مشاور وزیر کشور:

روابط عمومی استانداری ها در مدیریت افکار عمومی پیشگام باشند

مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با بیان اینکه دشمن با حاشیه‌سازی به دنبال ایجاد ناامیدی در بین مردم است، گفت: در این شرایط، روابط عمومی استانداری‌ها باید با تولید اخبار مثبت و امید آفرین، در مدیریت افکار عمومی استان خود پیشگام باشند.

روابط عمومی استانداری ها در مدیریت افکار عمومی پیشگام باشند

افشار دارابی روز یکشنبه در نشست مجازی مسئولان سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با مدیران روابط عمومی استانداری های سراسر کشور، این مطلب را مطرح کرد.
دارابی با اشاره به اهمیت مدیریت افکار عمومی در سطح استان‌ها افزود: روابط عمومی استانداری های کشور مسئولیت خطیری در این حوزه دارند و لازم است با ابتکاراتی چون انتشار و تولید محتوای امیدآفرین و مثبت، در تقویت فضای اجتماعی و همدلی استان بکوشند.
وی با یادآوری برنامه‌ریزی جریان مخالف نظام جمهوری اسلامی برای تاثیرگذاری بر افکارعمومی و ایجاد ناامیدی در داخل کشور، اظهار کرد: در شرایط جدید، جنگ اصلی، جنگ روایت هاست که روابط عمومی استانداری ها در مدیریت صحیح و به موقع افکار عمومی استان، نقش مهمی دارند.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: اجرای دقیق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات با هدف پاسخگویی به موقع به شهروندان عزیز کشور، از جمله محورهای مورد تاکید ریاست محترم جمهوری است.
دارابی اضافه کرد: با همین هدف، مدیران کل روابط عمومی استانداری های سراسر کشور برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان مطابق قانون و در چارچوب آن اقدام کنند.
وی همچنین به ضرورت معرفی بیشتر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور تاکید کرد و گفت: در این خصوص استانداری های سراسر کشور با درج نماد و لینک سامانه در درگاه اینترنتی استانداری ها، به سهم خود دسترسی شهروندان به این سامانه را تسهیل سازند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکید بر لزوم پاسخ مستدل و در چارچوب قانون به پرسش های مطرح شده، خاطرنشان کرد: معاون اول محترم ریاست جمهوری بخشنامه ای را به دستگاه ها در اجرای کامل دسترسی آزاد به اطلاعات ابلاغ کرده اند که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر دستگاه‌های اجرایی چون فرمانداری ها و شهرداری هایی که هنوز عضو این سامانه نشده اند، به عضویت کامل آن درآیند.
ارتقای جایگاه روابط عمومی استانداری های سراسر کشور از دیگر محورهای مورد اشاره دارابی در این نشست بود و گفت: پیگیری ها و تلاش های لازم در این خصوص با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور در حال انجام است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها