دیپلمات پیشین

امیدی به مذاکرات برجامی نیست/ در آستانه زد و خورد با اسرائیل هستیم

دیپلمات پیشین گفت: راه‌حل نهایی یعنی نزدیک شدن به مرحله نهایی، امری است که سال‌ها شعار آن داده شده و چیزی نیست غیر از نابودی اسرائیل و زد و خورد و پیروز شدن است .

امیدی به مذاکرات برجامی نیست/ در آستانه زد و خورد با اسرائیل هستیم

مذاکرات هسته‌ای که خوب پیش نمی‌رود، هیچ! آژانس هم گزارشی علیه ایران آماده کرده و به نظر می‌رسد در جلسه بعدی شورای حکام شاهد تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران باشیم که به گزارش رویترز پیش‌نویس آن هم آماده شده است. طرف غربی توپ را در زمین ایران انداخته و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توافق را به شرطی در دسترس می‌داند که ایران از مواضع حداکثری خود دست بردارد. مرغ ایران هم که یک پا بیشتر ندارد و همان حرف‌های قدیمی را مدام تکرار می‌کند! در این شرایط تحلیلگران امیدی به احیای برجام نداشته و روزهای سختی را پیش‌بینی می‌کنند.

فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین کما فی سابق نسبت به ثمربخش بودن این مذاکرات ناامید است و معتقد است که در حال نزدیک شدن به مرحله نهایی هستیم.

او گفت: «نهادهایی که در ایران مساله هسته‌ای و مذاکرات را مدیریت می‌کنند، دارند کار را به سوی راه‌حل نهایی پیش می‌برند.

همانطور که قبلا هم در همه مصاحبه‌ها گفته‌ام، هیچ امیدی به احیای برجام و متعارف شدن اوضاع ندارم. اکنون به نظرم آن گروه آرزومند جهاد و نابود کردن اسرائیل در حال نزدیک شدن به نقطه عملیاتی جدی‌تر هستند. این نقطه عملیاتی سال‌هاست که به صورت‌های مختلف شروع شده و الان دیگر در حال نزدیک شدن به مرحله جدی‌تر است».

وی افزود: «اسرائیلی‌ها هم اعلام کرده‌اند نقطه جنگ منحصر به خاک اسرائیل و پیرامون آن نخواهد بود و خیلی گستاخانه گفتند که اگر ضربه‌های به داخل خاکل اسرائیل وارد شود، پاسخ آن را به کشوری خواهند داد که تدارک آن ضربه را دیده باشد. در روزهای اخیر هم دیدیم که نخست وزیر اسرائیل دوباره به نمایش‌های تلویزیونی پرداخت و مدارکی را نشان داد که ادعا می‌کرد ایران از سال‌ها قبل مدارک را ربوده است و ... . در واقع زمینه درحال آماده شدن برای رسیدن به همان قطعنامه‌های تحریم‌کننده جدی ایران است».


 مجلسی: امیدی به مذاکرات برجامی نیست / در آستانه «راه حل نهایی» یعنی زد و خورد با اسرائیل هستیم

مجلسی به تحولات جهانی اشاره کرد و گفت: «دنیا نیز در حال جنگ است. اروپا در جنگ جدی‌تری با حمایت از اوکراین مشغول است و نفت روسیه را هم تحت فشار گذاشته است. روسیه نیز فروش نفت را در آسیا جایگزین کرده و عملا از فروش نفت و حتی فولاد ایران جلوگیری شده و شرایط آشفته‌ای است. به هرحال در حال نزدیکی به مراحل نهایی هستیم و در این مرحله آن طرفی که امکانات بیشتر و قدرت‌های نظامی بیشتری دارد، طبیعتا پیروز میدان خواهد بود.»

او در توضیح منظور خود از راه‌حل نهایی، گفت: «راه‌حل نهایی اسمی است که هیلتر روی مساله یهود که با وجود آنها مخالف بود، گذاشت و منظور از راه‌حل نهایی دستگیری و اعزام آنها به کوره‌های آدم‌سوزی بود که به جنگ جهانی دوم و آن وقایع منجر شد.

اکنون نیز راه‌حل نهایی یعنی نزدیک شدن به مرحله نهایی امری است که سال‌ها شعار آن داده شده و چیزی نیست غیر از نابودی اسرائیل و زد و خورد و پیروز شدن».

به باور مجلسی «ما لااقل در حاشیه این مرحله هستیم» و از همین رو تاکید کرد که «باید بدانیم که این رویکرد ضربات بسیاری وارد خواهد کرد.

اینکه ما تصور کنیم فقط خواهیم زد و یک کیسه بوکس را نابود خواهیم کرد، درست نیست. طرف مقابل هم قطعا امکاناتی برای زدن دارد و قربانیان این رویکرد مردمی هستند که هیچ تمایلی به جنگ و کشتار و خون‌ریزی ندارند. مردم مایل به زندگی، رفاه و ... هستند و می‌خواهند مثل بقیه مردم دنیا زندگی کنند».

منبع: عصر ما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • سخن
    0

    در عرض یک سال پنج میلیون نفر افغانی وارد کشور شده ,بنظرم پیش بینی چنین روزهایی بود'فقط مردم بیخبر از همه جا بیچاره میشوند!!!

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      0

      اکثر افغانی ها فقط برای خلافکاری به ایران میان

  • ناشناس
    0

    پس تصمیم سخت که میگفتن همین بود؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      فقط اون قسمتش رو یادش رفت یا سانسور کرد که هیتلر در نهایت همون راه حل نهایی! شکست سنگین خورد و خودکشی کرد! یکی به این بابا بگه آخر کار چی میشه

  • مجلس
    1

    طرف (اسرائیل )دست‌هایش را بسته اند ،به ایران می گویند بزن ،وایران هم انقدر مشت ولگد می زند تا بمیرد

  • ناشناس
    13

    سکوت آمریکا پوششی برای جنایات رژیم اشغالگر است

    نظرات شما -
    • حسن
      2

      خدا کند هرچه زودتر این اتفاق بیافتد و کار یک سره شود این حالت کج دار و مریز بیشتر از هر جنگی دارد مملکت وملت را به تباهی می‌کشد.

    • 1

      فکر کنم حسن خود حسن روحانی هستی ؟ مشکل اینجاس نظر سازی میکنید و بعد بر اساس نظرات خودتون نظر ملت ایرانو حدس میزنید و عمل میکنید تهش به بن بست میرسید تازه میفهمید نباید از تیک و منفی های خودتون ، خودتون نتیجه گیری میکردید .

  • تاریخ
    2

    مطمئن اگر جنگی در بگیرد این پهلوانهای سینه زنی زودتر از همه سوراخ پیدا میکنند.

  • ناشناس
    15

    خدایا زودتر شروع بشه و اسراییل از رو زمین محو بشه و
    ایرانی ها دیگه نفس راحتی بکشن
    40 ساله هی داد زدیم و داد زدیم
    و تا حالا هیچ ....نخوردیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چی زدی؟!

  • ناشناس
    2

    اقایان بی درد ما مردم ایران می خواهیم در ارامش وصلح زندگی کنیم وبا تمام مردم وملت دنیا می خواهیم در تعامل و صلح زندگی کنیم شماها که نمی توانی این افکار هارا ببینید بروید ویک انسان برتر وبا سوادتر بیاید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      جناب شما مطمئنید دنیا هم میخواد با شما در صلح زندگی کنه؟ در جنگ جهانی اول و دوم هم اعلام بی طرفی کردید اما دنیا چندان به بی طرفی شما توجه نکرد! بعلاوه الان این اسرائیله که چندین بار به ایران تجاوز کرده نه ایران! در ضمن شما فقط به اسرائیل و امریکا میرسه یاد رابطه با همه ی دنیا میفتید؟ بخاطر تجاوز روسیه به اوکراین اعتقاد داشتید ایران باید با روسیه بخاطر اوکراین قطع رابطه بکنه!

  • مهدی
    3

    از هرطرف که گلوله ایی شلیک شود،صدها نفر در ترافیک فرار از شهرهای ایران کشته خواهند شد.نان به سی هزارتومن خواهد رسید.کاری به شرایط اسرائیل ندارم برام مهم نیست چه اتفاقی اونجا میافتد.اما ایران از داخل منفجر خواهد شد.شک نکنید مسولین برجام را به هرشکلی که باشد امضا خواهند کرد.

    نظرات شما -
    • 1

      تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود

  • نظرگو
    0

    کاملا مشخص بود
    کسی از شما بی سوادها و بی احساس ها انتظاری جزاین نداشت

  • نیری
    0

    نمی‌دونم تصور حکومت از دنیا چیه ولی اینو می‌دونم که همه کشورهای جهان منافع ملی و رفاه ملتشونو در اولویت قرار میدن ومتاسفانه در اینجا ......

  • ناشناس
    1

    حرف حساب

  • ناشناس
    14

    دیپلماسی و گفت‌و‌گو تاکنون در مذاکره و مذاکرات وین جواب نداده است و باید برجام لغو کند.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      شما طرحی دارید غیر برجام بفرمایید جناب کارشناس

    • یکی از مردم
      0

      اولین نفر که میره پناهنده میشه به کشور دیگه تو و اربابانت هستید

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کند باعث و بانی فقر و بدبختی مردم را

  • ناشناس
    5


    و این در حالی است که آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در مورد توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین متهم هستند

  • ناشناس
    3

    یا علی

  • ناشناس
    2

    نتیجه مذاکرات وین کی مشخص میشود؟ مذاکرات وین به بن بست رسید!

  • ناشناس
    0

    انشالله به ایران حمله بشود تا عاشقان شهلدت را بفرستیم شهید بشوند به حاجتشان برسند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      جناب عاشقان شهادت احتیاجی به اینکه شما بفرستیدشون ندارن اونا خودشون به جنگ میرن شما نگران خودتون باشید چون اگر حمله به ایران شروع بشه حتی وطن فروشانی مثل شما رو هم در خودش میبلعه! بعلاوه جناب مجلسی قبلا هم تحلیل های آب دوغ خیاریشون رو ارائه دادن همه ی تحلیل هاشون هم شکست خورده تعجب میکنم هنوز با چه رویی تحلیل میکنن اگر جنگ بشه ایران به دلیل وسعتی که داره قطعا نابود نمیشه اما اسرائیل به دلیل کوچگی مسلما نابود میشه پس اسرائیل از نظر جناب مجلسی دیوانه است؟

  • فرداد
    11

    مطمئنا جنگی روی نخواهد داد و امثال این فریدون مجلسی بلند گو های امریکا واسرائیل اند برای خالی کردن دل مردم ومسئولین تا ما مجبور شویم در مذاکرات اتی امتیازات بیشتری بدهیم ، شرایط کنونی جهان ودرگیری غرب با روسیه و تاحدودی چین قطئا اجازه ورود امریکا واسرائیل به جنگی در خاورمیانه را نمی دهد ضمن این که اسرائیل هرگز در ان قد وقواره های جنگ با ایران نیست . این سختگیری ها هم لازمه قبل از امضای برجام است وطبیعی است وبرجام هم حتما امضا می شود .

  • ناشناس
    1

    جنگ بشه بهتر از این زندگی بدون امید هست

  • 6

    به جرأت می‌توان اذعان داشت که سکوت جامعه بین‌المللی و به ویژه کشور‌های مدعی حقوق بشر در برابر پدیده شوم تروریسم و برخورد تبعیض‌آمیز با آن و تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد، اولین و اصلی‌ترین علت ارتکاب سریالی و مستمر جنایت تروریسم در سراسر جهان، از جمله ترور اخیر، است. ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این ترور وحشیانه و شناسایی آن به عنوان اقدامی مغایر منشور ملل متحد، اصول و حقوق بین‌الملل، حقوق بنیادین و غیرقابل نقض بشر، تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، اعلام می‌کند که حمایت‌ها و پشتیبانی‌های رژیم آمریکا و برخی دولت‌های غربی از تروریست‌ها و جریان‌های تروریستی در جهان، ادعای آن‌ها در مبارزه با تروریسم را به چالش کشیده و دوگانگی رفتار و گفتار آن‌ها در قبال تروریسم و تروریست‌ها موجب شده تا نگاه ابزاری به پدیده تروریسم بر همگان روشن شود.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      جناب ادمک ما همه چیرو ول کردیم چسبیدیم به تروریسم ایاکشورهای دیگه هم کل مشکلاتشون تروریسته یا برای رفاه مردمشون قدم برمیدارن

  • 2

    بر این که سکوت و انفعال در برابر ترور در هر نقطه از جهان و تقسیم تروریسم به خوب و بد، سبب و علت اصلی اشاعه تروریسم در اقصی نقاط جهان است، آمده است: دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که در برابر فجیع‌ترین عملیات‌های تروریستی در ایران سکوت اختیار کردند و چشم خود را بر ترور بیش از هفده هزار نفر انسان بی‌گناه در ایران بستند و بعضاً با اعطای مصونیت به تروریست‌ها، کشور‌های خود را به پایگاه امنی برای آن‌ها مبدل نموده‌اند، قطعاً و یقیناً بانیان اصلی اشاعه تروریسم در جهان بوده و مسئولیت بین‌المللی ناشی از اقدام متخلفانه بین‌المللی دارند.

  • ناشناس
    2

    نقض حقوق اساسی و بنیادین ملت‌ها به واسطه ترور از جمله حق حیات، ایجاب می‌کند تا سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری، با نگاهی ویژه به این پدیده شوم بنگرند و تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای موثری را برای مبارزه با آن طراحی و اجراء کنند.

  • 2

    این که سکوت، انفعال و در اختیار قرار دادن تریبون‌های بین‌المللی به رژیم‌های تروریست و حامیان آن ها، نه تنها مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ذی ربط را به دنبال دارد، بلکه آشکارا مؤید همکاری و مساعدت آن‌ها در اشاعه فرهنگ ترور و وحشت در سراسر جهان است، همچنین آمده است: آثار سوء ناشی از استمرار تروریسم دولتی و به چالش کشیدن حکومت قانون، علاوه بر رشد فزاینده و سیستماتیک نگرانی جامعه بین‌المللی، بدون شک به کشور‌های قربانی تروریسم محدود نبوده و دامنه آن به سایر کشور‌ها کشیده خواهد شد؛ واقعیت تلخی که ترجمان مسئولیت بین‌المللی تمامی کشور‌ها خصوصاً سازمان‌های بین‌المللی در واکنش و عدم سکوت در قبال این پدیده شوم است.

  • مهدی
    1

    بابا هرچی موشک ساختید هرچی سلاح دارید بردارید برید همان سوریه یا فلسطین بجنگید.ملت ایران خودشان برای خودشان تصمیم می گیرند .نه شما صد نفر....

  • 5


    مسئولان و نمایندگان مجلس توضیح و پاسخ دهند
    چرا جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ضد انقلاب، اشرار، گروهک تروریستی منافقین، تروریست ها و حامیانشان به رهبری آمریکا، توسط روحانی، ظریف، عراقچی و... تاکنون پیگیری نمی شود، نمی کنند و نشده است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ساندیس خور گرامی درد ... رو چه به درد شقیقه

  • ناشناس
    2

    اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان از تجاوز صدام در این مدت هشت ساله جنگ تحمیلی را در اختیار داریم.

  • 2

    ایران تاکنون ثابت کرده است که دیگر نمی تواند از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین مشکلات مردم و کشور را حل وفصل کند و تاکنون برای همه مردم ثابت شده است.

  • 3

    مشکلات مردم و کشور همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین بوده است.

  • ناشناس
    2

    هنوز بیست سال دیگه از تایمر 25 ساله مونده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اون که این تایمرو تنظیم کرد گفت نفت امریکا هم 2020 تموم میشه گفت اقتصاد اروپا و امریکا سقوط می کنه و .... ولی گویا همه سرحالند جز ایران

  • ناشناس
    2

    اون بنده خطاهایی که فکر میکردن و فکر میکنن که آمریکا با ایران کنار می آید واقعا باید بخودشون و ضریب هوششیشون جایزه داد اون هیچوقت اجازه پشرفت رو به ایران نداده و نخواهد هم داد

  • ناشناس
    2

    ایران فعالیت پنهانی در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای نداشته است

  • ناشناس
    0

    انشااله كه جنابعالي با اهل و عيال و فرزندان هم در اين جنك حضور دارين همراه آقازادها يا جريان سنك مفت و كنجشك مفته ...

  • ناشناس
    1

    بهتر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها