در جریان آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مطرح شد

انتقاد رئیس‌جمهور نسبت به روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن

امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور، عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید آغاز شد و در جریان این برنامه رئیس جمهور نسبت به روند اجرای پروژه طی ۹ ماه گذشته انتقاد کرد و گفت: نیمی از هزینه‌های مردم به مسکن اختصاص می‌یابد که باید این مشکل برطرف شود.

انتقاد رئیس‌جمهور نسبت به روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن

امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ جلسه شورای عالی مسکن با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی  رییس جمهور برگزار شد. در جریان برگزاری این نشست رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، دستور آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید را صادر کرد.

رئیسی در جریان این نشست با بیان توصیه‌هایی در خصوص وظایف دستگاه‌های مرتبط با پروژه نهضت ملی مسکن گفت: برای من به هیچ وجه قابل قبول نیست که ۹ ماه از دولت بگذرد و ما در این زمینه بحث کنیم که خط اعتباری بانک مرکزی برای تامین اعتبارات محقق شده یا نشده است؛ یا مالیات واریز شده یا بعضی از ادارات و سازمانها هنوز بحث دارند که آیا زمین به این قضیه اختصاص دهند یا ندهند. این بحث‌ها برای الان نیست، برای سه چهار ماه اول است.

وی تاکید کرد: ما در این زمینه عقب ماندگی داریم. اگر بعضا می‌گوییم که دولتهای گذشته آنچنان که باید وظایف خود را انجام نداده‌اند این سوال الان نسبت به خود ما هم هست که آیا ظرف این مدت آنچنان که باید کارها پیش رفته است؟

رییس جمهور با بیان اینکه همواره با تشکیل جلسات مسکن موافقت کرده است گفت: ما مسائل کالاهای اساسی را و اصلاحات اقتصادی را باید دنبال کنیم. اینکه من اهمیت می‌دهم به قضیه مسکن برای این است که اولویت دارد. در حال حاضر خیلی از استانداران مسائل مهمتری دارند. اینکه آقایان نشسته اند باید یک کاری انجام شود. وقتی استانداران می آیند باید یک اتفاقی بیفتد.

رئیسی خاطرنشان کرد: مصوباتی که در این رابطه است باید با حضور همه دستگاهها بررسی  و از نگاه دستگاههای دیگر کاملا این قضیه متقن شود. وقتی می‌گوییم مصوبه، باید واقعا مصوب شود.  وگرنه مثل بسیاری از قوانین دیگر می شود. ببینید در حوزه مسکن چقدر قوانین داریم که اجرا نشده است. پس مساله ما قانون نیست بلکه این است که باید اجرا شود. باید دستگاههای مسئول دنبال کنند و هماهنگی لازم انجام شود.

وی با اشاره به لزوم تخصیص زمین به پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: در رابطه با زمینها آقای قاسمی  وزیر راه و شهرسازی این موضوع دنبال کند که تخصیص اراضی در اختیار برخی از مراکز چه مشکلاتی دارد. آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط هستند در اراضی همان دستگاه‌ها مسکن تامین شود.

رییس جمهور تاکید کرد: من از استانداران، بانک‌ها، بانک مرکزی، سازمان‌های مسئول می‌خواهم که طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک موضوع دارای اولویت تلقی کنند؛ چراکه سهم هزینه مسکن در سبد خانوار ۴۰ تا ۵۰ درصد است و این یعنی مشکل جدی برای خانواده‌ها که باید از پیش پای مردم برداشته شود. با جلسه نمی شود، با اقدام انجام می‌شود. یک کارگر، کشاورز، مدیر، دانشگاهی یا حوزوی باید نصف درآمدش را برای مسکن اختصاص دهد که این مساله باید حل شود.

بنا بر این گزارش، از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مذکور قرار است ۹۲۵۱ واحد در شهر جدید سهند، ۱۸۷۵ واحد در شهرجدید گلمان، ۱۴ هزار و ۷۵۰ واحد در شهر جدید فولادشهر، ۶۶۵۶ واحد در شهر جدید بهارستان، ۲۸۷۲ واحد در شهر جدید مجلسی، ۱۵ هزار و ۳۲۰ واحد در شهر جدید هشتگرد، ۳۳۱۶ واحد در شهر جدید عالیشهر، ۷۹۰ واحد در شهر جدید نایبند، ۲۵۰۰ واحد در شهر جدید پردیس، ۴۴۹۷ واحد در شهر جدید پرند، ۴۰۰۰ واحد در شهر جدید ایوانکی، ۱۰ هزار و ۸۲۹ واحد در شهر جدید گلبهار، ۱۲۱۳ واحد در شهر جدید بینالود، ۱۷۱۰ واحد در شهر جدید شیرین شهر، ۲۰۰۰ واحد در شهر جدید رامین، ۳۰۰ واحد در شهر جدید رامشار، ۵۰۲ واحد در شهر جدید تیس، ۷۱۱۲ واحد در شهر جدید صدرا، ۵۰۰۰ واحد در شهر جدید مهاجران، ۳۰۰۱ واحد در شهر جدید امیرکبیر و ۲۵۰۶ واحد در شهر جدید علوی ساخته شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ناشناس
    0

    جالبه اونم مثل مردم معترضه .پس کی مسوله تو مملکت ؟ نکند تو هم عامل بیگانه شدی .

  • یه جانباز جنگ تحمیلی دلشکسته متاهل مستاجر داغون شده
    0

    مگه سید اولاد پیغمبر و رییس بنیاد شهیدش دروغ میگن چرا روی حرف.....قرار بوده 3حقوق بیشتر بشه همسان سازی بشه پس چی شد ؟ سواستفاده از خون جانباز که خوردن نداره کفتر کشته پروندن نداره حق جانبازان که خون ملت را در شیشه ......دیه جانبازان قرامت جنگی،ر چی شد ؟ لعنت خداوند ب دستهای آلوده ای که حق من و امثالهم را پایمال میکنند عدالت کجاست ؟

  • ناشناس
    0

    لعنت و نفرین خدا بر کسانی که زندگی ما را به این روز انداختند .

  • 0


    جناب آقای حجت‌الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی
    مسئولین بانک ها در سراسر کشور و در سایه سکوت دولت، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان مجلس متاسفانه بازنشستگان تامین اجتماعی را تحریم کردند و به بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن و هم با ضامن وام نمی دهند. آیا این هم تقصیر آمریکا، اروپا، اسرائیل و یا ترامپ است.

  • 0

    والله خیلی ظلم بزرگی به این بازنشسته های مخابرات شده است.

  • 0

    تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان چه شد؟ | واریز اضافه حقوق بازنشستگان چه زمانی است؟ متاسفانه هر سال این مشکل را داریم

  • ناشناس
    0


    چرا بیمه تکمیلی ۱۲ ماه است هزینه های پزشکی را پرداخت نمیکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سبد ماه رمضان کی به حساب بازنشستگان مخابرات واریز میشود ماه مبارک رمضان روبه پایان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بن خواربار بازنشستگان ۴ ماه است پرداخت نشده ؟ تا کی باید منتظر بمانیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    😄😄😄😄😄

    مسولین خود را به کر و لالی زدند که جواب ما را ندهند جواب خدا را که نمیتوانند این گونه رفتار کنند خدا به دادشان برسد از روز پاسخگویی







  • 0

    روز ارتباطات برمدیران مخابرات به خصوص برمدیر عامل مهندس سلطانی خیانتکار تسلیت باد

  • 0

    ایجاد نارضایتی بین مردم ایران اسلامی که با خون شهدا رنگین شده و ندادن حقوق و مطالبات بازنشستگان که حق الناس است گناه بزرگی به گردن مسئولین میگزارد امید است به بیدار شدن هر چه سریع تر آن مسئول محترم

  • ناشناس
    0

    چرا بیمه تکمیلی ۱۲ ماه است هزینه های پزشکی را پرداخت نمیکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سبد ماه رمضان کی به حساب بازنشستگان مخابرات واریز میشود ماه مبارک رمضان روبه پایان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بن خواربار بازنشستگان ۴ ماه است پرداخت نشده ؟ تا کی باید منتظر بمانیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    روز جهانی ارتباطات مال بقیه دنیاست . ما از جهان دیگریم . روز ارتباطات چه معنی داره تمام حرمتها شکست . تازه در فکر روز جهانی ارتباطات باشیم . هر حق است وکه زیر ناحق داد به فلک میبرد . فقط خدا

    😄😄😄😄😄

  • 0

    روز مخابرات تسلیت باد، امروز۲۷
    اردیبهشت مخابرات خراسان رضوی پیامی به همکاران بازنشسته ارسال کرده : « هر آنچه امروز در مخابرات داریم بر ساختار پیشین است که شما عزیزان پیشکسوت بنیانگذار آن بوده اید» آیا بهتر نبود حق وحقوق ما را در این روز پرداخت می کردید تا دق مرگ نشدیم . «« ما کاشتیم دیگران خوردن و می خوردن ،آهش مال ماست» به امید نابودی ظلم

  • 0

    غیر از این اگر بود با توجه به داشتن چنین مدیرانی باید تعجب کنیم
    میروم تا یه رکورد دیگر در ماه خرداد با همین گونه پرداخت توسط مدیران در تاریخ مخابرات ثبت شود.

  • 0

    بخش خصوصی مردم و کشور گرفتارکرده است.
    واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی یک خیانت بزرگ برای کارکنان رسمی است.
    بخش خصوصی هیچ سود برای مردم و کشورندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • 0

    به منابست روزجهانی کارگر هرسال مخابرات ایران روزجهانی کارگر را تعطیل اعلام کرد ولی کارگران رسمی سرکارهستند مزایا بابت این آن را به ما نمی دهند.

  • 130 مدیر ناکارآمد برکنار شدند/ پس چرا مدیران شرکت مخابرات ایران و تهران و مدیران بانک برکنار نشدن و نکردن؟!
    0

    130 مدیر ناکارآمد برکنار شدند/ پس چرا مدیران شرکت مخابرات ایران و تهران و مدیران بانک برکنار نشدن و نکردن؟!

  • حسنی
    0

    طرح هایی مانند این طرح فی نفسه و علی الظاهر بسیار عالی و پسندیده میباشداما ایا فقط داشتن سر پناه کافیست این خانه و اپارتمان و سر پناه امکانات برای زندگی نمیخواهد ؟ بارز ترین ان اب است در پایتخت مشکل بی ابی را داریم شما ساختید و امدن نشستند وقتی اب نباشد خوب معلومه کوچ میکنند به زادگاهشان و یا مناطق دیگر کشور ایا وقت ان نرسیده با مطالعه و کار کارشناسی نسبت به اجرای این طرح ها اقدام شود اصلح ترین کار برگشت این همه هموطنان به زادگاهشان است که دولت محترم تمام امکانات رفاهی را برای انان فراهم نمایند پایتخت در حال انفجار است گاز و برق را میشود تحمل کرد بی ابی را خیر

  • 0

    عملکرد رئیسی هم مانند حسن روحانی در کشور و مذاکرات وین وغیره شکست خورده است.

  • 0

    از دولت انقلابی و جهادی درخواست می‌شود در محورهای زیر دست به یک انقلاب جدی بزند تا بر فضای مسموم تبلیغاتی گسترده و تداوم برخی از کاستی‌ها فائق آید:
    1- برکناری مدیران گذشته 2- جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات دولتی
    3- تقویت نهادهای نظارتی 4- ایجاد تحول بزرگ در نحوه اطلاع‌رسانی دولت 5- رفع انحصار از تولید، صادرات یا واردات.

  • ناشناس
    0

    حذف ارز فسادزای جهانگیری در قیمت گذاری کالاها اقدام درستی است و کاش زودتر انجام می‌شد. با این حال امیدواریم دولت سیزدهم در این کار هوشمندانه و مدبرانه عمل کند و مردم، این ولی‌نعمتان انقلاب و نظام آسیب نبینند.

  • ناشناس
    0

    برخی مدیران دولت قبل اظهار می‌دارند که گرانی و تورم با شعار و سخنرانی کنترل نمی‌شود. این حضرات طی 8 سال با برجام مدعی بودند همه مشکلات و همه تحریم‌ها بالمره لغو شده است! ولی آیا در عمل مردم کاهش گرانی و تورم را حس نمودندیا اینکه هرچه گذشت بدتر شد وتورم را به 60 درصد رساندند؟! امان از جناح‌بازی سیاسی که قدرت تفکر را از برخی‌ها می‌گیرد.

  • 0

    در این اوضاع تورم و گرانی جهانی، اولویت اول دولتمردان باید معطوف به ثبات قیمت کالاهای اساسی باشد.

  • 0

    از سازمان تعزیرات و بازرسی و نظارت انتظار می‌رود با نظارت‌های مستمر و هوشمند خود بر بازار از قیمت‌گذاری‌های کاذب جلوگیری کنند.

  • 0

    ما مردم نمی‌توانیم در حد حضرت علی(ع) به دنیا بی‌رغبت باشیم و در نهایت ساده‌زیست زندگی بکنیم‌، ولی می‌توانیم با حلال بسازیم. بدانیم اگر کسی نخواهد با حلال بسازد شکم او هرگز سیر نخواهد شد.

  • 0

    از دستگاه قضا می‌خواهیم با محتکران، گرانفروشان، قاچاقچیان و اخلالگران رسانه‌ای به شدت برخورد نماید تا شاهد آرامش در جامعه باشیم.

  • ناشناس
    0

    مدیران و گردانندگان دو شرکت پر مسئله ایران خودرو و سایپا چگونه رویشان می‌شود صحبت از زیان‌دهی بکنند در حالی که شاهد بنگاه‌داری و حقوق‌های نجومی آنان هستیم. زیان‌ده واقعی مردم بیچاره هستند که 40 سال است تاوان سوءمدیریت و عدم احساس مسئولیت آنان را می‌پردازند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها