تظاهرات آمریکایی‌ها مقابل دیوان عالی این کشور درپی لغو قانون سقط جنین

درپی لغو قانون سقط جنین در آمریکا، جمعیت زیادی مقابل دیوان عالی این کشور جمع شده و تظاهرات کردند، پلیس نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

تظاهرات آمریکایی‌ها مقابل دیوان عالی این کشور درپی لغو قانون سقط جنین

گفته می‌شود انبوهی از معترضان در حال سرازیر شدن به سمت دیوان عالی این کشور هستند. این تظاهرات درپی لغو اجازه سقط جنین از سوی دیوان عالی آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی آمریکا، معترضان موافق و مخالف حق فدرال برای سقط جنین ظرف چند دقیقه در بیرون دادگاه تجمع کردند. صدای تشویق تظاهرکنندگان ضد حقوق سقط جنین بلند شد و برخی از زنان در حال گریه کردن دیده شدند.

پلیس و مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند پلیس در آماد‌باش کامل است و این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. همچنین گفته شده مردم باید انتظار افزایش حضور نیروهای نظامی در سرتاسر شهر را داشته باشند.

کاسبی رأی جو بایدن از اعتراضات

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به لغو قانون سقط جنین خواستار «رأی دادن» مردم در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا شد. وی امروز را «روزی غم‌انگیز» برای کشور و دادگاه عالی توصیف کرده و از مردم خواست به قانون‌گذارانی که حامی قانونی کردن سقط جنین هستند رأی بدهند.

بایدن با انداختن توپ در زمین ترامپ گفت: «طرح قبلی ترامپ برای لغو این حق وجود داشت و این هدر دادن تلاش‌های تاریخی برای برقراری برابری در آمریکا بود.» در عین حال او در ادامه گفت که رئیس‌جمهور نمی‌تواند در یک فرمان اجرایی دخالت کند و تنها راه تضمین حق انتخاب زنان از طریق کنگره است.

دادستان کل آمریکا نیز اعلام کرده وزارت دادگستری به شدت با تصمیم دیوان عالی مخالف است.

گفتنی است، امروز قضات دادگاه عالی آمریکا در حکمی، قانون موسوم به «رو وی وید» را لغو کرد. این قانون حق زنان برای سقط جنین در آمریکا را به رسمیت می‌شناخت و از سال ۱۹۷۳ از آزادی زنان برای انجام سقط جنین بدون محدودیت‌های مفرط دولتی حمایت می‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • صادق
    1

    اونا برای چی اعتراض میکنن، ما برای چی !!!!
    بعد بازم بگید اونا مستکبرن و مردشون آرزو دارن آزادی مردم ما رو داشته باشن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها