برگزاری دادگاه برای برخی از اعضای تیم دولت روحانی

جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی تفهیم اتهام شدند!

دادگاه رسیدگی به پرونده تخلفات تعدادی از دولتمردان حسن روحانی در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت برگزار و موارد قضایی به آن‌ها تفهیم اتهام شد.

جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی تفهیم اتهام شدند!

از چند ماه پیش روند رسیدگی به تخلفات دولتمردان یازدهم و دوازدهم آغاز شده و اخیرا سرعت بیشتری گرفته است.

ارز ۴۲۰۰ تومانی، کرسنت و ضعف تولید و فروش نفت و گاز و عدم سرمایه گذاری لازم در این بخش‌ها و فسخ قرارداد‌های بین المللی در این زمینه، توسعه خط فقر و پول پاشی مدیران در شستا و سیاسی کاری‌ها در آن و همچنین افزایش قیمت مسکن و عدم اتمام پروژه مسکن مهر بخشی از موضوعات و تخلفاتی است که در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت به مسئولان ارشد دولت حسن روحانی گوشزد شده است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تایید این خبر در بیان جزئیاتی گفت: تورم و نقدینگی که دولت یازدهم و دوازدهم به جان کشور انداخت مانند آتشی بود که به انبار اقتصاد ایران افتاد که خاموش کردن آن زمان می‌برد؛ سوء مدیریت آنان قابل گذشت نیست و باید مسئولان دولت سابق پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: وقتی دولت سابق به موقع واکسن وارد نکرد و فوتی‌های روزانه به بالای ۷۰۹ نفر رسید و اصناف زیادی تعطیل و خیلی از مشاغل دچار مشکل اقتصادی و معیشتی شدند و حمایتی از آنان صورت نگرفت و به علم و آموزش و پژوهش کشورمان آسیب‌های جبران ناپذیری زدند چرا نباید مسببان آن دادگاهی شوند؟

عضو هیات مجلس تصریح کرد: چند میلیون ایرانی به دلیل سوءمدیریت دولت در موضوعات مختلف اقتصادی و سقوط شدید شاخص بازار سرمایه به زیر خط فقر رفتند و بر تعداد آن‌ها افزوده شد.

سلیمی گفت: وقتی روحانی دولت یازدهم را تحویل گرفت تعداد خانوار‌های تحت پوشش سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی ۲ میلیون بود، اما وقتی روحانی دولت دوازدهم را تحویل می‌داد این تعداد به ۱۰ میلیون نفر افزوده شد؛ مردم ایران منتظر هستند تا به حساب عاملان وضع موجود رسیدگی قضایی شود و این مطالبه بار‌ها از قوای مقننه و قضائیه مطرح شده که چرا مسئولان ارشد دولت حسن روحانی دادگاهی نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شنیده ام که تعدادی از مسئولان ارشد دولت حسن روحانی دادگاهی شده و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ مجلس از اقدامات دستگاه قضا در این زمینه حمایت می‌کند البته بخشی از روند قضایی صورت گرفته در دستگاه عدلیه به دلیل شکایت‌های نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های تخصصی از معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم، وزرای متخلف دولت حسن روحانی است.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تعداد زیادی از مردم با ارسال نامه‌ها و طومار‌های مختلف با تعداد بالای امضا از مجلس و قوه قضائیه خواسته بودند که به تخلفات مسئولان ارشد دولت حسن روحانی رسیدگی شود که در این رابطه باید مدعی العموم ورود قاطعی داشته باشد.

سلیمی افزود: انتظار از دستگاه عدلیه آن است که حقوق از دست رفته مردم ایران بازگردد و اجازه ندهند برخی مدیران متخلف کنند و بعد از پایان مسئولیت به تفریح و مسافرت بپردازند.

وی درباره اسامی مدیران دولت سابق که به دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت فراخوانده شده اند گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم، بیژن نامدار زنگنه وزیر سابق نفت، محمد شریعتمداری وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی، عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی به این دادگاه‌ها فراخوانده شده اند و قرار است آن‌ها پاسخگوی عملکرد خود درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی، کرسنت، خط فقر و عملکرد شستا، مسکن و ... باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان از قوه قضائیه خواست در رسیدگی به پرونده‌های قضایی مسئولان ارشد دولت حسن روحانی مماشات نکرده و دادگاه‌های آن‌ها علنی برگزار شود تا مردم در جریان اتفاقاتی که علیه کشورمان افتاده قرار گیرند؛ البته این توقع عین شفافیت است و نباید شفافیت فقط برای عده‌ای خاص باشد.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • ناشناس
    5

    نوش دارو پس ازمرگ سهراب اگه قراره مست گیرند هر انکس هست گیرندتمام دولتیان توبدبختی مردم سهیم هستند البته نهادهای انقلابی یادتون نره شریک اصلی این نهادها هستند

  • نظرگو
    2

    از همون اول هم معلوم بود همه ش کشکه

  • ناشناس
    0

    این عزیزان را بعداز هشت سال به.دادگاه احضار کردند یعنی مسولان هشت سال خواب بودند الان که بیدار شدند وزیران و مسولان دولت فعلی را همین حالا تا دیر نشده احضار کنید

  • حسنی
    8

    خواب می بینیم یا بیداریم یعنی میشه این چهار نفر فاسد که مملکت را به این روز انداخته اند و میلیارد میلیارد تومان پول این مردم و مملکت را در کشورهای خارج به جیب خود و فرزندانشان واریز کرده اند زمین و ویلا خریداری کرده اند محاکمه و مجازات شوند این مشتی از خروارها ادم فاسد از ابتدای انقلاب تا کنون میباشند این اقایان پولهای غارت شده و چپاول شده را بحساب وابستگان درجه یک و یا درجه دو و سه واریز کردند که نشانی از تخلف بجا نگذارند به فال نیک میگیریم .

    نظرات شما -
    • دیگر خام نیستیم .
      3

      خواب نیست در بیداری هستیم ولی این کفایت و تعهد به منافع ملی در دستگاه قضایی بویژه ریاست این قوه است که یکبار برای همیشه تنگ کنندگان معیشت ملی را برای همیشه از سپهر اجرایی واقتصادی کشور حذف کنند .
      امیدوارم این اتفاق مهم بیفتد تا دولت فعلی هم بداند و حساب کار دستش بیاید تا با نان مردم به نفع دوتابعیتی ها بازبی نکند ..
      چه استرس ها که مردم مظلوم ایران دردهه نود از دست این تکنوکرات های مغرور که تحمل نکردند وچه سختی هایی که نکشیدند ....
      منتظر اقدام عاجل در دستگاه قضایی بر ضد این پدیده ها هستیم.
      مردم هم فریب کلاس بازی ها وریش پرفسور بازی های این قوم را نخواهند خورد .

    • ناشناس
      0

      قوه محترم قضائیه لطفا دادگاه ها علنی برگذار شود مردم ایران مشتاق شنیدن و دیدن دادگاه های این فاسدین هستند اقربا درجه یک و دو انان که همکاری با این حضرات میکردند را هم محاکمه کنید چون انها سپر بلای این اقایان بودند و هستند .

  • ناشناس
    0

    دولت فعلی که خدمت گذاران صدیق هستند که بدتر از اونها هستند --- آیا به کسی پاسخگو هستند ؟؟

  • ناشناس
    0

    و در نهایت برای مدت ۱۰ سال انفصال از دستگاهها و خدمات دولتی و یکسال تا چند سال حبس تعزیری محکوم میشوند آیا وضعیت کشور کماکان ب وضعیت سابق ۱۰ سال گذشته بازخواهد گشت؟ آیا دستگاه محترم بقول ایشان عدلیه، همین نسخه را برای دولت فعلی ک باعث رفتن اکثریت مردم ب زیر خط فقر شدند را تجویز خواهد کرد؟ آیا مشکلات پیش آمده در وضعیت کشور ب همین دولت قبل بر میگردد؟ و در دولتهای قبل تر از آن، ایران گلستان بود؟

  • ناشناس
    1

    چرا در این کشور فقط سران اصلاح طلبان تفهیم اتهام و محاکمه می شوند؟!!! چرا از تفهیم اتهام و محاکمه سران اصولگرایان در این مملکت خبری نیست؟!!! ضرب المثل یک بام و دو هوا دقیقاً در اینجا مصداق پیدا می کند!

    نظرات شما -
    • 1

      آخه اون مال باباشونه

    • M
      3

      چون از اصلاح طلب کثیف تر وجود نداره

  • ناشناس
    0

    کاش به تخلفات همه وزرای هر دو دولت پرداخته بشه

  • ناشناس
    0


    اهانت ها و خیانت های، مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی قوه قضائیه و بی قانونی و بی عدالتی در کشور بوده است.

  • محمد
    0

    کاش من هم تفهیم اتهام میشدم بعلت فروختن ترقه ۴ میلیون جریمه ۸ روز بازداشت وتشکیل پرونده ۷ صفحه ای جمعا ۲ میلیون ترقه داشتم اینها دوهزار برابر من اختلاس کردند اندازه من تنبیه نشدند حکومت علی ع یعنی این

  • ناشناس
    1

    قانون برای همه یکسان نیست و تاکنون هم نبوده است چون به خاطر متاسفانه تاکنون روحانی، جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی در دادگاه محاکمه نشدند چرا؟

  • ناشناس
    1


    قانون در کشور متاسفانه برای همه یکسان نیست و تاکنون هم نبوده است چون به خاطر متاسفانه تاکنون روحانی، جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی در دادگاه محاکمه نشدند چرا؟

  • راحیل
    1

    خوب پس اینکه میگفتن تمام گرونی ها از دولت قبل بوده اشتباه میکردند پس بگردید به دنبال پرتقال فروش دست همه تو یک کاسه هست

  • هادی
    0

    اگرقرار است اقایان دولت قبلی محاکمه شوند که قطعا کاری درست وعدالت خواهانه است همین دولت اقای رییسی هم باید مورد محاکمه قرار گیرند چرا که در همین مدت 10ماه ریاست اجرایی تمامی کالا صدر صد گران شده وان شعار انتخاباتی که ایشان می دانند که با همین وضع موجود می توان کشور را اداره کردکجا رفته این شعار وتورم نه تنها کاهشی نشده بلکه افزایشی شده این که اقایان اعلام می کنند تورم کاهش پیدا کرده شعاری بیش نیست باید از مردم که زیر چرخ تورم دارند له میشوند پرسید نه اقایان

  • مش جمعه
    0

    ازینکه دنبال عدالت هستید جای شکر دارد.اما باید تمام اصولگرا و اصلاح طلبان محاکمه شوند.این همه بدبختی و نخوت کار همین دو گروه هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      افرین مش جمعه ،من عزراییلم،کمیسیون بودجه و نفت مجلس در زمان این اخوند مفسد چی به اندازه شاه هرکدومشون خوردند.

  • ناشناس
    0

    عالیه باید مجازات بشن

  • مهدی بندری
    0

    چقدر بدبختیم ما که هنوز هم بعد از چهل سال امیدواریم

  • ناشناس
    0

    کلا مسولین نفهم ترازاین حرفهاند که این چیزها را بفهمند .

  • فرهنگی
    0

    دیدن جنایت و فرصت دادن بیشتر به آن توسط مسئولین از خود جنایت و جنایتکاران در حق مردم،بدتر و شدیدتر است،چون عملی عامدانه است.و مصداق نوش دارو بعد از مرگ سهراب است و ان هم عمدی! کدام عقل سلیم قبول می کند که اجازه بدهی در جلو چشم مردم ان هم هشت سال اقتصاد مردم وکشور وخیلی چیزهای مهم دیگر در کشور به فلاکت برسد برای اینکه ایا بعدا هم عاملان ان مجازات بشنوند و یا هم نشوند؟ این فقط ظلم و تمسخر مردم است.

  • ناشناس
    0

    همش دروغ و.فریب .چگونه یک فرد عادی بابت دزدی یک هندوانه چهار سال حکم می خورد .بنده خدا تمام ارز های دولتی را یکجا خورد .به ریش ملت بد بخت می خنده .پس عدالت .....

  • ظلم و ستم متاسفانه بعد انقلاب در کشور 100 برابر افزایش یافته است چرا؟
    0

    ظلم و ستم متاسفانه بعد انقلاب در کشور 100 برابر افزایش یافته است چرا؟

  • تراب
    0

    چرا بین این اسامی نام حسین خان شریعتمداری کیهان که سر دسته هم خلافکاران است ، دیده نمی شود

  • ناشناس
    0

    چی شد سرگشته شدم کدام عدالت چرا دورغ شما گوش کن نه میکن این دنیا ثروت وزندگی خوب برای ما مسولین این دنیا هستش زیر زمین قبر آسوده مال ماست اخه میگن بهشت می خواهی آن دنیا ست

  • همه مدیران دولت حسن روحانی در این مدت 8 سال به کشور اهانت و خیانت کردند.
    1


    همه مدیران دولت حسن روحانی در این مدت 8 سال به کشور اهانت و خیانت کردند.

  • ناشناس
    0

    چه فایده.این دادگاه های سوری برای تیتر جراید خوبه و سرگرمی.همین آقایان که میلیارد ها دلار رو هاپولی کردن تقسیمش میکنن‌.بعد یهویی دوسال بعد تو کانادا سر و کلشون پیدا میشه.همه ی ما هممون.حفظیم.همه.

  • مورچه
    0

    عجب قاضی باوجدانی هه هه

  • 0

    بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به فرودگاه شاهرود/ ترک فعل‌ها بررسی شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها