۱۷سال پس از گردش تاریخی قدرت / احمدی‌نژاد چطور رئیس‌جمهور ایران شد؟

محمود احمدی‌نژاد ۱۷سال پیش در چنین روزی با شکست قدرتمندترین سیاستمدار دوران خود یعنی مرحوم هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور ایران شد. اما حالا در مواضع سیاسی‌اش چندان شبیه سوم تیر ۸۴ نیست.

۱۷سال پس از گردش تاریخی قدرت / احمدی‌نژاد چطور رئیس‌جمهور ایران شد؟

در انتخابات ریاست‌جمهور نهم، مردی به پیروزی رسید که صاحبنظران شانس زیادی برای پیروزی او قائل نبودند. شهردار تهران، پس از هشت سال دولت موفق سید محمد خاتمی که پایین‌ترین نرخ تورم را به نام خود ثبت کرده، میراث‌دار دولتی با نفت ۱۰۰ دلاری شد.

او در یک انتخابات جنجالی، از سد اصلاح‌طلبانی چون مصطفی معین و مهدی کروبی گذشت و اصولگرایانی همچون علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف را نیز ناکام گذاشت. اما از همه مهمتر، دوئل او و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دور دوم انتخابات بود که در نهایت به شکست چهره‌ای منتهی شد که اصلاح‌طلبان رادیکال او را "عالیجناب سرخ‌پوش" لقب داده بودند.

احمدی‌نژاد که با شعار بازگشت به آرمانهای انقلاب به میدان سیاست پا گذاشته بود، مبدع ایده‌هایی شد که بسیاری از آنها هنوز ادامه دارد. از توزیع یارانه‌های نقدی تا ساخت مسکن مهر.

IMG_20220624_083633_114

منتقدان، او را متهم می‌کنند که پول نفت را حیف و میل کرد و با بی‌تدبیری در سیاست، ایران را در جهان منزوی ساخت و موجی از تحریم بر سر کشور فرود آورد. اما حامیان وی، او را چهره‌ای مردمی لقب می‌دهند که دیگران مانع به ثمر نشستند برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی او شدند.

احمدی‌نژاد ساختار متعارف "اصلاح‌طلب/ اصولگرا" را تغییر داد. او اصولگرایی بود که حکم به حضور زنان به ورزشگاه‌ها می‌داد و مخالفت مراجع تقلید را برمی‌انگیخت و رئیس‌جمهوری بود که در بلوای ۸۸، مخالفان خود را خس و خاشاک نامید و بنزینی بر آتش انتخابات ریخت.

او هرچند این روزها به‌عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دستی بر قدرت دارد اما مواضع او به‌ویژه علیه نیروهای امنیتی کشور، فاصله زیادی با براندازان ندارد. این مواضع به خصوص پس از برخوردهای شدید با یاران نزدیک او تشدید شد.

درباره شباهت‌های رئیسی و احمدی‌نژاد بیشتر بخوانید و نظر بدهید

پس از پایان دوران ریاست جمهوری، معاون اول دولت احمدی‌نژاد به زندان رفت. اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شد. حمیدرضا بقایی با برخوردهای سخت امنیتی و قضایی روبدو شد و خود او نیز برای حضور دوباره در عرصه انتخابات، بارها ردصلاحیت شد.

احمدی‌نژاد حالا نه فقط اصلاح‌طلبان، که اصولگرایان را نیز به سبب عملکردشان مواخذه می‌کند. اصولگرایانی که پس از خانه‌نشینی ۱۱روزه، از متحد، به منتقد رئیس‌جمهور وقت چرخش موضع دادند.

۱۷سال پس از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات و درحالیکه رقیب قدرتمند او در این دنیا نیست، پیروز انتخابات سوم تیر ۸۴ به دنبال نقش تازه‌ای در دنیای سیاست می‌گردد. نقشی که ایفای آن بی هزینه نخواهد بود.

احمدی‌نژاد حامی جنبش‌های اعتراضی است (اینجا بخوانید) و به‌نظر می‌رسد بدش نمی‌آید رهبری جریانات اعتراضی دا عهده‌دار شود. او البته روشن نیست چقدر پایگاه رای دارد اما روشن است که هنوز بخشی از طبقات محروم‌جامعه از وی حمایت می‌کنند.

آیا احمدی‌نژاد، دو دهه پس از حضور در راس ساختار اجرایی کشور، می‌تواند یک سیاستمدار محبوب منتقد وضع موجود باشد؟ آیا شما به چنین فردی اعتماد می‌کنید؟ در ادامه کامنت بگذارید و بحث کنید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 101
  • ناشناس
    10

    ریس جمهوری احمد نژاد هزار برابر بهتر رئیسی است

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      4

      تمام بدبختیها از همین مموتی شروع شد یه ذره قدرتی رو هم که مردم داشتند تضعیف کرد یادتون نرفته که همه چیزو داد دست سپاه از مخابرات گرفته تا سدسازی و کشاورزی و نفت و پزشکی...بلایی که این بابا سر ایران آورد هیچ اجنبیی نمیتونست بیاره...خدا ازش نگذره ولی بزودی همه چیز معلوم میشه چون هنوز هم با اجازه سپاهه که هرچی میخواد میگه عامل همونهاست

    • ناشناس
      5

      یادمون نره که احمدی نژاد شروع بیماری بود و دولت فعلی و در زمان اوج تشدید کننده آن. معلومه که در ابتدای بیماری، بیمار به دلیل شرایط جسمی مناسب قبل از بیماری تاب آوری بهتری نسبت به زمان اوج دارد لذا همه به اشتباه احمدی نژاد را بهتر از رئیسی می دانند در صورتی که نفرات رئیسی همان نفرات احمدی نژاد بعلاوه یک سری مدیر بی تجربه از آستان قدس رضوی هستند.
      در ضمن باید بدانیم که روسای جمهور در ایران تدارکات چی بیشتر نیستند و سررشته امور جای دیگه است.

  • .
    1

    پیامبر اکرم صلی الله‏ عليه‏ و ‏آله:" هر طور باشید همانگونه بر شما حکومت می شود".

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله ،خلایق هر چه لایق

  • .
    3

    امام على عليه‏ السلام : دلهاى مردم صندوقچه‏ هاى حاكم است، پس آنچه از عدالت و يا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد ديد.

  • Y
    21

    بنده که به یاد دارم در انتخابات اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد فردی پر آوازه و شناخته شده‌ای نبودند حتی هنگامی که رای‌ها را به مرور زمان اعلام می‌کردند در لیست نفرات برتر نبود ولی ساعت 4 عصر به بعد شتابان از بقیه جلو می‌افتاد و مشکوک بود به هر حال
    بنده واقعآ با این که دور اول به ایشان رای ندارم ولی از هر دو دوره ریاست جمهوری ایشان خوب و رضایت بخش بود بخصوص به فکر قشر فقیر و مستضعف بود و بیشتر از بقیه عدالت داشت.

  • ع-م
    105

    سیاستمدار فقط و فقط آقای دکتر حسن روحانی ولاغیر .
    همه ی ایرانیان در انتظار بازگشت پرقدرت او هستند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      دکتر روحانی مال خودت من نمیخوامش

    • عه
      7

      سیاست‌مدار فقط حسن کلیدی یا همان چوپان دروغگو

    • ایمان
      11

      ببند

    • طاهری
      3

      سگ اصحاب کهف ! را خداوند آمرزید .

    • ناشناس
      1

      نظرت را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال میکنیم ....حتما

  • مش جمعه
    14

    احمدی نژاد تا دو سال آخر ریاست جمهوریش، بازیگر و مهره ای بیش نبود.مسکن مهر و یارانه های او در مقابل آقایان روحانی و رئیسی قابل دفاع هستند. و دزد نبود.بقیه کارهای او طبق خواسته سپاه بود. بعد از پایان دوره اش ،در عین پوپولیستی بودنش،حرف دل مردم را میزند و شاید هم دچار دگرگونی اساسی شده است.

  • ناشناس
    13

    احمدی نژاد را اوردند تا اقتصاد را از قالب خارج کند انان که کاسبان تحریم بودند او هم که انسان بی کله ای هست امد و اب را به اسیاب انها ریخت ملع.نند انها که برای مردم نقشه میکشند

  • علی
    13

    بهتره حال افراد را ببینیم فعلا حرف مردم را می زنه و محبوبیت خوبی داره لااقل نسبت به بقیه مسئولین سابق و فعلی.

  • سیاد
    5

    احمدی نژاد انتخاب سپاه و حاکمیت اصولگرا برای دور کردن هاشمی از قدرت بود

    نظرات شما -
    • طبقه صفر
      3

      زدی تو خال

  • بلاکی
    6

    اجمدی نژاد را فقط بخاطر نابودی هاشمی روی کار آوردند

  • اکبر
    10

    گوینده این خبر فقط دنبال انحراف افکار عموم هستش .چرا ؟؟؟ حالا بگذریم پس چرا خیلی از واقعیت های نگفته را به قول خودت شرح ندادی؟؟ کارهای مخرب زیادی که به ارس مانده یا کارهایی که هنوز به سمر ننشسته.

    نظرات شما -
    • بهنام
      0

      ارث نه رودخانه ارس

    • ناشناس
      4

      تو هنوز املای ارث و ثمر رو بلد نیستی اونوقت از دکتر احمدی نژاد انتقاد میکنی بیسواد

    • دزدها
      0

      معنی جمله ی ایشان نشان میده که سوادش از رییس جم کومت بیشتر است

  • ناشناس
    14

    احمدی نژاد انسان بسیار بزرگی بود اما نمی‌دانست که قدرت روحانیت بر همه چیز و همه کس می‌چربد. روحانیتی که با وزارت اطلاعاتش هم میتواند غارتگری را در کشور بدون هیچ مشکلی نهادینه کند، و هم میتواند عدالت را برقرار کند. نفوذ عوامل بیگانه در وزارت اطلاعات که حامی رفسنجانی بودند، جبهه جنگی را علیه احمدی نژاد سامان دادند که هنوز هم این جبهه فاسد کماکان وجود دارد، و استخوانهای مردم مستضعف را خرد میکند. اکثر بدخواهان در پشت سر مراجع تقلید، نهادهای انقلابی و ... سنگر گرفته اند، و به دین و ایمان و امید مردم شلیک میکنند، و کشور را به لبه پرتگاه و سقوط کشانده اند‌

  • ناشناس
    4

    احمدی نژاد برای خصولتی سازی بی حد و حصاب و بذل و بخشش سرمایه های دولتی به شرکت های زیرمجموعه ارگان های نظامی و از همه مهمتر دور نگه داشتن هاشمی از قدرت مضاعف به میدان اورده شد.مهندسی شد.بهره کشی شد و در آخر کنار گذاشته شد.

  • شهرام
    20

    احمدی نژادوطن پرست بود تمام اموالم بین مردم تقسیم کرداحمدی نژادرابین ایران ازملاها گرفت به مردم داد

  • رهایی
    8

    همه بیاد دارند در آن روزها احمدی نژاد بازیچه دست سپاه و روحانیون بود آنها مخالف برگشت رفسنجانی به قدرت بودند احمدی نژاد را به جلو حل دادند

  • علی
    29

    احمدی نژاد کسی بود که باعث تقویت گشت ارشاد شد. گشت ارشادی که به حریم خصوصی مردم کار داره و بسیاری جوانان کم سن رو بخاطر لباس و مسائل سلیقه ای که حتی در قانون درج نشده، به درون بازداشتگاه و زندان کشاند. این آدم نمیتونه قابل اطمینان باشه. کسی قابل اطمینانه که دلسوز مردم باشه و اهل به صلابه کشیدن مردم نباشه و همچنین در زندگی خصوصی مردم دخالت نکنه،منطقه رو میدون جنگ نبینه، اهل معاشرت سالم با دنیا باشه که حداقل در حکومت دینی وجود نداره

  • ناشناس
    4

    هر چه بود بهتر از دولت فعلی بود اینها اصلا به فکر مردم نیستند فقط وعده های دروغ میدهند یک ماه وقت داد برای بررسی انهایی که یاراته شان را قطع کر دند الان نزدیک پنجاه روز می گذرد ولی کاری نمی کنند با اعصاب وروان باز نشستگان بیچاره چند ماه است بازی می کنند با این ابر تورمی که درست کرده اند اینها نمونه ای است از کار هایشان دولت مردمی شده دولت مقابل مردم باید رعیس جمهور کابینه را حتما ترمیم کند تا با بهبود اوضاع اقتصادی بلکه کمی اعتماد مردم را بر گرداند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      هیچکدامشان به فکر مردم نبوده و نیستند.

  • ناشناس
    10

    ایشان از لپ لپ درآمدند.

    نظرات شما -
    • omid
      18

      درودبر احمدی نژاد ..خدا وکیلی دروان ایشان خیلی ارزانی بود ولی ی عدده از مردم بی عقل و نادان که ثروت داشتند به ایشان توهین میکردند توی فامیل خودمون خیلی ها صاحب خونه مهر شدند والا الان خونه نداشتند مردم کاری جز ناشکری و تهمت و قضاوت کاری دیگه بلد نیستند .

  • ایران
    7

    هدف از به قدرت رساندن احمدی نژاد فقط و فقط حذف هاشمی رفسنجانی از قدرت بود که بخوبی انجام شد و حالا دیگر دکتر معجزه قرن مهره سوخته اس.

  • a
    12

    احمدی نژاد محبوب دل هاست

  • شهرام.ر
    5

    در خیلی از کشورها ، معیار انتخاب رییس‌جمهور ، رای مردم (براساس شایستگی های خود شخص) است ولی درکشور ما انتخاب رییس‌جمهور براساس خواست حکومت است . تا زمانیکه رییس‌جمهور به ساز حکومت برقصه ، هیچ مشکلی نداره ولی اگه شروع کرد به نرقصیدن ، وارد دسته معترضین میشه . این دقیقا چیزیه که برای احمدی نژاد اتفاق افتاد.

  • ناشناس
    11

    نمیدونم چرا ما اینقدر دچار نوستالژی اونم از نوع منفی آن هستیم یعنی به پوسیده های گذشته برمیگردیم در حالی که به وقتش داریم مثل اینایی که علیه رئیس جمهور الان میگن و از همه مهمتر خودمون که در هیچ نقش مثبت جامعه حضور نداریم اما تا دلتون بخواد منفی می بافیم و میریزیم توی جامعه. جالب ترش اینه که عده ای مغز کوچیک از رضاشاه که با پخی دَر رفته و یا پسرش که تمام مملکت در 37 سال تمام ول بود و فقط ساواک فعال داشتیم یاد میکنند اونم کی گفت میگه بابام میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. ای بابا چرا ما نباید یاد بگیریم نگاه به جلو و آینده داشته باشیم. یادمون میاد روزها آخر احمدی نژاد طوری بود که همه از ذهن و فکرمون با یک لگد انداختیمش بیرون ولی حالا داریم از او نام می بریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • خسرو
    5

    قربون احمدی نژاد برم . همه چی ارزون بود اون زمون با پنجاه هزار تومن خیلی چیزا مبیشد خرید الان با پنجاه تومن یدونه پنیر و یه دونه سنگگ میشه گرفت تف به این زمونه

  • فقیر
    33

    احمدی نژادبهترین رئیس جمهورایران بود

    نظرات شما -
    • amir🗓
      1

      آیا بهترین رئیس جمهور احمدی نژاد بود که مانند روحانی تورم چند برابری داشتیم ؟ یا محمد خاتمی که تورم و ارزش پول ملی ایران مانند سایر کشورهای نسبتا" پیشرفته و در حال توسعه شده بود .

  • بیطرف
    6

    رئیس جمهور نقشش پرکردن یک صندلی خالی مسئول میباشد واختیاراتش درحد یک مدیر اداره ای کوچک شهرستانی میباشد زیاد توقع نداشته باشید

  • امید
    9

    سفره های سران مملکت همشون یکی است فقط برای ظاهر و فریب مردم با هم در ظاهر دشمنی میکنند .مثل مناظره های که تئاتر بازی میکنند

  • ناشناس
    7

    بعد از جنگ هاشمی باشعار سازندگی آمد.
    و یک سری حرفهای جدید.
    که باید قانون عوض بشه!!!
    نخست وزیر بره کنار!!!!
    رئیس‌جمهور همه کاره باشه!!
    معاون اول داشته باشه!!
    مردم فکر کردند که لابد شرایط قراره بهتر بشه!!
    اما مردم دیدند که نشد!!
    در پایان دوره هاشمی مردم دلسرد بودند!!
    مشکلات . بیداد میکرد.
    به نسبت درآمد . گران ترین دوره . بعد از انقلاب دوره دوم دولت هاشمی بوده و هست.

    لذا خاتمی را باشعارهای زیبا آراستند!!!
    ناطق را رفیق هاشمی معرفی کردند!!
    خاتمی انتخاب شد. و مردم به غیر از سخنان زیبا هنری از خاتمی ندیدند!!
    ولی‌مردم در هرحال از خاتمی راضی‌تر بودند نسبت به هاشمی.
    . احمدی نژاد را که ازقبل شهردار تهران بود و در شهرداری خیلی مطرحش کرده بودند و معلوم بود اورا برای هدف بالاتری بزرگش میکنند!!!!
    در مقابل هاشمی قرار دادند تا مردم برای اینکه هاشمی نشود .!!!!!
    به احمدی نژاد رای بدهند.
    روحانی هم دوتا عکس با خاتمی و........
    شد رئیس جمهور....
    واما دوره آخر.
    مردم دیگر فریب این بازی‌های سیاسی را نخوردند.
    و ابن هم حال امروز ما....

    اما مسئله مهم اینکه.
    هیچکدام گلی به سر مردم نزده‌اند!!!!!


    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      👌👌👌👌
      دستم اشتباه خورد به منفی

  • ناشناس
    21

    احمدی نژاد دور اندیش و حکیم نیست و منافع و امنیت ملی را فدای باند بازی و حلقه رفیقان خودش می کنه حتی به راحتی با چرخش ۱۸۰درجه ای حاضر است همه چیز را قربانی هواهای شخصی خودش بکند.من که مطمئنم با صهیونیست ها هم حاضره رفاقت بکنه.ادم عجیب غیر قابل پیش بینی و بی مسئولیتی هست...
    روحیه ای دیکتاتور و تمامیت خواه داره و قابل اعتماد نیست...

  • امیر1
    0

    چه بگویم.که خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج

  • ناشناس
    11

    احمدی نژاد حاکمیت در برابر اصلاح طلبان و هاشمی حمایت کرد بعد بخودش نارو زدن و الان احمدی نژاد نه در غربت دلش خوش هست نه روی ماندن در وطن به قول معروف
    و الان تلاش میکند به مردمی که خس و خاشاک مینامید نزدیک شود ولی گذشته تیره اش مانع حمایت مردم میشود
    اگه مرد بود میبایست در انتخابات مردانه پیروز میشد یا تکرار میشد رای گیری

  • فقیر
    33

    احمدی نژادبهترین رئیس جمهوربود

    نظرات شما -
    • amir🗓
      11

      بهترین رئیس جمهور احمدی نژاد بود که مانند روحانی تورم چند برابری داشتیم ؟ یا محمد خاتمی که تورم و ارزش پول ملی ایران مانند سایر کشورهای نسبتا" پیشرفته و در حال توسعه شده بود .

    • محمد
      42

      خاتمی بعد از ابر تورم هاشمی روی کار اومد و دیگه اینقدر تورم بالارفته بود که دیگه جای بالارفتن نداشت وگرنه نه تیم اقتصادی خاتمی نه خودش هیچی حالیشون نبود که بخان کمک ب اقتصاد کنه، وگرنه هنرشون رو در دولت روحانی مجددا رو میکردند

    • به محمد جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۲۵:۵۸
      0

      هنرمندی که خیلی حالیتون میشود ، ابر تورم برای احمدی نژاد و روحانی بود یا مرحوم هاشمی ، اولا" خاتمی در دولت روحانی در حصر و روحانی هم مثل جنابعالی ها که سخن منتقدین را باد هوا هم حساب نمی آورید بود و فقط حرف حرف خودش بود ، اگر خودتان را واقعا" خیرخواه مردم میدانید انصاف هم داشته باشید .

  • ناشناس
    5

    احمدی نژاد همچون صاعقه ای بر فرق سر روحانیت غارتگر و اشرافی فرود آمد و جیب یغماگران را سوراخ کرد، و مستضعفین را امیدوار و قدرتمند کرد و قلب نازنین امام عصر عج را از خود راضی و خشنود ساخت. او مظلوم زیست و همانند امیرکبیر، مظلومانه به شهادت خواهد رسید.

  • ناشناس
    4

    همه از ایشان به عنوان مخالف هاشمی یاد میکنند!!
    که سخت در اشتباهند!!!
    همه سرکاریم!!
    روزی در دانشگاه یک دانشجو !! هاشمی را که میگفتند به اصطلاح سردار سازندگی
    گفت سردار چاپندگی!!!
    احمدی نژاد در دفاع از هاشمی دانشگاه را به تعطیلی کشاند!

  • طاها
    15

    مهم حال فعلی افراد است
    وحال فعلی آقای احمدی نژاد به هیچ وجه مناسب نشستن در پست ریاست جمهوری نیست

  • جلال عامری
    17

    احمدی نژاد فاقد حکمت و درایت برای کشورداری بود.دمدمی مزاج و رفیق باز بود...

  • پیرفرزانه
    0

    حکومت اسلامی جناح ندارد این جناح ها هستند زحمات روسای جمهور را که هرکدام تلاش زیادی جهت رفع مشکل این کشور برداشتند ضد انقلاب وگاه ضد دین معرفی کردند لعنت خدا بر سر دمداران جناح چپ راست اصولگرا ارزشی و مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی همه که برای منازعه قدرت حرف مفت میزنند ودر قاموس حکومت دینی نمی گنجد

  • ناشناس
    4

    ایول احمدی نژاد‌

  • الف
    3

    هیچکدومشون به درد بخور نیستند و مردم هم نمیتونند آزادانه هر وقت هر کس را خواستند انتخاب کنند ما اسیرانیم اسیر...

  • رضا..
    10

    بزرگترین اشتباه حاکمیت به قدرت رساندن احمدی نژاد بود. شاید حالاکسی شک نداشته باشد که آمدن ایشان به شهرداری مقدمه به قدرت رساندن او به هر طریق ممکن بود. بدترین ضربه او به کشور دو قطبی کردن جامعه و در ادامه حذف عده زیادی از کسانی که درون حاکمیت و وفادار به آن بودند و سپس داستان هولوکاست و برنامه هسته ایی و بریز بپاش پول و همه و همه باعث انزوای بین المللی و قطعنامه های متعدد شورای امنیت و فساد وحشتناک دولتی زیر گوش احمدی نژاد و قرار گرفتن اقتصاد و ارزش پول ملی در سرازیری بود که در دولت‌های بعدی هم کمابیش ادامه یافت ولی شروع وضع فعلی از دولت بی تجربه و عوامفریب و خود رای احمدی نژاد بود. تنها کار مثبت ایشان هم آزاد سازی قیمت بنزین بود و دوم البته مسکن مهر که فکر خوبی بود ولی به بدترین وجه اجرا شد و به جای واگذاری آن به بخش خصوصی متاسفانه با چاپ پول و ساخت مسکن بی کیفیت به دست دولت باعث تورم بیشتر و نتیجه ندادن مسکن مهر شد.

  • مورچه
    2

    تاسوادسیاسی اجتماعی و اقتصادی ملت ایران بالانرود هر8سال یک تنه قمری چند تاشعارتوخالی سرمیدن و مردم ساده پای صندوق رای میرندبابارای دادن راتوبه کنید

  • مهدی
    4

    شما نوشتید که او اصولگرایی بود که حکم به حضور زنان به ورزشگاه‌ها می‌داد و مخالفت مراجع تقلید را برمی‌انگیخت
    خوب شما اصلاح طلب ها نزاشتین خانم ها برن ورزشگاه و بعد چن سال موقع انتخابات از این اب گل الود ماهیتونو گرفتین و خودتونو روشنفکر جلوه دادین
    و خاتمی چه کرده بود که احمدی‌نژاد با این شعار رای اورد
    فقر و فساد و تبعیض...احمدی نژاد به پا خیز
    شما که گفتین مسکن مهر مزخرفه ولی 8سال چیزی نساختین
    دلار رو ده برابر به دولت بعدی تحویل دادین ولی تنها به وعده ای عمل کردینه که گفته بودین مردم اصلا به این 45تومن نیاز نخواهند داشت
    .... درکل مردی نظرمو ثبت کن
    .

  • داود شهیدی
    2

    اقدامات احمدی‌نژاد باعث شد دولت روحانی در سال ۹۸ دوباره به آن رجوع کند و خود را از سقوط حتمی نجات‌ دهد
    در دولت جدید هم اساس کارهايش بر پایه اقدامات اقتصادی احمدی‌نژاد استوار است
    احمدی‌نژاد مرد بی نظیر عرصه مدیریت اجرایی کشور است
    متاسفانه در کشور آخوندها می‌خواهند مدیر اجرایی شوند ولی در این راه ناکام هستن

  • احمدی نژاد مهربان امید نسل جوان
    11

    فارغ از سمت استادی آقای احمدی نژاد در دانشگاه و مقامات سیاسی ایشان در کل بدرد رئیس جمهوری نمیخورد،چرا؟! خودرای و یک دنده و این صفات خوبی برای یک رییس جمهور نیست.حداکثر به درد آماد و پشتیبانی یک سازمان امدادی میخوره

  • ناشناس
    9

    دکتر احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور تاریخ کشور است هیچ رئیس جمهوری دز کشور واسه مناطق محروم و دور افتاده کشور اندازه زحمت نکشید.

  • حضوری
    3

    مگر در دوران پر افتخار!!!ریاست آقای خاتمی پروژه درست و درمونی اجرا که تورم زا بشه.دغدغه ایشان در طول هشت سال همه چیز بود الا اجرای بک پروژه بزرگ عمرانی ملی در حوزه های شهرسازی،راهسازی،حوزه صنعت و معدن و قص علیهذا.دیکته نانوشته بالطبع غلط هم نداره.اگر ایشان و گروه تمامیت خواه دور و بر ایشان چند پروژه و طرح ملی پر هزینه اجرا میکرد اونوقت میدیدیم که چه تورمی بالا میآورد.

  • درخشنده
    11

    احمدی نژاد وطرفداران آن تمامیت خواه بوده و نظام جمهوری اسلامی را صرفا برای بالا رفتن خود پله کرده اند و بر هیچ نظمی اعتقاد ندارند و نشان داده اند ملت و نظام و کشور هیچ ارزشی جز مقام و پست آنها ارزشی ندارد .

  • طاهری
    8

    هنوز احمدی نژاد؟! شرم حیا ندارید ؟! او که سلف خودتان شد !

  • علی
    0

    احمدی نژادشعارهایی دادکه باب میل وحرف دل مردم شهر وروستاهابود . رازبرداحمدی نژاددرمقابل هاشمی رفسنجانی این بودکه احمدی نژادباحرف وعملش خودرانماینده مردم فقیردراقصی نقاط کشورازجمله شهرهای متوسط وکوچک وروستاها نمود. آقای هاشمی وابسته ونماینده طبقه مرفه جامعه بودودرایران زمان انتخابات ۸۴احمدی نژادتوانست باحمایت بی چون وچرای قاطبه مردم درمناطق خارج پایتخت به ریاست جمهوری برسد . بالاخره زمان ریاست جمهوری ایشان هم دورانی بود . اماخداییش ماشین های ایران خودرووسایپا راحت وبصورت چکی به هرمتقاضی داده می شد وکسی نمی خرید . نه مثل حالا که برای 174 هزارارابه 5 ملیون می روندق عه کشی .

  • مردم
    5

    همه اینها از یک طایفه هستند فقط لباس فرق دارد
    بعد از خاتمی و یارانه ۴۵ تومنی کمر مردم شکست
    و هرروز بدتر میشود افسوس

  • گودرزی علی
    5

    سلام نظر بنده این است احمدی‌نژاد در۴سال اول کارش خوب بود ودر ۴سال دوم بخاطر اون مناظره که دست آقای هاشمی‌رفسنجانی را رویکرد هاشمی از قدرت سرمایه گذاری استفاده نمود واحمدی نژاد،را خراب کرد هاشمی ممکنه در اول انقلاب زحماتی کشیده باشد که برهیچکسی پوشیده نیست اما ازآن خطبه معروف که گفت مسئولین باید از سرمایه دارشدن وسرمایه داری استفاده کنند خطش از انقلاب ۵۷ عوض شد

  • ناشناس
    8

    تحریم های که واین ناخوشی ها آزاری بجامانده آقای احمدی نژاداست

  • هامون
    0

    تنهارئیس جمهور برآمده از دانشگاه و غیر آخوند،به حق شایسته ترین فرد بعد از انقلاب بود که با همه دشمنی ها خدمات ماندگاری انجام داد و تا کنون هم محبوب اکثریت مردم باقی مانده

  • محمدرضا
    1

    غیرازاحمدی نژادکسی نتوانسته مردم راخانه دارکنداوبیت المال رابه ذی نفعش رساند و

  • هموطن
    3

    تنها رئیس جمهور بدور از هرگونه فساد مالی و اخلاقی کل دوران جمهوری اسلامی.
    قدرتمند با هوش با سواد.
    غیر آقازاده و غیر ژن برتر.
    دارای تحصیلات واقعی آکادمیک بدور از هر گونه پارتی بازی و سهمیه و...
    به تنها کسی که رای خواهم داد دکتر احمدی نژاد هست.

  • ح
    2

    خداآنروزدرتاریخ ایران پاک مبشد

  • ناشناس
    1

    بعضی ها میگن خبر فوری سایت طرفدار های اصولگراهاست.
    بعضی ها میگن سایت طرفدارهای اصلاح طلب هاست.
    ولی انصافا همه پیامها رو نمابش میده!!
    ممنونیم از ایشان.
    اما نکته دیگر اینه که کار برها بیشتر مشکلات رو مطرح میکنن.
    کاری ندارن که مشکلات در دوره کدام دولت بوده یا هست.
    مثلا یکی طرفداری روحانی رو میکنه. منفی زیادی میگیره!!!!
    یکی طرفداری رئیسی یا احمدی نژاد رو میکنه !!!!
    همینطور.!!!
    پس بدانیم که اکثر مردم از هیچکدام دولتها راضی نیستند.
    مگر کسانی که در زمان دولت مورد نظرشان بهشون خوش گذشته!!!

  • ژاوی
    3

    بدون شک بهترین رییس جمهور بعدازانقلاب،قدرتمندترین رئیس جمهور،باسوادترین رییس جمهور

  • ناشناس
    3

    رییس جمهور مردمی وزحمت کش وساده زیست وشجاع اهل اجرا وعمل به قوانین درود

  • ناشناس
    2

    اگر رفسنجانی قدرت طلب، بعد از سال ۷۲، خودش را بازنشسته میکرد و به حوزه می‌رفت و از دنیای سیاست خداحافظی میکرد، الان کشور گلستان شده بود.

  • آراد
    2

    آقای احمدی نژاد
    ۱ پرکار و پر تلاش برعکس تمام ریس جمهور های قبلی
    البته ریسی یه مقدار نشون داده پر تلاشه
    ۲ دارای ایده های خلاقانه و کاربردی
    ۳ پیگیر کار تا رسیدن به نتیجه
    ۴ مبارز
    ۵ تنها
    متاسفانه مجلس با دولت تو زمان ایشون همراه نبود و خیلی اذیت کرد
    مدام وزرا در حال استیضاح بودن
    از طرفی تیم اقتصادی هاشمی هم فشار حداکثری وارد میکردن
    رد صلاحیتش زیبا نبود رقابت رو از بین برد برای آقای رئیسی
    طرح رایانه عالی بود جراحی اقتصادی شهامت میخواست که اقدام کرد اما الان گند زده شده با این دهک بندی ها
    مگه میشه بگن ۱ بشکه نفت که سرمایه ملی هستش رو فقط اقشار ضعیف باید مصرف کنن
    آقا جان این ثروت ملی هستش
    چه فقیر چه غنی
    مثل کوه
    مثل جنگل
    احمدی نژاد داشت تعمیرات سمت توزیع عادلانه بین همه آحاد مملکت

  • تهبدست
    13

    احمدی نژاد عوام فریب،پوپولیست، آدمی را یاد سامری در قوم بنی اسرائیل می اندازد.

  • ناشناس
    2

    فضای سیاسی ایران به علت نبود رقابت سالم و فضای باز ابراز عقیده و تابوهایی که درست شده است,بسیار مغشوش و پر از گفتمانهای عوامفریبانه است.احمدی نژاد یکی از دروغگوترین سیاست بازان ایران و از مردم فریب ترین انهاست.درعین تظاهر به فاصله با دستگاه حاکم ,جزو ان و ظاهرا از ذخیره های بازیگری در ان در یکی از خطیرترین لحظات تاریخ خیانت بار ان است.احمدی نژاد ریاکار و خودخواه و ترجیح دهنده منافع شخصی خود بر مصالح ملی مانند اکثر حقه بازان سیاسی حاضر است.از احمدی نژاد هیچ خیری برای کشور و مردم متصور نیست ,از شرورش به حق می پناهیم.

  • محمد
    8

    شخصی دروغ گو وخیال پیاز که هشت سال کشور را با تخیلات خودش اداره کرد ومعلوم نبود از کجا دستور میگره

  • ناشناس
    1

    بعد از بازرگان ، فقط یک نفر از روی علم و سواد و نه از روی خرافات و کینه مملکت رو مدیریت کرد و اون دکتر احمدی‌نژاد بود، بقیه مدیران بیسواد و نالایق در مدیریت هستند

  • محمدرضا
    1

    زنده باد احمدی‌نژاد.به گفته خود سران بی لیاقت مملکت تنها دولتی بود که مسکن سازی کرد.راه و جاده هارو ساخت.کاری کرد که دنیا از ایران حساب میبردن این عربها که کلا عددی نبودن.همه کسب و کار خیلی خوب پیش می‌رفت خودرو ساز ها نطق نمیکیشیدن.اگه اصلاح طلبان و اصولگرایان و جاسوسان بر منسب کارشکنی نمی‌کردن دکتر احمدی نژاد با بالاترین میزان رای میاورد

  • نوبر
    4

    در شهرداری مدیر رفتگران باشد برایش زیاد هم هست

  • نجات
    2

    لااقل انصاف داشته باشید 1
    حاکمیت ایشان رواورده کههاشمی روازصحنه بدرکنه که موفق بوده2نفن20دلاری شده 140 دلارکه بهکقته کارشناسا ن مجموع درامدصدساله نفت بوده که همه رو حیف میل کردوکشوررودرانزواقرارداده

  • کریمی
    1

    هاشمی برای سرمایه دارن بهترین بود و طبقه ضعیفه جامه رو بیچاره کرد و هاشمی دست پا می زد برای بیچاره تر کردن ملت در زمانی احمدی نژاد بر قدرت امد کارنامه بدی هم داشت مًل گشت ارشاد و تبلیغانی علیه اسرائیل که برای ایران هزینه های سنگینی داشت و باعث قدرت گرفتن بیشتر اسرائیل شد و برای مردم سنگ تمام گذاشت ملت رو از فقر در اورد نفت صد دلاری به پای ملت ریخت و تمام کشور رو ساخت ساز کرد از مدارس گرفته تا جادهای بیرون شهری یک مرد دیگری مثل احموی نژاد احتیاج مبرم داریم

  • مهرداد سربندی
    3

    در جهان سیاست آنهایی که احمدی نژاد را زاییدند. آنهایی که به او شیر دادند . آنهایی که دستش را گرفتند و تاتی تاتی کردند تا راه بیفتد. آنهایی که یادش دادند برای رشد سیاسی باید به دیگران فحش بدهد و تهمت بزند. فرانکشتنی را بزرگ کردند که دیگر گوشت تن اصلاح طلب سیرش نمی کند. حالا افتاده به جان اصولگرا. و کم کم از عوامل پیدایش خود تغذیه می کند. خدا را شکر که خدای متعال ظالمین را به هم مشغول کرده است.

  • سامان
    3

    چرا توی توهم هستید رئیس جمهور توی کشور ما مثل یک مدیر معمولی کار می کند اگر با بالایی ها خوب باشد تحت حمایت کار می کند احمدی نژاد از کسایی بود فقط حرف می زد اگر در اوایل ریاست ایشان خوب کار کرد بخاطر ذخیره ارزی دولت قبل بوده چرا در اواخر ریاست ایشان کشور به سمت سقوط رفت ؟ چند مثال که همه می دانید ما در 50 کشور پیشرفته سفیر نداشتیم - وزیران ایشان در حد کارمند هم نبودند - ایشان یکباره بخاطر نداشتن سواد سیاسی در استانها فرماده هان لشکر را بعنوان استاندار انتخاب کرد - واز سپاه و..... دستور می گرفت ووو...... روابط خارجی ما بسیار بچگانه بوده و خیلی از مسائل دیگر ..... حتی روحانی در انتخابات بارها گفته بود اگر برجام را احیا کنیم به خواسته هایم می رسیم ولی در مصاحبه روز آخر ریاست بارها گفته بود بعضی ها دوست ندارند برجام احیا شود ؟ نتیجه می گیریم بدون برجام باید به این شکل زندگی کنیم و بس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • هبه تک اکارون
    2

    احمدی نژاد را بگم بگم هایی رئیس جمهور کرد که پس از رسیدن به قدرت هر گز هم مطلبی نگفت ! به دروغ لیستی را از جیب در اورد و گفت اینها بزرگترین دزدان اقتصاد ایران هستند اما هر گز نامی از انها نبرد ! احمدی نژاد خوب یاد کرفته بود که راه ترقی ورشد یک فرددر جامعه ایران اهانت ودروغ وافترا بستن به دیگران و چنگ به یقه بزرگان زدن است و از این حیله نتیجه گرفت لیکن همه دیدند که مانند کف روی اب امد ولی خیلی زود محو شد .

    نظرات شما -
    • محمد
      2

      اسمی از دزدان و کسانی که دارن خرابکاری میکنن نیاورد؟! تو همه صحبتهاشو گوش دادی؟ ایم خیلی ها و نهادهای امنیتی رو آورده ولی شما نرفتی گوش کنی...

  • هبه تک ماکارون
    1

    احمدی نژاد خالق هاله نور بود " اما در دیدن حقایق کور کور بود "
    " احمدی نژاد مبدع معروف بگم بگم بود " " اما در دیدن عیوب خود کور کور بود" " احمدی نژادخالق وکا شف یک دختر بود" "که در اشپزخانه خانه اش با زود پز در پی کشف اورانیوم باخلوص وسرعت نور بود " "احمدی نژاد یار غار جناب چاوز بود " " اما در غیاب او نامردانه دست در گردن زن ومادر او بود " "احمدی نژاد روزگاری موضعش به رهبری نزدیک بود " اما چه زود مشخص شد که فاصله اش به قدر یک سال نوری بود" " در کوچه احمدی نژاد گوجه خیلی ارزان بود" " اما در مرام ومنش او ابروی اشخاص چون گوجه دورریز بود " " واخر این که او پوپولیستی مجهول الهویت بود" که در افکار خلائق او یا یهودی و یا بهایی بود"

  • سید
    2

    با خیانت سید محمد خاتمی به آقای هاشمی احمدی نژاد شد رئیس جمهور

  • ناشناس
    0

    احمدی نژاد را سپاه آورد

  • سید
    0

    روباه،همواره،روباه است۔

  • ناشناس
    1

    من خودم زمان احمدی نژاد مغازه داشتم کارم رونق داشت ودرزمان روحانی کارم کساد شد وحالا مغازه ندارم ویک کارگر شدم .موبایل گرون شد ومردم نتونستند خرید بکنند صنف هم که فقط دنبال پول گرفتن ازما بود پول برق مغازه درجنوب اگه کولر روشن میکردیم خیلی زیاد میومد مغازه بستم جواز کسب هم باطل کردم رفتم کارگری العان هم بعلت گرونی مصالح ساخت وساز خیلی کم هست بازم بیکارشدیم واین لطف ریسی وروحانی به مردم بود

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      0

      جناب ناشناس روحانی باسواد بود رییسی تا کلاس شش سواد نداره

  • ناشناس
    1

    احمدی نژاد که پیروز نشد تحمیل شد ------ یه کسی تاکسی سوار میشه از راننده تاکسی می پرسه شما به کی رای میدی ( جواب ) میگه والا من که نمیدونم اما مادرم که ده سال پیش از دنیا رفته اومده به خوابم و گفته به احمدی نژاد رای بده من هم به احمدی نژاد رای میدم -- کم نیستند از این جور افرادها------ گزیده ای از سخنان ارزنده احمد جنتی

  • کوهستان سیزو
    1

    احمدی نژاد اولش بچه مثبتی بود ولی دوستان ناباب او را از راه به در کردند

  • رامین
    3

    بهترین رئیس جمهور و درستکار ترین مسئول این کشور ‌،در این کشور افراد سالم و کسی که دزد نباشد را نمی گذارند کار کند ،ایشان هم چون سالم کار کرد و مقداری از ثروت مردم را به خود مردم داد در این مملکت اینگونه باند های قدرت و ثروت او رازدند.زنده باد احمدی نژاد

  • به محمد جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۲۵:۵۸
    0

    شما که مثل خاتمی ها بی هنر نیستید ، جنابعالی هنرتان را بعد خاتمی با این تورم های افسارگسیخته که با هنر شما و احمدی نژادتان شروع و گندی که به روابط بین الملل ایران وارد شده را هنوز نشده رفع کرد . با چه انصاف و منطقی خاتمی را قبول ندارید ؟ ضمنا" روحانی هم نوع دیگر احمدی نژاد بود ، احمدی نژاد به نظر دیگران چقدر اهمیت داد ، روحانی هم همانطور ، این وسط بدبخت خاتمی ! البته اشتباه خاتمی هم بیطرف نبودن در انتخابات ۸۸ بود که آتو دست بدخواهان داد !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها