عضو جامعه روحانیت مبارز:

با وجود خبرهایی از اعتراضات و نارضایتی‌ های مردم اکثریت حالت صبر و انتظار دارند

عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: درست است که خبرهایی از اعتراضات و نارضایتی‌های مردم در گوشه و کنار شنیده می‌شود اما بخش اعظم مردم، حالت صبر و انتظار دارند.

با وجود خبرهایی از اعتراضات و نارضایتی‌ های مردم اکثریت حالت صبر و انتظار دارند

غلامرضا مصباحی‌ مقدم، ضمن تأکید بر حمایت احزاب و گروه‌ها از اقدامات دولت سیزدهم گفت: جریان‌های سیاسی باید از هر دولتی که روی کار می‌آید، حمایت کنند و اگر کج‌روی هایی داشت، انتقاد کنند.

به نظر بنده با توجه به اینکه دولت رییسی می‌خواهد این کار بزرگ را انجام بدهد، باید بنای جریانات سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب، بر حمایت باشد.

در حقیقت جریان‌های ‌سیاسی باید اصل را بر حمایت بگذارند و در این میان اگر نکاتی برای صلاح کشور به نظرشان می‌رسد، به دولت انتقال بدهند.

او افزود: نکته دیگر این است که در همه دولت‌ها جریان‌های سیاسی باید انتقاد همراه با راهکار ارائه بدهند و نباید انتقاد مخرب داشته باشند.

مصباحی مقدم در پاسخ به اینکه امکان دارد مانند دوران احمدی‌نژاد اصول‌گرایان دست از حمایت دولت بردارند، تصریح کرد: خالی کردن پشت احمدی‌نژاد توسط اصول‌گرایان، ناشی از چرخشی بود که او در دوره دوم داشت.

در واقع احمدی‌نژاد به واسطه آن چرخش، از نظر سیاسی به جریان حامی خود پشت کرد و به سمت پیشنهاداتی که معاون هایش مخصوصا پیشنهادهای مشایی رفت، حرف‌های حاشیه‌دار زد و در نهایت مواضع حاشیه‌دار گرفت.

احمدی‌نژاد به عناوین مختلفی مکتب ایرانی را جای مکتب اسلامی مطرح کرد. لذا او از پشتیبان‌های سیاسی خودش فاصله گرفت و در مقابل اصول‌گرایان هم، حمایت خود را از احمدی‌نژاد برداشتند.

او در ادامه اظهار کرد: در مجموع خالی کردن پشت احمدی‌نژاد توسط اصول‌گرایان ناشی از عملکرد خود آقایان بود. در دولت روحانی هم جریان اصلاح‌طلب از عملکرد او رضایت نداشتند، بنابراین از حمایت روحانی کمی فاصله گرفتند.

اما رئیسی در ابتدای کار است و از طرفی متعهد شده که آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، آرمان‌های حضرت امام و رهبر و سیاست‌های کلان اعلامی را دنبال کند و در مجموع در راستای حل مشکلات ملت ایران برنامه‌ریزی‌ و اجرا کند. تا اینجا اقدامات رئیسی مفید است و اگر بعد از این هم مسیر استمرار پیدا کند، هیچ جریان سیاسی معقولی نباید دست از حمایت او بردارد.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: دولت ایران دولت همه ملت ایران است، اگر جریان سیاسی، از حمایت کردن رئیس جمهوری‌ها فاصله می‌گیرند، به معنای این است که آن‌ها از اراده مردم فاصله گرفته‌اند. بنابراین اگر خدایی نکرده چرخشی رخ بدهد و مواضع دولت یا رئیس جمهور عوض شود، عملکرد دولت نامناسب باشد، داستان متفاوتی است. امیدواریم چنین اتفاقی هرگز نیافتد.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره آستانه تحمل مردم ایران برای تحمل آثار جراحی اقتصادی خاطرنشان کرد: اسم سیاست اقتصادی دولت را جراحی اقتصادی گذاشته‌اند و بنده هم این اقدام را شبیه جراحی در پزشکی در نظر می‌گیرم، مانند بیماری که برای زنده ماندن او راهی غیر از جراحی نیست. این جراحی خون ریزی و درد دارد و طبعا تا این جراحی صورت می‌گیرد، کم و بیش آثاری بروز می‌کند. مهم این است که مردم صبر و تحمل نسبت به این اقدام داشته باشند، تا دوران گذار که زیاد طول نخواهد کشید، را پشت سر بگذاریم تا مزه شیرین ناشی از جراحی را با همه موجود احساس کنیم.

مصباحی‌مقدم در پایان یادآور شد: مردم تا اینجا به خوبی دولت را همراهی کردند. درست است که خبرهایی از اعتراضات و نارضایتی‌های مردم در گوشه و کنار شنیده می‌شود اما بخش اعظم مردم، حالت صبر و انتظار دارند. آن‌ها با آرامش اوضاع را مشاهده می‌کنند و حتی حمایت می‌کنند تا این دوران گذار طی شود.

منبع: اعتماد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • مرید
    1

    هیچ کس صبر ‌و انتظار ندارد ،منتظر فرصت هستند

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      1

      لعنت بر شما که هیچگاه تاب و تحمل شنیدن نظرات مردم و نقد و اعتراض اکثریت را نداشتید و همواره این خواسته های به حق را منحرف و به دشمن و بیگانه نسبت داده و به سرکوب و اغتشاش و انحراف کشاندید !!!

    • ناشناس
      0

      اقای مصباحی مقدم سوء مدیریت ها مملکت را به این روز انداخته شما روحانیون خصلت بسیار بدی که دارید فکر میکنید علامه دهر از نظر سیاسی و اقتصادی و فرهنگی هستید از زمانیکه باورتان شد سیاست عین دیانت ماست مملکت بطرف سراشیبی افتاد فکر میکنید با چها ر پنج جلسه غیر حضوری از دانشکده های علامه و امام صادق و پیام نور و داشگاه علمی کاربری مدرک کارشناسی بشما هدیه کرده اند الان شدید علامه دهر خودتان بهتر از هر کسی میدانید هیچکدام از شما مسئولین مدیریت صحیح کارهای محوله که انجام میدهید را ندارید و انقدر غرور کاذب و تکبر و منیت در شما هست که حداقل کنار بکشید و از عالمان علم اقتصاد و سیاستمداران خبر ه کارکشته برای تعالی مملکت استفاده کنید و به محض انکه یکی از شماها را کنار بگذارند بلافاصله در موضع اپوزیسیون قرار میگیرید و فکر میکنید این مملکت سر قباله پدر مرحومتان است شما روحانیون باید به امورات دینی مملکت و مردم بپردازید و سنگر مساجد را برای خودتان حفظ کنید کار بجائی رسیده رئیس دولت مملکت رئیس قوه مجریه و مرد شماره یک اجرائی که با رای مردم بسر کار امده و به نیابت از طرف مردم کار میکند حریف خودخواهی ها و تمرد ها و سرپیچی های عده ای در شهرها و استانها که در سمت امام جمعه فعالیت دارند نمیشود اخر تا کی میخواهید این روند ناصحیح را ادامه بدهید مردم اقای محترم روح و روان مردم ایران خسته تر از پاهای انان شده مردم دیگر طاقت تحمل این همه رنج و محنت را ندارند کمی از اطاقهای شیشه ای خودتان بیائید بیرون و واقعیات را لمس کنید حس کنید این مملکت روی گنج خوابیده وجب به وجب این مملکت درامد زا و پول ساز است فقط در اثر سوء مدیریت و کمک به کشور های دیگر که تفکر اشتباه استراتژیک و راهبردی بوده وطن ما را به این روز انداخته اید اگر کمی شم سیاسی و نظامی داشته باشید باید درک کنید اگر زمان ان برسد که دشمنان شما نه ملت ایران بخواهند حمله نظامی به ایران بکنند اولا بلوک شرق به هیچ عنوان به کمک ایران نخواهد امد ولو انکه قرارداد های پر زرق و برق هم داشته باشید اینها همه گول زدن است و انها امتحان خودشان را برای گشورهای دیگر پس داده اند و اصولا منافع خودشان را به دخالت کردن نمی بینند . گروه های حامی هم شاید ضرف کمتر از 48 ساعت تاب تحمل ضربات انان را ندارند حداقل اینرا از مشاورین نظامی کارکشته سوال کنید تا زودتر به درک واقعیات برسید . در ایران دزد و چپاولگر بیت المال مصونیت قضائی دارد در گجای کره زمین این بساط حرج و مرج شما می بینید اینها همه در اثر سوء مدیریت بروز کرده . درد و فریاد و فغان ملت ایران همین است که میخوانید . این ملت صبور رنج کشیده در تمام این 43 سال امتحان خودش را پس داده قدر این ملت را بدانید این فریادها درد نان و مرغ و روغن نیست اینها درد درون خفته مردم در 43 سال تحمل بی کفایتی ها و بی لیاقتی هاست که نظاره میکنند . بقول هنرمند زنده یاد کشورمان : مردم دنیا هر روز زندگی میکنند تا یک روز بمیرند ولی در این ملت ایران هر روز میمیرند تا یک روز زندگی کنند . این زندگی که برای ملت ایران ساختید .

  • نیری
    1

    برادرانه بهتون توصیه میکنم از این آتش زیر خاکستر بترسیداگه اعتراضات پراکنده هست دلیلش این نیست که اکثریت ملت از کاراتون راضین دلیلش فقط ترس ملت از کشته شدن ویا دستگیر شدنه بازم بعنوان یک هموطن توصیه میکنم به فکر ملت باشید از زمان احمدی نژاد تا الان هیچ جراحی اقتصادی بنفع ملت نبوده و نیست .مشکل خودتونو با جهان حل کنید هیچ کشوری نمیتونه به تنهایی رشد کنه و به توسعه برسه

    نظرات شما -
    • 0

      از قبل از انقلاب تیران مشکل اقتصادی داشته و دارد

  • شرمنده ملت
    1

    فعلا ملت از مرحله صبر گذشت کرده اند منتظر یه جرقه انفجاری هستند هنوز بعضی ها آذوقه دارند وقتی تمام شود آنوقت متوجه می شوند حکومت چه کلاهبرداری کرده

  • ماستمالی
    1

    تو در حد اندازه ایی نیستی که در مورد ملت صحبت کنی چون عامل حکومت و در برابر ملتی

  • نظرگو
    1

    اشتباه میبینی دوست عزیز
    اینان در حالت صبر و انتظار نیستند
    اینان آتش زیر خاکسترند
    و البته جمع کمی از آنها مست و هنوز هوشیار نشده اند
    که اگر بشوند شما هم مثل شاه باید جمع کنید و بروید

  • فاطمه
    1

    آخوند درباری ، جیره خوارحکومت ، برابر ملت، روز انتقام فرا می رسد

  • فرهنگی
    1

    ملت گلوله آتشین شده اند.

  • ناشناس
    0

    حاجی ملت اصلا فرصت حرف زدن ندارن و‌ اعتراضشون به برهم زدن امنیت تبدیل میشه !!!

  • ناشناس
    1

    ازشماها وقیح ترخودتونید

    نظرات شما -
    • omid
      19

      حالاخودت کی هستی مزدور برو انسان باش

    • ناشناس
      0

      امید مغز فندقی کوتاه بیا

    • ناشناس
      0

      من یکی ازهمین مردم ‌که توواربابانت تاب وتحمل کوچکترین انتقادواعتراضشان راندارید

  • عدالت
    1

    برای چی به خودت اجازه می دهی درخصوص مردم صحبت کنی .تویی که دستت تاارنج توجیب مردم است . چوبها دراب اند.

  • ناشناس
    1

    خیلی همه چیز را مصادره بمطلوب میکنیدهرچند ستاد تنظیم بازار قیمتهایی را نسبت بمحدود کالاهایی اعلام کرد لیکن اگر یک چرخشی دربازار بزنید شما بخواهید ویا نخواهید وارزترجیحی را حذف کنید شتر گرانی براه خود ادامه میدهد ونه تنها سازمان بازرسی وتعزیرات کارفراگیری را بانجام نمیرسانند بلکه به حساسیتها درنزد افکار عمومی نسبت به گرانیها کمک میکنند اگر بتصورشما راهی که رئیسی تاکنون پیش برده و رضایتهای مثل شماها را فراهم کرده باین معنی نیست که اکثرقریب به اتفاق مردم هم راضی باشند .اما صبر وانتظار مردم را قبول دارم زیرا این فرصت محدود را به شماها میدهند که ببینند تا چه اندازه درجهت خواست واراده مردم برای حل مشکلات شان تلاش دارند .فقط امیدوارم پس از سپری شدن محدوده زمانی کسی را پیدا نکنید که از اما واگرها سخن بگوید که دیگر مردم عصبانی میشوند وهیچکس جلودارشان نخواهد بود

  • ناشناس
    1

    شما بصورت قهری بمردم حمله میکنید وبنام شورش پدرمردم را درمیاورید حالا دم از مردم میزنید رورا بگربه

  • حرف تلخ
    1

    شما که میخواهید مردم را به راستگویی و اعمال و اخلاق نیک راهنمایی کنید خودتان از شیطان هم حیله گر ترید

  • ناشناس
    1

    یه روز ی میرسه که هرچه روحانی وجود دارد نباید درهیچ مسندی قرار بگیرد باید برگردد بحوزه ها ودخالتی درسیاست نکند شاید البته اگر مفسدی پیدا نشود بتوان به سطح برخوردای مردم ازامکانات خصوصا امنیت غذایی قدمی بردارند هرطرحی ارائه کنید تا مردم امنیت غذایی پیدا ودغدغه سیرکردن شکمشان را نداشته باشند بجایی نخواهید رسید و گفتاردرمانی که سالهاست دست بدامن آن شده اید کم کم مردم پی برده اند که سخن گفتن وقتی درانان عمل نیست درمانی تلقی نمیشود

  • واقعیت موجود
    1

    گوسفندها چاره ندارن باید پشت خر حرکت کنند چون در غیر این صورت توسط سگهای وحشی چوپان تکه پاره میشن

  • ملت
    1

    صبر مردم لبریز شده و شما و دارو دسته اتان را مانند سیل خواهد برد

  • ابراهیم حامدی
    1

    لعنت خدا بر تو و امثال تو

  • محمود
    1

    داداش گلم ابراهیم رییسی همین الان کلی بادمجون دور قابچین داره عزیزم، یکمی دیر شروع کردی برادر پستها تقسیم شده و خبری دیگه ای نیست. دارن خر داغ میکنن داداش بوی کباب نیست.

  • حداد
    1

    شب دراز است ، قلندر بیدار ، سحر نزدیک است . به امثال مصباحی مقدم توصیه می گردد تا دیر نشده جل و پلاس خود را جمع و پیش دوست خود نصرالله برود واز حساب بانکی ملیارد دلاری خود در خارج استفاده کنند

  • ناشناس
    0

    واقعا موندم چطور حرف خودتون رو به نام ما مینویسید؟ مردم اونقدر از شماها ناامید شدند که هیچ کس از شما نمیتونه ذره ای امید به دلهاشون. برسونه. همه بریدیم . منی که روزگاری شبهای جمعه حتما برنامه درسهایی از قران رو میدیدم الان از هرچی اخونده بیزار شدم .چون با نام خدا و شریعت مردم رو خانه خراب کردید. حرف خودتون رو حرف خدا میدونید. تو فکر پدرای شرمنده و مادرهای درد کشیده و حسرتهای به دل مانده بچه هامون نیستید. فقط بفکر جیب خودتون و رفاه اقا زاده هاتون هستید .میگید احمدی نژاد چون گفت مکتب ایرانی از چشمتون افتاد؟ خب ماهم شماها از چشممون افتادید ما ایرانی هستیم و ایرانی میمانیم.

  • ناشناس
    1

    خیلی ها برای نان و پست و مقام وطن فروش می کنند.،درود بر احمدی نژاد که سخن از تمدن ایرانی زده،ما اول و اخرش ایرانی هستیم،تو اگه خیلی ناراحت هستی برو در سرزمین همان تمدن عربی و اسلامیت زندگی کن

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      0

      هرچی میکشیم از احمدی‌نژاد هست یارانه اون انداخت سال ۸۸ گفت مردم اعتراضی اراذل اوباش اعدامش کردن

  • ناشناس
    0

    من ازصحبتهای شما به این نتیجه رسیدم که تمام گرفتاریهای امروز مردم ناشی از دخالت حوزه های علمیه در اموری که به آنان مربوط نمیشود هست .مرد حسابی مگر ایرانی بودن جرم است که احمدی نژاد برزبان آورد وشماها از او فاصله گرفتید که درقیاس با رئیسی این حرفها را برزبان میاورید خوب با این باور شماها که ایرانی بودن را کنار زده اید لطفا مثل طالبان که پرچم افغانستان را تفییر داد شما پرچم سه رنگ ایران که به هویت ملی ما اشاره دارد پایین بکشید و پرچم مورد نظر خودتان را درهرکوی وبرزنی بالا ببرید پس چرا صدا وسیما اینقدر از پرچم ایران را بعنوان مظهر اتحاد ملت تبلیغ و هرقوم وقبیله ایی دراین کشور را زیر آن پرچم نشانه گذاری میکند بدانید وبدانیم تا زمانیکه کوته بینانه به مسائل کلان کشوری نگاه سطحی دارید بهمان اندازه عملکرد سطحی وغیره دوراندیشانه شماها ما را بمنزل مقصود نخواهد رسانید .مثل اینکه شما تاپای جان منتظر نشسته اید که شهرهای ایران شبیه بشهرهای سوریه که به سررزمین سوخته انجامیده اند برسیم واینک شما وقضاوت مردم ازخدا میخواهم که هیچگاه ملت دوست داشتنی ایران عزیز ما مورد آسیب شیطان صفتان و متنسکین وخوشکه مقدسان قرار نگیرد .

  • ناشناس
    1

    تحمل فقر و گرسنگی از تحمل زندان و شکنجه و اعدام عوارضش کمتر است به همین خاطر مردم حالت تحمل رنج دارند!

  • ناشناس
    0

    رسانه های مردمی این متن رو منتشر کنید

    اقایان دولت لطفا اجازه دهید تا همه اعضای یک خانوار جداگانه ثبت نام کنندتا یارانه خود را بگیرند این طوری
    ●اگر فردی بمیرد فقط یارانه ان متوفی قطع می شود !!
    ●زن خانه دار بیکار و دختر مجرد بیکار یا پسر مجرد بیکار هم یارانه خود را خواهند گرفت
    ●اگر به سرپرست خانواده (پدر) یارانه نمیدهید حق زن و دختر و پسر بیکار ان خانوار را از بین برده اید
    ●طبق حکومت اسلامی امام علی ع :همه مردم (شاغل ، بیکار، مسلمان ، غیر مسلمان ، ثروتمند ، فقیر، آزاده، بنده ، و یعنی تمام افرادی که در سرزمین ان حکومت اسلامی تحت حکومت امام علی ع بودند از بیت المال سهم می بردند و حقوق """ یکسان """میگرفتند
    این حکومت عادلانه است نه این حاکمیت فعلی ایران
    از امام علی ع در شیوه حکومت داری بیاموزبم
    ما در ایران فقط ادعای حاکمیت اسلامی داریم و خود را نماینده امام زمان عج می دانیم اما در عمل ضد رفتار اهل بیت ع عمل می کنیم

  • ناشناس
    0

    رسانه های مردمی این متن رو منتشر کنید

    اقایان دولت لطفا اجازه دهید تا همه اعضای یک خانوار جداگانه ثبت نام کنندتا یارانه خود را بگیرند این طوری
    ●اگر فردی بمیرد فقط یارانه ان متوفی قطع می شود !!
    ●زن خانه دار بیکار و دختر مجرد بیکار یا پسر مجرد بیکار هم یارانه خود را خواهند گرفت
    ●اگر به سرپرست خانواده (پدر) یارانه نمیدهید حق زن و دختر و پسر بیکار ان خانوار را از بین برده اید
    ●طبق حکومت اسلامی امام علی ع :همه مردم (شاغل ، بیکار، مسلمان ، غیر مسلمان ، ثروتمند ، فقیر، آزاده، بنده ، و یعنی تمام افرادی که در سرزمین ان حکومت اسلامی تحت حکومت امام علی ع بودند از بیت المال سهم می بردند و حقوق """ یکسان """میگرفتند
    این حکومت عادلانه است نه این حاکمیت فعلی ایران
    از امام علی ع در شیوه حکومت داری بیاموزبم
    ما در ایران فقط ادعای حاکمیت اسلامی داریم و خود را نماینده امام زمان عج می دانیم اما در عمل ضد رفتار اهل بیت ع عمل می کنیم

  • ایرانی
    0

    حاج آقا دولت و نظام به شرایطی رسیده که به گفته خودشان نیاز به یک جراحی اقتصادی شد و آنهم در بدترین شرایط اجتماعی دست به کاری زده که دیگر چاره ای نداشته و شاید دیر دست به این اقدام خطرناک زده اگر دولت و نظام می توانست از خرد جمعی و با اجماع دیدگاهها و دور از تعصات فکری و سیاسی بعد از حل موانع بین المللی حل معضلات بانکی و حل برجا می یعنی رفع تحریمها اقدام به این جراحی گسترده و با اطلاعات صحیح جامعه آماری اقدام به بعضی رفورمها می نمود مثمر ثمرتر بود بهر حال باید هر چه سریعتر و تا دیر نشده به ان سمت حرکت کرد اگر شده از تعدادی خواسته در این شرایط دست کشید خوب است با شرایط حاضر بین الملل بپذیریم که بدون تعصب غرب و آمریکا یعنی اقتصاد سرمایه داری توانسته بر جهان حالم باشد نمونه بارز ان درگیر کردن روسیه در جنگی که پایانش فعلا مشخص نیست و ....شکست روسیه و دیدگاه سیاسی حاکم بر روسیه

  • ناشناس
    0

    لعنت الله علی قوم الضالمین.

  • ناشناس
    0

    مردم دیگه نایی برای اعتراض ندارند شما فکر کردی صبورند
    الان دیگه صحبت بر سر توانایی های دولت و قیاس با زمان پهلوی نیست از اون عبور کردیم باید به این فکر کرد آیا دولت و نظام نسبت به شاهان قاجار بهتر عمل کردند یا خیر؟
    اگر ضعیف تر بوده بریم به قبل از قاجار رو مطالعه کنیم شاید مشکل رو بتونیم پیدا کنیم.....واقعا شرم بر شما..

  • ناشناس
    0

    تا همین دو ماه پیش مسئولین و کارشناسان صداو سیما مدام می گفتن همین الان مثلا مرغ رو دارین با دلار 30000 تومانی می خرید و سود ارز 4200 به جیب از ما بهترون می ره
    خوب طبق این گفته ی خودشون ما چند ماه پیش هم مرغ رو با قیمت آزاد می خریدیم با دلار سی هزار تومانی ! پس الان با دلار چند تومانی داریم مرغ و بقیه رو می خریم!؟

  • ناشناس
    0

    احمدی نژاد را مردم در دایره شما قرار دادند وشما تاب سخنان و رفتار او را نداشتید چون او فرزند ایران بود و برای رفا و سر بلندی ایرانی می کوشید و او حق وعدالت و برابری حرف می زد وشما با این چند کلمه بیگانه اید او نه بله قربان گو هست نه برای پست و مقام وثروت پشت به مردم می کند ۱۷ سال است که با تمام توان او را تخریب می کند او در جهان هر روز محبوب تر می شود

  • محمود
    0

    هدف ریسی خیره آن شا الله بتونه به این مردم مظلوم کمک کنه و وضعیت بهتر بشه به حق جدش اللهم عجل لولیک الفرج

  • ناشناس
    0

    بله ملت رفتن رو حالت استند بای

  • بازنشسته
    0

    حاج اوضاع کنونی حاصل کارهای شماهادرمجلس وحالامجمع مصلت است لطفاًبرومیدان واقتصاد روبین به جوانهای باسواددیگه بسه تونه

  • ناشناس
    0

    کمبود روغن خوراکی چیزی که نه در زمان جنگ بود نه در سایر بحرانها وضع افانستان از ما بهتتر است بی تدبیری وبی خیالی اقایان

  • ناشناس
    0

    چه صبری؟ همیشه در حال پنهان کردن واقعیت هستین چرا همیشه مردم باید تاوان بدن و از ما بهترون در همه حال رفاه کامل باشن این همه دزدی اختلاس کردن بچه هاشون خارج از کشور تو رفاه کامل بچه های ما تو حسرت وبدبختی واعتیاد

  • ناشناس
    0

    نه بیرگ شدهایم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها