ادامه جلسه رسیدگی به اتهام ترامپ درخصوص حمله به کنگره

برخی شاهدان به مجلس نمایندگان آمریکا در تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره (۶ ژانویه۲۰۲۱) گفتند که حداقل پنج متحد جمهوری‌خواه دونالد ترامپ پس از حمایت از تلاش‌های وی جهت تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، از این رئیس‌جمهوری سابق خواسته بودند که آنها را از همراهی در این مسیر مستثنی کند.

ادامه جلسه رسیدگی به اتهام ترامپ درخصوص حمله به کنگره

 نام این افراد در پایان پنجمین روز از جلسه استماع فاش شد؛ جلسه‌ای که بر این موضوع متمرکز بود که چگونه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در هفته‌های آخر ریاست‌جمهوری خود هر روز به مقامات ارشد وزارت دادگستری فشار می‌آورد تا در حفظ غیرقانونی قدرت به او کمک کنند.

دونالد ترامپ به دنبال جایگزینی جفری روزن، سرپرست سابق وزارت دادگستری با جفری کلارک، وکیل آمریکایی بود؛ فردی که حامی سرسخت ادعاهای نادرست ترامپ درخصوص "تقلب در انتخابات" بود.

آدام کینزینگر، یکی از اعضای جمهوری‌خواه کمیته در جلسه استماع روز پنجشنبه گفت: «این رئیس‌جمهوری سابق در واقع به یافتن حقایق اهمیت نمی‌داد. او صرفا از وزارت دادگستری می‌خواست تا مهر تاییدی به دروغ‌های او بزند.»

براساس این جلسه استماع، «اندی بیگز»، «مو بروکس»، «مت گاتز»، «لویی گومرت» و «اسکات پری» نمایندگان جمهوری‌خواهی هستند که از ترامپ خواسته بودند تا آنها را در مسیر خود درخصوص تغییر نتایج انتخابات مستثنی کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ هرگز به این درخواست‌ها عمل نکرد.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. دونالد ترامپ که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا "تقلب گسترده" انجام شده است، تصریح کرد که او پیروز انتخابات شده و روز ششم ژانویه از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند». وی همچنین در جمع حامیان خودش در واشنگتن دی‌سی سخنرانی بسیار تندی ایراد کرد و بارها دموکرات‌ها را به "تقلب بزرگ" متهم کرد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها