دیدار و رایزنی وزیرخارجه کره جنوبی با گروهی از سفیران خارجی درباره کره شمالی

وزیر امورخارجه کره جنوبی امروز با گروهی از سفیران کشورهای خارجی درباره مسائل مربوط به کره شمالی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دیدار و رایزنی وزیرخارجه کره جنوبی با گروهی از سفیران خارجی درباره کره شمالی

«یونهاپ»، وزارت امورخارجه کره جنوبی از دیدار پارک جین وزیر امورخارجه این کشور با گروهی از سفیران کشورهای خارجی خبر داد. این گروه شامل اعضای باشگاه شبه جزیره کره، کانال مشاوره وزارتخانه و ۲۰ سفیر خارجی در سئول بود.

در این جلسه که در دفتر وزارتخانه کره جنوبی برگزار شد، اعضای باشگاهی دیگر به نام "باشگاه صلح" نیز شرکت کردند که متشکل از  دیپلمات هایی از کشورهایی با ماموریت های دیپلماتیک دائمی در پیونگ یانگ به اندازه سئول است.

وزیر امورخارجه کره جنوبی در سخنانش خاطرنشان کرد، کلید سیاست رئیس جمهوری این کشور این است که به کره شمالی بفهماند ادامه آزمایش های موشکی و هسته ای دستاوردی برایش نخواهد داشت و تنها موجب خسارت خواهد شد. 

وی در ادامه افزود، دولت چنین پیام هایی را با مضمون های مشابه برپایه تقویت بازدارندگی و اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد  برای کره شمالی فرستاده است و این کار را ادامه خواهد داد. 

در پایان پارک جین تاکید کرد سئول درهای مذاکره با پیونگ یانگ را همچنان باز گذاشته و آماده کمک به کشور همسایه اش است.

این جلسه به پیشنهاد پارک جین که از ماه مه به مقام وزارت امورخارجه کره جنوبی منصوب شده است برگزار شد تا شرایط امنیت منطقه ای مورد بررسی قرار گیرد. 

کره شمالی در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر این که برای هفتمین آزمایش هسته‌ای خود آماده است، روز گذشته جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر را تشکیل داده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آفرین بر سپاه آفرین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها