واکنش تند عصائب اهل‌الحق در قبال حمله ترکیه به خاک عراق

پس از حمله امروز (چهارشنبه) ترکیه به سنجار که موجب کشته شدن چهار تن از جمله یک کودک شد، آنکارا بار دیگر به دهوک در اقلیم کردستان عراق حمله کرد، این عملیات‌ها واکنش خشم آلود برخی شخصیت‌های عراقی از جمله دبیرکل عصائب اهل‌الحق و نیز عضو کمیسیون دفاع پارلمان را برانگیخت.

واکنش تند عصائب اهل‌الحق در قبال حمله ترکیه به خاک عراق

قیس الخزعلی، دبیرکل تشکیلات مقاومتی عصائب اهل الحق عراق در واکنش به این حملات در توییتی نوشت: تجاوز آشکار ترکیه علیه ملت ما در سنجار مطلقا و از سوی هر عراقی که قطره‌ای غیرت در مقابل ملت خود داشته باشد، قابل سکوت نیست مگر از سوی کسانی که این غیرت را نداشته باشند و مانند مردگان ساکت شوند... ما خیلی (غیرت) داریم بنابراین سکوت نمی‌کنیم.

در همین حال، «یاسر اسکندر وتوت» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز خواستار سد کردن وضعیت تهاجمی ترکیه به شمال عراق شد. 

وی در توییتی نوشت: ادامه نجاوزهای ترکیه به سرزمین عراق، مصداق تجاوز آشکار به حاکمیت کشور است.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از مسئولان عراقی خواست برای جلوگیری از حملات ترکیه به امنیت و ثبات ملت عراق گام‌هایی جدی بردارند، گام‌هایی که به گفته او «محدود به بیانیه‌های محکومیت نباشد».

چند ساعت پس از حمله هوایی خونبار ترکیه به سنجار، عصر چهارشنبه آتش توپخانه‌های زمینی ترکیه نیز روستای «برخی» از توابع ناحیه «درکار» هم مرز «زاخو» در شمال دهوک اقلیم کردستان را هدف گرفتند؛ حمله‌ای که در آن پدر و پسر عراقی زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

کمی پیش از حمله به دهوک، ترکیه در اقدامی کم سابقه با بمباران بخش «سنونی» از توابع شهرستان سنجار (خاستگاه اقلیت دینی ایزدی) در غرب استان نینوا، موجب کشته شدن چهارغیرنظامی شد که یکی از آنها کودک است.

حملات جدید ترکیه این بار در عمق ۳۰۰ کیلومتری خاک عراق اگر چه با دستاویز قرار دادن سرکوب عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در خاک عراق انجام می‌شود، اما انتشار تصاویر کشته شدن غیرنظامیان به ویژه تصویر کودک کشته شده در بمباران ترکیه، فعالان شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های عراق را به واکنش‌هایی خشم آلود در برابر این اقدام برانگیخته است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایمان
    0

    ترکیه تنش میخاره هم سوریه رو میخواد عم عراق هم علیه ایران اقدام میکنه هم در ناتو دخالت میکنه و ...
    روزی میاد که ترکیه خودش مرکز فتنه میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها