با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

کارخانه تولید پهپاد ایرانی ابابیل ۲ در تاجیکستان افتتاح شد

کارخانه تولید پهپاد تمام ایرانی ابابیل ۲ با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد شیر علی میرزا، وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

 کارخانه تولید پهپاد ایرانی ابابیل ۲ در تاجیکستان افتتاح شد

در راستای تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک دفاعی و نظامی بین دو کشور، کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر باقری و شیرعلی میرزا وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه کشور تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود و با استفاده از ظرفیت های داخلی توانسته در تمام ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین رشد قابل توجهی داشته باشد، گفت: امروز در جایگاهی هستیم که می‌توانیم علاوه بر رفع نیازهای داخلی به کشورهای هم‌پیمان و دوست در جهت افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح  افتتاح تولید کارخانه ابابیل ۲ در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی بین دو کشور عنوان کرد و افزود: در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و تعاملات بیشتر از تمام سطوح دفاعی نظامی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خواهیم بود.

در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهداء شد.

در ادامه سرلشکر باقری در راستای همکاری‌های دوجانبه پیرامون مسائل امنیتی و مرزبانی دوکشور، با سپهبد سیمومین یتیم‌اف رییس کمیته امنیتی دولتی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تقویت توان دفاعی و نظامی در راستای هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر در مرزهای مشترک و همچنین موضوعات و تحولات منطقه و افغانستان از مهمترین محورهای این گفت وگو بود.

دو طرف بر ادامه تعاملات و رایزنی ها و نشست های تخصصی پیرامون مسائل‌ منطقه ای و فیمابین تاکید کردند.

 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    کاش یه دونه پرنده ابابیل هم سنگی بندازه خیلیا رو ازین زندگی نکبتی راحت کنه

  • کوروش
    0

    خدا رو شکر تاجیکستان هم به یارانه بگیر ها اضافه شد مثل حزب الله حماس حوثی ها عراق و.....

  • ناشناس
    0

    یعنی خدا وکیلی تو این سالهای سخت مردم ایران پولی که باید صرف رفع مشکلات اقتصادی مردم و برای ساخت کارخانه تولیدی مصرف بشه واااجبه صرف همچین کاری اونم تو کشوری دیگه صرف بشه؟ خودمون بدون خونه بودیم و هستیم از زمان احمدی نژاد تو کشورهای دیگه خونه ساختین ..به بهانه بازسازی عتبات و با سو استفاده از احساسات اعتقادی مردم تو.کشورهای عراق و سوریه هزینه کردین.ولله خدا اینجوری ازشما راضی نخواهد شد اگر خدا پرستید حق مردم ایران رو تو خود ایران هزینه کنید .نه جای دیگه .نیم بیشتر مردم ایران الان ترس از گرسنگی دارن شما بفکر چه هستید جناب مسئول.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها