محسن رضایی: بالای سر اسراییل رفته و ۸۰۰ کیلومتر عکس گرفته‌ایم/ بیشتر از مسئولان نهادهای اسرائیلی اطلاعات داریم

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ما از دل ایستادگی فرصت سازی و از فرصت ها با نوآوری ها و ابتکارات خلاق سازی می کنیم.

محسن رضایی: بالای سر اسراییل رفته و ۸۰۰ کیلومتر عکس گرفته‌ایم/ بیشتر از مسئولان نهادهای اسرائیلی اطلاعات داریم

محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور در هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه این دولت توجه جدی به دانشگاهیان دارد و  تلاش دارد از این ظرفیت و دانش استفاده کند، گفت: انقلاب اسلامی سرآغاز یک عبرت تاریخی است که ما می توانیم روی پای خود بایستیم، امروز جهاد شما مسأله کم قیمتی نیست. ما نیاز به تحول و خیزش جدید داریم.

رضایی با بیان اینکه ما از دل ایستادگی فرصت سازی و از فرصت ها با نوآوری ها و ابتکارات خلاق سازی می کنیم، گفت: ما در دوران دفاع مقدس این کار را کردیم. ما در این دولت به طور جدی مصمم به ایجاد تحول هستیم که این فکر و برنامه می خواهد ما به نقطه ای برسیم که این تحولات در اقتصاد شروع شود و شما دانشگاهیان باید کمک کنید.

رضایی با بیان اینکه ما از دل ایستادگی فرصت سازی و از فرصت ها با نوآوری ها و ابتکارات خلاق سازی می کنیم، گفت: ما در دوران دفاع مقدس این کار را کردیم. ما در این دولت به طور جدی مصمم به ایجاد تحول هستیم که این فکر و برنامه می خواهد ما به نقطه ای برسیم که این تحولات در اقتصاد شروع شود و شما دانشگاهیان باید کمک کنید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه اگر قرار بود ما با وصل شدن مذبوحانه به غرب به جایی برسیم، باید در دوران قاجار و پهلوی می‌رسیدم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی سرآغاز یک عبرت تاریخی است که می‌تواند روی پای خود بایستد و این تفکر پس از دو سه قرن توانست بر تفکر قبلی غلبه کند.

وی ادامه داد: حرکت و راه جدیدی در ایران آغاز شده و از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان در مقابل این راه ایستادند و باید هم بایستند؛ چراکه در حال از دست دادن موقعیت مهم ژیوپلیتیک ایران و همچنین ثروت عظیم ایران هستند.

رضایی تصریح کرد: موضوع عجیبی نیست که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه دور ما جمع شدند و می‌خواهند ما را به وضع گذشته بازگردانند؛ اگر مذاکره کنندگان طرف مقابل دلسوزی دارند چرا حرف مردم را قبول نمی‌کنند؟ ما که می‌گوییم در مسأله برجام جدی هستیم حتی  ایران در این زمینه طرح و پیشنهاد و ابتکاراتی ارائه کرده، چرا این‌ها را قبول نمی‌کنند و نمی‌خواهند راه جدید ملت ایران که دارای دیپلماسی، منطقی و ایده و فکر و آرمان و هویت خاص خود است، تحقق پیدا کند؟

رضایی با بیان اینکه در این شرایط تلاش ومجاهدت شما تنها برای کمک به دولت و جمهوری اسلامی نیست بلکه برای کل اسلام، انقلاب و ایران است، تاکید کرد: امروز مجاهدت‌های شما دانشگاهیان موضوع کم قیمتی نیست؛ بنابراین باید مسیر انقلاب را  ادامه داد، اما این ادامه با رها کردن تحولات و عادی سازی  ممکن نیست؛ تحولات باید ادامه پیدا کند چراکه انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات بوده است.

وی افزود: امروز در اقتصاد نیازمند تحول هستیم و از صنعت، کشاورزی، خدمات، تجارت و ترانزیت همه باید متحول شوند، بیان داشت: امروز بهترین فضا و راه‌های زمینی را برای تجارت داریم، اما تحول مورد نظر ما با روحیه کارمندی محقق نمی‌شود بلکه اقتصاد باید مانند دفاع و سیاست جهش پیدا کند.

رضایی تاکید کرد: تحول اقتصادی نیز بدون مبارزه امکان پذیر نیست، سرآغاز این تحول علم و دانشگاه است. امروز زنجیره تولید ثروت در کشور ناقص است؛ دانش ایجاد می‌شود، اما راهش برای تبدیل به صنعت بسته است و فناوری ما به خارج می‌رود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نیاز به یک تحول بزرگ در اقتصاد ایران  داریم، خاطرنشان کرد:  این تحول و خیزش باید در چارچوب و مدل و الگوی تحولات انقلاب اسلامی باشد. گاهی، چون نسخه‌هایی که برای پیشرفت کشور نوشته می‌شود، در چارچوب انقلاب نیست، با وجود دلسوزانه بودن به نتیجه نمی‌رسد. جوهره این تحولات باید مانند اقدامی که دانشمندان هسته‌ای انجام دادند، شهادت طلبانه و مبارزانه باشد.

وی با بیان اینکه یکی از چارچوب‌های انقلاب اسلامی را فناوری انقلاب نامیده‌ام، ادامه داد: مرحله اول فناوری انقلاب، ایستادگی و زیر بار نرفتن و مقاومت کردن است؛ مرحله دوم فرصت سازی است و باید از دل ایستادگی تولید فرصت کرد و مرحله سوم نیز بهره برداری از فرصت‌ها با استفاده از نوآوری و ابتکار و در نهایت رسیدن به یک محصول دارای قدرت رقابت با خارج است؛ این فناوری در دفاع مقدس کاملا انجام شد، اما هنوز فناوری انقلاب را وارد اقتصاد نکردیم.

رضایی در ادامه سخنانش با اشاره به لزوم مقاومت در برابر دشمن در همه زمینه‌ها تصریح کرد: در ایستادگی در برابر تحریم‌ها و مقاومت در برابر محاصره اقتصادی دشمن موفق بودیم و دشمن شکست خورد، اما اینکه باید بررسی کنیم که چه میزان در فرصت سازی از ایستادگی مردم موفق بودیم. باید نگاه کنیم که چه میزان توانسته‌ایم از این فرصت بهره برداری کرده و چقدر آن‌ها را به نتایج و پیامدهایی تبدیل کنیم که بر سایر دشمنان و رقبای ما غلبه کرده است.

وی افزود: ما در حوزه دفاعی این کار را کردیم، لذا بالای سر اسراییل رفته و ۷۰۰ الی ۸۰۰ کیلومتر عکس گرفته و اطلاعات دقیق به دست می‌آوریم و سیستم‌های ما نیز، چون ضد رادار هستند به داخل کشور باز می‌گردند. الان اطلاعات ما از برخی مسئولان اسرائیل اطلاعات از درون برخی تشکیلات صهیونیست‌ها بیشتر است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور پیاده سازی فناوری انقلاب را در تخصص‌های دیگری همانند اقتصاد یا در حوزه‌های غیر دفاعی و غیر سیاسی را بدون دانشگاه و دانش و بسیج علمی و جهاد علمی امکان پذیر دانست و تاکید کرد: این دانشگاهیان هستند که باید به دولت وملت کمک کنند تا این فناوری را در حوزه‌ی سومی به اسم اقتصاد پیاده سازی کنیم.

وی گفت: در دولت بطور جدی مصمم به ایجاد تحول هستیم و این شجاعت، منطق و فکر و برنامه اجرایی دقیق می‌خواهد و همه این‌ها را باید داشته باشیم. اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که باید تحولات در اقتصاد به صورت گسترده شروع شود؛ در این مسیر همراه شدن مردم با دولت بسیار مهم است و دانشگاه است که باید در این خصوص کمک کند. امروز عملیات‌هایی برای عدم همراهی مردم با دولت درحال وقوع است.

وی ادامه داد: دولت با مردم است و مردم هم باید همراه دولت در اقتصاد وارد شوند ومشارکت کنند و این دو، دو روی یک سکه هستند، اظهار کرد: در دوران جنگ مردم و دولت با یکدیگر بودند،  اکنون هم چون تحول بزرگ است، باید مردم وارد صنعت کشاورزی و اقتصاد شوند. امروز مردم از نظر سیاسی همراه دولت هستند و از نظر اقتصادی نیز مشارکت کنند. برای افزایش همراهی و مشارکت مردم  با دولت دانشگاهیان و نخبگان باید به کمک دولت بیایند چراکه مردم حرف آن‌ها را قبول دارند.

رضایی تاکید کرد: مردم باید وارد اقتصاد شوند همانطور که وارد انقلاب و جنگ شدند، اما دشمنان ‌رقبای ایران نمی‌خواهند بگذارند مردم وارد اقتصاد شوند. این حاشیه سازی‌هایی که انجام می شود، آثار مستقیم و غیر مستقیمی دارد که آثار غیرمستقیم، ولی هدف اصلی آن‌ها عدم همراهی مردم با تحولات اقتصاد کشور است. نگذاریم چنین اتفاقی رخ بدهد. آن‌ها می‌گویند که اگر مردم با دولت و نظام همراه شوند همانطور که در جنگ همراه شدند، بزرگترین اقتصاد منطقه در ایران شکل می‌گیرد؛ به همین علت می‌خواهند جلوی کار را بگیرند و این کار را نیز از طریق ایجاد شکاف بین دولت و مردم انجام می‌دهند.

وی در ادامه کلید پیشرفت اقتصادی ایران را ورود مردم به حوزه اقتصادی و کمک‌های آنان دانست و تصریح کرد: ورود مردم به اقتصاد کلید پیشرفت ایران است و در چند نقطه از بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، اما علیه این سیاست دولت عملیات‌هایی در حال انجام است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در پایان با اشاره به سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال ایران خاطر نشان کرد: علت آنکه آن‌ها درباره برجام و سیاست خارجی اینطور با ما عمل می‌کنند و رفتار غیر از  ترامپ را درپیش گرفتند این است که با خود گفتند که مردم ایران دارند روی کانال انقلاب ‌جهاد یعنی همان که در دفاع مقدس به آن کانال انقلابی می‌گفتیم تغییر مسیر می‌دهند و اگر ملت ایران در مسیر انقلابی رفت دیگر نتایج آن قابل پیش‌بینی نیست.

وی افزود: همچنین  حالا دیدند که یک دولت انقلابی آمده و نیروهای انقلاب روی صحنه آمدند گفتند که حواستان را جمع کنید و سعی کنید برجام را به نتیجه برسانید، اما تا جایی که این‌ها احساس پیروزی بزرگ نکنند. اگر این‌ها احساس پیروزی بزرگ کنند از همین استفاده کرده و مردم را به صحنه می‌آورند. تمام رفتارهای دشمنان آگاه ما این است که دوباره مسیر انقلاب که مردمی است در اقتصاد ایجاد نشود و این مسیر به جلو حرکت نکند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • خون جیگر
    1

    بنازم این ساقی را ....

    نظرات شما -
    • علی
      0

      آدرس ساغیش کسی نداره؟؟؟؟

  • شهرام.ر
    1

    ایشالله واسه سیسمونی نوزاد بعدی یه سفر داشته باشین به محل اقامت خانواده لاریجانی (قلب کفر جهانی usa).

  • ناشناس
    1

    آقای دکتر محسن رضایی میرقائد! شما بهتر است به شغل سابق خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگردید! معلوم نیست شما معاون اقتصادی رئیس جمهور هستید یا فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؟!!! ما از شما بیش از آنکه به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور در مورد طرح و برنامه های اقتصادی دولت برای برون رفت از معضلات اقتصادی بشنویم بیشتر در مورد مسائل نظامی به ویژه عملیات نظامی علیه اسرائیل می شنویم!!!

  • ناشناس
    0

    تو که تا آسمان اسرائیل میری قربون دستت یکدقیقه فرود بیا چند تا اسراییلی را گروگان بگیر و بعدا در ازای ازادیشون چند میلیارد دلار بگیر
    اگه اینکار را بکنی همه میگن یاساشین سبزوار چه عملیات فریبی!

  • عدالت
    0

    این سیستم های ضدرادارتان لابود مثل دیش ویروس یاب کروناتونه . من هم بعضی شبها خواب می بینم پول دارشدم ولی همش خوابه محسن.

  • ناشناس
    0

    خداکنه جنگ بشه ببینم چند مرده حلاجی ؟

    نظرات شما -
    • 0

      خیلی ها این آرزو رو دارن که موقع جنگ واقعی رفتار این ها رو ببینند . در وهه ۶۰ یکسره در سنگرهای فرماندهی و مناطق امن بود . اصل کاری ها مثل همت تکه تکه شدند ، این خط رو بدنش نیفتاد . بچه های خردسال مردم تکه تکه شدند بخاطر مدیریت این آقا ، آخرش گفت عملیات فریب بود !!!!!!!!!!!!!
      خودش در سنگر و جای امن ، بچه های ۱۲ ساله تا پیرنرد ۸۰ ساله تکه تکه شدند . چرا آقای سردار دکتر ، سپهبد ، سرلشگر ، و صد تا لقب دیگه خودش بعنوان فرمانده در جنگ حضور نداشت ؟ شهید صیاد شیرازی فرمانده غیور ارتشی خودش نفر اول بود موقع حملات . بچه هایی که پاک و درستکار بودند ، شهید شدند ، ریاکاران ماندند و از نام و جایگاه ایثارگران دارن استفاده می کنند .

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    بابا ولمون کن تورا خدا به گنجشکه گفتن منا به ......گفت ی چیزی بگو بگنجه .شما فقط حرف میزنید هزار بار مواضعتون را زدند این همه آدم تو مملکتمون روز روشن کشتن ورفتند خواب بودی .چه غلطی کردید فقط 27میلیون دلار دادید مجاهیدین فلسطینی دوسه نفر ازاون درپیتیاشون را کشتند .خر خودتی مردم خیلی ازشما جلوترند گذشت 50سال پیش دیگه وقت رفتنتونه ملت دارند ازاین وضعیت تورم وگرانی منفجر میشن انشالله همین ملت توی خواب روسرتون خراب میشن دروغگویان دزد

  • ناشناس
    0

    آن هم زیاد رفت و آمد دارد فقط متواضع تر است

  • ردغن
    0

    این یکی دست بردار نیست.کار تو اصلا چیه؟

  • عبدالله
    0

    الان جنابعالی مثلا معاون اقتصادی رئیس جمهور هستی این رجز خوانی های بی مایه و پوچ به تو چه ؟ شما خیلی زرنگ هستی ارزش ان ۱۰۰۰ تومانی که در تلویزیون به مردم نشان می دادی را برگردان !

  • مش جمعه
    1

    به جان برادرت امیدوار،قسمت میدهم که یکی از آن عکس ها را چاپ کن. صهیونیسم میاد تو کوچه بن بست جلوی منزل یک سردار را شهید میکند و حرفی نمی زند.اما شما هیچ کاری نکرده هزار داستان سرایی میکنی

  • ناشناس
    0

    چی شد دوباره داری چرت و پرت سر هم میکنی.

  • میر
    0

    کل اسراییل ۸ کیلومتر نیست ،،،،چطور ۸۰۰کیلومتر عکس گرفته اید .مثل یارانه ۴۵۰هزارتومانی است ،این همه هزینه برای کشور درست نکن

    نظرات شما -
    • محمد
      7

      حالت خوش نیست انگار ۸کیاومتر؟موندم اونا که مثبت دادن تو چه فازی بودن

  • ...
    0

    اسراییل چه ربطی به ما داره؟؟؟فقط بلدیم دنیا رو با خودمون دشمن کنیم ......
    اگه قدرت دارید یک بار حمله کنید کار اسراییل تموم کنید اگه نه دست از این هارت و پورتا بردارید تا بیشتر از این بیچاره نشدیم... .

  • ...
    0

    پیام من کو؟؟؟!خیلی تو هدف زدم حتما که منتشر نکردین....

  • ناشناس
    0

    از ضربه های مداومی که در خانه تان می خورید معلوم است!

  • ناشناس
    0

    آقا محسن خواهشا کمی هم بفکر مردم باشید بخدا گناه دارن با این وضعیت دارن زندگی میکنن

  • ناشناس
    0

    حداقل یه ضربه مغزی بهشون وارد کن .شما الان معاون اقتصادی تشریف دارید یا وزیر دفاع

  • دکتر
    0

    ممنون باعث ۴۵۰ هزار تومان
    بد بخت مردم

  • ناشناس
    0

    چی میگی ؟؟؟ نه بابا !!!
    خودت تنهایی رفتی ؟؟؟

    یاساشین میرقائد . فکر کنم عملیات فریب بوده .

  • از طرف شیرازیهای اصیل
    0

    دروغ و سو استفاده کردن از جهل مردم، در ذات تمام حکومت های مذهبی بوده در طول تاریخ.
    ترساندن مردم از یک دشمن‌ فرضی و سرگرم کردن شون به اشک و آه و ناله از خصوصیات همه حکومتهای مذهبی است. جالب اینه که سران این نوع از حکومتها، اصلا به خدا و اون دنیا و هیچ چیز دیگری اعتقاد نداشته و ندارند و دلیلش هم کاملا واضحه

  • ناشناس
    0

    داش وقتی منم میزنم ۸۰میلیون میرم تو فضا
    سر از مریخ در میارم

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    چهل و چهار ساله غرق در این توهمات هستید و فقط حرافی می کنید برای حفظ قدرتتان....

  • ناشناس
    0

    اون زمان که بیمارستان بودبد را می فرمایید؟ بد نیست تو اون برنامه تلویزیونی جدایی روح از بدن تجربیاتتون را تعریف کنید

  • جواد
    0

    فقط بدنبال ایجاد تشنج بیشتر و کاسبی های کلان تر . البته از یک نفر که با سهمیه چند ماه پشت جبهه بودن دکتری گرفته بیش از اینهم نمیتوان انتظار داشت

  • ناشناس
    0

    لطفا ۸۰ کیلومتر هم بالا سر مردم ایران چرخ بزنید.
    مشکلات و بدبختی‌های مردم ایران را رصد کنید.
    ظاهرا اگر اشتباه نکنیم شما مشاور اقتصادی دولت هستید

  • ناشناس
    0

    خوش به حال شما که در عالم دیگری سیر می کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها