هشدار روسیه به رسانه‌های آمریکایی

روسیه به رسانه‌های آمریکایی هشدار داد که به دلیل اقدامات علیه مسکو در معرض سلب اعتبار و اقدام متقابل هستند.

هشدار روسیه به رسانه‌های آمریکایی

روسیه به سازمان‌های خبری آمریکا هشدار داده است که اگر رفتار با خبرنگاران روسی در واشنگتن بهبود نیابد، در خطر سلب اعتبار هستند.

به نقل از رویترز، از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله نظامی کرد، مجوز پخش برخی از رسانه‌های دولتی روسیه لغو شد و رسانه‌های روسی از فعالیت در آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های غربی منع شدند. چنین اقداماتی از نگاه مسکو نشان دهنده بی‌توجهی به آزادی رسانه است.

همچنین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه قانونی را در ماه مارس امضا کرد که بر اساس آن مجازاتی تا ۱۵ سال زندان برای انتشار عمدی اخبار «جعلی» درباره ارتش در این کشور تعیین شد. این اقدام باعث شد برخی رسانه‌های غربی روزنامه‌نگاران خود را از روسیه خارج کنند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز هفته گذشته اعلام کرد که در حال تماس با روسای رسانه‌های آمریکایی است تا به آن‌ها از «سخت‌ترین اقدامات» در پاسخ به «خصومت» در قبال همتایان روسی خبر دهد.

به گفته سه منبع آگاه، زاخارووا در نشستی مشکلات روزنامه‌نگاران روسی از جمله «تمدید ویزا، مسدود شدن حساب‌های بانکی و آزار و اذیت» را بیان کرد و به رسانه‌ها هشدار داد: «اگر روزنامه‌نگاران روسی نتوانند آزادانه در آمریکا کار کنند، خبرنگاران آن‌ها در روسیه با مشکلات مشابهی در مورد ویزا، اعتبار رسانه‌ها و حساب‌های بانکی خود مواجه خواهند شد.»

او به نمایندگان رسانه‌های آمریکایی گفت: «اگر اوضاع تغییر نکند، روزنامه‌نگاران آمریکایی هم باید روسیه را ترک کنند. روسیه نمی‌خواهد این کار را انجام دهد، اما به دلیل گرفتاری خبرنگاران روسی مجبور خواهد بود.»

بنابراعلام خبرگزاری دولتی ریانووستی نمایندگان «وال استریت ژورنال، سی‌ان‌ان، آسوشیتدپرس، ان‌پی‌آر و تلویزیون الحورا از جمله نمایندگانی بودند که زاخارووا برای آن‌ها صحبت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها