو هم مثل اونی در خودرو سازی

  • ناشناس
    0

    چرا افرادی که تخلف یعنی خیانت به دولت وملت کردن دوباره دررئس کار قرار می گیرند آن هم با پستهای بالاتر باتوجع به اینگونه رفتارهای قانون چه انتظاری ازمردم باید داشت

  • ناشناس
    0

    اول خودروسازان راشفاف سازی کن که دارنندضصرمی دهندبعدبرودنبال قالیباف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها