در گفت‌وگوی وزیرخارجه با بورل؛

امیرعبداللهیان: ارائه پیش نویس قطعنامه به آژانس روند مذاکرات را سخت تر می کند

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم و همچنین سایر موضوعات در روابط ایران و اتحادیه اروپا گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان: ارائه پیش نویس قطعنامه به آژانس روند مذاکرات را سخت تر می کند

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار، اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری بر خلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده خواند که موجب سخت تر و پیچیده تر شدن روند مذاکرات خواهد شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی هشدار داد، هر گونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن قدردانی از تلاش های جوزف بورل، بار دیگر بر آمادگی و اراده ایران برای ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات در مسیری واقع بینانه و مورد توافق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی که خود مجرم اصلی فعالیت های غیرقانونی هسته ای در جهان است، سفر گروسی مدیرکل آژانس به تل آویو در آستانه نشست شورای حکام را در تعارض با رعایت اصل بی‌طرفی و جایگاه فنی و حرفه ای آژانس خواند.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی با انتقاد از برخی تلاش ها جهت شکست مذاکرات، بر تسریع در به نتیجه رسیدن مذاکرات و حصول توافق تاکید کرد.

بورل بر ضرورت تداوم رایزنی ها برای فاصله گرفتن از فضای منفی کنونی در آژانس و تمرکز بر ادامه مذاکرات برای بازگشت همه طرفها به تعهدات برجامی تاکید کرد.

طرفین در این گفتگوی تلفنی بر لزوم رفتار حرفه‌ای و بی طرفی آژانس تاکید کردند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • واحدی
    1

    امیر عبداللهیان : چه موقع به میز مذاکرات بر می گردید بزودی ، بزودی ، بزودی و... پس از گذشت یکماه بزودی بزودی بزودی پس از گذشت دو ماه بزودی بزودی بزودی پس از گذشت سه ماه بزودی بزودی بزودی و.... رفیق اولیانوف: ما هم معنی این بزودی گفتتن ایرانی ها را نمی فهمیم ! حالا بشین غصه ان وقت تلف کردن وتمسخر جامعه جهانی را بخور .

  • 0

    ما به آمریکا می‌گوییم گول اسرائیل و منافقین را نخورید، اگر با فکر فوق ایران را توسط آژانس متهم و مذاکرات را جدی نگرفته‌اید پس بدانید و خاطرجمع باشید که ایران امروز جز در مقابل خدا در برابر هیچ کس و هیچ دولت رکوع نخواهد کرد و به کسی باج نخواهد داد ما از کربلا یاد گرفتیم که زیر بار ظلم و زور و تحکم نرویم و قطعاً دیگر شما دوباره بر سرنوشت ما مسلط نخواهید شد، کارنامه ۴۰ ساله ما هم همین را اثبات می‌کند.

  • ناشناس
    0

    شما تا ملت و بدبخت نکنید ول کن مملکت نیستید شما دنبال بمب اتم هستید و دنیا رو بازی میدید فکر کردید دنیا مانند ملت ایران

  • ناشناس
    0

    کدوم مذاکره بی پدر مادرا .مردما سر کار گذاشتین .مگه برادران میذارن .

  • ناشناس
    0


    تا برجام اجرا نشود، ایران اطلاعات دوربین ها را به آژانس نمی دهد

  • ناشناس
    0

    مثلا چکار میخواهی بکنی آخرش اینه جنگ راه میندازید شما آقایون و خانمها و توله هاتون و مزدورهاتون که حدود پانزده میلیون میشوید لباس جنگ می پوشید و میروید به جنگ

  • ناشناس
    0

    تجربه نشان داده برخی دولتهای حکومت ایران تحت فشار بین المللی بهتر به میز مذاکرات و ادامه گفتگوها و رسیدن به توافق نهایی باز می گردند!

  • ناشناس
    2

    ***فقط غنی سازی 95 درصد نمیشه هم تحریم بود هم سختی کشید هم عضو NPT بود اسرائیل ن عضو است نه صلح طلب با صدهها کلاهک اتمی اما رئیس آزانس به اسرائیل می رود برای دل داری.

  • ناشناس
    0


    ترور شهید محسن فخری زاده کار عوامل رژیم صهیونسیتی بود پس چرا تاکنون ایران انتقام نگرفته است
    ترور شهید خدایی کار عوامل رژیم صهیونسیتی بود پس چرا تاکنون ایران انتقام نگرفته است.

  • ناشناس
    0

    ارائه پیش نویس قطعنامه به آژانس و این در حالی است که آمریکا جنایتکار و هم سه کشور اروپایی جنایتکار از سال 1394 تاکنون توافق هسته ای و هم برجام را نقض کردند.
    شورای حکام آژانس انرژی اتمی هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نکرده است و سکوت اختیار کرده است چرا؟

  • 0


    اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و این در حالی است که آمریکا و هم سه کشور اروپایی خودشان مقصر اصلی در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین هستند.

  • ناشناس
    0


    تهیه پیش‌نویس نشست شورای حکام آژانس 100 درصد لغو مذاکرات وین است و هم به نفع مردم ایران و کشور ایران است.

  • ناشناس
    0

    «دزدان دریای مدیترانه»؛ دزدی نفت ایران به کارگردانی آمریکا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها