زنی که با توهین به پیامبر (ص) و همسرشان در هند جنجال آفرید/ علت اختلاف مذهبی شدید مسلمانان و هندوها چیست؟

اختلافات مذهبی بین هندوها و مسلمانان مدتی است که اوج گرفته و علت این امر هم اظهارات «نوپور شارما»، سخنگوی حزب حاکم این کشور علیه حضرت محمد (ص) و ازدواجش با عایشه بوده است.

زنی که با توهین به پیامبر (ص) و همسرشان در هند جنجال آفرید/ علت اختلاف مذهبی شدید مسلمانان و هندوها چیست؟

به گزارش خبر فوری، هند را بیشتر به عنوان کشور ادیان و مذاهب می شناسند. با این حال، همین عامل در یک هفته اخیر باعث ناآرامی هایی در این کشور شده است.

 اختلافات مذهبی بین هندوها و مسلمانان مدتی است که اوج گرفته و علت این امر هم اظهارات «نوپور شارما»، سخنگوی حزب حاکم این کشور علیه حضرت محمد (ص) و ازدواجش با عایشه بوده است. این اظهارات باعث خشم اقلیت مسلمان هند و بسیاری از کشورهای اسلامی مانند عربستان، ایران، بحرین و... شده و فضای عمومی و دیپلماتیک هند را به هم ریخته است.

بعد از این اتفاق، حزب حاکم هند رسما از مسلمانان جهان و هندوستان معذرت خواهی کرد و نوپور شارما را نیز از حزب «بهاراتیا جاناتا» اخراج کرد.

 خود شارما نیز در توییتی از گفته خود اظهار پشیمانی و اعلام کرد قصد نداشته احساسات مذهبی کسی را جریحه‌دار کند و فقط می خواسته از ایزدان هندو مانند «شیوا» در مقابل توهین ها دفاع کند.

پادشاه جنجالی که به ریشه اختلافات تبدیل شده است

اما علت اصلی توهین سخنگوی حزب حاکم هند به اسلام چه بوده است؟ ماجرا در اصل به تاریخ 300 سال گذشته هند بازمی‌گردد. در زمان حکومت خاندان مسلمان و مغول «گورکانی» بر سرزمین هندوستان اتفاقات تاریخی  و مهمی در این کشور رخ داد. بیشتر حکام مغول گورکانی دارای تساهل دینی بودند. شاه جهان و جهانگیر با هندوها سازش کرده و به آنها اجازه عبادت در معابد را می دادند. محمد دارالشکوه شاهزاده گورکانی و ولیعهد هند یکی از عرفای برجسته اسلامی به شمار می رود. او قصد داشت عرفان هندی را با عرفان اسلامی تلفیق کند و کتاب «اوپانیشادها» را نیز به عربی ترجمه کرد. با این حال، گرایش عرفانی و تساهل دینی او به مذاق بسیاری از علمای قشری اسلامی خوش نیامد و آنها به جای او با برادر کوچکترش «اورنگ زیب» بیعت کردند. اورنگ زیب که برخلاف برادرش مسلمانی خشک مذهب و تندرو بود به ندای علمای قشری لبیک گفت و علیه برادرش شورید و بعد از قتل او به حکومت رسید.

اورنگ زیب نزدیک به 50 سال در هند حکومت کرد. او بر خلاف برادر، پدر و پدربزرگش تساهل دینی را کنار گذاشت، از هندوها جزیه گرفت و معابد بسیاری را خراب کرد. یکی از اقدامات جنجالی اورنگ زیب تخریب معبد «ویشوانات» در شهر بنارس و بنای مسجد «گیانواپی» بر روی خرابه های این معبد بوده است. همین اقدام اورنگ زیب باعث ایجاد جنجالی شد که تا امروز نیز ادامه دارد.

از زمان اورنگ زیب تاکنون بسیاری از هندوها به دنبال این بودند که مسجد گیانواپی را خراب و معبد ویشوانات را دوباره بنا کنند. با به قدرت رسیدن ملی‌گراهای غالبا هندو این خواسته قوی‌تر شد. در همین رابطه مناظره و گفتگویی در یکی از شبکه های تلویزیونی هند برگزار گردید که یکی از طرفین آن مناظره سخنگوی حزب حاکم یعنی نوپور شارما بود. در همین مناظره شارما به پیامبر(ص) توهین کرد و مسائل اخیر را به وجود آورد.

سیاست ضد اسلامی مودی و دوستان در هند

اختلافات مذهبی در هند به خصوص بین هندوها و مسلمانان در حال اوج‌گیری است. اختلافات مذهبی از زمان گورکانیان تاکنون وجود داشته است. اختلافات بین مسلمانان اقلیت و هندوهای اکثریت باعث شد «گاندی»، رهبر انقلاب هندوستان مجبور به اعتصاب غذا شود. مسلمانان و هندوها با دیدن بدن نحیف گاندی که در شرف مرگ بود اختلافات را کنار گذاشتند تا رهبرشان زنده بماند اما بعد از ترور گاندی به دست یک هندوی متعصب دوباره به جان هم افتادند.

با به قدرت رسیدن «نارندرا مودی» و حزب ملی‌گرا و هندوئیست بهاراتیا جاناتا اختلافات مذهبی وارد فاز جدیدی شد. سیاست‌های ضداسلامی حزب حاکم که گرایش‌های راست و افراطی دارند باعث افزایش درگیری‌ها شد. سرکوب مسلمانان در منطقه کشمیر، افزایش اختلاف با پاکستان، تخریب مساجد و توهین به بزرگان تاریخ اسلام از جمله اقدامات حزب حاکم هند در سالهای اخیر بوده است.

در این میان، «اورنگ زیب» پادشاه 300 سال پیش هند به «سیبل» هندوهای تندرو تبدیل شده است. در راس هندوها، شخص نخست وزیر هند قرار دارد که گاه و بیگاه به پادشاه گورکانی می تازد. نارندرا مودی در مراسمی در شهر بنارس درباره اورنگ زیب صحبت کرد و گفت: «اورنگ زیب سعی کرد تمدن را با شمشیر تغییر دهد. او خواست با تحجر فرهنگ را نابود کند.... هرچند اورنگ زیب سرهای بسیاری را قطع کرد اما نتوانست در ایمان ما لرزه‌ای بیندازد. »

«اورنگ زیب» برای مسلمانان شخصیتی مهم و مقدس نیست و از این جهت ایرادی به مودی نمی گیرند اما مساله اصلی برای آنان این است که چرا نخست وزیر هند و طرفدارانش به یک پادشاه مغول مسلمان که سه قرن پیش حکومت می کرده و حالا استخوان هایش هم از بین رفته، می تازد؟ هدف مودی از بیرون کشیدن جنازه اورنگ زیب از قبر تاریخ چیست؟ تحلیلگران معتقدند مودی قصد دارد از این طریق به تحریک روحیه ضد اسلامی هندوها دامن بزند و هندوها را در مقابل مسلمانان متحد کند. او قصد دارد آینده هند را با هندوها و نه مسلمانان بسازد و تخریب تاریخ اسلام نیز بخشی از پروژه او است. باید دید سیاست مودی که به کلی باعث ملتهب شدن جو هندوستان شده تا کجا ادامه می یابد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 75
  • فرزند ام المومنین
    23

    در ایران که اعتراضی در این مورد ندیدیم لااقل در سطح مسئولین و یا مردم با مذهب شیعه ، اکثر ایران خودش هر روز به ام المومنین عایشه فحاشی میکنه
    انتظاری از ایران نیست

    نظرات شما -
    • 13

      شمشیر بردار حمله کن به هندوستان .

    • 8

      مسلمانانی که می خواهند با زور شمشیر و اسلحه دیگران را وادار به تسلیم در مقابل خود کنند ، دشمنان اسلام هستند . تندروها و متعصبینی که ضررشان بیشتر از کفار است .

    • 32

      عایشه عامل قتل هزاران مسلمان در جنگ جمل هست، او لیاقت کلمه "ام المومنین" را ندارد
      باید به گفت : اُم السُنیون

    • 1

      فحاشی به هر صورت و به هر کسی بویژه گذشتگان کاری احمقانه,جاهلانه,متعصبانه و اخوندانه است.انها که اعتراض می کنند,کردارشان را انسان پسند و معقول و قابل قبول کنند. وگرنه کلفت کردن رگهای خشم گردن و ا. خاتمی وار چهره دژخیمانه گرفتن هنری ادمیانه نیست.در طرفهای روبرو هم همچنین.انسانها را قانع کنید که برایشان خدمت می کنید برای انسان تر شدنشان و زندگی انسانی تر داشتنشان.اینکه گرد و خاک دشمنی و بدبختی برهوا می کنید تا جاه و مالتان را فربه تر کنید کاری است از شان حیوانات هم بسی فروتر.

    • ناشناس
      1

      اختلاف افکنی به هر عنوان ناپسند است.

    • مسلمان
      7

      جناب (فرزند ام المومنین) این توهینی که این فرد هندو انجام داد در کتب صحیحین شما وجود دارد فضل تراشی بی خود حتی با بی آبرو کردن حضرت رسول جناب کتب شما مشکل داره نه ما شیعیان

    • ناشناس
      0

      اینها خودشان شب و روز به مذاهب واقوام دیگرتوهین میکنند بعداز این اعمال انتقادهم میکنند

  • تاکب
    10

    حرف بدی نزده کجا توهین کرده

  • واقعیت موجود
    6

    مگر مسلمانان در افغانستان مجسمه بودا منفجر نکردن لطفا نگویید داعش و طالبان مسلمان نیست ،

  • ناشناس
    28

    یک واقعیت تاریخی را گفته ازدواج مرد60 ساله با دختر بچه 6 ساله یا به قول بعضی 9 ساله زشت هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      28

      شما خودت اونجا بودی و شناسنامه عایشه رو شخصا دیدی؟

    • ناشناس
      9

      از کجا فهمیدی

    • سعید
      16

      واقعیت اینه که از مغزت استفاده نمیکنی

    • ناشناس
      12

      خطاب به ناشناس و آقا سعید: ازدواج پیامبر اسلام در ۵۳ سالگی با عایشه ۷ ساله در تمام متون معتبر تارخ صدر اسلام از جمله سیره ابن سیرین، سیره ابواسحاق و غیره آمده و جز موارد متواتر است...

    • به ناشناس
      9

      نه اونجا نبودیم و شناسنامه عایشه را ندیدیم اما در کتب معتبر تاریخی ذکر شده البته معتبر نه اونهایی که راجب عفیر جان و سخنان و مکالماتشان سخن میگن و نقل هم میشه

    • مجید
      11

      طبق بررسی که انجام دادم سن عایشه همسر پیامبر در زمان ازدواج هفده یا هجده سال بود.فقط یکم فکر کنید سر این موضوع اینهمه بحث و وقت لازمه یعنی موضوع مهم تری نداریم؟

    • ناشناس
      14

      پس چراتو کتابهای درسی ما نوشته بود که عایشه یک تاحر موفق بوده و از لحاظ سنی از پیامبر بزرگتر بوده و خودش پیشنهاد ازدواج داده؟

    • ناشناس
      5

      آقا مجید منبع اون بررسی ها رو لطن مشخص کن و ارجاع بده...من ۲۰ ساله راجع به تاریخ اسلام مطالعه می کنم و به چنین چیزی هیچ جا برنخورده ام...منبع بده ماهم بدانیم

    • مجید
      1

      چند دقیقه تو اینترنت جستجو کنید با دلیل و استدلال با ذکر منابع گوناگون از کتابهای تاریخی با یک حساب دقیق متوجه میشیم البته بی غرض مطالعه کنید .منابع از خاندان امیه اصلا قابل اطمینان نیست.

    • یکی از مردم
      0

      اونهایی که میگن مگه اونجا بودید؟ خوب این جواب خودتون هم هست شما مگه اونجا بودید که وقایع 1400 سال پیش مثل کربلا و...رو با جزئیات توصیف میکنید!

  • شوقی
    5

    ۳۰۰ سال پیش مسلمانان حاکم شدن و معبد را مسجد کردن امروز هندو حاکم شدن و همان کار میخواهد بکنن مسجد را تخریب و معبد میسازند ، کجا کار اشکال دارد در طول تاریخ همیشه زورگویی و قدرت و زر و تزویر حاکم بود

    نظرات شما -
    • 4

      خریت در برابر سگیت!

  • هموطن
    5

    ما که خیری ندیدیم ، همیشه عذاب کشیدیم
    کشور خودشونه هر جور صلاحشونه انجام بدن

  • ناشناس
    3

    این مورد برای خود مسلمانان هم سواله . وهیچ جوابی هم نیست

  • جعفر صادق
    3

    در یک مناظره به خدای هندوها نقد شد و این خانم هم در پاسخ نقدهایی به پیامبر و قرآن داشت. در برابر نقد باید پاسخ و استدلال آورد نه اینکه شمشیر بلند کرد.

  • سید
    45

    سلام این زن به زودی و به بدترین شکل از دنیا خواهد رفت
    رسول خدا و پیامبر مکرم اسلام هم نیاز به دلسوزی من و شما ندارد
    همین که ما انسان باشیم قلب پیامبرمان آرامش خواهد گرفت و دریغ که ما از انسان بودن به شدت فاصله گرفته ایم

    نظرات شما -
    • 5

      سید تو از نسل اعراب هستی ؟ جد تو عرب بوده ؟

    • 3

      اقا من برام سوال بوده اگر ایران سید واقعی داره یعنی همه این سیدها عرب هستند چون هیچ امامی فارس نبوده

  • فاطمه
    49

    به نظر من هندی ها از نظر هوشی سطح پایینی دارند ....هوش ارثی است مثلاً آلمانی ها خیلی باهوش هستند انگلیسی ها هم همین طور
    اما افریقایی ها ،هندی ها دارای مغز بسته هستند
    برای همین رفتارهای آنها و فرهنگ آنها قابل تحمل نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حق با شماست. بر اساس خبر خبرگزاری ارزشی و ولایتمدار تسنیم : " هندوستان از کشورهای پیشتاز در اقتصاد فضای مجازی در دنیا است و درآمد این کشور از صادرات آی تی در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۳۶ میلیارد دلار بوده است." واقعا که ملت کم هوشی هستن.

    • 0

      واسه قرون وسطی در اروپا چی؟

    • 8

      از وضع مسلمانها معلومه خیلی باهوشند!!! دین جاهلی پدر مسلمانها و هندی هارو درآورده...بدبختانه

    • 16

      انگلیسی ها از شیطان پیروی می کنند همین نشان میده احمق هستند

    • ناشناس
      0

      حکومت انگلیس سالها با روش های کثیف منابع مالی و انسانی کشور ها را به غارت برده .

    • للک
      6

      داداش مغز فندقی ما ایرانیها هستیم که سرنوشت ملت خودمان را نابود کردیم

    • سید
      10

      ناشناس 90 درصد مردم هند زیر خط فقر هستند
      یک بار برو هند بعد بیا ایران بگو خدایا شکرت

    • سید
      5

      فقر از مسایل شایان توجه در هند با وجود رشد اقتصادی سریع ۷٫۱۱ درصدی است. بنا بر روش‌شناسی بانک جهانی ۸۷۲٫۳ میلیون نفر در هند زیر خط فقر به سر می‌برند. هند با داشتن ۱۷٫۵ درصد از جمعیت جهان ۲۰٫۶ درصد از فقرای جهان را در سال ۲۰۱۱ در خود جای داده بود.

    • 3

      فاطمه خانم الان شما که مسلمانی خیلی باهوشی؟ مسلمانی که از دین فقط یه پوستین از اجدادش بهش رسیده و سفت و سخت به اون پوستین چسبیده و بعد 1400سال از امدن اسلام هنوز مثل دوران جاهلیت همه چیز رو تو خشتک مرد و بدن زن میبینه ادم باهوشی هست؟

  • ناشناس
    5

    مسلمانان توقع دارند به همه توهین کنند ، برای دیگران مرگ بخواهند و . . . اما بقیه مردم از آنها بترسند و پاسخ ندهند . اون مسلمان هندی به اعتقادات طرف مقابل توهین کرده ، طرف مقابل هم در واکنش به توهین پاسخ داده . کجای این موضوع به مسلمانان توهین شده ؟؟؟؟ در واقع اون فرد مسلمان شروع کننده بوده . ( انصاف داشته باشیم ، احساساتی نظر ندهیم ) .

  • ناشناس
    13

    حالا چی گفته .درایران هنوز به خلفای راشدین وحضرت عایشه دشنام میدهند دانشمند تا چندسال قبر رومنبر مسقیم به حضرت عمر ناسزا میگفت هنوز هم مناطق سنی نشین درفقر کامل هستند درایران

    نظرات شما -
    • سید
      9

      آقای پروفوسور نزدیک به 10 میلیون افغانستانی در ایران زندگی می کنند که اکثریتشون سنی هستند . چطور هست که در کشور خودشان که زمامدارانشان سنی هستند آرامش ندارند ولی در ایران مشکلی ندارند
      حتی در اروپا و ترکیه هم راحت نیستند ولی در ایران و در کنار شیعیان راحت هستند. تا حالا از خودت پرسیدی
      داعش و طالبان و وهابیون و آل سعود که ریختن خون شیعیان را جایز می دانند مگر سردمداران شما نیستند در کجای ایران اهل تسنن چنین اتفاقی برایش می افتد؟

    • 8

      هم اهل سنت و هم شیعه دنباله رو اسلام جاهلی هستند...

    • ناشناس
      6

      به نظر من کاربر محترم سید درست میگن.
      ما ایرانی هستیم و شیعه.
      ما مروم ایران به کسی ظلم نمیکنیم.
      هم نوع خودمون رو دوست داریم.
      با ادیان‌و اقوام مختلف .صمیمی هستیم.
      ارامنه. آسوری ها . کلیمی‌ها . مسلمانان شیع و و سنی. همه باهم یک ملتیم.
      درود بر ایران و ایرانی.

    • ناشناس
      2

      سید جان!
      اوضاع مناطق سنی نشین که چیز دیگری می گوید. به نظرت چرا ما حتی یک مقام سنی در ایران نداریم؟ افغانی ها هم کلا از کشورشان بیزار هستند حتی وقتی دولت داشتند هم در کشورهای دیگر بودند

  • ایرونی
    3

    آیا توهین از این بالاتر که در ظاهر شیعه باشی مهر بر پیشانی داغ کنی اما دزدی اختلاس و.......داشته باشی ومردم خصوصا جوانان عملا هر روز از اسلام شما گریزان تر باشند ........فقر فلاکت احتکار فحشا .....نتیجه اسلام شماست آقا ها وآقا زاده ها بس است مردم میفهمند ولی ..........

    نظرات شما -
    • سید
      15

      این چه ربطی به اسلام داره
      در زمان پیامبر و امامان معصوم هم افرادی بودند که دنیا طلب بودند و قدرت براشون از دینشون شیرین تر بود در حق پیامبر خود جفا کردند در حق امام معصوم جفا کردند آنها هم مسلمان بودند ولی قدرت و ثروت کورشان کرده بود
      مگر اسلام گفته اینجوری باشند
      اسلام ربا را حرام می داند ولی در کشورمان ربا جریان دارد این چه ربطی به قران خدا و احکام صحیح آن دارد

    • ناشناس
      2

      سید شما از نسل اعراب هستی ؟

    • ایرونی
      2

      سید جان درود بر شما اگر کمی دقت می کردی دقیقا گفتم اسلام شما یعنی اسلام من درآوردی نه اسلام واقعی که ما میشناسیم اسلامی که اینا پشتش قایم شدند فقط کاهنان معبد سریال یوسف پیامبر هستند که از جهالت عامه سو استفاده میکنندو.........

    • سید
      10

      تا کور شود هر آن که نتواند دید
      شما خودت رو ناراحت نکن
      احتمالا ایران اینترنشنال ساپورت می کنه شما رو

  • ناشناس
    1

    مرگ بر تحجر

  • ناشناس
    4

    آدم دیندار عقل نداره آدم عاقل دین نداره...اسلام از هندوئیسم جاهلانه تر و هندوئیسم از اسلام جاهلانه تر...چقدر این ادیان باعث کشت و کشتار بین مردم شدن...یه نفر بگه جز شستشوی مغزی فایده این مثلن ادیان برای آدمیزاد چی بوده؟ فقط جهالت

  • ناشناس
    16

    اللهم صل علی محمد و آل محمد

  • ناشناس
    2

    ای کاش خرد جای تعصب کوررا میگرفت. خیلی از مشکلات حل می شد .

  • ناشناس
    0

    اینها جنگ مذهب ها نیست ,جنگ مذهبی ها و بویژه جنگ دین و مذهب فروشها یعنی روحانیان است که برای کسب قدرت بیشتر و تحمیق هرچه افزونتر عوام کالانعام هر طرف و حفظ منافع دارو دسته خود در کوره اختلافات و دشمنیها می دمند.خواجه عشق باور شیراز گفته است:انجا که کار صومعه را جلوه می دهند / ناموس دیر راهب و نام صلیب هست
    در عشق خانقاه و خرابات فرق نیست / هرجا که هست پرتو روی حبیب هست.

  • شهرام.ر
    1

    در پایان این مقاله می خوانیم که برای مسلمانان ، این پرسش باقیست که چرا نخست وزیر هند به یک مغول مسلمان که سیصد سال پیش حکومت میکرده و اکنون استخوان‌هایش هم پودر شده ، میتازد . گویی نویسنده فراموش کرده که ما (شیعه و سنی)هنوز بعد از گذشت هزار و چهارصد سااااااااال! ، با هم مشکل داریم.

    نظرات شما -
    • 2

      تاریخ نزدیکتر هم.هست پهلوی ها استخوانشون هم پودر شده و امثال خاتمی ها ی تریبون دار میگن مشکلات اقتصادی ما از دوران پهلوی شروع شده

  • ناشناس
    2

    به نقل از فیلم میلیونر زاغه نشین:
    در بخشی شخص اول فیلم که مادرش رو در نزاغ مذهبی از دست داده میگه: اگر شیوا و الله نبودن الان مادر من زنده بود.

  • ایرانی
    2

    هر گاه فردی مسلمان یا غیر مسلمان از اطلاعاتی که خود مسلمانان نیز بر آن واقف هستند سئوالی یا انتقادی را مطرخ میکند رگ غیرت مسلمانی بعضی چون بیرون میزند که جز مرگ منتقد چیزی را کمتر قبول ندارد.امروز جریان اطلاعات چون طوفانهای سهمگین گاه ویرانگر است تنها درایت و خردمندی و پاسخ گویی به سئوالات و شبهات راه حل است.

    نظرات شما -
    • یه مسلمون اگه خداقبول ککنه
      11

      اتفاقا مسلمانان در علوم انسانی در دنیا سرآمد بودند و هستند و اهل مباحثه و همیشه آماده جوابگویی درباره سوالات و شبهات

  • خدا
    2

    درود بر تو

  • احلام
    0

    دلار چنده؟

  • رضا
    0

    روش انگلیس و کشور های استعمار گر : تفرقه بنداز حکومت کن . برای مسائل دینی و مذهبی کامل با حسن نیت تحقیق کنید و با ادب و احترام باهم صحبت کنید .به یکدیگر توهین نکنید.

  • سمی
    0

    مگه تو هند امتحان الهی برگزار نمیشه؟

  • ناشناس
    2

    حرف حق همیشه تلخ هست.مسلمانان افراطی متعصب همیشه همینجوری هستن.تحمل سوال و جواب رو در مورد اعتقاداتشون ندارن.چون اصلا فکر نمیکنن.
    همین فکر نکردن باعث عقب موندگی شده

  • ناشناس
    1

    به دوستان عزیزی که بحث مذهب میکنن.
    هر کی هرجا زورش میرسه . میچاپه . میخوره .میبره. ربطی به مذهب نداره.
    امروز با ریش و جای مهر داغ رو پیشونیشون میخورن.
    قبل انقلاب با کراوات.
    البته از حق نگذریم . از دست کراواتی ها دوزار میافتاد . ریش دارها نم پس نمیدن😂😂

  • بهروز جعفری
    2

    فقر که بیاد دین کیلو چنده

  • ناشناس
    1

    وقتی انسانها خنجر می کشند که دلایلی برای اثبات نداشته باشند و می خواهند از جنجال افرینی مورد را حل کنند تاریخ گواه تمام گفتمان خیر شر هست

  • حبیب
    1

    درجواب یکی از دوستان همانگونه با عایشه برخورد کنید که علی بعد از جنگ جمل با عایشه داشت نه یک قدم عقب تر نه یک قدم جلو تر وگرنه گمراه خواهید شد

  • سعید1400
    9

    چون از شرایط نابسامان کشورمون ناراضی هستیم دلیل نمیشه از کسی که به پیامبر(ص) توهین کرده دفاع کنیم. یادم آخرتمون باشیم. دنیا که نداشتیم حداقل آخرتمون رو مفت از دست ندیم. خدایا شاهد باش که من از کسی که به پیامبرت توهین کرد بیزاری کردم. اینو ذخیره روز قیامتم قرار بده. لعنت خدا بر توهین کنندگان به انبیا الهی مخصوصا خاتم انبیا. صلی الله علیک یا رسول الله.

  • ناشناس
    10

    پروژه اسلام هراسی در دنیا کلید خورده و این سیاست کثیف اسرائیل و امریکا و نوچه های آنان هست ، عاقل ترین برخورد با هتک حرمت به پیامبر خنثی سازی چراغ خاموش نقشه دشمن است

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      اسلام هراسی تو ایران رو شما افراطیها با فریب و ریا که دارو ندار مردم رو چپاول کردید و بعدش هم بروی همین مردم اسلحه کشیدید به اسم ضد انقلاب و مرتد و... راه انداختید نه کس دیگه

  • اردشیر
    2

    دمش گرم هر چی گفته درست گفته

  • کار بر ناشناس
    0

    افراد بی خرد توهین می کنن اونم به انسانی که صاحب همه کمالات بوده ان.
    در واقع توهین بخودشان کرده اند



  • ناشناس
    0

    سلام درود بر پیکر پاک حضرت محمد ان زمان برای دین اسلام خیلی زحمت کشید ازدواج عایشه زوری نبود خودش خواست با پیغمبر خدا ازدواج کند پیغمبر بسیار کار خوبی در حقش کرد اورا لقب ام المل مبین گذاشت که بعد از خودش با کسی ازدواج نکند عایشه سیاستمدار قهاری بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها