کمیسیر اتحادیه اروپا:

طرح خروج از وابستگی به گاز روسیه آماده است

کمیسیر اتحادیه اروپا اعلام کرد: طرح خروج این اتحادیه از وابستگی به گاز رسیه آماده است تا بدون واردات گاز از این کشور عمل کند.

 طرح خروج از وابستگی به گاز روسیه آماده است

تیری برتون (Thierry Breton) روز شنبه در گفت و گو با فرانس اینتر اظهار داشت: ما باید تحریم‌ها [علیه روسیه] را به اوج برسانیم.

وی ادامه داد: از همان روز نخست ما یک طرح را برای هر حوزه ای ایجاد و اتحادیه اروپا برای افزایش تحریم‌ها، اقدام کرد.

برتون یادآوری کرد: امروز ما یک اعتیاد(به انرژی روسیه) داریم، اما در حال رهایی از آن هستیم و از آن خارج خواهیم شد.

وی همچنین در مورد ورود اوکراین به اتحادیه اروپا گفت: میل برای پیوستن به این اتحادیه وجود دارد. ما رویه‌هایی داریم که آغاز شده‌اند، اما یک شبه نمی‌توان وارد اتحادیه اروپا شد.

برتون با اشاره به افزایش نرخ تورم در منطقه یورو، اظهار داشت: بیشتر این تورم به دلیل افزایش قیمت انرژی است.

به گفته کمیسر اتحادیه اروپا در بازار داخلی، به دلیل درگیری بین اوکراین و روسیه و همچنین گسستگی در زنجیره‌های تامین به‌ویژه در چین، این شرایط رخ داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی ادامه می‌یابد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها