اعتراض کیهان به مخالفان سرود بحث‌برانگیز «سلام فرمانده»

«گربه‌های عابد شده، حال که اثر گذاری مثبت و سازنده یک سرود را شاهد هستند، تاب و تحمل از دست داده و با انواع تحلیل‌های سست و بی‌پایه، سرود پیوند دهنده قلب کودکان و نوجوانان با مولای غایبشان را برای آنها مضر می‌خوانند!»

اعتراض کیهان به مخالفان سرود بحث‌برانگیز «سلام فرمانده»

روزنامه کیهان نوشت:

این روزها در اتفاقی جالب و قابل تحلیل، زمزمه لب بسیاری از کودکان و بزرگسالان کشورمان نوای زیبای سرود «سلام فرمانده» است، سرودی که اکنون علاوه‌بر اینکه بر جان و دل پاک کودکان و نوجوانان این مرز و بوم نشسته است و هر روز شاهد حضور انبوهی از آنها در برنامه‌های بازخوانی این سرود در شهرهای مختلف هستیم، در کشورهای دیگر نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

استقبال و اثر گذاری این سرود تا حدی بوده است که دشمنان و معاندان را به واکنش‌های توام با عصبانیت و دستپاچگی کشانده است؛ دشمنانی که سال‌هاست با انواع و اقسام ابزار رسانه‌ای از قبیل ماهواره، اینستاگرام و انواع دیگر شبکه‌های اجتماعی، انیمیشن‌های هدفمند، ترانه‌های مبتذل، بازی‌های رایانه‌ای مخرب، تبلیغ سند 2030 و ... از هر آنچه برای اثرگذاری منفی در ذهن و روح فرزندان این سرزمین می‌توانسته‌اند دریغ نکرده‌اند. این گربه‌های عابد شده، حال که اثر گذاری مثبت و سازنده یک سرود را شاهد هستند، تاب و تحمل از دست داده و با انواع تحلیل‌های سست و بی‌پایه، سرود پیوند دهنده قلب کودکان و نوجوانان با مولای غایبشان را برای آنها مضر می‌خوانند(!)

اما فارغ از همین دغل‌بازی و مخالفت‌های بی‌منطق و لجبازانه دشمن و پادوهای کم مقدارش، موفقیت چشمگیر سرود به عنوان یک کار فرهنگی تراز بالاست و نشان می‌دهد که اگر کاری خالصانه و برای رضای خدا و با هدف خدمت در جبهه مقابله با دشمن انجام شود، قطعاً در اثرگذاری و نتیجه، مشمول برکتی باور نکردنی می‌شود.

اما لازمه رسیدن به چنین مرحله‌ای، برداشتن قدم اول و پرهیز از تنبلی و بهانه‌تراشی و ناامیدی‌هاست. تصور کنید اگر شاعری که اولین بار جرقه سرود «سلام فرمانده» به ذهنش خطور کرد یا کسانی که اولین‌بار پیشنهاد اجرای طرح همخوانی این سرود را در جمع خود مطرح کردند، به جای گفتن «یاعلی» و «ان‌شاءالله» و تن دادن به یک کار پر زحمت، مشغول بهانه‌های مختلفی همچون «حوصله ندارم»، «حالا چقدر ممکنه دیده بشه» «حالا بعداً»، «وقت ندارم» و... می‌شدند، اصلاً این سرود و همخوانی که اکنون زمزمه لب همگان شده، تولید و همخوانی نمی‌شد. اما وقتی برای رضای خدا و برای خدمت به فرزندان این کشور قدمی مثبت برداشته می‌شود و با عنایت و برکت خدا همراه می‌گردد، نتیجه آن می‌شود که امروز می‌بینیم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • حاج س طوسی
    10

    حسین توبه ساز،تمام کارهای شماها از جنبه منفی خیلی تاثیر گذار هست.کمی به عقبه خودتان بنگرید که نتیجه تفکر و اعمالات بغیر از فقر و فلاکت و دین گریزی چه داشته است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      دوست محترم شاه سابق بعد از انقلاب ودر زمانیکه از ایران رفتند دو جمله به خبرنگاران گفتند که مثل الماس میدرخشد و گهنه نمیشود اول اینکه گفتند برای من هیچ لطیف و افتخاری ندارد سلطنت به مردمی که ارزوی مرگ مرا میکنند و از زمانیکه شنیدم مردم ارزوی مرگ مرا فریاد میکنند ایران را ترک کردم دومین مطلب این بود مردم هیجانی و احساسی ان زمان بدترین فحش ها و ناسزا ها و تهمت هارا به او و خانواده ایشان گفتند ولی هیچوقت ایشان به مردم ایران توهین نکرد و همیشه تا اخرین لحظه عمرش میگفتند مردم ایران مردم فهیم و بزرگی هستند و دچار توطئه شده اند یک روزی خودشان متوجه میشوند . دوست عزیز کاش فقط همین دو مطلب را شما از ایشان یاد بگیرید

    • ناشناس
      2

      به ناشناس ۱۵:۰۳: قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری!

    • ناشناس
      2

      هیچ لطف و افتخاری

    • وطن پرست
      2

      با درود خدمت مسولین و کاربران سایت وزین خبر فوری و به ویژه دوست ناشناسمان15:03که بسیار دقیق و پر محتوا نوشته اندو نکته ای را بیان داشتند که کاش این مطلب را هر ایرانی بارها و بارها باید بخوانند و در دل خودحک کنند،واقعا کاش میشد فهمید که امثال حسین شریعتمداری چه زمانی واقعیتهای جامعه را متوجه شوند.کاش قدری تاریخ می خواندند و می دیدند که سیستم تبلیغاتی قدرتهای توتالیتر با چه شدت و قدرتی در بوق شکوه و جلال حاکمان می دمیدند ولی در آخر تسلیم اراده مردمان سرزمینشان شدند،سرگذشت سعیدالصحاف وزیر خارجه صدام را دیدید؟جناب شریعتمداری برای درک واقعیات جامعه باید در کف خیابانها و در بین مردم بود.به قول شاعر:
      تا سگ نشوی،کوچه و بازار نگردی
      هرگز نشوی گرگ بیابان حقیقت
      زمان معطل نمی ماند و با گذر زمان نقاب از چهره هایی که در مدح و ثنای صاحبان قدرت گام برداشته اند و مجیز صاحبان زر و زور و تزویر را می گویند،رسوا می شوند. واین را بدانیدفرماندهان واقعی کسانی هستند که بر دلهای مردم خویش حکمروایی می کنند،فرماندهانی که پس از گذشت قرنها و یا صدها سال نامشان بر بلندای تاریخ طنین انداز است و بر روح و جان مردمان هر سرزمینی حک شده است.و در آخر اینکه طوری زندگی کنیم که در روز واپسین سربلند باشیم و به قولی:
      ترسم به روز حشر،عنان بر عنان رود
      تسبیح شیخ و خرقه رند شرابخوار

  • ناشناس
    11

    بله برا اینه که ما خودمون قربانیان همین شامورتی بازیها شدیم. ودیدیم که چگونه از احساسات پاکمون توی جنگ وسایر جاها سوء استفاده کردید وخودتون به دنبال تحکیم پایه های تخت ستمگریتون بودید .

  • سردانی
    13

    ولا ما که بجز تو شبکه پویا و مدارس اونهم بزور استقبالی ندیدیم اما جهت اطلاع کیهان ۴۴سال هست که با حرف شعر و سرود و شعار حکومت کردید دیگه بس نیست؟

  • ارشان
    4

    کیهان.شریعتمداری.تو چه کردی برای این مملکت؟شما چندین سال است صدا دارید و روزنامه و پر هیاهو.تو یک انتخابات شرکت کن..ببینیم تو ایران چقدر فکر شما طرفدار داره؟

  • شهروند
    4

    آیا استقبال هست یا در این وضع بد اقتصادی کشور با هزینه های گزاف این بچه ها را از اطراف شهرها جمع آوری و به مرکز تجمع میارند
    تازه شعر و مطالبی که گفته می‌شود بیشتر به خرافات شبیه هست و وحدت شکن

  • ناشناس
    3

    شما برای ایند ه جوانان ۲۰ سال ۲۵ سال ۳۰ سال ۳۵ سال ۴۰ سال ۴۵ سال که امروز نه کار نه مسکن نه ازدواج و همگی افسرده خسته و نا امید از زندگی هستند چه کرده ومی کنید شما درختان۱۰ساله تازه ببار نشسته را رها کرده وابیاری نمی کنید و نهال های دوساله را ابیاری می کنید

  • ناشناس
    4

    ظاهرا استقبال شعر تغییریافته به درمانده و وامانده در بین مردم بیشتر است.
    این شعرها آدم را یاد خواننده ای می اندازد که مردم از صدای انکر والاصواتش متنفر هستند ولی او بالای سن میرود و شروع به خواندن میکند و با تخم مرغ و گوجه و لنگه کفش و هو شدن مورد عنایت قرار میگیرد. و جالبتر آنکه او این همه بی احترامی را تشویق مردم برای خودش می انگارد.

  • ناشناس
    5

    *سلام فرمانده*
    *منم همون کودک درمانده*
    *از انقلاب فقر بجامانده*
    *بابام توی مخارج زندگی واموند*

    *سلام فرمانده*
    *حسرت یک زندگی ساده به دل مانده*
    *حسرت داشتن خانه به دلمون مانده*

    *سلام فرمانده*
    *حسرت خندیدن بابا به دلم مانده*

    *سلام فرمانده*
    *مگه امیدی برایمان مانده*
    *همه شدیم خسته و درمانده*

    *سلام فرمانده*
    *مگه غروری برایمان مانده*
    *آقازادها توی آمریکا جامانده*
    *حسرت شادی به دلهامون مانده*

    *سلام فرمانده*
    *ماکارانی توانبارها جامانده*
    *جواب اینهمه بچه یتیم و گرسنه باکی مانده*

    *سلام فرمانده*
    *اهدای عضو میکنن برای پر کردن شکم وامانده*

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      درود بر شما

  • ناشناس
    3

    ظاهرا مسئولین این روزنامه در دنیای دیگه سیر می‌کنند چون دغدغه اونها با دغدغه و درد مردم کاملا متفاوته

  • ناشناس
    2

    یاد امام افتادم که به فخرالدین حجازی گفت من خوف دارم از حرغهای شما

  • ناشناس
    4

    این سرود برای حکومت نظامی دیکتاتوری مانند کره شمالی که مردم رعیت و سرباز ارباب و فرمانده هستند و هویتی جز این ندارند مناسبه

  • Majid Hesampour
    4

    احسنت من خودم خیلی کلیپ از این نماهنگ دیدم خیلی ربطی به نماهنگ نداشت ولی خیلی خفت بود خواستی برای شما هم ارسال کنم

  • 4

    اینا مردم را رعیتی بیش نمی دونن که هویتشون در خدمت به اربابان و فرماندهان است.

  • ناشناس
    2

    تیتر بحث برانگیز مناسب این خبر نیست

  • مجتبی
    32

    آب و بریزید همونجا که میسوزه ، فعلا که این استغاثه از زبان کودکان معصوم به فضل الهی منجر به استجابت دعای فرج خواهد شد.

  • 3

    ترکیب حکومت نظامی: مردم همه مثل سرباز صفر مطیع باشند و چپ و راست خبردار وایسند و سلام نظامی بدهند ، و حکومت دینی : مردم صغیرند و باید دربست در اختیار قیم باشند، خروجیش می شود همین سرود.

  • ناشناس
    3

    در قاموس کیهان انسانها شرافت و کرامتی ندارند جز بردگی و اطلاعت محض از اربابان مذهبی که قدرت نظامی را هم در دست گرفته اند.

  • ناشناس
    3

    ترکیب حکومت نظامی، نظام ارباب رعیتی و تشیع سلطنتی شده این فالوده ای که کیهان می خواد به خورد مردم بده.

  • شهرام.ر
    5

    از این سرود حتی به اندازه شعر «ساسی مانکن» هم استقبال نشده ، چرا اینقدر بزرگنمایی میکنید؟ در ضمن ، تا کی میخواهید همه کمبودها ، نارضایتی ها ، کمکاری ها و بدبختی های مردم رو به «دشمن» نسبت دهید؟ تنها دشمنان شما ، شپش های روی سرتان هستند.

  • تلخک
    3

    واقعن این بابا کجا زندگی میکنه چرا این چیزایی که این میگه ما نمی بینیم

  • بی نام
    4

    ایا درد همه مملکت خواندن یک سرود بود خجالت بکشید .درد درد گشنگی وتحمل دزدان سرگردنه که در بین ما به عنوان متولی ما بر صدر کار وتصمیم گیری هستن.درد بیکسی وحواله ان به دشمن خیالی .؟

  • .......
    34

    سلام فرمانده به کوری چشم دشمنان ایرانزمین

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      5

      آره ولی میذاشتید تتلو براتون میخوند اعتبارش کاملتر میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    5

    سلام فرمانده منم ز نسل بیکار معتاد وامانده

  • ناشناس
    3

    سلام فرمانده همه ما مث خر تو گل مانده

  • ناشناس
    4

    جمع کنید این مسخره بازیهارو . دنیا موشک می فرسته که روی هر نقطه ای از مریخ بخواهند فرود میاد اونوقت ما سرگرم یه سرود مسخره ایم .

  • سراجیان محمد جعفر
    37

    بسیار و بسیار عالی و تاثیر گذار مرحبا به شاعر و خواننده و مجریان برنامه اجرای سرود در کشور . ماشاء الله و الحمدلله به چنین استقبال بی سابقه نسل جوان و نوجوان که با شور و عشق زائد الوصفی در صحنه ها حضور دارند و همین ها و پدران و مادرانشان و بزرگانشان هستند که در راه استقلال و عزت و فرهنگ و پاسداری از ارزشهای اسلام و انقلاب و هویت ملی این مملکت صبور و پایدار و غیرت ملی و دینی دارند و همایشی از منتظران ظهور را برای جهانی پاک و صلح و عدالت و بدون ظلم و ستم و بدون نفاق و شرک و کفر و بدون شیاطین فتنه گر داخلی و فتنه سازان خارجی برپا می کنند و همین بس که عده ای احمق و بی بصیرتهای داخلی و بیگانگان در خارج از چنین فعالیت فرهنگی و اعتقادی کینه توزانه و جناحی و سیاسی نظر سخیفانه می دهند همینان اگر فلان بذله خوان و فاسق و رقاصه ها و شهوت پرستان و جاهلانی که سر در آبشخور مادیگرایی و نفس پرستی و شهوت رانی در نظام استکبار جهانی را دارند اگر همایش و تجمع یا ولنگاری داشته باشند مورد ستایش و تبلیغ و مثلا آزادی و ... قرار می گیرند و همینانند که در ظلمت و گمراهی و خسران و زیان در زندگی دنیا و آخرت خود هستند .

  • ناشناس
    4

    یک سرود هم برای "ملت درمانده و مثل خر در گل مانده" بسرائید و با آواز کر با کودکان دسته جمعی بخوانید!

  • سید احسان
    4

    بنده از عید به اینطرف تلویزیون روشن نمی کنیم اخبار را از سایتها مشاهده می کنم ، چون حوصله فیلمهای مزخرف و کلیشه ایی و اخبار تحریف شده را ندارم. اگر اتفاقی بیفتد سایت های خبری بلافاصله حقیقت را بروز میدن ولی صدا و سیما اول تکذیب میکنه و پس از چندی شک می کنه و مدتها بعد مجبور به تایید میشه

  • ناشناس
    16

    آقایان محترم: این تیتر شما و استفاده از کلمه نامناسب «سرود بحث برانگیز» نشانه بیماری شما نیست؟؟!!

    نظرات شما -
    • مهیار
      5

      بیمار امثال شمان که درد این مردمو نمیبینن و به فکر چابلوسی برای فرماندن

  • ناشناس
    6

    حسین شریعتمداری مفت خور برو نون بازوتو بخور

  • غلام
    2

    با توجه بااستقبال در کشورهای خارجی،مدوناهم اعلام آمادگی کرده بخونه

  • ناشناس
    3

    اجبار در حمایت

  • نظرگو
    4

    سند ۲۰۳۰؟؟
    مگه شما دارین اجراش میکنین که میگین تاثیر مخرب؟
    برخلاف تمامی دروغ هایی که به این سند بستین اتفاقا حرف این سند اینه که بچه هارو نباید برای اهداف سیاسی و ایدئولوژیک استفاده کرد، که اتفاقا مشکل شما با این سند هم اینجاست
    جهت اطلاع تون هم باید بگم الان لبنان از آمریکا توی اجرایی کردن این سند موفق تر بوده

  • لبیی
    5

    سلام درمانده

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    ففط بگو عین طراحان کذائی پیام رسانان داخلی جقدر گرفتند ؟؟؟

  • ناشناس
    13

    هزاران مجازی ماهواره‌ها میلیاردها دلار خرج کردن دروغ‌پراکنی دیدن هیچ خلطی نتوانستن بکند بچه‌ها یه سرود خواندن تمامی سگها انگلستان عصبانی و ناراحت شدنش هر روز فوش توهین افترا به بچه‌ها می گویند یه روایت از امام صادق علیه السلام فرمود خدایا اخمقترین آدمها ی برای ما حزب‌الله قرار داده است مرده‌شور قافیه هم اصلا طلب وضدانقلاب وبدون اصولگرایان ببری

  • ناشناس
    3

    خجالت بکشند این فرعون سازان متوهم بی سواد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یک نفر خیلی دوست داره فرعون بشه

  • ناشناس
    1

    تنها کسی که انسان در مقابلش خاضع باشد خداوند است ولا غیر. شرم کنید.

  • شناس
    4

    آره سند مخرب ! ۲۰۳۰ رو که از مدارس دور کردین بچه هامون پاک و منزه شدن !!
    فقط یه سر برید آزمایشگاه ها و سوال کنین چقدر دختر ۱۲-۱۳ سال به بالا میزن برا آزمایش های بکارت و ...

    مشکل مردم سرود نیست، مشکل مردم اینه که کثافت کاری هاتونو پشت این چیزا پنهان کردین آقای شریعتمداری... مردم آگاه برای شما مضرن :))))

  • خخخ
    4

    مشکل تون اینجاست که اینمه از یه ابزار مخ زنی که به دست میارید در استفاده ازش و پرو بال دادن بهش افراط میکنید که هم ابزار رو خراب میکنید هم عن قضیه رو در میارید

  • علی
    6

    مردم عزیز ایران از زمان های خیلی دور و قبل از انقلایعاشق امام زمان و دین خدا هستند نیازی به این جور تعریف و تمجید شما عمر و عاص های این زمانه نیست که مردم ایران با این شهر عاشق امام زمان شوند چرا خود تان را به ان راه می زنید مردم از دو رویی شما بیزارند لطفا از امام زمان مایه نزارید

  • بابک
    5

    اگر یه سرود خواندن بود نازی ها در آلمان هنوز حکومت می کردند

  • ناشناس
    0

    سلام فرمانده-چیطوری؟؟؟

  • ناشناس
    5

    سلام و درود بر ملت ایران که انقلاب کردند و شاه را بیرون کردند و امثال شریعتمداری ها را به قدرت رساندند تا اهداف انگلستان که همان فقر و فساد است برآورده شود.

  • ناشناس
    5

    هیتلر و حزب نازی هم از این مارش‌ها زیاد داشتن و از این کارها زیاد کردن

  • ناشناس
    6

    بیشتر اینهائی که اینجا با این سرود مخالفت می کنند منافقهای تیرانائی هستند که پیر و پاتال هایشان یادشون هست اوائل انقلاب خیلی سرود هیجانی درست کردند برای جوانها و لی الان چون نابود شده اند یه جایشون می سوزد ولی این سرود تا ابد ماندگار هست زیرا برای فرمانده کل امام زمان سروده شده است

  • 6

    چرا اینقدر از این سرود عمومی و تاثیر گذار وحشت کرده اند !!!

  • 5

    سرود برای امام زمان و آمادگی سربازانش هست و اینها از امام زمان وحشت دارند !!!

  • ناشناس
    5

    سرود سلام فرمانده با پشتوانه ضعیف مردمی به ضد خودش تبدیل میشود. هر موقع پشتوانه مشروع قوی مردمی حاصل شد، اینگونه سرودها راهگشا خواهد بود.

  • ناشناس
    5

    چه عجب نظرات مخالف حذف نشده مثل بعضی سایت ها که انگار یه ارتش سایبری آماده اند تا هر کی انتقادی به سلام فرمانده داره بکوبنش

  • احمد
    1

    سلام فرمانده فرمانده
    ...
    سلام امام زمانممم (عجل الله تعالی)
    واقعاً احسنت ، چه تاثیری...

  • Maryam
    2

    هیتلر هم بچه ها رو فراخوند..چطور اون بد بود این خوبه....و مهم تر ازون این بچه های معصوم هرگز نمیدونن دم تیر بودن و گلوله چیه و الا از ترس خودشونو خیس میکردن....حقوق کودکان نقض شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها