اسرائیل خبرنگار معروف الجزیره را کشت/ شیرین ابوعاقله که بود؟

نیروهای اسرائیلی برای دستگیری یک فلسطینی به شهر جنین یورش بردند و خانه ای را محاصره کردند که منجر به درگیری مسلحانه با ده ها فلسطینی شد. در این درگیری، نیروهای اسرائیلی به خبرنگاران شلیک کردند که طی آن، شیرین ابوعاقله به شهادت‌ رسید.

اسرائیل خبرنگار معروف الجزیره را کشت/ شیرین ابوعاقله که بود؟

به گزارش خبر فوری، «شیرین ابو عاقله» خبرنگار الجزیره در جریان پوشش خبری حوادث و درگیری‌های اردوگاه جنین، به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهادت رسید.

الجزیره ضمن تسلیت شهادت شیرین ابو عاقله خبرنگار خود به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، تاکید کرد که او وقتی هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفت، جلیقه خبرنگاری به تن داشت و از طرف صهیونیست ها، از ناحیه سر آسیب دیده است.

ابوعاقله خبرنگار مشهور الجزیره بود که مدت ها در حوزه فلسطین کار کرده بود.

نیروهای اسرائیلی برای دستگیری یک فلسطینی به شهر جنین یورش بردند و خانه ای را محاصره کردند که منجر به درگیری مسلحانه با ده ها فلسطینی شد. در این درگیری، نیروهای اسرائیلی به خبرنگاران شلیک کردند که طی آن، شیرین ابوعاقله به شهادت‌ رسید.

دنیای رسانه علیه صهیونیست ها!

FLjDF7iWQAENLt8

شهادت شیرین ابوعاقله  مانند یک بمب علیه اسرائیل عمل کرده و فضای رسانه ای را علیه آنها کرده است. باراک راوید روزنامه‌نگار صهیونیست در واکنش به  جنایت صهیونیست ها اعلام کرد: شیرین ابو عاقله یکی از قدیمی‌ترین و سرشناس‌ترین خبرنگاران الجزیره بود که در تمامی کشور‌های عربی و غیر عربی شناخته شده بود، تأثیر و بازتاب شهادت وی همانند بمباران ساختمان خبرگزاری آسوشیتدپرس در جریان جنگ اخیر در غزه خواهد بود.

 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی الجزیره، اعلام کرد که مسئولیت کامل جنایت ترور شهید ابوعاقله بر عهده رژیم صهیونیستی است.

همچنین، حازم قاسم سخنگوی حماس تاکید کرد: جنایت ترور شیرین ابوعاقله، جنایتی دیگر است که به سلسله کارنامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها در فلسطین اضافه می‌شود.

از سوی دیگر دفتر مقاومت مردمی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: جنایت ترور شیرین ابوعاقله، جنایتی جنگی از سوی رژیم صهیونیستی علیه حق و حقیقت است و دلیلی واضح بر این مساله محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی زبانی جز زبان خشونت و قتل را نمی فهمد.

واکنش الجزیره: صهیونیست ها محکوم هستند

1683161_331

شبکه الجزیره که یکی از معتبرترین و تاثیرگذارترین شبکه های خبری عربی است، نیز در گزارش های مفصلی به پوشش خبر شهادت خبرنگارش پرداخت.

الجزیره در پایگاه اینترنتی اش نوشت: در قتلی تلخ و ناقض قوانین و هنجارهای بین المللی، نیروهای اشغالگر اسرائیل با خونسردی، خبرنگار ما شیرین ابوعاقله را ترور کردند.

این شبکه "این جنایت شنیع صهیونیست ها که از طریق آن قصد دارند رسانه ها را از اجرای پیام خود باز دارد" محکوم کرد و افزود: "ما دولت اسرائیل و نیروهای اشغالگر را مسئول قتل شیرین می دانیم."

شبکه رسانه ای الجزیره از جامعه جهانی خواست تا نیروهای اشغالگر اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن و کشتن عمدی شیرین ابوعاقله، محکوم کرده و پاسخگو بدانند.

تهیه کننده الجزیره و خبرنگار القدس، علی الصمودی، نیز در حالی که صبح امروز در کنار شیرین در پوشش خبری تهاجم اشغالگران به جنین بود، در این حمله مجروح شد. الجزیره در این رابطه نوشت: «ما مقامات اسرائیلی را مسئول امنیت علی الصمودی، تهیه‌کننده الجزیره می‌دانیم که همراه با همکارش شیرین در حین پوشش خبری هدف گلوله از پشت قرار گرفت.»

شیرین ابوعاقله که بود؟

شیرین ابوعاقله یکی از اولین خبرنگاران میدانی الجزیره است. او در سال 1997، یک سال پس از راه اندازی این شبکه به آن پیوست. ابوعاقله قبل از پیوستن به الجزیره برای رادیو فلسطین کار می کرد.

ابوعاقله برای ربع قرن در مرکز خطر قرار داشت تا جنگ ها، حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل به مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی را پوشش دهد.

شیرین ابوعاقله در سال 1971 در شهر قدس اشغالی به دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس روزنامه نگاری و رسانه از دانشگاه یرموک اردن است. ابوعاقله در مصاحبه قبلی با الجزیره گفت که اشغالگران اسرائیل همیشه او را به عکاسی از مناطق امنیتی متهم می‌کردند و به صراحت گفت که همیشه احساس می‌کرده است که هدف قرار خواهد گرفت و با ارتش اشغالگر روبرو خواهد شد.

ابوعاقله در مصاحبه خود نقل کرد که یکی از لحظاتی که بیشترین تأثیر را روی او داشت، بازدید از زندان عسقلان و دیدن وضعیت اسرای فلسطینی بود که برخی از آنها بیش از 20 سال را پشت میله های زندان سپری می کردند. او گفت سعی دارد رنج زندانیان  را از طریق الجزیره به سراسر دنیا انتقال دهد.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    16

    کار خودی هاست

    نظرات شما -
    • M
      8

      یعنی خاک عالم به سرتون کنن که تحت هر شرایطی و هر موضوعی وظایف مزدوریتون رو به نحو احسن انجام میدین

    • ،،،
      2

      آقا یا خانم M
      خوب حق مطلب را ادا کردید
      احسنت 👌👌👌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها