بررسی علت گرانی دارو در مجلس با حضور ۳ وزیر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور و پاسخگویی سه وزیر بهداشت و درمان، صمت و کار و رفاه اجتماعی در مورد گرانی دارو به کمیسیون متبوعش خبر داد.

بررسی علت گرانی دارو در مجلس با حضور ۳ وزیر

زهرا شیخی در تشریح نشست روز ( سه شنبه 30 ،فروردین‌) کارگروه ویژه این کمیسیون گفت: در جلسه کارگروه ویژه که با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون برگزار شد، دیوان محاسبات در خصوص عملکرد سازمان غذا و دارو گزارش و مستنداتی ارائه کرد و همچنین تمام سازمان‌ها و نهادهای مربوطه که نقشی در قیمت گذاری داشته اند.

وی ادامه داد: با توجه به نابسامانی‌هایی که طی چند ماه اخیر در مورد دارو شاهد آن بودیم، تمام دستگاه‌ها که نقشی در قیمت گذاری دارو داشتند به کمیسیون بهداشت خوانده شدند تا تمام جزئیات این مسئله را  بررسی و مشکلات  ریشه یابی شود و همچنین مصوباتی براساس گزارشات دریافتى در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: متولی اصلی سلامت کشور وزارت بهداشت و درمان پزشکی است که در مورد نوسانات قیمت دارو از شخص وزیر انتظار می‌رود به این بحث ورود پیدا کنند، بر همین اساس یکی از مصوبات مهم جلسه حضور و پاسخگویی سه وزیر بهداشت و درمان، صمت و کار و رفاه اجتماعی به اعضاى کمیسیون بود.

رییس کارگروه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:  طبق بررسی‌های صورت گرفته وزارت صمت باید پاسخی در مورد عدم ارسال اطلاعات دقیق سامانه مربوط به بانک مرکزی و گزارشات تکمیلی و به تبع آن کمیسیون بهداشت و ورود به جزئیات مباحث دارویی داشته باشد و  وزیر کار هم  باید توضیحاتی  برای نامشخص بودن وضعیت هلدینگ‌های دارویی این وزارتخانه ارائه کند، در این میان  وزیر بهداشت در راستای عملکرد سازمان دارو و غذا و نابسامانی بازار دارویی کشور باید پاسخگو باشند.

شیخی اظهار کرد: از دیگر مصوبات این نشست استخدام نیروهای شرکتی در سازمان دارو و غذا بود که در این خصوص هم وزارت بهداشت و درمان و هم سازمان دارو و غذا باید پاسخگو باشند، طبق گزارشات ارائه شده در این جلسه مقرر شد به صورت مکتوب مستندات با جزئیات به کمیسیون بهداشت ارسال و همچنین دیوان محاسبات گزارش خود را در این راستا به روز رسانی کند.

وی افزود: در این جلسه صفر تا صد مرحله واردات تا مصرف برخی از محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد قیمت گذاری و نرخ آنها با جزئیات کامل  بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این نشست مسئولان و متولیانی از دیوان محاسبات، سازمان غذا و دارو، دیگر سازمان‌های دارویی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی که در ارتباط با قیمت گذاری دارو  نقش دارند، حضور داشتند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • 0

    مشکلات فقط با دستور دادن حل نمی‌شود
    مشکلات فقط با حرف شعار و سخنرانی دادن حل نمی‌شود

  • 0

    و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای تامین اجتماعی موفق به دریافت وام مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است

  • 0

    هنوز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا نکرده است ولی متاسفانه در این مدت ۱ ماه قیمت کالا، اجناس وغیره ۱۰ برابر افزایش یافته است چرا؟

  • 0

    وقتی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران با دریافت رشوه از مخابرات، حق و حقوق کارگران رسمی و بازنشسته های مخابرات پایمال و ضایع کرده است و به بهانه مختلف شکایت ها و اعتراض های کارگران رسمی و بازنشست های مخابرات را رد می کند.

  • 0

    محمدجواد آذرى جهرمى وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان حکومت دولت ناتوان و عاجز حسن روحانی به همراه مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران به کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات در سراسر کشور اهانت و خیانت کرده است.

  • ناشناس
    0

    در سال ۱۳۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.

  • ناشناس
    0

    علت کم واریز شدن حقوق فروردین ماه ۱۴۰۱ بازنشستگان چیست؟
    میزان افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ بازنشستگان، حقوق فروردین ماه آنها به اندازه اسفندماه سال گذشته پرداخت شده است.

  • 0

    شرم آور است که دولت و مجلس تاکنون مشکلات کارکنان رسمی و بازنشسته های مخابرات هیچ توجهی نکردند و هنوز هم نمی کنند و رها کردند وهم سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • علت گرانی دارو 100 درصد فقط به خاطر بی قانونی در کشور بوده است.
    0

    علت گرانی دارو 100 درصد فقط به خاطر بی قانونی در کشور بوده است.

  • 0

    عملکرد نمایندگان مجلس در خانه ملت دیگر به درد کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نمی خورد و تاکنون هم برای همه مردم ایران ثابت شده است.

  • یک هزار مدیر ناکارآمد در وزارت کار برکنار می‌شوند و ما هم همه جانبه استقبال می کنیم
    0

    یک هزار مدیر ناکارآمد در وزارت کار برکنار می‌شوند
    و ما هم همه جانبه استقبال می کنیم

  • 0

    وقتی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران با دریافت رشوه از مخابرات، حق و حقوق کارگران رسمی و بازنشسته های مخابرات پایمال و ضایع کرده است و به بهانه مختلف شکایت ها و اعتراض های کارگران رسمی و بازنشست های مخابرات را رد می کند.

  • فندک
    0

    عجب سیرکی! خودشان عامل اصلی گرانی همه چیز هستند بعد جلسه میزارن عاملشو! پیدا کنن

  • ناشناس
    0


    دولت با برنامه‌ریزی مناسب به دنبال ساماندهی معیشت و رفع مشکلات مردم نیست و تاکنون هم برای همه مردم ثابت شده است.

  • ناشناس
    0

    ٨۰ درصد قاچاق کشور از مبادی رسمی انجام می‌شود
    ٨۰ درصد قاچاق کشور از مبادی رسمی یعنی از گمرکات انجام می‌شود.

  • 0

    ورود 3 هزار کانتیر کالای قاچاق به کشور در یک روز
    تهیه کالای خارجی خیانت به اقتصاد کشور است.
    خرید کالای قاچاق خیانت به کارگران ایرانی است.

  • ناشناس
    0


    قالیباف باید چشمانش را بیشتر باز کند
    قالیباف متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است چرا؟

  • پوشک بچه گران شد؟
    0

    پوشک بچه گران شد؟

  • ناشناس
    0

    این خودروی داخلی یک‌روزه ۳۰میلیون گران شد
    روند قیمت ها امروزدر بین اکثر خودروهای موجود در بازار افزایشی بوده است و در این بین تنها خودروهای گروه پراید امروز از نوسانات قیمتی در امان بوده اند.

  • واقعآ مدیران شرکت مخابرات باید از شهدا خجالت بکشند
    0

    واقعآ مدیران شرکت مخابرات باید از شهدا خجالت بکشند

  • 0

    فقط دولتمردان شعار می دهند
    چرا در کشور به اصطلاح اسلامی هیچ کس پیدا نمیشه از حق و حقوق بازنشستگان مخابرات دفاع کنه آخه حق یه مشت آدم ضعیف خوردن داره شما مدیرانی که حقوق نجومی دریافت میکنید باید هم از حال و روز کارکنان و باز نشستگان بی خبر باشید.

  • ناشناس
    0

    بسمه تعالی
    درپاسخ به رئیس جمهور
    درپاسخ به وزیر امور اقتصاد و دارایی
    درپاسخ به رئیس کل بانک مرکزی
    پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن با دستور رئیس جمهور توسط بانک ها یک دروغ برزگی بوده است که متاسفانه تاکنون بانک ها به بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن ندادند و خودداری کردند چرا؟

  • ناشناس
    0

    کشف ۸۰۰ میلیون ریال پوشاک قاچاق در"عجب شیر"
    چرا دولت یارانه‌های جدید ماه رمضانی را واریز نکرد؟

  • ناشناس
    0

    دولت حسن روحانی زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره زده‌ است و متاسفانه دولت رئیسی هم سیاست های نادرست وغلط و اشتباه حسن روحانی را ادامه می دهد.

  • 0

    هشدار احمدی نژاد درباره نفوذ «شبکه دشمن» در کشور / آمریکا ، جمهوری اسلامی را فریب داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها