وکیل مدافع محمدعلی نجفی

عدم موافقت دادسرا با آزادی مشروط محمدعلی نجفی/ امکان ارتکاب جرم در آزادی وجود دارد

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: تاکنون سه مرتبه تقاضای آزادی مشروطه محمدعلی نجفی را به دادسرا تقدیم کردیم که تا کنون با این درخواست موافقت نشده است.

عدم موافقت دادسرا با آزادی مشروط محمدعلی نجفی/ امکان ارتکاب جرم در آزادی وجود دارد

حمیدرضا گودرزی گفت: تاکنون سه مرتبه تقاضای آزادی مشروطه محمدعلی نجفی را به دادسرا تقدیم کردیم که تا کنون با این درخواست موافقت نشده است.

وی ادامه داد: آزادی مشروط مطابق قانون ۵۸ قانون مجازات اسلامی بدین شرح است که اگر کسی محکومیت ۱۰ سال به بالا داشته باشد باید نیمی از مجازات را تحمل کند و اگر کمتر از ۱۰ سال باشد باید یک سوم مجازات را تحمل کند. آقای نجفی به پنج سال حبس محکوم شده است و تا کنون بیش از دو سوم دوره محکومیت خود را گذرانده است. 

گودرزی با اشاره به وضعیت نامساعد جسمانی نجفی گفت: علت مخالفت دادسرا با آزادی مشروط نجفی امکان ارتکاب جرم از سوی نجفی است. نظر دادگاه بر این است که در صورت آزادی وی امکان انجام جرم وجود دارد. 

گفتنیست، میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی  ۷ خردادماه سال ۹۸  با شلیک گلوله به قتل رسید. عصر همان روز نجفی، شهردار اسبق تهران به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. اتهامات نجفی، قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) است.

در دور اول رسیدگی به این پرونده  با احراز قتل عمد میترا استاد به قصاص محکوم شد. بعد از آن  برادر میترا استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از قصاص نجفی خبر داد.

در دور دوم رسیدگی به پرونده، دادگاه مجددا قتل عمد را محرز دانست اما این بار با توجه به رضایت اولیای دم، قصاص منتفی و نجفی صرفا به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد. به این حکم از سوی نجفی اعتراض ارجاع شد. 

در دور سوم رسیدگی به پرونده، دادگاه دوباره قتل عمد برای نجفی تشخیص داده و به ۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.

در نهایت نجفی با پرداخت وجه مصالحه توانست از خانواده میترا استاد رضایت بگیرد، به گفته حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدعلی نجفی در خصوص میزان وجه المصالحه در این پرونده گفت: تقریبا به اندازه مهریه خانم میترا استاد بوده و مبلغی به عنوان کمک ‌هزینه هم برای پسرشان در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: براساس اسناد ازدواج مهریه خانم میترا استاد حدود 1362 سکه بهار آزادی بوده است. میزان مهریه ایشان به قیمت روز محاسبه می‌شود و به صورت اقساط و به عنوان ارث به خانواده متوفی داده خواهد شد. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • جعفر صادق
    0

    اون قتل فقط یک سناریو از جانب قالیباف بود برای اینکه گوش نجفی بکشن صداش در نیاد که فساد شهرداری داشت بر ملا میکرد

  • فاتح
    0

    اگر قرار بود تمامیت خواهان چلواسه ازادش کنند که با پرستو فریب اش نمی دادند . الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم .

  • ناشناس
    0

    آقای وکیل و بازپرس سابق! به خاطر اینکه درخواست آزادی مشروط موکل مشهور خود را رسانه ای می کنید با تقاضای شما طبق قانون موافقت نمی شود! اگر کار خود را بدون دمیدن در بوق و سرنا پیش می بردید با تقاضای شما در صورت داشتن شرایط مدنظر در قانون (حسن اخلاق و رفتار محکوم در زندان) موافقت می شد!

  • بینام
    1

    عاقبت کثافت کاری همین است

  • حاج س طوسی
    0

    طبق نظر دادگاه آزادی وی خطرناک هست.احتمالا بعد از آزادی میره سراغ رئیس دادگاه و قاضی پرونده و مسئول پرستو ساز، خدا از سر تقصیرات مقصرین نگذرد.بهترین وزیر برای آموزش و پرورش بود.

  • ناشناس
    0

    جالبه میخوان بوق و کرنا کنن بعنی ما چقدر عدالت داریم برید مردم رو چی فرض کردید

  • ناشناس
    3

    خوشبحالتون ادم می کشی چون اصلا طلب هستین وطن فروشان باهات کار ندارد برای بی‌بی‌سی فارسی ومن تو و دیگران خائن وطن فروش قهرمان شده‌ان

  • خان عمو
    0

    درود وسلام همه،هفت تیرکشهای، ایالات تگزاس،میشیگان ونیویورک در مهد تمدن جهان،،بر جناب محمد شیش لول بند،، اسطوره هفت تیرکشی ایران.ابرمردی که با،،روولور،، می خوابد،باسلاحش بیدارمیشود، و با کلت کمری اش هرکس وهرچیزی را که دوست نداشت به گلوله می بندد، وبا اطمینان و اعتمادبنفسی که از بزرگی حساب بانکی میلیارد دلاری اش سرچشمه میگیرد از کشتن هیچ موجودی وهیچکس حتی ذره ای شرم، ندامت،وپشیمانی هم ندارد.ممدشیشلول بند نجفی دکتری هم دارد البته،دکتری ادمکشی.این اعجوبه اخلاق وجوانمردی ،اگرچه زمانی وزیر اموزش وپرورش بود و‌ بعد شهردارشد اما نبایدفراموش کرد که انصافا از اجداد واسلاف هفتیرکش و عارف واخلاق مدارش در USA چیزی هم کم ندارد،،پررویی وقاحت وبیشرمی ندارد که دارد، رانت و پولشویی و دزدی چپاول اموال ملت نمیکند، که میکند، مفاهیم قانون،عدالت،اخلاق وانسانیت را به سخره ولجن نمیکشد که میکشد،ومهمتر ازهمه چیز، مثل مرغ ادم‌نمیکشد که میکشد. دیگر این قاضی بی انصاف واین نادادگاه بی عدل و داد از این انسان شریف،و مومن ومظلوم وعبدصالح خدا چه میخواهد،رهایش کنید تا همچون ،،الکاپون و کلینت ایستوود،، در فیلم های وسترن هالیوود، به هفتیرکش وقتل وکشتارش برسد بنده خدا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها