آتش‌سوزی مجدد در مخازن سوختی بندر اشغالی حیفا

یک مخزن سوخت واقع در تأسیسات نفتی رژیم صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا، بار دیگر دچار حریق شد و دود غلیظی این منطقه را فراگرفت.

آتش‌سوزی مجدد در مخازن سوختی بندر اشغالی حیفا

 رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی امروز (چهارشنبه) بار دیگر از وقوع آتش‌سوزی در یک مخزن سوخت در شهر اشغالی «حیفا» خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، این مخزن در میان دیگر مخازن سوخت واقع در تأسیسات نفتی «سونول» در منطقه «شمن» در حیفا واقع شده که به مناطق مسکونی نیز نزدیک است.

وبگاه عبری‌زبان «حیفا نیوز» با اشاره به دود غلیظی که بر اثر این آتش‌سوزی بندر حیفا را فرا گرفته، گزارش داد: «حجم گسترده‌ای از نیروهای امداد و آتش‌نشانی حیفا به سرعت در حال رسیدگی به حادثه هستند».

این پایگاه خبری نوشت: «کارگران تاسیسات نفتی با ریختن فوم اطفا حریق در مخزنی حاوی مخلوط گازوئیل شروع به اطفای حریق کردند. هوشیاری کارگران تاسیسات و واکنش سریع آتش‌نشانان ایستگاه حیفا از گسترش آتش و وقوع خطر واقعی برای دیگر مخازن جلوگیری کرد».

انجمن مدنی حفاظت از محیط زیست بندر اشغالی حیفا با بیان اینکه حادثه خسارت جانی نداشته، گفت: «در حین انجام بهسازی زیرساخت‌ها در منطقه نفتی مخازن سونول در ساحل شمن، آتش سوزی در بخش زهکشی مجاور رخ داد. در همان زمان، غلظت‌های بسیار بالایی از انتشار بنزن در تعدادی از ایستگاه‌های نظارتی در منطقه خلیج حیفا اندازه‌گیری شد».

در ادامه این گزارش آمده است: «چنین رویدادهایی تقریباً هر روز در خلیج حیفا رخ می‌دهد و به همه تصمیم‌گیرندگان [صهیونیست]، اهمیت استراتژیک طرحی برای تعطیلی مخازن سوخت در نزدیکی مناطق مسکونی و اختصاص بودجه ارزیابی‌های اقتصاد انرژی را یادآوری می‌کند».

پیش از این نیز در نوزدهم اردیبهشت، مخزنی در منطقه «کریات حائیم» در بندر اشغالی حیفا دچار حریق شده بود که هشدار و اعتراض مجدد مقام‌های صهیونیست محلی درباره برچیده‌شدن این تأسیسات را درپی داشت. (جزئیات بیشتر)

طبق روال معمول سکوت خبری رسانه‌های رژیم صهیونیستی، گفته می‌شود این بار نیز ارتش این رژیم دستور سانسور جزئیات این حادثه را داده است.

 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها