نماینده تهران در مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰:

مردم در اوج آزادی رأی دادند و به کسی تحمیل نشد به رئیسی رأی دهد

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: مردم در اوج آزادی رأی دادند و به کسی تحمیل نشد که به رئیسی رأی دهد.

مردم در اوج آزادی رأی دادند و به کسی تحمیل نشد به رئیسی رأی دهد

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی درباره علت رأی دادن مردم به رئیسی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، اظهار داشت: مردم رئیسی را از دوران فعالیتش در قوه قضائیه می‌شناختند، مواضع و شعارهایش را پسندیدند و به همین دلیل به وی رأی دادند.

وی درباره علت همگرایی و ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: یکی از دلایلی که مردم به رئیسی رأی دادند، این بود که مردم دیدند رئیسی عامل وفاق بین نیروهای مختلف مردمی و اقشار گوناگون جامعه است. رئیسی نزد نیروهای حزب اللهی و انقلابی یک چهره قابل قبول بود و توانست بسیاری از افراد و گروه‌ها را بر محور شخصیت خودش جمع کند. مردم هم وحدت و همگرایی بین نیروهای جبهه انقلاب را پسندیدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: البته شعارهای رئیسی هم شعارهای خوبی بود که مورد توجه مردم قرار گرفت. برای مثال، وی گفته بود که ما می‌خواهیم با همه دنیا تعامل داشته باشیم و به خصوص تقویت روابط خود را از کشورهای همسایه شروع می‌کنیم. گرایش وی در عرصه سیاست خارجی، تقویت ارتباط با کشورهای همسایه بود که دولت سیزدهم این کار را تاکنون به خوبی انجام داده است.

تقوی ادامه داد: رئیسی در روزهای اول کاری خود مسئله واکسیناسیون کرونا را در داخل کشور به خوبی پیش برد. مبارزه با فساد یکی از شعارهای اصلی رئیسی بود و شعار «ما می‌توانیم» هم یکی از مطالبی بود که رئیسی همواره به آن تکیه می‌کرد و الان هم تاکیدش بر این است که ما باید از نیروهای انسانی باهوش و دانشمند خودمان برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم. رئیسی در وعده‌های خود تاکید کرد که ما جلوی استقراض از بانک مرکزی را خواهیم گرفت چرا که استقراض باعث افزایش تورم می‌شود و این موضوع را هم تاکنون به خوبی عملیاتی کرده است.

وی درباره حضور و تحرک جریان اصلاحات در انتخابات سال گذشته، بیان کرد: در جناح اصلاحات آرا و نظرات مختلف و متضادی وجود دارد. برخی از آنان اعتقاد دارند که چه مردم به ما رأی بدهند چه رأی ندهند و چه بر سر کار باشیم و چه نباشیم، باید در صحنه حضور داشته باشیم.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: اما عده‌ای در جریان اصلاحات هستند که یک مقدار تند هستند و می‌گویند ما نباید در صحنه‌هایی مانند انتخابات شرکت کنیم، آنها به اصلاحاتی در قانون اساسی معتقدند و می‌گویند بعضی از اصول قانون اساسی را باید تغییر دهیم. هر زمان که ملت به آنها رأی دادند، «به به» و «چهچه» می‌زنند و می‌گویند ملت ما هوشیار و بیدار هستند، اما اگر مردم به آنان رأی ندهند، به مردم پشت می‌کنند و می‌گویند ملت آگاهی لازم را ندارد. کسانی که انتخابات را تحریم کردند و می‌کنند، به صورت کلی چنین افکاری را دارند و برخی از اصلاح طلبان چنین دیدی دارند.

تقوی درباره مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: معاندان نظام مطالبی را درباره آن انتخابات مطرح کردند که به هیچ وجه درست نبود. البته آنان همیشه چنین اظهارات خلاف واقعی را می‌گویند. در کدام انتخابات جمهوری اسلامی ایران دیدید که دشمنان و معاندان تهمت و حرف‌های خلاف واقع نزنند؟ آنان همیشه می‌گویند که انتخابات در ایران مهندسی می‌شود که کاملاً این ادعا بی اساس است. فتنه گران در سال ۸۸ گفتند انتخابات مهندسی شده است که معلوم شد این ادعا دروغ است. معمولاً برخی از افراد که در انتخابات رأی لازم را نمی‌آورند و شکست می‌خورند، برای اینکه بتوانند آبروی خودشان را حفظ کنند، می‌گویند ما موقعیت برای پیروزی در انتخابات داشتیم اما نگذاشتند که پیروز شویم.

وی تاکید کرد: هیچ کسی به مردم نگفت که به رئیسی رأی دهند. مردم در اوج آزادی رأی دادند و به کسی تحمیل نشد که به رئیسی رأی دهد. برخی از افراد و جریانات فضاسازی کردند و این ادعا را مطرح کردند که غلط است. معمولاً دشمنان نظام در ایام انتخابات مطالب خلاف واقع مطرح می‌کنند. البته این مسئله فقط مربوط به دوران انتخابات نیست و این روزها هم می‌بینیم دشمنان و معاندان تهمت‌ها و دروغ‌های زیادی را در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران پخش می‌کنند. مردم راه و روش بدخواهان و دشمنان را کاملاً شناختند و گول این حرف‌ها را نمی‌خورند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن با ما جنگ رسانه‌ای دارد، می‌خواهد ذهن مردم را درگیر کند، آنان را نسبت به نظام بدبین کند و روبروی نظام قرار دهد. متأسفانه عده‌ای هم در داخل کشور بلندگوی آنان هستند، افکار و خواسته‌های دشمنان انقلاب را نشر می‌دهند و به دنبال ناامیدی مردم هستند.

تقوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آزادترین کشور جهان است و بیشترین انتخابات در کشور ما انجام شده است، اظهار داشت: همه مسائل مهم در جمهوری اسلامی ایران به آرای عمومی گذاشته شده است و مردم همه مسئولان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران به رأی مردم اهمیت زیادی می‌دهد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • ناشناس
    0

    ولی مهندسی شده بود

    نظرات شما -
    • عباس بوعذار
      0

      #رای_نمیدهم

  • رزمنده 8 سال دفاع مقدس
    1

    عجب نفهمی , مگر در سایه مهندسی انتخابات غیر از رئیس فرد دیگری بود که مردم در انتخابش آزاد باشند ضمنا اینهم از برکات الهی بود که اکثریت شرکت نکردند تا در این وضعیت اسفبار شریک نباشند .بخدا کلید زنگ زده روحانی به هزاران رئیسی ارجحیت دارد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از نفهمی نیست خودشونو زدن به نفهمی و دارن چاپلوسی میکنن تا اون بالا بمونن وگرنه دروغ به این بزرگی که از ۲۰۰۰ کیلومتری هم معلومه. اینا چون میدونن در این سیستم هر چی دروغ به مردمی بگی حتی مثل این شاخ دار هیچ گونه اتفاقی برات نمی‌افتد و تشویقم میشی

    • سعید
      7

      روحانی سال ها بدهی و تورم را برای دولت جدید و مردم به ارث گذاشته

  • علی
    0

    خجالت بکش مردک چرا دروغ می گیی دیگه چطور باید باشه که بگوییم تحمیل کردند وقتی منتخبان مردم را رد صلاحیت می کنید تا اونیکه شما می خواهید رای بیاورد این تحمیل نیست بعدش ۴۲ درصد رای حداقلی که رای نیست

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    آقای تقوی شما باید ببینید چند دصد مردم به رئیسی رای دادند وچند درصد مردمم اصلا رای ندادند وچقدر رای ممتنع بود .مردم آسایش آرامش ارزانی میخواند تا بتونند توان خرید مایحتاج زندگیشونو داشته باشند .ببینید چقدر گرانی وتورم زمان ایشان شده .کجاش ازنخبگان استفاده کردند همیشه پستها بین خودتون دست بدست شده تواین 43سال فرقی نمیکنه کی رئیس جمهور بوده همیشه هم مقصر را دولت قبلی میدانست هرکی می اومد سر کار .مگر مردم جز رفاه اجنماعی ویک زندگی معمولی چیزی از دولت خواستند بابا مردم بریدند نه شغلی نه امنیت شغلی نا ازدواجی نه درامدی یه مقدار درامد هست که اوم بامالیات ازمردم میگیرید این رویه اش نیست مملکت داری سواد میخواد آدم کاردان وکارآمد میخواد دلسوز میخواد چرا کاخ وویلا وبهترین ماشین وثروت مال شمااها باشه بدبختیش مال ما مردم باشه جبه رفتنهاش شهیددادنش مال ماباشه عشقش مال شما من خودم 67ماه جبهه بودم خیلی پستها بهم پیشنهاد شد ولی بخون همه جوانان شهید این مملکت قبول نکردم تا مثل مردم زندگی کنم .منت به کسی ندارم خودم داوطلبانه وبرای مملکت وناموس مملکتم رفتم بخودتون بیایید این وضعی نیست برای مردم درست کردید شاه روغن 4کیلیویی را 4تومان میخرید 2تومان به مردم میداد اونم 50سال پیش .بجنبید که فشار زندگی کمرمردم را شکسته که اگر منفجر بشن هیچ قدرتی جلودارشون نیست .

  • ناله
    0

    خوش به حالش چه تصورات خوبى در ذهن دارد ،همه چى آرومه ،من چقدر خوشحالم ،ووووووووو

  • جلال عامری
    0

    بله مردم کاملا راضی هستند

  • بابک
    0

    تا قبل از ۵۷ آخوندها فقط منبر میرفتند و وعظ میکردند و الان جوک هم می گویند . یک نفر منصوب کردند و گفتند اش کشک خاله ات است بخوری پات نخوری پات . این یعنی آزادی انتخاب در ولایت اسلا می . جوک سال

  • حداد
    0

    از بعد ۵۷ ازادی فقط برای آخوندها و داردسته کت و شلوار پوش وجود دارد که از فرش به عرش برسند و از تهران به کانادا.

  • ناشناس
    0

    مهندسی شده بود

  • ناشناس
    0

    این طور بگو با عنیات شورای نگهبان که رقیب های قدر را رد صلاحیت کرد و از ۸ نامزد که ۶ تا انها پوششی بودند وبه نفع یکی کناررفتند یک عده ای خاص که می خواستند ایشان را برملت تحمیل کنند با هزاران وعده وعید با کمترین ارا تحمیل وانتصاب کردند

  • مش جمعه
    0

    نگاه تو چشم آدم میکنه دروغ میگه.شما و جنتی و امامان جمعه مردم سالاری را ربودید.۵درصدی که به شما رای دادند از پادگانها گرفته تا حوزه همه را مجبور به رای گیری کردید.شما و جنتی و سپاه برای یکپارچه کردن سران قوا و کل نظام مردم را با انتخابات استصوابی و مهندسی شده محروم کردید.انتخابات بدون نظارت جنتی آزاد حساب میشه .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نگاه تو چشم ۸۰ میلیون که همه شاهد و حاضر بودند

  • ناشناس
    0

    ننگ بر شما

  • کیان
    0

    آدم میاد در میزنه هوا میگه کی هستی آدم بهش میگه مگر جز من و تو کسی دیگر هم وجود داره حالا شده داستان انتخابات 1400یک رئیسی بود و یک مشت سهم خوا که به همشون هم کاری داده شد مگر کسی دیگری هم بود؟؟ العقل از رو برید

  • راستی
    0

    خدایا کشور ما را از شر مفت خوران و دروغ گویان و تحریف کنندکان مصون بدار.

  • ناشناس
    0

    ملتی‌که‌امثال‌تقوی‌نماینده‌اش‌
    حقش‌همینه‌لا‌عجله‌

  • ناشناس
    0

    تو یه چیزی میزنی

  • ناشناس
    0

    خداوند ازسرتقسیر گناه کاران نگذرداین نتیجه مهندسی کردن انتخابات،

  • امید
    0

    کدوم رای؟ کدوم انتخاب؟ از قبل از انتخابات از ی بچه هم میپرسیدی میدونست ریسی رییس جمهور!

  • ناشناس
    0

    مگر با رد صلاحیت های بی حد و حساب کسی بجز رییسی هم برای انتخاب بود؟!؟!؟!

  • ناشناس
    0

    بله شماهم به بقیه اشاره نکردید که چه گفته بود نه اینکه جلوی قیمتها وافسارگسیختگی را گرفته است 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  • رضا..
    1

    حاکمیت روحانیون باید قبول کنند در حکومت داری و اداره مملکت ناتوان بودند و نشانه آن هم وضعیت اسفبار اقتصادی است که روز به روز و'دولت به دولت بدتر میشه.یه نگاه به وضعیت مسکن بیاندازید هیچ جوانی به طور نرمال حتی 4 متر هم نمیتونه مسکن در تهران بخره البته شهرهای دیگه هم بهتر از تهران نیست. والله عده زیادی شبها در زباله ها کند و کاو می‌کنند تا امورات شان بگذره. تنها راه نجات مردم اینه که حاکمیت سیاسی کشور حداقل دولت را به دست متخصصین و افراد وطن پرست که به علم روز دنیا مسلط هستند. شاید بتوانند سکان کشوررا به ریل توسعه برگردانند.

  • M
    0

    جنای ای کیو وقتی شورای نگهبان گزینشی عمل میکنه وافراد متخصص بدون سابقه را حذف میکنه ومردم با صندق رای قهر میکنند وشما به کاندیدای انتصابی رءی میدهید این کودتا است نه رای ازاد ودومکراسی.کار شما استبداد خالی و نادیده گرفتن نظر مردم است.

  • محمدرضا
    1

    رای ما دکتر احمدی نژاد بود که با رد صلاحیت ایشان رای ندادیم

  • مهدی
    0

    تحمیل شده است وقتی گزینه ای که مردم می خواهند .رد صلاحیت کنند.فقط یک نفر بزارند این چه آزادی هست.خجالت خجالت خجالت ....

  • ناشناس
    11

    دو مرحله به روحانی رای دادم غلط کردم غلط کردم
    با افتخار میگم به رئیسی رای دادم

  • ناشناس
    0

    واقعا پاراگراف اخر خوندن داره/بارها و بارها باید خوند. ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه
    ازاد ترین کشور!!!!!!!!!!!!!
    البته تاحدودی ازادی بیان داریم ها ولی ازادی پس از بیان اصلا نداریم

  • مختار احمدی
    0

    خیلی پر رو هستین

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مفت خور...
    درصد آرا و میزان مشارکت و مهندسی نظام و شورای نگهبان را ببین و خجالت بکش...

  • ناشناس
    1

    اقلیت مردمی که در انتخابات نمایشی و فرمایشی سال ۱۴۰۰ شرکت جسته بودند گزینه دیگری غیر از رئیسی برای انتخاب نداشتند! در واقع رئیسی با خودش رقابت کرد نه با رقیب انتخاباتی!

  • مهیار
    0

    لاقل خفه شید یه کم.مردم به قدر کافی تو فشار هستن.دیگه اراجیفم این کثافتها رو هم باید تحمل کنن

  • M
    0

    جان عمه ات راست میگی؟!!!

  • رضا
    0

    ای نامرد دروعگو مثل سگ دروغ میگی

  • مورچه
    0

    3میلیون رای دیگه این حرفهارونداره رییسی انتصاب شدنه انتخاب ملت ایران ب یک آدم بیسوادرای نداده ونمیدهد

  • ناشناس
    1

    دقیقا!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    برو بذار باد بیاد بابا چرت و پرت میگی با این حرفهاتون مردم رو چی فرض کردید بی احترامی به شعور مردم بس است

  • ناشناس
    0

    اقای تقوی رای ازاد زیر سازمان ملل مشخص میشود یکبار هستش ۸۰ میلیون مردم شماها را می خواهند یا نه

  • ناشناس
    0

    بایدبحال این مردم زارزارگریست که نماینده تهران نیشنشان توباشی وتازه رئیس مجمع نمایندگانشان هم باشی کی این ملت ازدست آخوندیسم نوکرانگلیس راحت خواهندشد؟؟؟

  • امیر
    0

    بله همینطوره.از روزی که آقای رییسی شده رییس جمهور مردم دیگر به زندگی نا امید شدند مردم قدرت خرید ساده ترین غذا را توی سفره خود ندارند من خودم الان ۶ماه گوشت خرید نکردم.شاید برای مسوولین مملکت زندگی خوب باشد

  • ناشناس
    0

    کاشکی اینقدر نمی خوردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها