چرا احمدی نژاد به برابری و یکسان بودن یارانه همه ایرانیان معتقد است؟

احمدی نژاد معتقد است: یکی از رموز موفقیت طرح هدفمندی و همراهی عموم مردم این بود که ما کسی را تفکیک نکردیم.

چرا احمدی نژاد به برابری و یکسان بودن یارانه همه ایرانیان معتقد است؟

احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه با اکوایران گفت:

نظر من این بود که به همه یارانه بدهیم، منتهی در جلسه بحث شد، در جلسه دولت افراد مختلفی بودند. گفتیم بسیار خوب؛ ببینید می توانید پایگاه داده درست کنید؟ نظر من این بود که از اول، پایگاه داده نمی توانیم درست کنیم حتی اگر نظر اکثریت افراد را آن زمان می پذیرفتم. گفتم بسیار خوب، من هم قبول دارم، اجرا کنیم. قابلیت اجرا نداشت، گرچه من مبنایی با آن مخالف بودم، من می گویم مال همه است.

طبیعت، جنگل، نفت و ... مال همه است. همه از آنها مساوی سهم دارند. اجازه بدهید اقتصاد سیاسی بحث کنیم. وقتی به عده ای بگوییم شما از این سرزمین سهم ندارید چون پولدار هستید، ما باید تبعات سیاسی و اجتماعی آن را در نظر بگیریم. برعکس، ما باید همه را به سرزمین گره بزنیم. بگوییم برای همه است. ضمن اینکه اگر یارانه پنهان را آزاد کنیم و مساوی تقسیم کنیم، در واقع داریم از جیب پولدارها برمی‌داریم و در جیب بی پول ها می گذاریم.

مثالی می زنم. الان یک خانواده، سه ماشین دارند که 2 هزار لیتر بنزین مصرف می کنند، 3 هزار مترمکعب هم گاز مصرف می کنند، 2 هزار کیلووات هم برق مصرف می کنند. با قیمت یارانه ای چقدر می پردازند؟ خیلی کم. شما وقتی یارانه پنهان را آزاد می کنید، چقدر از این خانواده می گیرید؟ مساوی که تقسیم کنیم در واقعا از او می گیریم و پخش می کنیم منتهی او را به رسمیت شناختیم. می گوییم آقا سهم شما از نفت، 100 دلار است. اگر می خواهی 500 دلار بنزین مصرف کنی، از جیبت بده، می خواهی برق و گاز مصرف کنی، از جیبت بده. همه هم این منطق را می پذیرند.

یکی از رموز موفقیت طرح هدفمندی و همراهی عموم مردم این بود که ما کسی را تفکیک نکردیم. همه همراهی کردند.

حجم ویدیو: 4.89M | مدت زمان ویدیو: 00:02:42 | دانلود ویدیو
منبع: دولت بهار
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مصطفی
    0

    حخات

  • ناشناس
    2

    اقای احمدی نژاد چرا شهامت نداری بگویی اشتباه کردم خودت هم میدانی حضرتعالی گرفتار بازی های مرحوم هاشمی شدی انقدر از رشادت و دلاوری و سلحشوری و بی باکی شما در گوشت خواند تا سند یارانه ها را امضا کردی در حالیکه روسای جمهوری قبل از شما هیچدام انرا امضا نکردند و میترسیدند به اقتصاد و معاش مردم اسیب برسد و به بهانه های اینکه زیر بنای این طرح مانند اب و برق و گازدر ساختمانها و مجموعه های اپارتمانی در مملکت فراهم نیست و به مردم کم جمعیت اجحاف میشود و اصولا این طرح تورم زا میباشدو معیشت مردم را نابود میکند انرا امضا نکردند واز زمان امضا این طرح بدون کارشناسی و بدون نظر متخصصین مردم را دچار مشکلات اقتصادی کردید یادتان رفته شما همیشه خودتان را عقل کل میدانستید و اصولا میانه خوبی با مشاورین و کارشناسان نداشتید و هر چه که در مغز و مخیله شما میامد میفرمودید درست است شما اگراز مشاورین سیاسی و اقتصادی خودتان نظر میگرفتید و به نظر انان احترام میگذاشتید این طرح سرتا پا فساد و گرانی و تورم را امضا نمیکردید شما بجای انکه مانند حکومت گذشته سوبسید به مایحتاج مردم باید تزریق میکردید و جلوی گرانی و تورم را میگرفتید متاسفانه اسیر تعریف و تمجید های عمر عاص زمان قرار گرفتی و کاری که نباید انجام میدادی انجام دادی هر مشکلات اقتصادی که مردم در حال تجربه ان هستند باعث و بانی ان شخص جنابعالی هستید همان شش ماه اول دیدید چقدر مردم در مجموعه های اپارتمانی درگیر و کتک کاری میکردند و موریانه وار تورم را به اقتصاد جامعه تزریق کردید باید بالافاصله زمینه ملغی کردن انرا فراهم میکردید حضرتعالی امدید گفتید برای هر اپارتمان کنتور اب و گاز جدا فراهم میکنیم ولی انجام ندادید یک خانواده دو نفره همان مبلغ اب را میپرداخت که یک خانواده شش نفره پرداخت میکرد و درتلویزیون در صورت مردم نگاه کردید و گفتیداین چهل و پنج هزار و پانصد تومان پول امام زمان است با ان خانه بخرید و مبل و فرش بخرید مبادا خرج دیگری بکنید وجدانا الان به حرف های پوشالی و گول زنک ان موقع نمیخندی مردم کوچه و خیابان وقتی بشما مراجعه میکنند از انها حلالیت نمی طلبی واقعا میتوانی در صورت این مردم اسیب دیده از سیاست اشتباه شما خجالت نمیکشید . توصیه میکنم توبه کنید تا امرزیده شوید. مردم خوب یادشان است شما از صبح علی ا لطلوع کار را شروع میکردید و تا نیمه شب در نهادریاست جمهوری کار میکردید و بعضا در انجا استراحت میکردید اگر شما هوش و ذکاوت بخرج میدادید و ان طرح یارانه ها را امضا نمیکردید الان در تمام میدانهای شهر ها مجسمه شما برقرار بود اقای احمدی نژاد دیوار های این مملکت شیشه ای است مردم خیلی خوب زحمتکشان و دلسوزان جامعه را میشناسند مردم دلسوزان نظام و زحمتکشان بی ادعا و مسئولین فریب خورده و زیر پتو خوابیده را خوب میشناسند ولی افسوس .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها