سفارت روسیه در واشنگتن خواستار نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی آمریکا شد

سفارت روسیه در واشنگتن امروز (جمعه) اتهاماتی را مبنی بر "استفاده مسکو از تسلیحات شیمیایی در اوکراین" رد کرد و از ایالات متحده خواست تا براساس "کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی" (CWC) ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را نابود کند.

سفارت روسیه در واشنگتن خواستار نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی آمریکا شد

این سفارت در کانال تلگرام خود نوشت: «رسانه‌های محلی همچنان به تکرار اتهامات نفرت انگیز دولت آمریکا مبنی بر اینکه روسیه "کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی" را نقض می‌کند، ادامه می‌دهند. روزنامه‌نگاران نیز بدون مدرک و با پیروی از مقامات آمریکایی این ادعاها را تکرار می‌کنند.»

این سفارت تاکید کرد که روسیه "تماما" ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را در سال ۲۰۱۷ نابود کرده و یادآور شد که این موضوع توسط "سازمان منع سلاح‌های شیمیایی" (OPCW) تایید شده است.

سفارت روسیه در واشنگتن در ادامه پیامش افزود: آمریکا تنها کشور عضو "کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی" است که هنوز ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را نابود نکرده است. بدیهی است که واشنگتن از ظرفیت فنی و منابع مالی برای تسریع غیرنظامی سازی شیمیایی برخوردار است.

این سفارت از جامعه آمریکا خواست تا به این سوال پاسخ دهند که چرا آمریکا برعکس سایر کشورها تخریب و نابودی تسلیحات شیمیایی خود را به تعویق می‌اندازد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی رضا
    0

    ان شا الله برای نابودی ظالمی چون روسیه استفاده میکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها