اولیانوف: تردید دارم قطعنامه درباره ایران در شورای حکام به روابط تهران و آژانس و احیای برجام کمک کند

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش شامگاه چهارشنبه درباره احتمال صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام واکنش نشان داد.

اولیانوف: تردید دارم قطعنامه درباره ایران در شورای حکام به روابط تهران و آژانس و احیای برجام کمک کند

وی در پیامی توییتری نوشت: «شایعاتی وجود دارد که پیش‌نویس قطعنامه درباره ایران می‌تواند در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر روی میز قرار بگیرد».

وی در ادامه نوشت: «دو سوال در این زمینه مطرح می‌شود، 1. آیا چنین قطعنامه‌ای برای حفظ روابط میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مفید خواهد بود؟ 2. آیا این قعطنامه به احیای برجام کمک خواهد کرد؟ من تردید دارم».

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ادعا کرد که آمریکا و تروئیکای اروپایی قطعنامه‌ای پیشنهادی مشترک را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع برنامه هسته‌ای ایران ارائه دادند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا و سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه دادند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ناشناس
    2

    دولت ناتوان و عاجز حسن روحانی خیانتکار در خرداد ماه سال 1400 در رسانه های رسما اعلام کرده است که مشکل ایران با آمریکایی ها در مذاکرات وین حل وفصل شده است پس چی شد؟ و این در حالی است که مشکل ایران با آمریکایی ها در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین تاکنون هنوز هم حل وفصل نشده است چرا؟

  • 2

    با خروج ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا از برجام و ادامه یافتن همان مسیر توسط بایدن و تضمین ندادن آمریکا درخصوص برجام‌، بی‌اعتمادی کشورمان به آمریکایی‌ها بیش از پیش شده است. بنابراین وقتی مشکل اصلی برجام در واشنگتن است نه در تهران چرا برخی آدرس غلط می‌دهند.

  • نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین یونان نفت توقیف شده ایران را تحویل آمریکا داد؟
    2

    نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین یونان نفت توقیف شده ایران را تحویل آمریکا داد؟

  • 2

    صدراعظم آلمان ابتدا جوابگوی جنایاتی که کشورش در ارسال سلاح شیمیایی به صدام در جنگ تحمیلی 8 ساله علیه کشورمان کرد و هزاران رزمنده و نیز غیرنظامی ایرانی را شهید و مجروح کرد و پس از آن نیز به خاطرخسارت‌هایی که خود و شرکایش از طریق برجام بر ما تحمیل نمودند، باشد وآن‌ها را جبران نماید بعد به دنبال پیگیری وساطت قطر بشود.

  • 2

    آمریکا باید این خسارات را به ایران پرداخت کند
    آمریکا باید این خسارات را به ایران پرداخت کنددبیر ستاد حقوق بشر جمهوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، جنایت علیه بشریت است و این کشور باید ضمن پاسخگویی، تمامی خسارات مادی و معنوی وارده را نیز جبران نماید.

  • یونان هم ثابت کرد که سگ دست نشانده آمریکا در جهان بوده است.
    2

    توقیف یک نفتکش ایرانی توسط دولت یونان و در اختیار دادن نفت آن به آمریکایی‌ها، برای پونان و آمریکا گران تمام می شود.

  • که آمریکا و تروئیکای اروپایی در شورای حکام هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
    2

    که آمریکا و تروئیکای اروپایی در شورای حکام هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

  • ناشناس
    1


    گزارش آژانس ظلم آشکار است که متاسفانه این سازمان بین المللی همیشه زیر سلطه آمریکا دست به چنین کاری می زند.
    بر اساس حقوق بین الملل نمی شود ملت و کشوری را نسبت به قراردادی که طرف مقابل آن را نقض کرده و به تعهدات عمل نکرده، محکوم کرد.
    ایران سال ها به تعهدات توافق برجام عمل کرده، حسن نیت خود را ثابت کرده است، اساس برجام برای رفع تحریم ها بود اما از یک طرف آمریکا از این قرارداد خارج شد و تحریم ها را اعمال کرد از سوی دیگر سایر کشورها نیز به تعهدات خود عمل نکردند.
    بنابراین مسیری که می خواهند برای صدور قطعنامه علیه ایران طی کنند راه به جایی نخواهد برد و ملت ایران با اقتدار در مقابل هرگونه زیاده خواهی و سلطه‌گری ایستادگی می کنند.

  • 1

    آمریکا جنایتکار باید از اشتباهات درباره ایران دست بردارد

  • مش جمعه
    0

    این یارو که هر هفته در وین اعلام میکرد که برجام به سرانجام رسیده و احتمالا در جلسه بعد تفاهم نامه امضاء خواهد شد.ای خائن آه سید ابراهیم رئیسی گریبانگیرت خواهد شد

  • حاج س طوسی
    0

    آقای رئیسی برای اولین بار در کاخ کرملین نماز خواند جنگ اوکراین شروع شد. تقاضامندیم که یکبار دیگر در میدان سرخ نماز به جماعت بخواند که شاید اینبار پوتین و الیانوف و مدودف و خلاصه روسیه شکست بخورد و سرزمین های تصرف شده به ایران برگردند.

  • 0

    ریاض خواستار موضع‌گیری یکپارچه کشورهای عربی در قبال ایران شد

  • ناشناس
    1

    یونانی‌ها خیال می‌کردند بستن با آمریکا برایشان امنیت می‌آورد گویا یادشان رفته بود ما ایرانیان چند سال قبل بزرگ‌ترین پایگاه کدخدای آنان در منطقه یعنی عین‌الاسد را شخم زدیم و آمریکا کاری نتوانست بکند.

  • 1

    دولت آمریکا اعلام کرده در مورد مذاکرات وین پیشنهاد جدیدی را روی میز گذاشته است. آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند و باید همیشه به دیده شک به آنها نگاه کرد.

  • 3

    دست و بازوی نیروهای مسلح کشور را به خاطر بازدارندگی که در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب ایجاد کرده‌اند می‌بوسیم و به این بوسه افتخار می‌کنیم.

  • 4

    خدا را شکر که به برکت وجود ذی‌وجود امام خامنه‌ای عزیز امروز روی قله‌های اقتدار، استقلال، غیرت‌، دینداری، پیشرفت در علم، انباشت تجربه‌های انقلابی و آزادی ایستاده‌ایم. همه باهم باید بابصیرت و هوشمندی از این قله‌ها محافظت ‌نماییم.

  • 3

    سینماگران ایرانی حاضر در جشنواره کن اگر غیرت ملی داشتند آیا نباید صدای مظلومیت مردم و بخشی از جنایات آمریکا و اروپا علیه کشورمان را به گوش سینماگران جهان می‌رساندند؟ چرا در برابر ظلم و حق‌کشی به بیش از 80 میلیون ایرانی و عاشق امام رضا(ع) سکوت کردند؟

  • ناشناس
    4

    برجام راپاره کنید لعنت به روحانی با فرجامش

  • ناشناس
    0

    اختیار تصمیم گیری ملت ایران را داده اند به روسیه وای بر مسئولین ما

  • ناشناس
    0

    چه میکند این لشکر تک نفره سایبری .

  • اعتماد به آمریکا، کشورهای اروپایی، حمایت از این جنایتکاران است.
    1

    اعتماد به آمریکا، کشورهای اروپایی، حمایت از این جنایتکاران است.

  • ناشناس
    0

    توخفه شو اولیانوف که هر چی میکشیم از تو و اون وزیر مارمولک خارجه تو و اون رئیس جمهور طماع و دیکتاتوروجنگ طلبتونه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها