قطعنامه ضد ایرانی به تصویب شورای حکام رسید

قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و تروئیکای اروپا علیه ایران، روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تصویب رسید.

قطعنامه ضد ایرانی به تصویب شورای حکام رسید

این قطعنامه پس از رأی‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) و ۳ رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رسید.

در این قطعنامه نویسندگان نسبت به ادعاهای ساختگی درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده در ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی هسته‌ای شده‌اند.

در این قطعنامه از ایران خواسته شده تا برای «انجام تعهدات قانونی خود بر اساس فوریت عمل کند و بدون تأخیر، پیشنهاد مدیرکل آژانس را برای تعامل بیشتر برای شفاف‌سازی و حل و فصل همه مسائل پادمان باقی‌مانده را بپذیرد.»

در قطعنامه یادشده از مدیرکل آژانس هم خواسته شده تا زمانی که مسائل پادمانی باقی مانده است، به گزارش شورای حکام ادامه دهد.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین در توئیتی نوشت که ۳۰ کشور از ۳۵ عضو شورای حکام به این قطعنامه رای موافق دادند. هند، پاکستان و لیبی رای ممتنع و روسیه و چین هم رای منفی دادند. این دیپلمات روس اضافه کرد: کشورهایی که نماینده بیش از نیمی از جمعیت دنیا هستند از این قطعنامه حمایت نکردند.

این دومین قطعنامه ضد ایرانی است که پس از اجرایی شدن برجام با فشار رژیم صهیونیستی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر می‌شود. ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ هم قطعنامه مشابهی توسط سه کشور اروپایی عضو برجام و حمایت آمریکا پیشنهاد و تصویب شد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد و تأکید کرده است که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز برخوردار است.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند؛ اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

چین و روسیه پیش‌تر مخالفت جدی خود را با قطعنامه ضد ایرانی اعلام کرده بودند. اولیانوف پیشتر در توئیتی دلیل ارائه این قطعنامه از سوی مشارکت کنندگان غربی در مذاکرات وین را نامعلوم و بشدت مشکوک خوانده بود.

این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران اقدام واشنگتن و سه کشور اروپایی را برخلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده دانسته و هشدار داده بود که هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران امروز برخی از همکاری‌های با آژانس را که فراتر از پادمان بود و تنها بر مبنای حسن نیت صورت می‌گرفت، متوقف کرد. سازمان انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است که متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری‌ها ناشی از حُسن نیت ایران است نه تنها قدردان این همکاری‌ها نبوده بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی کرده است؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی دستگاه اندازه گیری بر خط سطح غنا OLEM‌و فلومتر آژانس قطع شود که دستور آن به مسئولین مربوطه داده شده است.

بیانیه ایران درباره تصویب قطعنامه ضدایرانی 

دستگاه دیپلماسی کشورمان با صدور بیانیه‌ای به قطعنامه آژانس واکنش نشان داده است.

در این بیانیه تصریح شده، ایران تصویب قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به عنوان اقدامی سیاسی، نادرست و غیرسازنده تقبیح می‌نماید. 

ایران طی سالهای گذشته همواره با آژانس همکاری سازنده‌ای داشته و انجام بخش قابل توجهی از بازرسی‌های آژانس در سطح جهانی در ایران موید این نکته است به گونه‌ای که کشورمان درحال حاضر از شفاف‌ترین برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای در میان کشورهای عضو آژانس برخوردار است.

تصویب قطعنامه یادشده که بر اساس گزارش شتابزده و غیر متوازن مدیرکل آژانس و مبتنی بر اطلاعات دروغین و ساختگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات ایران با آژانس در بر نخواهد داشت. 

همانگونه که قبلا نیز اعلام شده است ایران بدلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه یادشده گام‌های عملی متقابلی را اتخاذ نموده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال‌سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آنهاست.

همچنین 

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی با تلاش برای پیشبرد یک قطعنامه برآمده از سوء محاسبه و مشاوره غلط علیه کشوری با شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای صلح آمیز در جهان، اغراض کوته‌بینانه خود را فراتر از اعتبار آژانس قرار دادند.

به گفته او، بانیان این قطعنامه مستقیما مسئول تبعات بعدی هستند. پاسخ ایران قاطع و متناسب است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 124
  • 80


    چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

    نظرات شما -
    • 2

      اسراییل کل خاورمیانه رو به آتش کشیده یا جمهوری اسلامی؟ عقل که ندارین چشم هم ندارین؟

    • ناشناس
      0

      پیام نویس مزدبگیر خدا لعنت کند تو را

    • كدخدا
      3

      هركي مملكت ُ به اين وضع رسوند خودش بره بجنگه ما كه نيستيم. بيخود نيست چند وقته به طبل جنگ ميكوبن با سلام فرمانده

    • ناشناس
      0

      گاز ورمه...

    • علیرضا
      4

      شما عرضه داری یه همه پرسی تو مملکت خودت درباره مقبولیت و مشروعیت خودتون راه بندازید
      همه پرسی جهانی در خصوص سازمان ملل پیشکش

    • iraj soltani
      16

      وقتی ایران از ان پی تی خارج بشه و چند بمب اتمی بسازه، مجبورند در مورد تعداد مجاز بمب ها با ایران مذاکره کنند.

    • ناشناس
      0

      تو اگر عقل داشتی و افکارت دست دشمن خودت نبود میفهمیدی چه کسی آتش کشید

  • 69


    دخالت و مداخله آمریکا را به همراه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در امور داخلی ایران را بدون پاسخ نمی گذاریم

    گروسی: آژانس خواهان دسترسی کامل به سایت‌های هسته‌ای ایران است/ آژانس حق صلاحیت دخالت و مداخله در سایت‌های هسته‌ای ایران را ندارد و تاکنون هم نداشته است.

    نظرات شما -
    • هادی
      3

      در جواب ۲۳.۳۰ : تاحالا که بی پاسخ نگذاشتید و از بودجه این ملت فلاکت زده موشک ساختید وجواب دادید بجز اینکه باعث فعالیت بیشتر کاسبان تحریم شدید ، چه نتیجه گرفتید

    • یکی از مردم
      0

      ش ندارم توی چند روزه آینده همین شماها میرید سراغ یه پیشنهاد جدید برای همون غربیها که الان دارید ازشون بد میگید! اگه رفتید یعنی این شمایید که خیلی بهشون محتاجید!

    • ناشناس
      4

      کاسب تحریم که شما دشمن دوستان هستید که می‌خواستید با واگذاری نوامیس کشور مثلا یک تکه نان گدایی کنید که آن را ندادن هیچ تحریم های بیشتر هم اعمال کردن بر علیه خودت

  • ناشناس
    25

    سر مردمو گول می زنید سر دنیا رو که نه
    شما دنبال بمب اتمی هستید شک نیست با یه فتوا داشتنشو مجاز می دونيد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      برو اعتقادات رو محکم کن

  • 42


    قطعنامه ضد ایرانی به تصویب شورای حکام رسید/ پس ایران می تواند غنی سازی 90 درصد را شروع و آغاز کند.

  • ناشناس
    37

    مسؤولین ایران باید بیش از پیش به هوش باشند! صدور این قطعنامه ضدایرانی مقدمه ای برای صدور قطعنامه های بعدی و فعال سازی مکانیسم ماشه و ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد و برقراری خودکار تحریمهای شورای امنیت علیه ایران است! جهت ناکام گذاشتن دشمنان در رسیدن به اهدافشان احیای برجام ضروری است.

  • ایران باید به سراغ ساخت بمب اتمی هم برود
    47


    ایران باید به سراغ ساخت بمب اتمی هم برود

    نظرات شما -
    • بینام
      7

      باید شل نیامد باید محکم بود .هیچ غلتی نمی توانند بکنند .باید محکم جلوشان ایستاد .

    • بینام
      0

      واقعا چرا به ما مردم عادی میگن بگیم مرگ بر آمریکا و همه دنیا بدن جز ما
      وخودشون و بچه ها شون همشون تو آمریکا سکونت دارن پیدا کنید جواب را؟؟؟!!!!!

    • 1

      ابله ،اگر میتونست انجام داده بود. منتظر دستور تو مزدور نبودن ،مسئولین فقط به مردم زور نمیگن خیلی دوست دارن آقای کل دنیا باشند

  • ناشناس
    38

    20 سال با نادانی کشور را بازیچه آنها کردید و هرکاری خواستند انجام دادید ولی آخرش تحریم کردن هیچ آدم بده هم هستید همچنان
    کلاهتان را بالاتر بگذارید
    امام کجایی ببینی با انقلابت چی کار کردن و قرار نبود باج به دشمنان بدهند که در این 20 سال دادن

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      21

      معلومه ساندیس خوری هرچی میکشیم از این

    • ناشناس
      1

      آدم یا یه چیزیو نمیخوره یا اگه خورد قاشقشو میبنده به کمرش...شما هم بوی گند قاشقتون بلند شده ولی انکارش میکنید!

  • محمد
    12

    کارشکني خودمان را گردن ديگران نياندازيم, مشخص بود چنين وضعيتي بوجود مي ايد و مقصر اين واقعه قطعا ما هستيم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      از ماست که بر ماست

    • ناشناس
      3

      کدام کارشکنی دقیقا؟

    • ناشناس
      0

      اتش به دو دست خویش بر خرمن خویش. من خود زده ام که را کنم دشمن خویش
      گناه خود را گردن دیکران نیندازیم

    • ناشناس
      0

      فقط ملت ما این وسط ضرر میکنن وگرنه مسئولان ما که مال حرام زیاد پس انداز کردن و مشکلی هم تا چند قرن ندارند

  • ناشناس
    17

    وزیر اطلاعات ایران می‌‌گوید اگر کشورش به ناچار به سراغ بمب اتمی برود

  • ناشناس
    11

    باید بعدازبرجام ناموفق ،براجنگ وحوادث خیلی بداماده باشیم

  • ناشناس
    32

    ایران در این مدت 9 سال بیش از 999 هزار بار کشورهای اروپایی جنایتکار مذاکره کرده است ولی متاسفانه نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش و صفر!

  • 27


    مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اراده جدی برای قانع‌کننده توصیف کردن جواب‌های ایران ندارد
    سوال اینجاست پس مدیر کل بی ادب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار از سال 1392 تاکنون چه غلطی می کرد و تاکنون هیچ اعتراضی نمی کردید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داداش همه البرادعی نمیشن که با گرفتن شیتیل بگن همه چی گل و بلبله.

    • ناشناس
      1

      سالم ترین مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مرحوم یوکیا آمانو ژاپنی بود.

    • ناشناس
      2

      نادان ها دنبال این هستند کی بهتر بوده خخخخه
      جهت اطلاع اگر این سازمان جاسوسی دنبال سیاسی کاری نبود که همان زمان البرادعی این سیاسی کاری انجام نمی گرفت

  • ناشناس
    41

    ایران باید از IAEA و NPT خارج شود
    گروسی برای اسرائیل جاسوسی کرده است

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      5

      ساندیس زهرمارت بشه

    • ناشناس
      3

      تو که از ساندیس میگی برو تو هم ساندیس بخور عقده ساندیس داری؟

  • 13

    مذاکره سیاسی بسیار عالی در این مدت 9 سال بی عالی شده است چرا؟

  • Sama
    25

    دیگه از این به بعدو فقط خدا بهمون رحم کنه
    حالا اسرائیل از ترس ایران شب و روز خواب نداره و امکان درگیری و جنگ تشدید میشه، قضیه دلارو بالا رفتن اجناس هم که بماند

    نظرات شما -
    • صبر باید کرد
      8

      اوهوع نترس بابا
      تو بیشترازینکه بخاطر جنگ بمیری فکرکنم بخاطر ترس از جنگی که هنوز انجام نشده توی بستر سکته بزنی بمیری
      چه خبرته عزیزم

  • بازهم بگویید مذاکره با کشورهای غربی عالی است
    35

    بازهم بگویید مذاکره با کشورهای غربی عالی است

  • 25

    هشدار ایران به آمریکا درباره اقدام احتمالی قطعنامه ضد ایرانی

  • از حمله پهپادی به کنسولگری آمریکا در اربیل عراق حمایت و استقبال می کنیم
    30

    از حمله پهپادی به کنسولگری آمریکا در اربیل عراق حمایت و استقبال می کنیم

  • ناشناس
    33

    با هر قماشی با زبان خودش باید حرف زد این گرگ صفتان ارتباط محترمانه و حسن نیت نمی‌فهمند....خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند.....

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      1

      معلومه ساندیس زیاد میخوری نترکی ناشناس

  • تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس به ایران مجوز و اجازه داده است که اسرائیل را نابود کند
    35

    تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس به ایران مجوز و اجازه داده است که اسرائیل را نابود کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مگه نمی گید کودک کشه؟ مگه نمی گید چند صد کلاهک هسته ای داره؟ مگه امریکا پشتش نیست؟ وای میسه نابودش کنید بدون اینکه نابود بشید؟

  • داور
    8

    اصلا مهم نیست در عوض مردم ولایت اسلامی به بهشت میروند وبقیه مردم جهان به جهنم علت آن هم این است مردم این سرزمین در این دنیا زندگی جهنمی داشته اند و سزاوار به بهشت رفتن هستند و لی بقیه چون در این دنیا در بهشت بوده اند به جهنم میروند .

  • 3

    ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند

    نظرات شما -
    • سید اصغر
      0

      خود مسئولین هم آماده فرار، املاکشان هم خارج کشور تهیه کردن

    • ناشناس
      0

      چطوری شمردی که شد 5000 نفر ؟؟؟

  • ناشناس
    1

    ایران چهل ساله که به دنبال جنگه فقط داره زمان میخره کلا آخونها و مذهبیون دنبال جنگ هستند چون برای مردن عجله دارند بزن به بهشت با حوریها و و جوی شراب زندگی کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینا که من دیدم برای رفتن به اون دنیایی که تبلیغش می کنن هیچ رغبت و اشتیاقی ندارن و تا صد سالگی هم با عزراییل کشتی می گیرن که خدای نکرده حاک نشن

  • علی
    5

    دانشمندان عزیز ایران ،اذن آقا را بگیرید .بگویید یا علی ع

  • ناشناس
    0

    نقطه سر خط...

  • آقای امیدوار
    0

    یه ضرب المثل کنگویی میگه هنوزم امید هست

  • سعید
    3

    اقدام موثر.1 .تولید سلاح اتمی وسوار کردن ان برموشکهای بالستیک.2.بستن تنگه هرمز به روی کشورهای غربی

  • بازهم بگویید مذاکره با اروپا بسیار عالی است
    3

    بازهم بگویید مذاکره با اروپا بسیار عالی است

  • علی
    0

    خبر فوری یه بار هم شده خواهشن حامی حرف های مردم باشید.
    لطفا سانسور نکنید دیدگاه منو . خواهشن

  • ناشناس
    0

    همون بهتر صادر کردن تا توله هاشون از اونجا برگردن

  • ناشناس
    0

    وقتی که هر اجنبی جاسوس و بی همه چیز خراب کار را به تاسیسات هسته ای راه دادیم و تازه بدهکار هم میشیم نتیجه بهتر از این نمیشه.

  • ایمان
    4

    چتونه بابا ملت؟
    چرا یه عده خودشونو باختن؟!بخاطر یک قطعنامه ؟
    این تحریم ها ازاولم بود چیزی عوض نشده فقط الان به علت محیط محازی وپیشرفت رسانه ها بیشتر مردم اطلاع دارند ازتحریم ها
    قبل از این قطعنامه تحریم ها بود که بود.مرگ بر اون کسی که فکرمیکنه کشور رو دو دستی بدین به آمریکا همه چی خوب میشه

  • ناشناس
    0

    لعنت بر چین و روسیه متجاوز

  • ناشناس
    0

    اخر این ماجرا بالا بردن دست توسط ایران است فقط این بالا بردن دست به قیمت زیادی برای مردم تمام میشود والسلام

  • سروش
    2

    به گروسی مزدور و جاسوس اسراییل نبایستی اجازه داد که بار دیگر پایش به ایران برسد. نتیجه همکاری با آژانس اسراییلی، چیزی جز به مخاطره افتادن امنیت ایران، لو رفتن اطلاعات محرمانه و حیاتی، ترور دانشمندان و شخصیت های برجسته، خرابکاری در مراکز هسته ای و مهم و حالا نیز تصویب قطعنامه سیاسی و بی پایه بر علیه ایران نیست.
    خروج از NPT ، غنی سازی ۹۰ درصد، حذف دوربین های نظارتی، محدود نمودن بازرسی ها و ... از جمله اقدامات متقابل می تواند باشد.

  • آرش علوی
    0

    این قطعنامه صددرصد منافع روسیه را تامین میکند و به ضرر ایران است.تویت های اولیانوف کاملا ضد منافع ملی ایران است. روسها مثل جنگ سوریه با کارت ایران برای منافع خودشان بازی میکنند.

  • ناشناس
    0

    وقتی همش اعلام میکنید که رویای نابودی اسرائیل رو دارید نتیجه میشه این و بدبختی بیشتر مردم ،حالا دوباره بریزید تو خیابون بگید مرگ بر این،مرگ بر اون.تا مملکت پیشرفت کنه.

  • ناشناس
    1

    انشالله جنگ بشود تا آنهایی که عشاق شهادتند و از کاروان جا ماندن را بفرستیم شهید بشوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کجای کاری؟ اونا هم دارن با خودشون می گن خوبه جنگ شه این چند نفر هم که دلشون با کشورشونه را مثل 40 سال بفرستیم کشته بشن تا دیگه مزاحمی نداشته باشیم

  • اصغر
    1

    آژانس شده بازيچه دولتهاي غربي . چندين ساله سركاريم . فقط بايد از npt خارج شد همين.

  • ناشناس
    0

    الان میفهمیم دکتر ظریف و تیمش کجا بودن
    و این تیم جناب ریسی کجا
    کار هر کس نیست خرمن کوفتن
    قطعا هم این دوستان مثل احمدی نژاد که میگفت تحریم
    کاغذ پاره س
    همین تفکر را در مورد قطعنامه ها دارن
    چون چوبش رو مردم و ایران بزرگ میخوره و برای این دوستان مهم نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      وا دان و امتیاز دادن بیش از حد واسه یه قرار داد ابکی که راحت میزنند زیرش چه فایده داره ؟ چند سال سر کار بودیم ؟ واقعا ظریف چیکار کرده؟

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    ای جان.کاسب باز از سر گرفته شد.دلا ۴۰ تومنی.تورم و سود های هنگفت

  • ناشناس
    0

    قطعنامه ضد معیشت مردم تصویب شد والا کاسبان تحریم و سران و ماجراجویان و ایادی چین و روسیه خوشحال و شادمان هستند.

  • سید اکبر
    6

    تا زمانی که اسرائیل را از نقشه جهانی حذف نکرده ایم اوضاع همین است . اعتماد به دشمن یعنی این ...

  • کاکُ
    0

    خرمشهر ها در پیش است

  • یاشار
    0

    بهتر. این مملکت مشکلش این قعطنامه اون قطعنامه نیست. مشکلش فساد داخلی هست. مشکلش کسایی هستند که با تحریم حال می کنند. چیزی که درست نمیشه بهتره خراب بشه، جونتون دربیاد.

  • رحیم
    0

    کاسبان تحریم به آرزوشون رسیدن مبارکشون باشه.

  • محمود
    2

    اگر می خواهید موفق شوید باید با هرکسی به زبان خودش باهاش حرف زد و درجه اول خروج از ان پی تی

  • بهمن
    0

    با همه دنیا درگیریم روس وچین هم که میبینی حمایت میکنن دارن میدوشنمون و فکرمنافع خودشونن.زندگی ما که تباه شد خدا به نسل بعدرحم کنه

  • ناشناس
    0

    مبارک کمپانیهای فروش اسلحه باشه که به بهانه ایران سود هنگفتی می برن
    مبارک اسراییل بآشه که به بهانه ایران با عربا رفیق شده و مظلوم نمایی می کنه . مبارک داخلیهایی باشه که به بهانه دشمن خارجی و شرایط اضطراری و امنیتی هر چه می خواهند می کنند.

  • ناشناس
    0

    یرای این اقایون تحریم برکته همانطور که جنگ برکت بود

  • ناشناس
    1

    همه دوربین هاشون جمع کنید بریزید اشغالی

  • ناشناس
    0

    به هر شکل؛ رافائل گروسی باید پاسخ دهد که اولا رایزنی و مشورت با رژیمی که خود متهم ردیف اول فعالیت‌های هسته‌ای غیرقانونی در جهان است با چه توجیهی انجام شده است و ثانیا رژیم صهیونیستی که خود به خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای و ترور دانشمندان ایرانی معترف است، چه نقشی در تهیه گزارش مغرضانه اخیر گروسی علیه ایران داشته است؟

  • 2

    گزینه ایران فقط لغو برجام و لغو مذاکرات وین و ساخت بمب اتمی باید باشد.

  • 1


    بیانیه آمریکا و تروئیکای اروپا پس از تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران، توهین به نظام جمهوری اسلامی بوده است.

  • 1

    ایران متاسفانه در این مدت 9 سال به اهانت ها و خیانت های کشورهای اروپایی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وغیره هیچ توجهی نکرده است.
    و همه جانبه با کشورهای اروپایی مذاکره و همکاری کرده است.

  • ناشناس
    1

    سیاست و عملکرد ایران از ابتدا مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی غلط و اشتباه بود.

  • 0


    تولید اورانیوم بالای ۹۰ درصد در صورت صدور قطعنامه آژانس/ نیرو‌های مسلح آماده حمله آمریکا و اسرائیل باشند

  • جعفر صادق
    0

    هم اینک پرواز دلار را شاهد هستیم و در ادامه گرانی های بعدی، توجه کنید فقط قرار بود 4تا کالا گرون بشه !!

  • دهه شصتی
    0

    جناب آقای دکتر ظریف
    استاد بزرگ دیپلماسی قرن
    لطفا" به داد این ملت برسید.
    گرگها ایران عزیز را تکه پاره کردن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینهمه امتیاز داده بس نیست ؟

  • ناشناس
    0

    خط و نشان تروییکای اروپایی و آمریکا برای ایران باز هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

  • 0


    بیانیه آمریکا و تروئیکای اروپا پس از تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران باز هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

  • 0

    تصویب قطعنامه علیه ایران هیچ کمکی نمی‌کند از آمریکا، سه کشور اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل انتقام می گیریم

  • 0


    آمریکا و اروپا قصد برداشتن تحریم ما را ندارند
    مذاکرات وین هم اشتباه از سوی ایران بوده است.

  • گومار
    0

    عزیزان همانطوریکه در زمان جنگ تجربه کردیم موشک جواب موشک چطور میشود اسراایل ۲۰۰ تا کلاهک هسته ای داشته باشد ما هیچ ایا بنظر شما دررست است

  • ناشناس
    0

    هرچند عملیات‌های دریایی سپاه در مواجهه با شرارت‌های دیگران از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها و ارتش ملکه، هیچ گاه شروع‌کننده و تهاجمی نبوده ولی از چنان اقتدار و بازدارندگی برخوردار است که توانسته موازنه قدرت را در خلیج‌فارس و آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع ایران تغییر بدهد.

  • 0

    در گذشته شکل وطن‌فروشی جاسوسی کردن برای بیگانگان بود‌، ولی امروزه ساختن فیلم سیاه از وطن خود برای خوش آمد بیگانگان و دشمنان است فقط به این قیمت که سر انجام چند تکه نان جلوی وطن فروش بیندازند.

  • 0

    یک روز گفته شد دنیای امروز دنیای مذاکره است نه موشک. پس از چندی شیطان بزرگ با موشک سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز و همراهانشان را به شهادت رساند. اخیرا نیز عده‌ای معلوم‌الحال که بوی تعفن انحطاط فکر واخلاق‌شان ازجشنواره‌های غربی تا داخل را پر کرده‌، خرده فرمایش ‌دارند که نیروهای نظامی اسلحه‌ها را به زمین بگذارند! یک کم هم فکر ندارند که بفهمند اگر نیروهای نظامی سلاح خود را بر زمین بگذارند خاطره‌های برخی که اظهار کردند 25سال پیش به ما دست‌درازی شد همین الان به طور مستمر توسط گروهک‌های تروریست درحال تکرار بود!

  • 0

    ناتو نتوانست مانع حمله روسیه به اوکراین شود و الان شهرهای تحت تصرف دولت اوکراین در شرق و جنوب یکی پس از دیگری سقوط می‌کند. چنین پیمانی به چه درد اوکراین می‌خورد؟ غربی‌ها نشان داده‌اند غیرقابل اعتماد بوده و هستند و خواهند بود.

  • ناشناس
    0

    در این 8 سال گذشته برجام هیچ نتیجه‌ای جز ضرر و خسارت برای کشور و مردم نداشته است. برجام از اول اشتباه بود. ادامه آن هم به زیان کشور خواهد بود. راه درست و منطقی هم چشم‌پوشی از برجام و قوی کردن ایران از داخل می‌باشد.

  • 0

    ریاض خواستار همکاری تهران با آژانس شد هم ریاض غلط می کند هم آژانس!

  • 0


    بیانیه اروپا و آمریکا پس از تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد.
    آژانس هم تاکنون شریک جرم جنایات آمریکا، اروپا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.

  • ناشناس
    0



    آمریکا تاکنون چقدر تسلیحات به ریاض کمک و حمایت کرده است؟
    اروپا تاکنون چقدر تسلیحات به ریاض کمک و حمایت کرده است؟

  • ناشناس
    0


    مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی در مورد صلح آمیز هسته ای همان گزینه غلط و اشتباه بوده است.

  • 0

    ذوق‌زدگی سعودی‌ها از قطعنامه ضدایرانی آژانس

  • 0

    شرم آور و تاسف بار است که ریاض خواستار همکاری تهران با آژانس شد

  • 0

    آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار سگ دست آمریکا جنایتکار، اروپا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار همواره مسئله هسته‌ای ایران را سیاسی کرده است.

  • خط و نشان تروییکای اروپایی و آمریکا برای ایران/ دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس سکوت می کنند شرم آور است.
    0

    خط و نشان تروییکای اروپایی و آمریکا برای ایران/ دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس سکوت می کنند شرم آور است.

  • ناشناس
    0

    پس برای همین هولهولکی سرود جنگی ساختید

  • ناشناس
    0

    هشت سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد و هیچ‌ صدایی از آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک بلند نمی‌شود. حال که ارتش یمن موفق شده با تعدادی پهپاد پالایشگاه عربستان را به آتش بکشد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به تقلا افتاده‌اند و سر و صدا و گریه و لابه راه‌ انداخته‌اند.

  • 0


    حمله سایبری شدید به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی؛ سامانه بورس تل آویو از دسترس خارج شد

  • 0

    تصویب قطعنامه علیه ایران هیچ کمکی نمی‌کند
    علنی و آشکار گروسی بی ادب مدیرکل آژانس از جنایتکاران دفاع و حمایت کرده است و دفاع و حمایت می کند شرم آور است.

  • فاتح
    1

    در مقابل زورگویان متکبر فقط زور در مقابل زور جواب می دهد ، تجربه سیلی به یونان دیدید که زود جواب داد ، امروز امریکا و اروپا به شدت در تبعات جنگ اوکراین و روسیه گرفتار ومستاصل هستند ، اگر قرار است ملت ایران در رنج باشد نباید انرژی ارزان بی هیچ دغدغه ای بدست زورگویان برسد ، همه می دانند ۵۰ درصد نفت و انرژی جهان از خلیج فارس می گذرد ، برخورد یک موشک سرگردان به یک تانکر نفت در این منطقه می تواند قیمت سوخت را برای شهروندان دولت های متکبر و راهزن و دزد اموال ملت ایران چند برابر کند ؟ اگر در این شرایط بین المللی این زورگویان سیلی نخورند فردا دیر است ، نمی شود که ملت ایران در رنج باشد ونفت نوکران امریکا واسرائیل بی هیچ مشکلی از خلیج فارس عبور و برای دولت های زورگیر وباج گیر روانه شود ! نمی شود ملت ما در رنج باشد وشیخک های تن پرور ومزدور در کاخ های های شیشه ای در رفاه کامل ! ؟ ملت ایران کمتر از مردم شریف افغانستان نیستند که پوزه امریکا را به خاک مالیدند و ان دولت متکبر را مفتضحانه از کشور خود فراری دادند ؟ همه دیدید که سیلی به یونان چه زود جواب داد ؟ پس وقت ان رسیده که دولت هایی که اموال ملت ایران را ناعادلانه توقیف کرده اند سیلی ظلم خود را بخورند . دولت ایران نباید امنیت کشتی رانی را برای گرگ های عالم تضمین کند امروز شرایط به گونه ای است که اگر یک موشک سرگردان در این منطقه به یک کشتی بخورد قیمت سوخت برای شهروندان دولت های زورگو در امریکا و اروپا و اسیا چند برابر می شود ، نباید فراموش کنیم دولت بایدن برجام را معطل منافع حزبی خود گذاشته است ، انها الان به ارامش بازارهای سوخت به شدت نیازمند هستند و مظلومین عالم باید ارامش انها را به هم بزنند . زور در مقابل زور و سیلی در مقابل سیلی .

  • 0

    حرف شعار انقلاب اسلامی مبارزه با آمریکا وغرب بود ولی متاسفانه حسن روحانی در سال 92 در مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی لغو کرده است و هم در مذاکره به کشور اهانت و خیانت کرد.
    آژانس هم از ابتدا برای آمریکا، اروپا و اسرائیل جاسوسی کرده است و هم در شورای حکام ایران را در توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و غیره محکوم و متهم کرد

  • ناشناس
    0

    استقبال ریاض از قطعنامه ضدایرانی شورای حکام/ مسئولان خیانتکار با عربستان سعودی جنایتکار در عراق مذاکره و همه جانبه همکاری می کند.

  • 0

    استقبال ریاض از قطعنامه ضدایرانی شورای حکام/ برای سعودی ها جنایتکار در منطقه گران تمام می شود.

  • 0


    ارائه قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس اتمی نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند
    باید با آمریکا و سه کشور اروپایی مبارزه کنیم، نه مذاکره
    ارائه قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس اتمی ثابت کرده است که نباید با کشورهای اروپایی جنایتکار مذاکره و همکاری کرد
    اعتماد به کشورهای اروپایی جنایتکار، دفاع و حمایت از این جنایتکاران بوده است
    نه تنها یک قطعنامه ضد ایرانی؛ بلکه 100 قطعنامه دیگر ضد ایرانی هم در شورای حکام آژانس باز هم آمریکا جنایتکار و سه کشور اروپایی جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
    هدف آمریکا جنایتکار و سه کشور اروپایی جنایتکار از معرفی قطعنامه تشدید تنش با ایران است ولی برای آمریکا و هم سه کشور اروپایی در خلیج فارس و منطقه خاورمیانه گران تمام می شود.

  • 0

    نظام ایران دچار این توهم هست که بوسیله همکاری با IAEA میتواند امریکا را مجبور به لغو تحریم ها کند.
    هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
    این توهم باید کنار گذاشته شود و ایران از IAEA و NPT خارج شود.

  • 0

    نان مردم تاکنون در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و شورای حکام آژانس تامین نشده است چرا؟
    مردم دیگر در برابر دخالت، مداخله، جنایات آمریکا و متحدانش نیاز به بمب هسته ای دارند نه مذاکره و برجام مرگ بر امریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و عربستان سعودی و اسرائیل .

  • 0

    رفع تحریم‌ها نیاز اصلی آمریکایی هاست نه ما؛ آنها باید بدانند که با قطعنامه آبکی شورای حکام علیه جمهوری اسلامی هیچ کاری پیش نمی‌رود و ایران با قدرت بیشتر حق خود را بر اساس دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای به دست می آورد.

  • 0

    قطعا این قطعنامه خروج ایران از NPT و به تعلیق درآوردن اجرای داوطلبانه این معاهده را سرعت می‌بخشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها