اتمام حجت دادستان کل کشور با محتکران و اخلال گران توزیع کالا در بازار

دادستان کل کشور تاکید کرد: محتکران و سنگ‌اندازان در بازار بدانند که با انجام چنین اقداماتی مرتکب جرم خواهند شد و دستگاه قضایی برای شناسایی و مجازات این افراد با جدیت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

اتمام حجت دادستان کل کشور با محتکران و اخلال گران توزیع کالا در بازار

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به عوامل خارجی از جمله تحریم‌ها و افزایش قیمت جهانی کالاها بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی مستلزم تعامل، هماهنگی و همکاری بین قوای سه‌گانه و مردم است، گفت: دستگاه قضایی براساس وظایف ذاتی خود با عواملی که باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور می‌شوند و اقدام به احتکار، قاچاق و گران‌فروشی‌ می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: برخورد با محتکران و اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به صورت ویژه در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد، رسیدگی به برخی امور جزو وظایف ذاتی قوه قضاییه نیست اما دستگاه قضایی از باب همکاری و تعامل با دولت در اصلاح ساختار اقتصادی کشور، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

منتظری با تاکید بر مشارکت همگانی در حل مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: هیچگاه وضعیت معیشت مردم از دید مسئولان پنهان نبوده و به مشکلات واقف هستیم، لذا باید با مشارکت همگانی تلاش کنیم تا این مسائل حل و فصل شوند.

وی افزود: ممکن است عده‌ای در داخل کشور که منافع آن‌ها به خطر افتاده است، در مقابل اقدامات مسئولان سنگ اندازی کنند، همچنین این امکان وجود دارد که عده‌ای به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، با واسطه یا بی‌واسطه اقدام به همکاری با معاندین کنند، لذا این افراد بدانند که با انجام چنین اقداماتی مرتکب جرم خواهند شد و دستگاه قضایی برای شناسایی و مجازات این افراد با جدیت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

دادستان کل کشور گفت: در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی باید میان بخش‌های مختلف هماهنگی‌ ایجاد شود؛ از این رو لازم است تا مراجع قضایی سراسر کشور برای همکاری با دولت هماهنگ شوند.

وی افزود: هفته آینده برنامه‌ای ویژه برای ایجاد هماهنگی بین دادستان‌های مراکز استان‌ها خواهیم داشت تا هم در برخورد با عناصر و مجرمانی که به دنبال ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم هستند و هم در راستای برخورد با اخلالگران در توزیع کالا، احتکار کنندگان و قاچاقچیان کالا ، قدم‌های مثبتی در راستای اصلاح اقتصاد کشور برداریم.

«مدیریت ارز» و «کنترل بازار» دو عرصه مهمی بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‎‌اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در راستای کمک به دولت جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم بر روی آن‌ها تاکید کرد و با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر افزایش اختیارات سازمان تعزیرات برای مقابله با گران‌فروشی و احتکار، گفت: دستگاه قضایی با تمام توان در موضوعات «مدیریت ارز» و «کنترل بازار» و همچنین «مقابله با گرانفروشی و احتکار» به دولت کمک خواهد کرد تا از ناحیه سودجویان گزند و آسیبی به معیشت و سفره مردم وارد نشود.

منبع: مرکز رسانه قوه قضاییه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    واقعا ببینیم وتعریف کنیم انشاالله انطور باشه وتبعیض قائل نشوید وبدانید تمام قاچاق واتکار عواملش وصلند به حکومت ببینیم چکار میکنید یا علی مدد

  • محتکران و اخلال گران توزیع کالا در بازار متاسفانه کل دنیا را گرفتار کردند.
    0


    محتکران و اخلال گران توزیع کالا در بازار متاسفانه کل دنیا را گرفتار کردند.

  • 6

    ایران از کمک آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به تروریست ها آگاه است ولی متاسفانه تاکنون کوتاهی و سکوت کرده است چرا؟
    هفت حامی اصلی تروریست ها را بشناسید
    1- آمریکا
    2- انگلیس
    3 - فرانسه
    4- عربستان سعودی
    5- امارات
    6- ترکیه
    7 - اسرائیل

  • ناشناس
    2

    عملکرد و رفتار بی مورد و بی ارزش دولتمردان و مسئولان از سال 1392 تاکنون متاسفانه کل دنیا را گرفتار کرده است.

  • ناشناس
    0

    عامل کمبود روغن اختلاف قیمت بازار داخلی و خارجی است/ و این درحالی است که 100 درصد قاچاق عامل اصلی کمبود روغن وغیره در کشور بوده است.
    ایران خودش عامل اصلی کمبود روغن بوده است.
    چون به خاطر روغن کشورهای اروپایی وغیره هم وارد کشور می کند.

  • 0

    یارانه ۴۵ هزارتومانی از آذر ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون به خاطر اهانت ها و خیانت های دولتمردان و نمایندگان مجلس بوده است. ازسال ۱۳۹۰ تاکنون در مورد افزایش مبلغ یارانه ۴۵ هزارتومانی خوددار کردند.

  • داریوش اقبالی
    0

    یکی بگع گناه ما چی بوده مسبب فقر فلاکت مردم چی ب

  • مهرداد سربندی
    0

    خدا را شکر که بعد از 43 سال بالاخره جهت حفظ ظاهر دادستان کل کشور در نقش مدعی العموم قرار گرفت و پس از 43 سال با محتکرین و گرانفروشان اتمام حجت کرد. البته بعضی عقیده دارند این اتمام حجت هزارمین اتمام حجت است و ظاهرا هزاره اتمام حجتی نام ندارد. اما بعضی هم معتقدند. بیان اتمام حجت برای آرام کردن التهابات جامعه است . والا محتکر و گرانفروش که کار خودشان را می کنند. پورسانتشان را هم به موقع پرداخت می کنند. در این میان عده ای هم معتقدند درسته که بعد از 43 سال مدعی العموم می خواهد دادمان را بستاند. خب ما هم به جای منفی بافی مثل گذشته صبور باشیم و تماشا کنیم.

  • شروین
    0

    حرفهای تکراری ۴۴ ساله . مگر می شود کسی جلو منافع خودش را بگیرد . نمام مشکلات اقتصادی ولایت باصطلاح اسلامی بدلیل منافع و رانتی است که آخوند و نوکران آنها در اقتصاد دارند حالا یک آخوندی از هم شعار میدهد .

  • مواد مخدر به صورت آزاد و قانونی از مرزهای افغانستان و پاکستان وارد ایران می شود چرا؟
    0


    مواد مخدر به صورت آزاد و قانونی از مرزهای افغانستان و پاکستان وارد ایران می شود چرا؟

  • ناشناس
    0

    سرمایه‌گذاری ایرانی ها در ترکیه، باکو، امارات، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی و... عامل اصلی مشکلات مردم، کشور، گرانی و جنگ اقتصادی در سراسر کشور بوده است، نه تحریم، ترامپ و کرونا

  • ناشناس
    0

    مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ثابت کرد که بویی از انسانیت نبرده است.

  • ناشناس
    0


    ۴۰۰ گروه بازرسی در استان تهران فعالیت می‌کنند/ باز هم هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم و کشور ندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • مسئولان هرجا پا می‌گذارند فساد ایجاد می‌کنند
    0

    مسئولان هرجا پا می‌گذارند فساد ایجاد می‌کنند

  • ناشناس
    0

    نظارت و بازرسی‌ها برای جلوگیری از گرانفروشی تاکنون در کشور متاسفانه جواب نداده است چرا؟ به خاطر پرداخت و دریافت رشوه بوده است!

  • ناشناس
    0

    بابامگه امریکاه واسراییل به تمام مسعولان کشوربه جز رهبرمحترم گفته همه بفکرجیب شون وخانواده شون واختلاص باشنداگه امریکاه دشمنه مایه پس چطوراقازاده هاتون اونجازندگی می کنندپس معلومه که امریکاه فقط بامردم فقیردشمنی داره نه اقازاده ها پس چرااقازاده های امریکای جرعت ندارندبه ایران بیایندایاکسی میدونه این چه دشمنیه

  • 0

    برخی نمایندگان آمریکایی به جنایت صهیونیست‌ها علیه خبرنگار زن فلسطینی اعتراض کردند

  • ناشناس
    0

    که متاسفانه مسئولین بانک ها در این مدت ۴ سال به بازنشستگان تامین اجتماعی هم وام بدون ضامی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند و هیچ کسی هم تاکنون پاسخگو و جوابگو نبوده است و نیست چرا؟
    و رئیس جمهور، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان و نمایندگان مجلس تاکنون متاسفانه سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • 0

    هر روز در رسانه ها وام های مختلف اعلام می کنند ولی متاسفانه به بانک ها مراجعه می کنیم بهانه های مختلف از پرداخت وام خوداری می کنند چرا؟

  • 0

    وقتی که برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی مانند عربستان سعودی، امارات، ترکیه، مصر و بحرین همه جانبه با رژیم کودک کش صهیونیستی همکاری می کنند.
    پس دیگر از آمریکا و کشورهای اروپایی چه انتظار داریم

  • پژو ۲۰۶ در مرز ۳۶۰ میلیون تومانی/ نتیجه مذاکرات وین است.
    0

    پژو ۲۰۶ در مرز ۳۶۰ میلیون تومانی/ نتیجه مذاکرات وین است.

  • 0

    داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئولیت حمله به نیروهای نظامی مصر در سینا را بر عهده گرفت

  • 0

    غرب یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه روسیه به انداخته است

  • ناشناس
    0

    دریافتی نامشروع مسئولین جرم و حرام است.
    مشکلات اقتصادی کشور 100 سال دیگر هم توسط دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس حل نخواهد شد و حل نمی شود تاکنون هم برای همه مردم ایران ثابت شده است.
    تورم به 80 درصد رسده اما دولت بی خیال است چرا؟
    در حالی حاضر تورم در کشور به 80 درصدد رسیده
    متاسفانه دولت برای کنترل تورم هیچ برنامه ای ندارد و بی خیال است.
    چرا مسئولین در مورد دلیل گرانی و افزایش قیمت به مردم توضیح نمی دهند؟ ادامه این رویه موجب نارضایتی مردم شده است!
    ولی مسئولین به جای پاسخگویی سکوت کرده اند چرا؟
    مردم از دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس ناراضی هستند.
    قیمت میوه فصل چه ربطی به دشمن دارد که مرتب بالا می رود؟ مشکل، ناتوانی دولمردان در اداره امور جاری کشور است.

  • 0

    ناتوانی برخی مدیران مدعی، مردم را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده است

  • ناشناس
    0

    روزانه حدود هفت میلیون لیتر سوخت از سیستان و بلوچستان قاچاق می‌شود

  • 0

    بازنشستگان از بس بزرگن و قابل احترام و مقید به قانون هستند هنوز رعایت میکنند تا مخابرات خواربار و مناسبتها را پرداخت کنند..هنوز خویشتن داری میکنند..مدیرعامل باید این جمله را درک کنند..بازنشستگان اگر به جوش آمدند چرخه مخابرات را از کار می اندازند و چنان ضربه ای به مخابرات بزنند که پدر پدر جد مدیرعامل هم نتواند ان را دوباره به کار بیندازد…این بازنشسگان هستند که این خانه را ساخته اند و تمام سوراخ سمبه ها را میدانند..بنابراین صبر میکنند تا مسئولین مخابرات به خود آید و حق حقوق انها را پرداخت کنند ..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها