رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

وضع ایران نسبت به کل دنیا بهتر است/ سیاه‌نمایی نکنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گاهی از اوقات فقط نقاط ضعف را می‌بینیم و بنا را به سیاه نمایی می‌گذاریم، در حالی که الان وضع ایران ما نسبت به کل دنیا بهتر است.

وضع ایران نسبت به کل دنیا بهتر است/ سیاه‌نمایی نکنیم

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: به اعتقاد بنده مجلس محل تحقق مطالبات مقام ولایت است. حاکمیت ما حاکمیت ولایتی است باید ببینیم که آن بزرگوار از ما چه می‌خواهند، پس باید به ابلاغیه‌های حضرت آقا توجه شود. باید به منشور مجلس انقلابی که حضرت آقا درباره آن صحبت کردند و نیاز مجلس ما بود، توجه بیشتری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه و عدم ورود نمایندگان در عزل و نصب‌ها باید جدی گرفته شود. وظیفه ما نظارت بر اقدامات دولت است. برگزاری نشست رؤسای کمیسیون‌ها در مجلس کار بسیار مبارکی بود. مجلس و دولت انقلابی هستند و نباید با یکدیگر نزاع داشته باشیم. باید بیشتر همیاری کرد و به یکدیگر اعتماد بیشتری داشت. دولت باید لوایحی را که لازم است، هر چه سریع‌تر به مجلس ارسال کند.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه بیگانگانی مثل اوباما خاورمیانه را قطب عالم و ایران را قطب خاورمیانه می‌دانند، تصریح کرد: گاهی از اوقات فقط نقاط ضعف را می‌بینیم و بنا را به سیاه نمایی می‌گذاریم. الان وضع ایران ما نسبت به کل دنیا بهتر است. همه دنیا مشکل دارند و ناراحت هستند. الان در حال جراحی اقتصادی هستیم و امیدواریم این جراحی جواب دهد. البته جراحی درد دارد، اما بعد از آن باید شادی و سلامت به جامعه برگردد و امیدوارم به زودی شادابی دیده شود.

وی افزود: دولت ادعا می‌کند دولت تحول است که باید همین طور باشد. سفرهای استانی دولت بسیار خوب است. کار اجرایی قبل و بعد از سفر خوب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت گذشته دنبال آن بود که آمریکا برای آن کاری انجام دهد که نکردند که شاید الان باور کرده باشند اما نمی دانم. توجه داشته باشید کمیسیون اصل ۹۰ به قوه قضائیه پرونده شکایتی از دولت گذشته ارسال کرده است که سوال این است که چرا قوه قضائیه اقدامی نمی‌کند؟

آقاتهرانی تاکید کرد: درباره مجلس هم همین عقیده را دارم. باید انتهای مجلس معلوم شود مجلس ما از مجلس دهم بهتر بود یا بدتر. حسن و عیب عملکرد در مجلس و حتی کمیسیون‌ها معلوم نیست. باید مشخص شود که آیا بنده که رئیس کمیسیون فرهنگی بودم درست عمل کرده ام یا خیر؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کار دیگری که در رفت و آمد همسایگان اتفاق افتاده، افزایش میزان صادرات است. ما فرصت‌های زیادی را طی این چند سال گذشته نسبت به عراق و سوریه و کشورهای همسایه از دست دادیم اما نشست‌های شانگهای و قطر باعث شد مطالبات ما از کشورها وصول شود.

وی تاکید کرد: تسهیل ازدواج، کاهش طلاق، جراحی اقتصادی، فعال شدن تعزیرات، تثبیت نرخ ارز و امنیت بهداشت در این فرصت پیش آمد که کارهای خوبی است. البته دولت بهتر از این هم می‌تواند عمل کند. افراد بیکار را در کارها نگذاریم، همین‌ها دولت را زمین می‌زنند و انسان‌های صلاحیت دار را کنار نگذاریم.

آقاتهرانی اظهار داشت: مردم ایران بسیار مردم خوبی هستند. برخی خیال می‌کنند ۴ تا اعتراضی که گوشه کنار کشور می‌شود، نظام را زیر و رو می‌کند. این طور نیست اعتراض حق مردم است، حقشان است که حرفشان را به گوش ما برسانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون فرهنگی برای تقویت بودجه فرهنگی کار کردیم، گفت: زمانی بودجه این حوزه ۵ درصد بود که به ۲.۵ درصد رسید اما الان ۳.۵ درصد است. از وزیر ورزش و جوانان خواسته ایم که درباره مسابقات جام جهانی قطر پیوست و پیوند فرهنگی داشته باشد. این اولین بار است که در کشور اسلامی چنین رقابتی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 79
  • ناشناس
    1

    آخوندها به تکاپو افتادن.
    به چی وضع خوب می گی؟ آب؟ هوا؟ اقتصاد؟ فرهنگ؟ فساد؟ محیط زیست؟ آینده؟

    نظرات شما -
    • نانشناس
      1

      بر پدر و مادر ساقی موتوری لعنت

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      این شیوه دولت منصوب و بی سواد و بی تجربه شده که خزانه و بودجه خود را از گرانی و تورم و افزایش سکه و ارز و مالیات بر مردم و مالیات از حساب کاسب ها از طریق پوز و دست در جیب صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و...... و کلافشار بر مردم تامین کنه!!

    • ناشناس
      0

      اگر حق با مردم است و مردم این حق را دارند که به صورت مسالمت امیز حرفهای خود را به گوش مسوولان برسانند ،پس ترس سایت خبر فوری و دیگر سایتها و شما مسوولین چیست؟!!!!

      چرا نقدهای به حق مردم در همین سایت و دیگر سایتها را نادیده میگیرید !!!
      به زبان ساده هیچ گوش شنوایی نیست !!!اگر هم باشد یا سانسور میشود یا از نظرها پنهان یا ته گودی و خارج از دید مردم!!!!

    • ناشناس
      0

      اینو خدمت مردم شریف عرض میکنیم :!!!!
      وضع ما خیلی هم خوب است ،گرانی ۱۰۰۰برابری که نداریم!!!
      وضع ما خیلی خوب است،نرخ حاملهای انرژی اصلا تغییری نکرده!!!
      وضع ما خوب است ،نرخ کرایه ماشینهای نقلیه و...هنوز هم قابل هضم است!!!!
      وضع ما خوب است ،فقط ۷کالا یه ضره گران شده نه ۷۰۰کالا!!!!
      وضع ما خوب است ،دوتا یارانه نقدی بده یه یارانه کالایی تحویل بگیر!!!!!
      و.......
      وضع ما خوب است :بله عزیزان وضع ما خوب است خدا را شاکریم.

      خوب مردم عزیز :ما که وضعمان خوب است ،پس چرا مسوولین اینقدر بی قراری میکنند؟؟؟/!!!!خدا عالم است.

    • ناشناس
      0

      خدا رحمت کند پدر و مادر ان کسی که حرفهای به حق مردم را با جون و دل گوش کند و در پی اصلاح .

    • ناشناس
      0

      مردم شریف شما که به خاطر می اورید ،که مسوولان گفته بودند ما ارز ۴۲۰۰را قطع و دست مفسدان را کوتاه میکنیم و ان را مستقیما به دست مردم میرسانیم خوب تا اینجاش درست ،
      پس چرا میخواهید ان مستقیم را کلا قطع کنید و چند تا کالای ۱۰۰۰برابری گران شده را در قالب یارانه کالا برگ بدهید؟!!!
      پس ان ۷۰۰کالا و دیگر ..........چه میشود؟!!!!
      و تمام کالاهای بازار و حاملها قیمت ماورایی را تجربه کرده اند!!!
      احتمالا میخواهیم با این کار هر چه سریعتر به مریخ مهاجرت کنیم !!!
      مردم عزیز خود را برای مهاجرت به کره مریخ اماده کنید!!!!
      ما مردم این استنباط را داریم که این دست قطع شده از همه جا همین دست مردم است نه دست مفسدان ارز۴۲۰۰و...!!!!!!
      خبر فوری تا میتوانی سانسور کن براتون سنگین تره !!!!!

  • ناشناس
    0

    پس این جماعتی که از دکتر مهندس کارگر تاجر هنرمند ورزشکار کرور کرور ترک وطن می کنند واواره دیار غربت می شوند یعنی از خوشی بیش از حداست خدایا توبه

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      1

      حاج آقا گرین کارت تقبل الله

  • شهرام.ر
    1

    این رو کسی باید بگه که لااقل نصف دنیا رو دیده باشه . درضمن وضع حاکمان کشور ما نسبت به بقیه حاکمان دنیا، عالیه ولی وضعیت مردم رو باید بیای وسط مردم و از خودشون بپرسی . از قبرستان خواب‌ها ، اتوبوس خواب‌ها ، کارتن خواب‌ها و کسانی که خارج از شهرها و درون لوله های فاضلاب !!! شروع کن .

  • علی
    1

    یکی دم اینو بگیره از محلس بندازه بیرون، بره غاز بچرونه !!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      غاز بیچاره چه گناهی کرده گیر این بیفته ؟

  • کوهستان سیزو
    0

    به حضرت عباس اینها یه چیزی میزنن اگه اخر گندش در نیومد

  • بهرلم
    1

    پررویی نه وقاحت

  • طاها
    2

    اخوند ها از پر پررویی به وقاحت رسیده اند

    نظرات شما -
    • عدالت
      1

      لااقل ازاون پیشونیت خجالت بکش واتش به دل مردم نزن . درغگودشمن خداست شیخ .

  • مش جمعه
    1

    ای شیخ،در میان جامعه شایع هست که شیخ تهرانی گرین کارت آمریکا را دارد.با توجه به سفرهای که به موطن دوم آمریکا داری، وجدانا به این گفته هایت یقین داری که وضع ایرانیان از هر حیث بهتر از آمریکای هاست؟ شما آخوندهای سیاسی،شیعه را نابود کردید.وانگهی،حتما وضع شما آخوندهای درباری بهتر از مردم دنیا هست.

  • نظرگو
    0

    آره، همه دنیا وقتی تابستون میاد از مردم شون خواهش میکنن در مصرف برق صرفه جویی کنن تا تابستون رو رد کنن که البته باز هم قطعی برق داریم و اون هم چندساعته و البته خارج از جدول زمانی که خودشون ارائه میدن

  • ناشناس
    0

    وضع خودشو میگه ناراحت نشین. بقیه که ادم حساب نمیشن .

  • ناشناس
    1

    همه چی تو این کشور مالیات داره به جز اراجیف و حرف مفت شم

  • ناشناس
    0

    هرگز مارا. با اعراب. اغغانستان. ترکبه. کره شمالی افریقا. ونزو.لا. وهیچ کشور. فقیری. مقایسه. نکنید. ما باید باژاپن. امریکا. کانادا. واروپامقابسه شویم. چون فرهنگ چند هزار ساله داریم. نام ونشانی داشتهایم. به امید. ازادب وپیشرفت. جوانان را به زیر خاک فرستادهایم. یک سر وگردن. هم از همه دنیا بابد بالا تر باشیم البته. نه با جنگ افروزی ودهن به دهن کردن با این وان بلکه باد درایت. وارامش. ودانش وعلم روز

  • وضع
    0

    وضع مردم عالی .جیب شما پر نمی شود

  • ناشناس
    0

    حاجی زیادی دنیا دیده ایی

  • ۶فف
    0

    بع بع بع

  • ناشناس
    0

    برای کی بهتر است ما یا شما ؟!

  • ناشناس
    0

    جوک جالبی گفت...خخخخخخخخخخخخخ.....

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    لعنت بر شما و نحوه عملکرد و حرف زدنتان که فقط نمک بر زخم‌مردم می پاشید!!!

  • ناشناس
    0

    مغز فندقی متوهم

  • ایرانی گرفتار
    0

    عزیز نسین نویسنده ترک میگویید تنها چیزی که حد و حصر ندارد حماقت است

  • ناشناس
    0

    وضع شما بله ولی وضع مردم نه

  • نیما
    1

    از آخوند غیر این حرف بعید هست

  • صابونی
    0

    از هیکلت معلومه وضع شماها از همه دنیا بهتره ، در برابر یه ملتی هستید که برابر ظلم وستم شما تن به خواری و پستی و سکوت داده اند

  • کلکل
    2

    خدا اگر وجود داشت الان شماهارو رو زمین محو کرده بود

  • حمید
    1

    حاج اقا بیست تا کامنت تاالان امده ببینید چند تاش حرف شماروتائید گردند

  • محمد گلکار خوزانی
    5

    حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی
    باسلام
    ممکن است در مقام مقایسه از نظر امنیتی بهتر باشیم ولی در موارد تورم، گرانی، بیکاری و اختلاس و سو استفاده برخی از مدیران رتبه اول را داریم !!!! کجای دنیا در این حجم اختلاس و سو استفاده می‌شود و مسولین آن خاموش هستند و عکس العملی انجام نمی‌دهند.لطفا کلی گویی نفرمائید و بهتر است با مردم صادق باشید و جنابعالی و امثال جنابعالی در رفاه و آسایش هستید و شما هم جزو 4٪ ها هستید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کدام امنیت؟! امنیت اجتماعی داریم؟!امنیت روانی داریم؟! امنیت سرمایه گذاری داریم؟! در کشور ما فقط کارگزاران حکومتی و اعضاء خانواده آنها که دارای محافظ شخصی هستند امنیت کامل دارند!

    • ناشناس
      0

      کدوم امنیت بنده خدا نرفتین هیچ جای دنیا تا ببینین امنیت یعنی چی برو همی ترکیه بغل دستی ببین ساعت ۲ نصف شب زن با بدترین پوشش ممکن داره تو خیابون پرسه میزنه کوچکترین تعرضی بهش نمیشه برو دبی ببین چه امنیتی داره . اینا همون امنیت ندارن. هم جامعه امنیت نداره هم خودشون سالی چندتا ترور و خرابکاری موفق صورت میگیره ، اینا تو همون امنیتم ۱۰۰ سال از بقیه دنیا عقبا

  • ناشناس
    1

    درست می فرمائید وضع شغلی، اقتصادی و رفاهی آخوندهای ایران از وضع آخوندهای دیگر کشورهای شیعی مذهب بسیار بسیار بهتر است!

  • ناشناس
    0

    چی را می خواهید جراحی کنید؟! جراحی اقتصاد، کار اقتصاددانان متبحر و مستقل و غیر وابسته به حاکمیت است نه کار آخوندها و کارگزاران فاقد صلاحیت وابسته به حکومت! امور و کارهایی که از قبل از انقلاب درست بوده و خرابش کرده اید حالا می خواهید بزعم خود اصلاحش کنید! شما جز خراب کردن و ویران کردن کار دیگری بلد نیستید! شما به هر چی دست زده اید ویرانش کرده اید!

  • یک ایرانی
    1

    من نمی دونم واقعا این صحبت ها را از روی عقل در مجلس می زنند یا به عبارتی خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی

  • خون جیگر
    1

    بله وضع ما شاید از فقط افغانستان بهتر باشد آنهم فقط شاید ... تمام این زیر ساخت ها از دروان پهلوی خدا بیامرز مانده ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      این زیرساختهاهم درحال نابودیست

  • ناشناس
    1

    یه سری بزن به مستاجرهای بدبخت،یه سری بزن به بازارگرانی های مزخرف،یه سری بزن به جوانهای مجرد،بیکار وناامید،یه سری بزن به پدران شرمنده وخیلی های دیگر تا ببینی وضع ایران چقدرازلحاظ اقتصادی اجتماعی وفرهنگی دردنیاخوبه!!!!!

  • ناشناس
    2

    از دست دولت های گذشته دق کنید و بنیرید،در حالیکه مسببان وضع ایران فلاکت زده کماکان بر سر تخت قدرت و پادشاهی هستند

  • ناشناس
    1

    خدا انشالا شر شما را از سرما کم کند که اینقدر ملت رو اسکل فرض می کنید

  • غلامرضا
    1

    فقط باید به این گفت بی ناموس

  • يدالله
    1

    خدا نگذره از اونهايي كه به شماها رائ دادند كه بريد مجلس واز سر سيرى هرچى ميتونيد ميگيد

  • ناشناس
    0

    چی زدی

  • ناشناس
    1

    بازهم حرف مفت با اون خنده های موذیت که مردم از شماها متنفره هستند

  • ناشناس
    1

    هدف خدا از خلقت آخوند چیست

  • ناشناس
    3

    خدا شاه رو رحمت کنه حداقل مرد بود حرف میزد به حرفاش عمل میکرد نه یه آخوند دوزاری که فقط حرف مفت میزنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      روح محمدرضا شاه ایران سازشاد

  • سوته دلان
    0

    اینها در گرانی کشور رو با ژاپن و آمریکا و چند کشور عربی مقایسه میکنند اما نوبت که به حقوق کارگر و بازنشسته ها میرسه با افغانستان و ونزوئلا و چند کشور آفریقایی مقایسه میکنن صادرات به دلار خرج و مخارج زندگی در سطح اروپا و به دلار،، حقوق دریافتی به ریال که بی ارزشترین پول دنیاست ؛آخوند جماعت برگردید به اصلتون

  • ناشناس
    0

    قربون ساقی درجه یک حاجی !!

  • ناشناس
    1

    ایران با چه کشوری مقایسه کردید آخوند پیشونی سیاه یه سر به بازار بزن بعدش بیا گه خوری بکن

  • ناشناس
    0

    چشم بسته غیب میگی

    ایران هفدهمین اقتصاد جهان، با چند هزار نفر مولتی میلیاردر که در راس هرم ثروتمندان جهانی هستند.

    بلد نیستیم کشورمون را نشون بدیم
    بخش عمده‌ای از صدا و سیما از نظر فکری فشل است

  • ناشناس
    0

    از دنیایی مد نظر شماست برای مردم و ملت ایران عبارتند از
    یمن لیبی سودان عراق ونزولا سودان

  • ناشناس
    1

    ایشون حق داره. بالاخره دو تابعیتیه و تبعه امریکا هم هست بهتر می تونه مقایسه کنه.

  • خوشنام
    0

    ما که از بی پولی حتی نمی تونیم سفرساده بریم چه برسه به خارج .اروپا آمریکا کانادا دبی همه فلاکت زده به ما چه .پس ماهم بدبخت.۳۸سال روز صب تاشب بدو بدو هنوزازدواج نکردیم .روح والدین افسرده ازدیدن فرزندان توخونه .ای ننگ براین زندگی ای ننگ براین دنیا

  • امیر1
    0

    وضع شما بهتر است نه وضع مردم .البته ببخشید که بی پرده گفتم

  • هموطن
    0

    از نظر ساقی که حرف اول رو تو دنیا می‌زنیم

  • ناشناس
    0

    جدی میگی ، خیلی بهت خوش گذشته ها ...

  • مش ممقلی
    0

    حاجی درست می‌فرماید..در هیچ جای دنیا با کمترین سواد و کمترین تجربه بالا ترین پست کلیدی و بالاترین مدیریت وبالاترین صندلی قانونگذاری را به کسی نمیدند الا مملکت فلک زده ما...خخخخخخخخخخخخخخخ...از ماست که برماست

  • ناشناس
    1

    گرین کارتت را اگه استفاده نمی کنی بفروش ما خریداریم .‌

  • ناشناس
    0

    حاج آقا درست میگویند . ما هم اگر در وضعیت معیشتی ایشان بودیم روزی هزاربار خدا را شاکر بودیم . همچون موسی ع شکمشان از فرط روز به پشت چسبیده . جای کیسه نان خرمای شبانه برای ایتام همچون علی ع بر شانه هایشان نقش بسته . همچون عیسی ع در میان مردم کوچه و بازار آمد و شد دارند و همچون ایول نبی بر مصیبت ها صبور هستند . سقطه الله ببخشید حفظه الله .

  • ناشناس
    0

    وضع ایران نسبت به دنیا بهتر است؟ خب البته شما درست میفرماییدمثلا اگر شماو دیگر مسئولین بجای ایران تو هر کشور اروپایی یا امریکایی بودید خیلی سریع عزل میشدید و پجبور میشدید از مردم عذرخواهی رسمی کنیدو یا زندانی میشدید..اما تو ایران هر گندی به زندگی و جان و مال مردم بزنید لازم نیست عذرخواهی کنید .در ان واحد هم سمت دولتی دارید هم تو سرمایه گذاریهای خصوصی سهیم هستید..و از بیت المال هم سهم خاص دارید.

  • طبقه صفر
    0

    ابله

  • ناشناس
    0

    حاج آقا شکست نفسی نفرمایین

  • ناشناس
    0

    وضع اختلاس فساد بیکاری ووضع شکم شما

  • دشمن دروغگو
    0

    اما رو آب بیفتی

    نظرات شما -
    • آشنا
      0

      خود گویی و خود خندی
      به به چه هنرمندی

  • ناشناس
    0

    در همین خبر امروز خوندم یکی از شرکت های بنیاد شهید فقط پنج هزار میلیارد توم اختلاس کرده آره درست میگه آقا تهرانی وضع آخوندا عالیه البته نه مردم

  • ناشناس
    0

    ای بابا، خوب زودتر بگید. شما که میدونید اینجا وضع بهتره،! خوب چرا بمردم‌نمیگید که بفهمم! این مردم که بقیه کشورها رو‌ ندیدند، شما که دیدید تعریف کنید. اگه اینطوریه چرا مردم‌میرن ترکیه ؟؟؟؟؟

  • امیرحسین پاکذات روحانی محترم شما درحال جراحی اقتصادی هستید خواستم بدانم اولا این کلمه جراحی از کجا در امده دوما بر چه اساسی انتخاب ازمایشگاه هاتان را استان خاصی انتخاب میکنید بعد عمل مرکز تصویربرداری شما کجا است حالا اصل سوال؟ شما تحصیلکرده کدام دانشگاه هستید و با کدام مجوز مطب و تشخیص بیماری شروع به جراحی کردید خدا تمام بیماران را شفا بده شروع شده انگار واسه رای گرفتن دوره بعد
    0

    خدا شفا بده همه بیماران را

  • امیر
    0

    اینقدر حرفش احمقانه هست،که حیف است انسان وقت بگذاره وجوابش روبده

  • جانباز
    0

    آقاى نماينده مردم!!!پس مطالبات مردم كجاست؟؟ شمامنتخب مردم هستيديا.....!!!!؟؟؟؟خجالت هم خوب چيزى است،توچشم مردم نگاه ميكنيدوبه شعورشون توهين ميكنيد!!مردم روبه همه چيزبدبين كردييدحتى دين

  • شهلا
    0

    ایشون صداشون از جای گرم بلند میشه البته معلومه با حقوق ها آنچنانی و امکاناتی که از مجلس میگیرن همینطور امضاهای طلایی و رانت اطلاعاتی که دارند اساسا نمیفهمند گرانی و تورم یعنی چه

  • ناشناس
    0

    بله رتبه ایران در میزان فلاکت و بدبختی صدقه سر امثال جنابعالی از همه دنیا بهتره.

  • 19
    0

    عجب رای را مردم میدن اما مجلس مال کسی دیگی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها