هنگ کنگ یک دانشجو را به ۵ سال حبس محکوم کرد

دادگاهی در هنگ کنگ امروز (جمعه) بر اساس قانون جدید امنیت ملی ارائه شده از سوی چین، محکومیت دانشجویی که در پیام‌رسان تلگرام خواستار "استقلال از چین" شده بود را به پنج سال زندان افزایش داد.

هنگ کنگ یک دانشجو را به ۵ سال حبس محکوم کرد

 لویی سای-یو، دانشجوی لیسانس مهندسی در دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ کنگ در آوریل ۲۰۲۱ به دلیل پیام‌هایی که خواستار اقداماتی در راستای تغییر "رژیم چین" در هنگ هنگ شده بود، مجرم شناخته شد.

وی از سپتامبر ۲۰۲۰ پس از آن که پلیس آپارتمان او را بررسی کرد و یک اسلحه و دو چاقو نظامی که برای دفاع از خود نگه می‌داشت را ضبط کرد؛ در بازداشت به سر می‌برد.

این دادگاه اعلام کرد که جرم این دانشجو "بسیار جدی" است و حکم او را به پنج سال حبس افزایش داد.

این دادگاه می‌گوید که این دانشجوی ۲۵ ساله پیام‌هایی از قبیل "هنگ کنگ را آزاد کنید، انقلاب زمان ما" و "استقلال هنگ کنگ، تنها راه موجود" را در تلگرام منتشر کرده؛ شعارهایی که در اعتراضات حامیان دموکراسی در سال ۲۰۱۹ سر داده شده بود.

ادوین چوی، وکیل این دانشجو می‌گوید: ارسال چنین مطالبی در تلگرام با عنوان کردن آن‌ها در جامعه متفاوت است؛ از طرفی این دانشجو شخص شناخته شده‌ای نیست و قدرت نفوذ چندانی ندارد.

لویی سای- یو خود می‌گوید که انگیزه او از چنین کاری "شنیده شدن صدای مردم" بوده است.

وی با اشاره به اعتراضات سال ۲۰۱۹ گفت: «برای یک جوان پویا و ایده‌آل گرا بسیار دشوار است که ساکت بماند و در این امور مداخله نکند. چین به آزادی‌های وعده داده شده، عمل نمی‌کند. عشق من به هنگ کنگ کمتر از میزان عشق و علاقه دیگران نیست.»

اما این درحالیست که دولت هنگ کنگ و چین ادعاهای این دانشجو را درخصوص نبود آزادی رد می‌کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها